Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Sjorving
Posty: 38
Rejestracja: 29 maja 2009 14:21

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sjorving » 27 lis 2011 10:22

Stosowany system uprawnień na pewno różni się od tego "domyślnego", ale co do tego drugiego, to Werbat mniej-więcej ma rację.

Abstrahując już od możliwych nadużyć przy edycji pliku na żywca przez graczy, jest to praktycznie niemożliwe do zrobienia kodowo. Część opisów, w których mogą znajdować się literówki, leży w poszczególnych obiektach, część w ich standardach, część w modułowych generatorach opisów, część jeszcze głębiej. Konieczność przeszukiwania wszystkich powiązanych plików, konieczność sprawdzania, czy próba zmiany aby na pewno odbywa się w tekście, a nie np. na liczbach, a wreszcie konieczność gruntownego i wszechstronnego przetestowania takiego mechanizmu sprawiają, że nigdy nie zostanie on zaimplementowany. Zgłoszenie błędu/pomysłu w zupełności wystarczy.
17:54:34 [Wizline] @ Rafgart: no w koncu
17:54:38 [Wizline] @ Rafgart: wylaczylem expa
17:54:42 [Wizline] @ Rafgart: a nadal graja :)
17:54:48 [Wizline] @ Rafgart: balans idealny

Awatar użytkownika
Melvin
Posty: 27
Rejestracja: 23 paź 2011 15:25
Lokalizacja: Pojzn

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Melvin » 27 lis 2011 13:01

Werbat pisze:Kolejny raz Melvin pyta o gówno, które można sprawdzić samemu w chwilę. Gadał, kurwa, dziad do obrazu.
Sie tak kolega nie spina moze, bo to na brzuch zle robi. Sprawdzic na arce nie moge bo postac mam jednak jeszcze za slaba.
Moje życiowe motto to jakiś znany cytat...

Ilzfara
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2011 13:18
Lokalizacja: Kraków

Cichy Pierre

Post autor: Ilzfara » 27 lis 2011 13:22

Dzień dobry. Mam pytanko dotyczącego niejakiego Cichego Pierra. Konkretnie pewnie nikt mi nie odpowie, ale znajduje się on w obrębie Quenelles czy też poszukiwać go poza granicami miasta? Oraz czy niski poziom jakiejś umiejętności może wpływać na bezowocność moich poszukiwań. Z góry dziękuję za wskazówki.

Coronius
Posty: 778
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Coronius » 27 lis 2011 14:03

W mieście. Spostrzegawczość.

Nathan
Posty: 34
Rejestracja: 18 sie 2011 00:21

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Nathan » 27 lis 2011 14:48

Czy Fluxa zostala skasowana czy cos w ten desen? Szukam jej od paru dni i nigdzie nie moge trafic na jej slad. Jej znajomych gnomow tez spotkac nie moge.

Awatar użytkownika
Mahaila
Posty: 73
Rejestracja: 19 lip 2011 00:48
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Mahaila » 27 lis 2011 15:21

Nathan pisze:Czy Fluxa zostala skasowana czy cos w ten desen? Szukam jej od paru dni i nigdzie nie moge trafic na jej slad. Jej znajomych gnomow tez spotkac nie moge.
Hm. Zyje i miewa sie calkiem dobrze.
— A przysięgałem sobie, że gdy cię spotkam, padnę ci do nóg…
— Podziękuj — przytuliła się do niego. — Tak, jak należy. I padnij mi do nóg. Śniłam o tym, że padasz mi do nóg.
— Nikoletto…
— Nie tak. Inaczej.

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Shulz » 27 lis 2011 16:27

Werbat pisze:
Shulz pisze:Zrobienie listy z elementami do zrobienia nie jest trudne od strony kodowej. Zrobienie listy z elementami przy ktorych wyswietlaja sie statusy tez nie jest trudne.
Yhy...
Shulz pisze:Edycja samodzielna plikow podejrzewam moze byc trudna.
No witam! Brawo. Nie wiem, czy widziałeś kiedykolwiek drivera+liba muda, nawet w tej prze-starej wersji z 200x roku, nawet nie od strony kodowej, tylko z poziomu 'interfejsu' wizowego. Mon, możliwość nadania praw odczytu do plików poza katalogiem domowym zaczyna się od 10. (na 50 możliwych) poziomu 'wiza'. Zapis jest afair jeszcze bardziej restrykcyjny. W hierarchii nawet Lord ma prawa tylko do plików z własnej domeny, żeby mieć to globalnie potrzeba lvl 4x(45?)-50, czyli Mistrza/Keepera.*

Ty postulujesz nadanie uprawnień do _edycji_ plików graczom. Hint: argument 'nie edycji, tylko drobnych poprawek' tutaj nie działa, bo - jak sam pisałeś - zmiany miały by być nie moderowane, czyli 'każdy może', co oznacza na żywca edycję pliku jako takiego.

