Porady dla graczy.
Re: Porady dla graczy.
Przypuszczam, że podobny temat był wiele razy poruszany ale nie mogę znaleźć
tego co mnie głównie interesuje.
Otóż ciekawi mnie za co podczas walki odpowiadają poszczególne cechy:
siła, zręczność, wytrzymałość.
Kiedyś ktoś mi powiedział, że siła do tarczy oraz parowania, zręczność do celności, uników i ukrywania, wytrzymka do siły obrażeń, kondycji oraz zmęczenia.
Jakby tak było to siła jest najmniej ważna dla postaci bez tarczy.
A jak jest na prawdę?
tego co mnie głównie interesuje.
Otóż ciekawi mnie za co podczas walki odpowiadają poszczególne cechy:
siła, zręczność, wytrzymałość.
Kiedyś ktoś mi powiedział, że siła do tarczy oraz parowania, zręczność do celności, uników i ukrywania, wytrzymka do siły obrażeń, kondycji oraz zmęczenia.
Jakby tak było to siła jest najmniej ważna dla postaci bez tarczy.
A jak jest na prawdę?
Re: Porady dla graczy.
Każda bojówka jest ważna.
Re: Porady dla graczy.
Wyczerpująca odpowiedź.
Co ja bym zrobił bez forum.
Dzięki!
Co ja bym zrobił bez forum.
Dzięki!
Re: Porady dla graczy.
Musi zwyczajnie przeanalizowac jakie bojowe cechy sa naistotniejsze dla Twojego zawodu i odpowiednio je skorygowac z rasa postaci ktora nie jest bez znaczenia. Szybko wtedy wykrystalizuje Ci sie odpowiedz jakiej szukasz.Nikodemus pisze:Wyczerpująca odpowiedź.
Co ja bym zrobił bez forum.
Dzięki!
Re: Porady dla graczy.
Takie detale mechaniczne Arkadii nie są znane graczom. Jedyne wnioskowanie pochodzi z obserwacji, przecieków, i starego udostępnionego kodu Arki (który jednak ma już duuużo lat, i kto wie co się w nim zmienić mogło).
Wytrzymałość na pewno odpowiada za ilość posiadanych punktów hp i zmęczenia - więc im wyższa, tym więcej ciosów złapiesz i tym więcej lokacji przejdziesz.
Siła odpowiada za udźwig/obciążenie, które przekładają się na zmęczenie podczas poruszania, i nie jestem pewien, ale chyba także na zmęczenie w walce (które ponoć przekłada się na częstość zadawanych ciosów). Wieść gminna (i stary kod Arki) niesie natomiast, że siła wpływa też na skuteczność parowania (bronią i tarczą), na to jak ciężko wyparować Twój cios (takie porównanie siła*masa Twojej atakującej broni z siła*masa obiektu parującego), oraz na obrażenia zadane ciosem.
Kierując się intuicją można by sądzić, że zręczność powinna odpowiadać właśnie za celność trafień i uniki. W starym kodzie nie znalazłem jednak prawie nigdzie używanej zręczności, co zupełnie nie odpowiada obserwacjom, z których wynikało jasno (kiedyś, bo jakiś czas temu zostało to trochę zmienione), że zręczność jest chyba najważniejszą cechą bojową - gnomy i halflingi robiły zwyczajnie miazgę z pozostałych ras.
(Ponadto, podobno różne spece gildiowe korzystają dodatkowo wybiórczo z różnych cech przy swoich testach, lecz nie wiem na ile to prawdziwa informacja.)
Disclaimer: Notka ma oczywiście charakter czysto spekulacyjny i nie jest potwierdzona ani żadnymi rzetelnymi statystycznymi testami na różnych ustawieniach cech, ani znajomością aktualnego kodu Arkadii. Rzekłem
Wytrzymałość na pewno odpowiada za ilość posiadanych punktów hp i zmęczenia - więc im wyższa, tym więcej ciosów złapiesz i tym więcej lokacji przejdziesz.
Siła odpowiada za udźwig/obciążenie, które przekładają się na zmęczenie podczas poruszania, i nie jestem pewien, ale chyba także na zmęczenie w walce (które ponoć przekłada się na częstość zadawanych ciosów). Wieść gminna (i stary kod Arki) niesie natomiast, że siła wpływa też na skuteczność parowania (bronią i tarczą), na to jak ciężko wyparować Twój cios (takie porównanie siła*masa Twojej atakującej broni z siła*masa obiektu parującego), oraz na obrażenia zadane ciosem.
Kierując się intuicją można by sądzić, że zręczność powinna odpowiadać właśnie za celność trafień i uniki. W starym kodzie nie znalazłem jednak prawie nigdzie używanej zręczności, co zupełnie nie odpowiada obserwacjom, z których wynikało jasno (kiedyś, bo jakiś czas temu zostało to trochę zmienione), że zręczność jest chyba najważniejszą cechą bojową - gnomy i halflingi robiły zwyczajnie miazgę z pozostałych ras.
(Ponadto, podobno różne spece gildiowe korzystają dodatkowo wybiórczo z różnych cech przy swoich testach, lecz nie wiem na ile to prawdziwa informacja.)
Disclaimer: Notka ma oczywiście charakter czysto spekulacyjny i nie jest potwierdzona ani żadnymi rzetelnymi statystycznymi testami na różnych ustawieniach cech, ani znajomością aktualnego kodu Arkadii. Rzekłem
Re: Porady dla graczy.
Witam. Czy podczas zmiany broni w trakcie robienia zawodu trzeba idlowac bron od nowa, czy też nową broń można wytrenować do poziomu na którym mamy broń używaną aktualnie?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Porady dla graczy.
Nie musisz od nowa jej idlować, masz ją na tym samym progu.
Re: Porady dla graczy.
Juz poprawiam.Davith pisze:Kilka osob ogolnie, wszystkich nie pamietam ale tak na szybko:
-Cochis w czasach Osady i poczatku RA (popraw mnie Cochis jesli sie myle)
Nigdy nie bylem dobrym prowadzacym ani w czasach osady ani RA. Moge sobie prowadzic na mobach ale walk druzynowych 4+ nie ogarniam.
Ale fakt gram i gralem bez mappera i bez jakis skomplikowanych skryptow. Bo na napisanie wlasnych brak mi wiedzy a na nauczenie sie korzystania z cudzych brak mi czasu. Poza tym nie zawsze ogarniam skomplikowane sprawy zwiazane z instalowaniem tego czy owego w klientach (Haern pewnie moze cos powiedziec na ten temat).
edit: To nie jest falszywa skromnosc, ludzie ktorzy ze mna grali wiedza ze sie nie nadaje do prowadzenia, zwlaszcza ... na trzezwo.
pozdrawiam
[...] jest dorosly, dojrzaly, ma swoje hobby ... bawi sie klockami Lego [...]
Re: Porady dla graczy.
Brz przesadyzmu - nie da sie grac na trzezwo. Ponoc jest kilka osob ale to plotki.