Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gerdia »

Shulz to nie jest kwestia inteligencji i mądrości na epikach tylko chęci.

Weź też pod uwagę, że arkadia pisana była na przestrzeniu kilkunastu lat. Dzisiaj pisana jest w sposób bardziej globalny, przejrzysty i zrozumiały, jednak początki bywały różne. Od tego jest komenda zgłoś błąd/pomysł, żeby sygnalizować nieśmiertelnym co jest niezrozumiałe, wątpliwe lub kiepskie. I mimo nierzadkich głosów, że nie warto zgłaszać bo nikt z tym i tak nic nie zrobi, to takie drobne i większe rzeczy są poprawiane ... w miare możliwości przerobowych wizów.

Niektórzy chcą otwarcia gildii, niektórzy przekodowania starych, źle zakodowanych siedzib stowarzyszeń, jeszcze inni wprowadzenia koni, magii, albo klubów, a kolejni wprowadzenia gildii kowali, zielarzy itp., itd.
Pytanie tylko czy w tych wszystkich 'chciałbym ... to jest złe ... zmieńcie to ... poprawcie to ...' ten ktoś/ktosia bierze pod uwagę, że wizów jest ilu jest i pracują ile moga, ale nie wszystko są w stanie zrobić 'na już' ... więc może zamiast ciągle wytykać co jest na arce nie tak, zamiast tylko zgłosić błąd to dopisać kilka słów o rozwiązaniu jakie by się widziało. Nawet jeśli nie zostanie ono wykorzystane wprost, to może chociaż przyspieszy prace nad modyfikacjami w danej kwestii.

Pozdrawiam,
G. :twisted:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 09:38 przez Gerdia, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gerdia »

jakis blad mi sie wkradl i wkleilo 2 razy notke sorry :)
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 09:34 przez Gerdia, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Bjoern
Posty: 58
Rejestracja: 19 maja 2009 16:32

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Bjoern »

Shulz pisze: A gra nie jest tylko dla bystrych lub wybranych tylko dla wszystkich. Warto zrozumiec i przyjac ten sposob myslenia, tu zwracam sie do czarodziejow glownie, niz bezmyslnie zaszufladkowac go do narzekajacego motlochu.
A co proponujesz? Wszędzie gdzie trzeba przeczytać pięć zdań, po czym uruchomić szare komórki dodać:
Wpisz pomoc, aby otrzymać rozwiązanie tego zadania?

To by było rzeczywiście w klimacie nowo powstających gier, ale ja chyba jednak wolę grę dla tych "wybranych". Jest forum, ludzie tu dostają wskazówki i to wystarczy.
Awatar użytkownika
Kachiko
Posty: 17
Rejestracja: 26 maja 2010 20:21

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Kachiko »

Witajcie.
Zajrzałam właśnie na arkę po dobrym roku nieobecności...
Loguje się na jedną z dwóch postaci moich i tu...ZONK!!!
Nie wiecie może czy wszystkie pochodzeniówki zostały usunięte, czy tylko ich część, czy też po prostu to błąd w mojej postaci ze przy "ocen siebie" nie widzę swojego pochodzenia???

Z góry dzięki za wskazówki :)
Shigata ga nai, moi kochani :P
Awatar użytkownika
Zog
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2011 11:21

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Zog »

Wpisz opcje.
Sprawdź te dotyczące tytułów.

Pozdrawiam,
Zog, ogr ;)
Awatar użytkownika
Adelmar
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011 13:29
Lokalizacja: Middenheim

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adelmar »

Witam,
jak odebrać zamówienie od sierżanta?
Minął już z gnomi tydzień. Przy próbie ponownego sprowadzenia mówi, że wpierw musi się uporać z poprzednim zamówieniem.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Shulz »

Gerdia pisze:Shulz to nie jest kwestia inteligencji i mądrości na epikach tylko chęci.

Weź też pod uwagę, że arkadia pisana była na przestrzeniu kilkunastu lat. Dzisiaj pisana jest w sposób bardziej globalny, przejrzysty i zrozumiały, jednak początki bywały różne. Od tego jest komenda zgłoś błąd/pomysł, żeby sygnalizować nieśmiertelnym co jest niezrozumiałe, wątpliwe lub kiepskie. I mimo nierzadkich głosów, że nie warto zgłaszać bo nikt z tym i tak nic nie zrobi, to takie drobne i większe rzeczy są poprawiane ... w miare możliwości przerobowych wizów.

