Porady dla graczy.
Re: Porady dla graczy.
Shulz to nie jest kwestia inteligencji i mądrości na epikach tylko chęci.
Weź też pod uwagę, że arkadia pisana była na przestrzeniu kilkunastu lat. Dzisiaj pisana jest w sposób bardziej globalny, przejrzysty i zrozumiały, jednak początki bywały różne. Od tego jest komenda zgłoś błąd/pomysł, żeby sygnalizować nieśmiertelnym co jest niezrozumiałe, wątpliwe lub kiepskie. I mimo nierzadkich głosów, że nie warto zgłaszać bo nikt z tym i tak nic nie zrobi, to takie drobne i większe rzeczy są poprawiane ... w miare możliwości przerobowych wizów.
Niektórzy chcą otwarcia gildii, niektórzy przekodowania starych, źle zakodowanych siedzib stowarzyszeń, jeszcze inni wprowadzenia koni, magii, albo klubów, a kolejni wprowadzenia gildii kowali, zielarzy itp., itd.
Pytanie tylko czy w tych wszystkich 'chciałbym ... to jest złe ... zmieńcie to ... poprawcie to ...' ten ktoś/ktosia bierze pod uwagę, że wizów jest ilu jest i pracują ile moga, ale nie wszystko są w stanie zrobić 'na już' ... więc może zamiast ciągle wytykać co jest na arce nie tak, zamiast tylko zgłosić błąd to dopisać kilka słów o rozwiązaniu jakie by się widziało. Nawet jeśli nie zostanie ono wykorzystane wprost, to może chociaż przyspieszy prace nad modyfikacjami w danej kwestii.
Pozdrawiam,
G.
Weź też pod uwagę, że arkadia pisana była na przestrzeniu kilkunastu lat. Dzisiaj pisana jest w sposób bardziej globalny, przejrzysty i zrozumiały, jednak początki bywały różne. Od tego jest komenda zgłoś błąd/pomysł, żeby sygnalizować nieśmiertelnym co jest niezrozumiałe, wątpliwe lub kiepskie. I mimo nierzadkich głosów, że nie warto zgłaszać bo nikt z tym i tak nic nie zrobi, to takie drobne i większe rzeczy są poprawiane ... w miare możliwości przerobowych wizów.
Niektórzy chcą otwarcia gildii, niektórzy przekodowania starych, źle zakodowanych siedzib stowarzyszeń, jeszcze inni wprowadzenia koni, magii, albo klubów, a kolejni wprowadzenia gildii kowali, zielarzy itp., itd.
Pytanie tylko czy w tych wszystkich 'chciałbym ... to jest złe ... zmieńcie to ... poprawcie to ...' ten ktoś/ktosia bierze pod uwagę, że wizów jest ilu jest i pracują ile moga, ale nie wszystko są w stanie zrobić 'na już' ... więc może zamiast ciągle wytykać co jest na arce nie tak, zamiast tylko zgłosić błąd to dopisać kilka słów o rozwiązaniu jakie by się widziało. Nawet jeśli nie zostanie ono wykorzystane wprost, to może chociaż przyspieszy prace nad modyfikacjami w danej kwestii.
Pozdrawiam,
G.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 09:38 przez Gerdia, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Re: Porady dla graczy.
jakis blad mi sie wkradl i wkleilo 2 razy notke sorry
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 09:34 przez Gerdia, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Re: Porady dla graczy.
A co proponujesz? Wszędzie gdzie trzeba przeczytać pięć zdań, po czym uruchomić szare komórki dodać:Shulz pisze: A gra nie jest tylko dla bystrych lub wybranych tylko dla wszystkich. Warto zrozumiec i przyjac ten sposob myslenia, tu zwracam sie do czarodziejow glownie, niz bezmyslnie zaszufladkowac go do narzekajacego motlochu.
Wpisz pomoc, aby otrzymać rozwiązanie tego zadania?
To by było rzeczywiście w klimacie nowo powstających gier, ale ja chyba jednak wolę grę dla tych "wybranych". Jest forum, ludzie tu dostają wskazówki i to wystarczy.
