Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Calis
Posty: 26
Rejestracja: 29 sie 2009 22:02

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Calis »

Co do cytatow:

Ervyll zachował tytuł królewski, ale jego suzerenem jest Emhyr. Verden jest więc jeszcze formalnie królestwem, ale w praktyce już nilfgaardzką prowincją. Czy rozumiecie, co to oznacza? Sytuacja się odwróciła. Verdeńskie twierdze i ujście Jarugi są w rękach Nilfgaardu.
Czas pogardy, str. 219


No ale jak nie jest to nie jest... dzieki za wytlumaczenie.
Awatar użytkownika
Enefghar
Posty: 202
Rejestracja: 12 lut 2009 21:42
Lokalizacja: Actiontown

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Enefghar »

ArkadiaWiki pisze:Ishtar jest jedną z pierwszych domen Arkadii. Powstała ze względu na ogromną popularność Sagi o Wiedzminie i ma na celu stworzenie świata oddajacego jak najwierniej charakter i realia obrazu z książek Sapkowskiego. Jednak zadanie postawione przed wizami tej domeny jest dość trudne ze względu na niepowtarzalny charakter twórczości Sapka, który świat kreuje niejako mimochodem, skupiając się na losach bohaterów. Oczywistym jest, że losy bohaterów książki nie mogą być podstawą do stworzenia świata, który byłby dobrze wpisany w realia muda. Mudy rządzą się swoimi prawami i wymagają dopracowania wielu szczegółów swiatotwórczych, które Sapek zdaje się traktować dość luźno, wyczarowując w swoich wizjach tylko potrzebne mu elementy klimatotwórcze. Stąd też można niekiedy odnieść wrażenie chaosu czytając Sapka, a niekiedy nawet zarzucić mu niekonsekwencje. W większości jego tekstów takie elementy jak geografia, religie czy nawet zioła i monstra występujące w wiedzmińskim świecie, są traktowane wzmiankowo lub wręcz zdawkowo. Takie podejście jest niedopuszczalne w świecie gry, gdzie trzeba stworzyć świat wiarygodny dla gracza i mający swój niepowtarzalny charakter. Wszystko to sprawia, że raczej nie można powiedzieć, iż Ishtar jest światem Sapkowskiego i bliższym prawdy zdaje się być okreslenie, że jest to domena tworzona na motywach jego twórczości. Staramy się stworzyć krainy, które - jak napisał kiedyś Nikiel, jeden z Lordów Ishtar - mają być dla gracza czymś co moze on rozpoznać, co wciągnie go mocniej do gry. Wiedźmiński świat staramy się kreować w sposób jak najwierniejszy książkom, ale w rzeczywistości oprócz pewnych faktów i nazw, opisy poszczególnych miejsc u Sapka są dość skąpe i zawsze pozostawiają poważne niedomówienia. My jako twórcy gry musimy te białe plamy w tekście wypełnić naszą wyobrażnią, drżąc, by kolejne tomy sagi o wiedźminie nie postawiły naszej pracy w jawnej sprzeczności z fabułą snutą przez Sapka
Pozdrawiam.

E. :ugeek:
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.
Randall
Posty: 9
Rejestracja: 29 wrz 2009 13:11

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Randall »

WitM Mam pytanie co zrobic zeby po zakonczeniu gry nie "ginel" mi siec i kotwiczka? Probowalem chowac do plecaka i zamykac plecak ale nie pomoglo.
Awatar użytkownika
Xion
Posty: 180
Rejestracja: 12 lut 2009 21:10
Lokalizacja: Opole

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Xion »

Nic się nie da zrobić. Wędka zostaje, kotwiczka/sieć/itp - nie.
Życie jest sumą przypadków.
Bodvar

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Bodvar »

W swiecie arkadii istnieja przedmioty, ktore odklada sie przy wychodzeniu z gry, ktore tzw. nie przetrwaja apokalipsy czyli restartu systemu. Sa to np wlasnie kotwiczki, rybki, niektore kamienie i masa roznych rzeczy. Mozna sprawdzic latwo, ktore przedmioty przetrwaja, a ktore nie oceniajac je. Np
ocen kamien
ocen kolczuge
ocen kotwiczke
Powinna na samym dole, przed wycena przedmiotu pojawic sie informacja typu ile jeszcze przetrwa. Jesli informacji takiej nie ma, przedmiot zostanie odlozony na ziemi i bedzie lezal tam, dopoki nikt go nie podniesie, albo nie znikie.

