Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Tarina
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2011 09:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Tarina »

Dhogrin pisze:
Zarbur pisze:jeszcze pytanka na szybko:
1. zawody AJ może mieć każdy, a masowe?
2. na jakich zasadach przyznawane są etaty zawodów masowych?
3. trzeba być w stowarzyszeniu aby zrobić zawód masowy?
4. czy będąc w MC trzeba brać fanatyka, a w wiewiórach partyzanta, OK zbója?
http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Zawody
http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Etaty
;)
Jako kompletna zieleninka ośmielę się zadać pytanie: Czy chcąc być 'odkrywcą' koniecznie trzeba łasić się jakiemuś skarłowaciałemu gnomowi by zostać członkiem SGW i dostać etat? Jakoś nie pasuje mi perspektywa zostania gnomim wynalazcą do kogoś kto wyznaczył sobie cel odkrywania świata a gnomem nie jest (mowa tu o wyższej, elfiej rasie). Czy naprawdę nie ma innego wyjścia, innego stowarzyszenia dzięki któremu można zostać odkrywcą?
ArkadiaWiki pisze "Podstawowym stowarzyszeniem, w którym możemy nauczyć się tego zawodu, jest Stowarzyszenie Gnomich Wynalazców". Czy to znaczy, że istnieją jeszcze inne stowarzyszenia oprócz tego podstawowego? Jeśli tak, to jakie? A może ja czegoś nie rozumiem - sorry z góry za ignorancję :/
Sunird
Posty: 62
Rejestracja: 13 lut 2009 11:23

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sunird »

Tarino, to ze podstawowym stowarzyszeniem danego zawodu jest jakies stowarzyszenie znaczy tylko tylko ze maja trenera na miejscu, w siedzibie stwowarzyszenia. natomiast bedac w kazdym innym stowarzyszeniu mozna brac dowolny zawod masowy z ta roznica, ze wtedy do trenera tego zawodu trzeba chodzic, czesto do innej domeny.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Miuosh »

Tarina pisze:
Dhogrin pisze:
Zarbur pisze:jeszcze pytanka na szybko:
1. zawody AJ może mieć każdy, a masowe?
2. na jakich zasadach przyznawane są etaty zawodów masowych?
3. trzeba być w stowarzyszeniu aby zrobić zawód masowy?
4. czy będąc w MC trzeba brać fanatyka, a w wiewiórach partyzanta, OK zbója?
http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Zawody
http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Etaty
;)
Jako kompletna zieleninka ośmielę się zadać pytanie: Czy chcąc być 'odkrywcą' koniecznie trzeba łasić się jakiemuś skarłowaciałemu gnomowi by zostać członkiem SGW i dostać etat? Jakoś nie pasuje mi perspektywa zostania gnomim wynalazcą do kogoś kto wyznaczył sobie cel odkrywania świata a gnomem nie jest (mowa tu o wyższej, elfiej rasie). Czy naprawdę nie ma innego wyjścia, innego stowarzyszenia dzięki któremu można zostać odkrywcą?
ArkadiaWiki pisze "Podstawowym stowarzyszeniem, w którym możemy nauczyć się tego zawodu, jest Stowarzyszenie Gnomich Wynalazców". Czy to znaczy, że istnieją jeszcze inne stowarzyszenia oprócz tego podstawowego? Jeśli tak, to jakie? A może ja czegoś nie rozumiem - sorry z góry za ignorancję :/
Trenerowi etatowemu może polecić Cię tylko szef jakiegoś stowarzyszenia. Z tego wynika, że żeby mieć zawód, trzeba "być w jakiejś gildii". Ale może to być każda dowolna gildia (która oczywiście przyjmuje elfy itd). Każde stowarzyszenie może wysyłać swoich członów by szkolili się w każdym dowolnym zawodzie masowym.
Edit: No ubiegł mnie ;)
Ogre!
Tarina
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2011 09:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Tarina »

Sunird pisze:...natomiast bedac w kazdym innym stowarzyszeniu mozna brac dowolny zawod masowy z ta roznica, ze wtedy do trenera tego zawodu trzeba chodzic, czesto do innej domeny.