Re: Porady dla graczy.
Witajcie.
Zajrzałam właśnie na arkę po dobrym roku nieobecności...
Loguje się na jedną z dwóch postaci moich i tu...ZONK!!!
Nie wiecie może czy wszystkie pochodzeniówki zostały usunięte, czy tylko ich część, czy też po prostu to błąd w mojej postaci ze przy "ocen siebie" nie widzę swojego pochodzenia???
Z góry dzięki za wskazówki
Zajrzałam właśnie na arkę po dobrym roku nieobecności...
Loguje się na jedną z dwóch postaci moich i tu...ZONK!!!
Nie wiecie może czy wszystkie pochodzeniówki zostały usunięte, czy tylko ich część, czy też po prostu to błąd w mojej postaci ze przy "ocen siebie" nie widzę swojego pochodzenia???
Z góry dzięki za wskazówki
Shigata ga nai, moi kochani
Re: Porady dla graczy.
Wpisz opcje.
Sprawdź te dotyczące tytułów.
Pozdrawiam,
Zog, ogr
Sprawdź te dotyczące tytułów.
Pozdrawiam,
Zog, ogr
Re: Porady dla graczy.
Witam,
jak odebrać zamówienie od sierżanta?
Minął już z gnomi tydzień. Przy próbie ponownego sprowadzenia mówi, że wpierw musi się uporać z poprzednim zamówieniem.
Pozdrawiam
jak odebrać zamówienie od sierżanta?
Minął już z gnomi tydzień. Przy próbie ponownego sprowadzenia mówi, że wpierw musi się uporać z poprzednim zamówieniem.
Pozdrawiam
Re: Porady dla graczy.
W zwiazku z tym i w zwiazku z postem Visborga na temat zgloszenia i zaproponowania lepszego pomyslu wymyslilem cos takiego(w banku pomyslow):Gerdia pisze:Shulz to nie jest kwestia inteligencji i mądrości na epikach tylko chęci.
Weź też pod uwagę, że arkadia pisana była na przestrzeniu kilkunastu lat. Dzisiaj pisana jest w sposób bardziej globalny, przejrzysty i zrozumiały, jednak początki bywały różne. Od tego jest komenda zgłoś błąd/pomysł, żeby sygnalizować nieśmiertelnym co jest niezrozumiałe, wątpliwe lub kiepskie. I mimo nierzadkich głosów, że nie warto zgłaszać bo nikt z tym i tak nic nie zrobi, to takie drobne i większe rzeczy są poprawiane ... w miare możliwości przerobowych wizów.
Niektórzy chcą otwarcia gildii, niektórzy przekodowania starych, źle zakodowanych siedzib stowarzyszeń, jeszcze inni wprowadzenia koni, magii, albo klubów, a kolejni wprowadzenia gildii kowali, zielarzy itp., itd.
Pytanie tylko czy w tych wszystkich 'chciałbym ... to jest złe ... zmieńcie to ... poprawcie to ...' ten ktoś/ktosia bierze pod uwagę, że wizów jest ilu jest i pracują ile moga, ale nie wszystko są w stanie zrobić 'na już' ... więc może zamiast ciągle wytykać co jest na arce nie tak, zamiast tylko zgłosić błąd to dopisać kilka słów o rozwiązaniu jakie by się widziało. Nawet jeśli nie zostanie ono wykorzystane wprost, to może chociaż przyspieszy prace nad modyfikacjami w danej kwestii.
Pozdrawiam,
G.
Co o tym myslicie?
Re: downShulz pisze:POMYSL:
Dodac graczom mozliwosc 'poprawienia literowki' (poprawienie nie wymaga akcetpacji ze strony wizow) oraz mozliwosc 'poprawienia opisu' (poprawienie wymagac bedzie akceptacji ze strony wizow).
Dodatkowo dodac opcje dostepna w trakcie gry ktora bedzie wyswietlac liste rzeczy ktore wymagaja napisania. Gracz bedzie mogl wyslac swoj opis ktory bedzie spelnial okreslone, wczesniej podane kryteria (tzn. opis ma byc gotowy do wprowadzenia i zawierac wszelkie niezbedne elementy).