Niektórzy chcą otwarcia gildii, niektórzy przekodowania starych, źle zakodowanych siedzib stowarzyszeń, jeszcze inni wprowadzenia koni, magii, albo klubów, a kolejni wprowadzenia gildii kowali, zielarzy itp., itd.
Pytanie tylko czy w tych wszystkich 'chciałbym ... to jest złe ... zmieńcie to ... poprawcie to ...' ten ktoś/ktosia bierze pod uwagę, że wizów jest ilu jest i pracują ile moga, ale nie wszystko są w stanie zrobić 'na już' ... więc może zamiast ciągle wytykać co jest na arce nie tak, zamiast tylko zgłosić błąd to dopisać kilka słów o rozwiązaniu jakie by się widziało. Nawet jeśli nie zostanie ono wykorzystane wprost, to może chociaż przyspieszy prace nad modyfikacjami w danej kwestii.

Pozdrawiam,
G. :twisted:
W zwiazku z tym i w zwiazku z postem Visborga na temat zgloszenia i zaproponowania lepszego pomyslu wymyslilem cos takiego(w banku pomyslow):
Co o tym myslicie?
Shulz pisze:POMYSL:


Dodac graczom mozliwosc 'poprawienia literowki' (poprawienie nie wymaga akcetpacji ze strony wizow) oraz mozliwosc 'poprawienia opisu' (poprawienie wymagac bedzie akceptacji ze strony wizow).

Dodatkowo dodac opcje dostepna w trakcie gry ktora bedzie wyswietlac liste rzeczy ktore wymagaja napisania. Gracz bedzie mogl wyslac swoj opis ktory bedzie spelnial okreslone, wczesniej podane kryteria (tzn. opis ma byc gotowy do wprowadzenia i zawierac wszelkie niezbedne elementy).

Pod lista moglby sie takze wyswietlac status poprawionego opisu: oczekiwanie/odrzucony/akceptacja

Np:
POTRZEBNE OPISY

I. Trakty:
1. Ishtar
2. Imperium
a)Nuln-Altdorf
(tu znajdowalyby sie konkretne informacje na temat potrzebnego opisu)

II. Budynki:
1. Ishtar
a) Wyzima
+Swiatynia Elfich Bostw
(dokladne informacje na temat potrzebnego opisu)
2.Imperium

STATUS ZGLOSZEN

Opisy:
Swiatynia Elfich Bostw: oczekuje
Trakt Nuln-Altdorf: odrzucony

Poprawki:
Kaplan Mananna: zaakceptowany
Kaplan Morra: oczekuje
Kaplan Sigmara: odrzucony


Pomysl raczej nie wymaga komentarza z mojej strony.


S. :arrow:
Re: down

Uwazam, ze jest dobry bo jest to wsparcie dla wizow, aangazuje graczy w pisanie opisow, ulatwia i usprawnia wspolprace na linii gracz-czarodziej. W zasadzie to w takiej sytuacji czarodzieje nie musieliby by poswiecac czasu na odpowiadanie tylko ustawic status w zgloszeniu. Gracze tez mieliby latwiej bo pisanie opisow nie wiazaloby sie z dlugim oczekiwaniem na odpowiedz. W zasadzie to mniej istotna jest komenda czy to "zglos" czy "popraw" a bardziej lista z potrzebnymi opisami i wyswietlanie statusow zgloszen.
A w sprawie literowek to trzeba zaufac graczom: ]
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 17:01 przez Shulz, łącznie zmieniany 1 raz.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Visborg »

Przykro mi Shulz, ale to bardzo zły pomysł.
Komenda "zgloś" działa bardzo dobrze,natomiast możliwosc automatycznego poprawiania literówek... jak upewnisz sie że JEDYNE co będą gracze robić to poprawiać literówki? I to poprawnie?
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Werbat »

A wiesz, że to jest technicznie dość trudne? Umożliwić graczowi edycję pliku obiektu to tak niezbyt.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Shulz »

Zrobienie listy z elementami do zrobienia nie jest trudne od strony kodowej. Zrobienie listy z elementami przy ktorych wyswietlaja sie statusy tez nie jest trudne.
Edycja samodzielna plikow podejrzewam moze byc trudna.

Co do "braku zaufania" dla graczy w kontekscie samodzielnej edycji to wydaje mi sie takie podejscie na niskim i zenujacym poziomie. Tymbardziej ze kazda edycja moze zostawiac slad po sobie - w razie gdyby jakiemus inteligentowi przyszlo do glowy zrobic sobie zart.
Pozatym to spolecznosc powinna dbac o to zeby nie bylo przekretow. Tego typu rozwiazania taka sytuacje buduja. Obdarzanie brakiem zaufania graczy nie rozwija natomiast powierzanie im odpowiedzialnosci jak najbardziej rozwija.

S :arrow:
Zablokowany