Ooo to to to :) Właśnie takiej informacji mi brakowało :) Dla obieżyświata/odkrywcy łażenie po całym świecie to przyjemność a nie kara, niech sobie będzie w innej domenie. Dzięki wielkie!
Ilmarin

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Ilmarin »

To ja mam takie pytanie, które równie dobrze mogłoby być krótkim tematem, ale że nie chcę zaśmiecać Wam forum to spytam tutaj. Jakie widoczne zmiany (oprócz dodania jakichś tam lokacji) nastąpiły na mudzie przez ostatnie 2 lata? Tyle jakoś nie grałem i jestem ciekaw jak to teraz wszystko wygląda. Konkretnie interesuje mnie szybkość zdobywanego expa przez gp/aj/zawodowców, jakie mamy teraz zawody na arce, czy coś doszło ciekawego, jak się teraz zarabia będąc młodym gpkiem. Jak z sytuacją polityczną na arce? Jakieś nowe sojusze, ciekawe zmiany na wysokich stanowiskach? Może jakieś nowe gildie? A mechanika muda coś się zmieniła? Były jakieś sensacje? Ktoś się skasował ^ ^ , a może kogoś piorunem poczęstowali? Tak w mniejszej lub większej pigułce jak chcecie to skrobnijcie mi w odpowiedzi kilka zdań ;)
Awatar użytkownika
Gavagaj
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2011 11:36

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gavagaj »

To rzeczywiście całkiem spory temat.
Co do sytuacji żółtodziobów. Teraz całkiem ładnie i ciekawie można zarobić na paczkach. Jest dużo więcej adresatów i trudniej przy tym o monotonnie.
Każdy GP ma nietrenowalnego speca na tym samym poziomie. Po prostu od czasu do czasu wchodzi silniejszy cios.
Na początku expi się teraz bardzo szybko. Dość łatwo można dojść do bardziej grywalnego poziomu.
Warto uważnie po świecie pochodzić, bo może się nie powiększył, ale sporo ciekawych rzeczy dodano.
Ilmarin

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Ilmarin »

Gavagaj pisze:To rzeczywiście całkiem spory temat.
Co do sytuacji żółtodziobów. Teraz całkiem ładnie i ciekawie można zarobić na paczkach. Jest dużo więcej adresatów i trudniej przy tym o monotonnie.
Każdy GP ma nietrenowalnego speca na tym samym poziomie. Po prostu od czasu do czasu wchodzi silniejszy cios.
Na początku expi się teraz bardzo szybko. Dość łatwo można dojść do bardziej grywalnego poziomu.
Warto uważnie po świecie pochodzić, bo może się nie powiększył, ale sporo ciekawych rzeczy dodano.
Dzięki za informacje, ciosu specjalnego dla wszystkich nie było jak zarzucałem grę. A grywalny poziom do którego łatwo dojść to co jest teraz i na czym najlepiej? Bo skończyłem z jakimś kawałem świata na goblinach, i to wtedy był grywalny dla gpka/ajota poziom...
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Magog »

Az do konca bardzo doswa sie expi przyjemnie na AJ. Solo o wiele szybciej niz zawodem (choc jeszcze zalezy jakim).
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Zarbur
Posty: 13
Rejestracja: 06 wrz 2011 16:24

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Zarbur »

1. krasnoludem jak najlepiej cechy ustawiac?
silke i wytrzymke 3x wyroznic, czy silke, zrecznosc i wytrzymke 2x?

2. polazilem po swiecie i widze, ze moje mapy w ZMUDzie sa mocno nieaktualne, skad mozna je sciagnac? mam nadzieje, ze to nie temat tabu jak kiedys wszelkie pytania o questy. jak na razie natrafilem jedynie na strone Wakahiko z aktualnymi mapami ale bez mozliwosci zassania i wrzucenia do ZMUDa
Delgar
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2011 19:48

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Delgar »

Ad 1. Krasnoludem najlepiej ustawić cechy pod planowaną ścieżkę rozwoju. Odkrywca czy myśliwy (a co, krasnolud też może!) raczej będzie wyróżniał mentale. Nie ma ideału, jednak, IMO, wojownik nie powinien rezygnować ze zręczności.
Ad 2. Z tego co wiem, map do ZMUDowego mappera nikt publicznie nie udostępnia. Jest to efekt długotrwałego zwiedzania świata, wstawiania kwadracików, edytowania wyjść... Za dużo roboty, by ktoś to ot tak udostępnił. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Zablokowany