Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Nikodemus
Posty: 7
Rejestracja: 02 mar 2012 14:42

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Nikodemus »

Przypuszczam, że podobny temat był wiele razy poruszany ale nie mogę znaleźć
tego co mnie głównie interesuje.

Otóż ciekawi mnie za co podczas walki odpowiadają poszczególne cechy:
siła, zręczność, wytrzymałość.

Kiedyś ktoś mi powiedział, że siła do tarczy oraz parowania, zręczność do celności, uników i ukrywania, wytrzymka do siły obrażeń, kondycji oraz zmęczenia.

Jakby tak było to siła jest najmniej ważna dla postaci bez tarczy.

A jak jest na prawdę?
Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Coronius »

Każda bojówka jest ważna.
Nikodemus
Posty: 7
Rejestracja: 02 mar 2012 14:42

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Nikodemus »

Wyczerpująca odpowiedź.
Co ja bym zrobił bez forum.
Dzięki! :)
Davith
Posty: 88
Rejestracja: 09 gru 2010 17:16

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Davith »

Nikodemus pisze:Wyczerpująca odpowiedź.
Co ja bym zrobił bez forum.
Dzięki! :)
Musi zwyczajnie przeanalizowac jakie bojowe cechy sa naistotniejsze dla Twojego zawodu i odpowiednio je skorygowac z rasa postaci ktora nie jest bez znaczenia. Szybko wtedy wykrystalizuje Ci sie odpowiedz jakiej szukasz.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Haern »

Takie detale mechaniczne Arkadii nie są znane graczom. Jedyne wnioskowanie pochodzi z obserwacji, przecieków, i starego udostępnionego kodu Arki (który jednak ma już duuużo lat, i kto wie co się w nim zmienić mogło).
Wytrzymałość na pewno odpowiada za ilość posiadanych punktów hp i zmęczenia - więc im wyższa, tym więcej ciosów złapiesz i tym więcej lokacji przejdziesz.
Siła odpowiada za udźwig/obciążenie, które przekładają się na zmęczenie podczas poruszania, i nie jestem pewien, ale chyba także na zmęczenie w walce (które ponoć przekłada się na częstość zadawanych ciosów). Wieść gminna (i stary kod Arki) niesie natomiast, że siła wpływa też na skuteczność parowania (bronią i tarczą), na to jak ciężko wyparować Twój cios (takie porównanie siła*masa Twojej atakującej broni z siła*masa obiektu parującego), oraz na obrażenia zadane ciosem.
Kierując się intuicją można by sądzić, że zręczność powinna odpowiadać właśnie za celność trafień i uniki. W starym kodzie nie znalazłem jednak prawie nigdzie używanej zręczności, co zupełnie nie odpowiada obserwacjom, z których wynikało jasno (kiedyś, bo jakiś czas temu zostało to trochę zmienione), że zręczność jest chyba najważniejszą cechą bojową - gnomy i halflingi robiły zwyczajnie miazgę z pozostałych ras.
(Ponadto, podobno różne spece gildiowe korzystają dodatkowo wybiórczo z różnych cech przy swoich testach, lecz nie wiem na ile to prawdziwa informacja.)

Disclaimer: Notka ma oczywiście charakter czysto spekulacyjny i nie jest potwierdzona ani żadnymi rzetelnymi statystycznymi testami na różnych ustawieniach cech, ani znajomością aktualnego kodu Arkadii. Rzekłem ;)
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gunnar »

Siła = tarcza.
Delmar
Posty: 14
Rejestracja: 11 kwie 2010 17:56

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Delmar »

Witam. Czy podczas zmiany broni w trakcie robienia zawodu trzeba idlowac bron od nowa, czy też nową broń można wytrenować do poziomu na którym mamy broń używaną aktualnie?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Emet
Posty: 57
Rejestracja: 18 sty 2011 14:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Emet »

Nie musisz od nowa jej idlować, masz ją na tym samym progu.
Cochis
Posty: 119
Rejestracja: 13 lut 2009 14:58
Lokalizacja: San Antonio

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Cochis »

Davith pisze:Kilka osob ogolnie, wszystkich nie pamietam ale tak na szybko:
-Cochis w czasach Osady i poczatku RA (popraw mnie Cochis jesli sie myle)
Juz poprawiam.
Nigdy nie bylem dobrym prowadzacym ani w czasach osady ani RA. Moge sobie prowadzic na mobach ale walk druzynowych 4+ nie ogarniam.
Ale fakt gram i gralem bez mappera i bez jakis skomplikowanych skryptow. Bo na napisanie wlasnych brak mi wiedzy a na nauczenie sie korzystania z cudzych brak mi czasu. Poza tym nie zawsze ogarniam skomplikowane sprawy zwiazane z instalowaniem tego czy owego w klientach (Haern pewnie moze cos powiedziec na ten temat).

edit: To nie jest falszywa skromnosc, ludzie ktorzy ze mna grali wiedza ze sie nie nadaje do prowadzenia, zwlaszcza ... na trzezwo.
pozdrawiam
[...] jest dorosly, dojrzaly, ma swoje hobby ... bawi sie klockami Lego [...]
Meksor
Posty: 5
Rejestracja: 05 lip 2009 12:54

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Meksor »

Brz przesadyzmu - nie da sie grac na trzezwo. Ponoc jest kilka osob ale to plotki.
Zablokowany