Porady dla graczy.
Re: Porady dla graczy.
...albo swiezo zdegradowany
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Porady dla graczy.
Gwardia Zakonna nie miala mozliwosci posiadania zawodu elitarnego. Do tego nie są to Rycerze Sigmara tylko Gwardzisci Wielkiego Mistrza. Widzisz roznice?Virdill pisze:Re: up
Może niedosłownie tak jak napisałem, ale coś w ten styl (niestety loga nie mam), może to był "Rekrut z Gwardii Wielkiego Mistrza Zakonu Sigmara Mlotodzierzcy", czy jakoś tak, w każdym razie opis sugerował że ktoś świeżo przyjęty.
Wszystko idzie, wszystko powraca i wiecznie toczy się koło bytu,
wszystko zmienia, wszystko zakwita i wiecznie rok bytu bieży.
Nietzche
wszystko zmienia, wszystko zakwita i wiecznie rok bytu bieży.
Nietzche
Re: Porady dla graczy.
Błąd - Gwardia miała możliwość trenowania zawodu elitarnego przez długi czas. Dopiero później zabrano im taką możliwość, a niewiele potem zamknięto możliwość pobierania zawodu elitarnego przez wszystkich członków Zakonu.Grumsh pisze: Gwardia Zakonna nie miala mozliwosci posiadania zawodu elitarnego. Do tego nie są to Rycerze Sigmara tylko Gwardzisci Wielkiego Mistrza. Widzisz roznice?
Re: Porady dla graczy.
Nie błąd. Nie napisałem, że nigdy nie miała. Po zmianach z zawodami (gdy wszedł nowy rycerz) nie miała możliwości.Rennz pisze:Błąd - Gwardia miała możliwość trenowania zawodu elitarnego przez długi czas. Dopiero później zabrano im taką możliwość, a niewiele potem zamknięto możliwość pobierania zawodu elitarnego przez wszystkich członków Zakonu.Grumsh pisze: Gwardia Zakonna nie miala mozliwosci posiadania zawodu elitarnego. Do tego nie są to Rycerze Sigmara tylko Gwardzisci Wielkiego Mistrza. Widzisz roznice?
Wszystko idzie, wszystko powraca i wiecznie toczy się koło bytu,
wszystko zmienia, wszystko zakwita i wiecznie rok bytu bieży.
Nietzche
wszystko zmienia, wszystko zakwita i wiecznie rok bytu bieży.
Nietzche
Re: Porady dla graczy.
Mam pytanie do graczy, ktorzy graja bez mapera. Czy moze ktos podac wskazowki jak orientujecie sie w swiecie? Pamietacie kazda mozliwe miasto, trakt, ekspowisko itp. Moze posilkujecie sie wlasnymi mapami na kartkach? Jak najlepiej zapamietac geografie swiata zeby sie po nim swobodnie poruszac? Mam nadzieje, ze przyjdzie mi to z czasem
Re: Porady dla graczy.
W praktyce 'na pamiec' znasz tylko ten teren, na ktorym spedzasz najwiecej czasu. Jesli dzien w dzien tluczesz orki w jaskini, to najprawodopodobniej po jakims czasie bedziesz latal po niej zupelnie jakbys mial mapera w glowie. Reszte tylko orientacyjnie, pamietajac skrzyzowania gdzie trzeba skrecic itp. itd. . Nie licz, ze zapamietasz lokacje miasta, w ktorym jestes dwa razy do roku i to jeszcze przelotem.Ozum pisze:Mam pytanie do graczy, ktorzy graja bez mapera. Czy moze ktos podac wskazowki jak orientujecie sie w swiecie? Pamietacie kazda mozliwe miasto, trakt, ekspowisko itp. Moze posilkujecie sie wlasnymi mapami na kartkach? Jak najlepiej zapamietac geografie swiata zeby sie po nim swobodnie poruszac? Mam nadzieje, ze przyjdzie mi to z czasem
Do spokojnej gry nie potrzebujesz mapera. Wystarczy orientowac sie w geografii, tak jak w rilu tzn. wiesz ze na polnocy jest Gdansk, gdzies na poludniu Krakow, a posrodku Łodz.
Każde społeczeństwo dzieli sie na trzy warstwy. Ludzi nieruchomych, ludzi ruchomych i tych, którzy poruszają innymi.
Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
Re: Porady dla graczy.
Kiedy jeszcze mi sie zdarzalo grac bez mapera, to w ogolnej geografii najlatwiej mi sie bylo orientowac po skrzyzowaniach - "2 krzyzowki dalej bedzie zejscie do X, a jak na 3 pojde na N, to trafie do Y" itp.Ozum pisze:Mam pytanie do graczy, ktorzy graja bez mapera. Czy moze ktos podac wskazowki jak orientujecie sie w swiecie? Pamietacie kazda mozliwe miasto, trakt, ekspowisko itp. Moze posilkujecie sie wlasnymi mapami na kartkach? Jak najlepiej zapamietac geografie swiata zeby sie po nim swobodnie poruszac? Mam nadzieje, ze przyjdzie mi to z czasem
Jesli chodzi o miasta i expowiska, to chyba odpowiednia ilosc powtorzen sprawia, ze w koncu sie teren zapamieta. No i jakies ogolne wlasne mapy tez moga sie okazac pomocne. W sumie to teraz bez mapera tez by jakos szlo, bo jesli sie na te mapy patrzy regularnie, to potem obraz w glowie zostaje.
Re: Porady dla graczy.
A ja nawet nowym graczom z mapperem polecam nie polegac na nim w 100%, bo mapper ma brzydki zwyczaj w najbardziej krytycznych chwilach sie... spsuć. Zwlaszcza taki nie do konca skonfigurowany. A potem wychodzi kto jak zna teren!
— A przysięgałem sobie, że gdy cię spotkam, padnę ci do nóg…
— Podziękuj — przytuliła się do niego. — Tak, jak należy. I padnij mi do nóg. Śniłam o tym, że padasz mi do nóg.
— Nikoletto…
— Nie tak. Inaczej.
— Podziękuj — przytuliła się do niego. — Tak, jak należy. I padnij mi do nóg. Śniłam o tym, że padasz mi do nóg.
— Nikoletto…
— Nie tak. Inaczej.
Re: Porady dla graczy.
Arkadia opiewa na ponad 20 tysiecy lokacji, nie ma szans znac wszystkiego na pamiec. Jesli chcesz swobodnie sie poruszac po wszystkich terenach to bez mappera ani rusz;) poza tym mapy sa takie ladne schludne i kolorowe... <3
Re: Porady dla graczy.
Bezedura! Wszystkiego na pamięć się nie da, ale nie zgodzę się z twierdzeniem że aby swobodnie się poruszać potrzeba mappera. Od lat nie wiem ilu gram bez mappera... czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale grac się sprawnie da. A pięknie widać jak znają świat ludzie którzy lecą na mapperze, a ten nagle się wysypie... i wtedy jest beeeeeHaern pisze:Arkadia opiewa na ponad 20 tysiecy lokacji, nie ma szans znac wszystkiego na pamiec. Jesli chcesz swobodnie sie poruszac po wszystkich terenach to bez mappera ani rusz;) poza tym mapy sa takie ladne schludne i kolorowe... <3