* być może nie mam racji i teraz jest to już na Arkadii realizowane zupełnie inaczej. Jednakże patrząc po nazwach istniejących 'stanowisk' współczesnych nam Wizów wydaje mi się, że jednak akurat w tej materii nic nie/niewiele zostało zmienione. Jeśli się mylę i jest zupełnie inaczej, mój post nadaje się tylko do tego, żeby go o kant dupy potłuc, gdyż piszę nieprawdę - w takiej sytuacji proszę Administrację o skasowanie tegoż.
Sjorving pisze:Stosowany system uprawnień na pewno różni się od tego "domyślnego", ale co do tego drugiego, to Werbat mniej-więcej ma rację.

Abstrahując już od możliwych nadużyć przy edycji pliku na żywca przez graczy, jest to praktycznie niemożliwe do zrobienia kodowo. Część opisów, w których mogą znajdować się literówki, leży w poszczególnych obiektach, część w ich standardach, część w modułowych generatorach opisów, część jeszcze głębiej. Konieczność przeszukiwania wszystkich powiązanych plików, konieczność sprawdzania, czy próba zmiany aby na pewno odbywa się w tekście, a nie np. na liczbach, a wreszcie konieczność gruntownego i wszechstronnego przetestowania takiego mechanizmu sprawiają, że nigdy nie zostanie on zaimplementowany. Zgłoszenie błędu/pomysłu w zupełności wystarczy.
Wiedza nie sluzy do tworzenia ograniczen tylko do ich pokonywania.


Proponuje wykorzystac wasze umiejetnosci i wiedze w zakresie kodowania i mozliwosci na Arkadii zeby stworzyc klub Architektow i rysownikow.

Klub ma polegac na wykonywaniu zamowien na projekty: Traktow, budynkow, portretow i przedmiotow (lub inne kategorie)

Kategorie mozna bedzie przejrzec jak w przypadku fryzur czy tatuazy lub rozmowy na zasadzie gnoma przy tworzeniu postaci.

W zaleznosci od trudnosci zamowienia bedzie mozna zarobic od kilku zlotych monet do kilku mithryli.
Poprawki i zmiany opisow rowniez beda platne ale mniej niz zamowienia.

Zaplata jest w zaleznosci od zaakceptowania projektu, doswiadczenie klubowe nabija sie za kazdy oddany projekt lub poprawke (albo co tam klubowe: Normalne doswiadczenie zeby expic na pisaniu opisow - dop. Shulz)

Oczywiscie do tego dochodzi item klubowy, zestaw emocji powiekszajacy sie wraz ze wzrostem doswiadczenia i stosowne title.

Gracze maja zabawe, zlote korony, nowy klub i wieksza motywacje do pisania opisow - czarodzieje mniej pracy i wiecej czasu na robienie rzeczy potrzebnych i wieksza motywacje do dzialania.

A bank opisow moze zostac - nie zmarnuja sie przeciez!

(Dodatkowo takze gracze - np szefostwa gildii - mogliby zglaszac zapotrzebowanie na projekty za odpowiednia oplata. Zdaje sie czasem bywa tak ze gildia ma za zadanie napisac np. nowego kusnierza albo jakies ubrania do gildiowego krawca - dop. Shulz).


S :arrow:

Re: Dol

:)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011 17:55 przez Shulz, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gerdia » 27 lis 2011 16:30

Shulz mądralo ...
a może weź sie zwizuj i sam zacznij wykorzystywać swoje umiejętności do wcielania swoich pomysłów w życie.

G. :twisted:
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.

Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sigard » 27 lis 2011 18:27

@Shulz: Nie wolalbys pograc w Minecrafta moze?

Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Shulz » 27 lis 2011 18:57

Zastanowie sie nad tym, bede wdzieczny za konstruktywne komentarze.

Zablokowany