Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Edgard

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Edgard »

Vladimir pisze:Kontynuujac temat, chetnie bym sie dowiedzial czy parowanie i tarczownictwo dalej sa traktowane zamiennie, co decyduje o tym kiedy paruje a kiedy oslaniam sie tarcza i czy dalej jest tak ze posiadajac wysokie parowanie i niskie tarczownictwo uzywajac tarczy oslabiamy wlasna obrone i w druga strone, ze przy wysokim tarczownictwie nie warto tak naprawde posiadac parowania.

Przegladajac temat zauwazylem to pytanie - nikt na nie nie odpowiedzial.

Jak to jest z ta korelacja miedzy tarczownictwem/parowaniem?
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Pier »

To jest rzecz sporna. Tarczownictwo, parowanie, uniki. W różnych systemach są różnie traktowane. Podejrzewam, że tarczownictwo z parowanie dobrze współpracują, ale z unikami już niebardzo.

Jak masz niskie tarczownictwo i wyzsze parowanie, nie powinno byc problemu, odwrotnie jest gorzej.
Gniot
Posty: 612
Rejestracja: 13 lut 2009 09:57

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gniot »

Czy to nie dziala na zasadzie:
Mam um tarczy na doskonale i parowanie na niezle.
Przy ciosach przeciwnika po pierwsze liczona jest szansa na zebranie na tarcze jesli sie nie uda to dalej liczona jest szansa na sparowanie bronia itd.
Wpier dla uma lepiej wytrenowanego konczac na umiejetnosci najnizej wytrenowanej ?

Jesli tak to cos takiego jak gryzienie* sie umiejetnosci nie powinno miec miejsca.

Druga strona medalu to panujaca opinia ze puklerzy nie nalezy nosic :D szczegolnie jesli ma sie zawod z unikami.
2011.04.01
Gniot Adiutant Kapitana Kompanii Gryfa, Walczacy z Wiatrakami, Miecznik z
Paweza, Naczelny Madrala Arkadii, Ogr o Elfich Uszach, Elf o Ogrzym
Rozumku, Zastepca Szefa Muminkow z Obozu Najemnikow, Arcydzielo
Sztuki Cukierniczej
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Pier »

Wedle różnych systemów FRPG, niektórych umów defensywnych nie można na raz używać. Taka różnica jest, że w książkowych rpgach działania obronne sie deklaruje, a na arce nie :D Nie wiemy czy umy defensywne zawsze sa testowane czy czasami tylko. Tak jak Gniot piszesz jest kolorowo, ale ja bym był sceptyczny ;)
Jaques
Posty: 86
Rejestracja: 13 lis 2010 23:16

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Jaques »

Nie no Pier nie zgodze sie. Engine co prawda czasem jest dziwny ale nie sadze zeby bylo jak mowisz... No to bylby absurd juz totalny gdyby skille pomocne graczowi przeszkadzaly sobie...
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Z tego co mi wiadomo nic sie nie gryzie z unikami, sa one testowane pierwsze (w przypadku walki z przeciwnikiem bez broni parowanie jest wyswietlane jako unik). Slyszalem jednak ze kompletnie inaczej ma sie rzecz z tarczownictwem i parowaniem - nie ma tutaj (nie bylo?) dwoch testow jednego na tarczownictwo, drugiego na parowanie ale jeden test na ktoras z tych umiejetnosci. Interesowalo i interesuje mnie wciaz czy mechanizm jest taki sam i jezeli tak co powinienem brac pod uwage jesli chce np. czesciej uzywac tarczy albo czesciej parowac? Wage tarczy i broni? Wywazenie broni? Odnosnie puklerzy zas - jezeli mechanizm jest taki jak opisalem to puklerzy nie oplaca sie uzywac wlasnie przy wysokim parowaniu i niskim tarczownictwie. Na uniki wplyw beda mialy taki ze zwieksza obciazenie postaci i wten sposob obniza nieco ich skutecznosc.
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Magog »

Mysle, ze tu dyskusja wkracza zbyt gleboko w mechanike. Ale osobiscie uwazam, ze mud unie zywa tabeli wynikow dla jednego rzutu (ala WoW), tylko osobne losowania.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Coz... Akurat w tym przypadku uwazam ze ten mechanizm powinien zostac wyjasniony. Naturalnym sie wydaje ze nadmiar umiejetnosci nie szkodzi, dlatego wiekszosc graczy trenuje wszystkie dostepne umiejetnosci, jezeli wciaz jest tak ze parowanie/tarczownictwo to jeden test to naturalne dazenie do posiadania mozliwie najsilniejszej postaci prowadzi nas na manowce i oslabia. Nie ma sie takze co oklamywac, niektorzy gracze mieli dostep do kodu, w koncu skads sie te plotki wziely i utrzymywanie okreslonych mechanizmow w tajemnicy daje przewage tym, ktorzy w nieuczciwy sposob te informacje zdobyli. A chyba nie chodzi o to zeby mud promowal oszustow.
Zorrid
Posty: 168
Rejestracja: 22 lut 2010 21:47

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Zorrid »

Czy ktoś zna fajne expowiska w Ishtar , dla poziomu wiele przeszedł-kawał świata. W imperium jest tego do wyboru do koloru,a w Ishtar znalazłem tylko dwa w miarę przyzwoite miejsca ( renegaci i choboldy) , co jest trochę monotonne. Zawsze można się przenieść do Imperium, ale ja najbardziej pokochałem Arkadię za Sapka. Jakby ktoś znał i zechciałby udzielić wskazówek, byłbym wdzięczny.
Żądamy godnych stawek dla łapaczy zwierząt!
Awatar użytkownika
Morowak
Posty: 93
Rejestracja: 18 lut 2009 13:45

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Morowak »

Zywiolaki sa calkiem w pyte.
Zablokowany