Pod lista moglby sie takze wyswietlac status poprawionego opisu: oczekiwanie/odrzucony/akceptacja
Np:
POTRZEBNE OPISY
I. Trakty:
1. Ishtar
2. Imperium
a)Nuln-Altdorf
(tu znajdowalyby sie konkretne informacje na temat potrzebnego opisu)
II. Budynki:
1. Ishtar
a) Wyzima
+Swiatynia Elfich Bostw
(dokladne informacje na temat potrzebnego opisu)
2.Imperium
STATUS ZGLOSZEN
Opisy:
Swiatynia Elfich Bostw: oczekuje
Trakt Nuln-Altdorf: odrzucony
Poprawki:
Kaplan Mananna: zaakceptowany
Kaplan Morra: oczekuje
Kaplan Sigmara: odrzucony
Pomysl raczej nie wymaga komentarza z mojej strony.
S.
Uwazam, ze jest dobry bo jest to wsparcie dla wizow, aangazuje graczy w pisanie opisow, ulatwia i usprawnia wspolprace na linii gracz-czarodziej. W zasadzie to w takiej sytuacji czarodzieje nie musieliby by poswiecac czasu na odpowiadanie tylko ustawic status w zgloszeniu. Gracze tez mieliby latwiej bo pisanie opisow nie wiazaloby sie z dlugim oczekiwaniem na odpowiedz. W zasadzie to mniej istotna jest komenda czy to "zglos" czy "popraw" a bardziej lista z potrzebnymi opisami i wyswietlanie statusow zgloszen.
A w sprawie literowek to trzeba zaufac graczom: ]
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011 17:01 przez Shulz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Porady dla graczy.
Przykro mi Shulz, ale to bardzo zły pomysł.
Komenda "zgloś" działa bardzo dobrze,natomiast możliwosc automatycznego poprawiania literówek... jak upewnisz sie że JEDYNE co będą gracze robić to poprawiać literówki? I to poprawnie?
Komenda "zgloś" działa bardzo dobrze,natomiast możliwosc automatycznego poprawiania literówek... jak upewnisz sie że JEDYNE co będą gracze robić to poprawiać literówki? I to poprawnie?
Re: Porady dla graczy.
A wiesz, że to jest technicznie dość trudne? Umożliwić graczowi edycję pliku obiektu to tak niezbyt.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Re: Porady dla graczy.
Zrobienie listy z elementami do zrobienia nie jest trudne od strony kodowej. Zrobienie listy z elementami przy ktorych wyswietlaja sie statusy tez nie jest trudne.
Edycja samodzielna plikow podejrzewam moze byc trudna.
Co do "braku zaufania" dla graczy w kontekscie samodzielnej edycji to wydaje mi sie takie podejscie na niskim i zenujacym poziomie. Tymbardziej ze kazda edycja moze zostawiac slad po sobie - w razie gdyby jakiemus inteligentowi przyszlo do glowy zrobic sobie zart.
Pozatym to spolecznosc powinna dbac o to zeby nie bylo przekretow. Tego typu rozwiazania taka sytuacje buduja. Obdarzanie brakiem zaufania graczy nie rozwija natomiast powierzanie im odpowiedzialnosci jak najbardziej rozwija.
S
Edycja samodzielna plikow podejrzewam moze byc trudna.
Co do "braku zaufania" dla graczy w kontekscie samodzielnej edycji to wydaje mi sie takie podejscie na niskim i zenujacym poziomie. Tymbardziej ze kazda edycja moze zostawiac slad po sobie - w razie gdyby jakiemus inteligentowi przyszlo do glowy zrobic sobie zart.
Pozatym to spolecznosc powinna dbac o to zeby nie bylo przekretow. Tego typu rozwiazania taka sytuacje buduja. Obdarzanie brakiem zaufania graczy nie rozwija natomiast powierzanie im odpowiedzialnosci jak najbardziej rozwija.
S