Mozna latwo sprawdzic, ktore przedmioty przetrwaja, a ktore nie komenda przetrwaja.

Jesli zalezy nam na ktoryms z przedmiotow, a nie przetrwa mozna go umiescic np w skrzyni gildiowej (skrzyni w siedzibie gildii, do ktorej sie nalezy), dzieki czemu mozemy go uzywac az do apokalipsy.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

tak uzupelniajac:

sa przedmioty, ktore nigdy sie nie zestarzeja i zachowujesz je przy sobie, mimo, ze nie ma w nich linijki opisu, ze jeszcze przetrwaja. sa to np. pochwy, itemy klubowe
dlatego najpewniejsza i najprostsza jest wlasnie komenda przetrwaja

jak rzeczy, ktore nie przetrwaja umiescisz w jakims pojemniku przy sobie, np. plecaku, to jeszcze gorzej, bo przy zakonczeniu ich nie odkladasz, tylko znikaja

a jezeli nie jestes jeszcze w zadnym stowarzyszeniu (i nie masz dostepu do skrzyni), to mozesz odlozyc takie cenne dla ciebie przedmioty, ktore nie przetrwaja, w jakims malo uczeszczanym miejscu i liczyc na to, ze nikt ich nie podniesie
popatrz ze czesto duzo jest porzuconych kotwiczek czy sieci
Rork

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Rork »

Dodac trzeba, ze odkladanie rzeczy, ktore nie przetrwaja nie zawsze dziala. Zbroje moga sie np rozpasc gdy leza zbyt dlugo na ziemi (w zaleznosci od lokacji), jednak metoda odkladnia sprawdza sie w wiekszosci przypadkow.
Randall
Posty: 9
Rejestracja: 29 wrz 2009 13:11

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Randall »

Witam mam dwa pytanie:
1. dzisiaj prawie pociely mnie dwa szczury z ktorymi normalnie radze sobie bez problemu, skad sie bierze nagly spadek formy?
2. Jaka bron cwiczyc na poczatku - do tej pory uzywalme sztyletu na poziomie "troche" i jakos mi szlo czy ze wzrostem doswiadczenia potwory /tu szczry/ staja sie mocniejsze - moze trzeba poprostu zmenic bron?
3. Do czego sa potrzebne buty?
Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gniot »

Re up:
1. Ktore szczurki ? Dla przykladu szczury w Novigradzie te w poludniowym porcie sa mocniejsze... :) rownie dobrze mogles miec pecha/bic monstrualnego szczura/miec gorsza bron albo zbroje...
2. Bron...zalezy od Ciebie przyjelo sie ze dla zwyklego gp najlepsze beda miecze. Nie przeciwnicy nie skaluja sie wraz z Twoim poziomem.
3. Ogr bez butow ujdzie ale taki rycerz... :D
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Goldfinger
Posty: 240
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Goldfinger »

Mimi pisze:tak uzupelniajac:
jak rzeczy, ktore nie przetrwaja umiescisz w jakims pojemniku przy sobie, np. plecaku, to jeszcze gorzej, bo przy zakonczeniu ich nie odkladasz, tylko znikaja
Hmm... nieprawda chyba, powinienes odkladac takie przedmioty. Z tego co obserwuje, znikaja za to takie przemdioty, ktore troche przetrwaja, ale w trakcie niegrania zegarek im przeskoczy na nieprzetrwanie.
Zablokowany