Nowy system zapamietywania

Forum wieści z Arkadii.

Czy podoba ci sie zmiana systemu zapamietan

Tak
34
18%
Nie
138
73%
Wszystko mi jedno
17
9%
 
Liczba głosów: 189

Awatar użytkownika
Brygu
Posty: 115
Rejestracja: 13 lut 2009 14:34

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Brygu »

No argument ze zal wam postaci dawno skasowanych jest sredni w tej dyskusj, bo milo bylo wpisac "kto" i sobie ich przypomniec. Zawsze mozna sobie dorzucic linijke slaw.
#echo Iron, Zenek, Bolek I Lolek.

Co do shortow, ograniczac przy zakladaniu postaci to glupi pomysl. Ale obecny sposob tworzenia postaci tez najtrafniejszy nie jest. O ile zakladamy postac ktoras tam juz nasza, jestesmy w stanie zaplanowac ze nasza postac bedzie kupcem i chcemy by byl wesoly pogodny, zeby sie dobrze kojarzyl. To zakladajac pierwszy raz postac, nie mamy swiadomosci kim nasza postac ma zostac. Pozniej mamy takie rzeczy jak wesoly przyjacielski ogr, odgrywacjacy buca samotnika. W ogole shorty typu wesoly, zblazowany itp sa nietrafionym pomyslem. Czy taka postac musi byc caly czas wesola... Wesoly radosny halfling placze. Dlatego latwiejszy dostep do zmiany opisu to mysle ze nie taki glupi pomysl.
Inna kwestia jest wlasnie czy ktokolwiek zwraca uwage na ten opis. Uzywamy tych opisow do rozpoznawania osobnikow, a nie do okreslania ich zachowania. To ze sobie ktos wybral ze jest przyjacielski, nie znaczy ze bedzie chcial z toba pogadac.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Visborg »

Wolny przymiotnik do shorta dla każdego! I sto milionów! ;)

A tak serio - dostęp do łatwiejszej zmiany przymiotnika w opisie, np po 100 dniach życia w grze czy zostaniu "szefem wszystkich szefów" w gildii - jestem całym sercem za. Tak dużo by tych osób znowuż nie było, o odpowiedni limit i jasne zasady przyznawania (kto akceptuje, jakie w ogóle można proponować) wzbogacił by świat. :)
Jak mi się prababcia, czy inny praprzodek, nie przedstawiła od 20 lat, bo jej się zmarło/wyprowadziło/cokolwiek to znaczy, że nie mogła być hiper ważna?
A ja nie znałem swoich praprzodków... :( Ale serio, "zapamiętani" odzwierciedla nie wszystkich których pamiętasz, bo to by była bzdura - jak ktoś Ci się nie przedstawi to go nie będziesz pamiętać z wyglądu jeśli Ci poważnie namieszał?
Zapamiętani to tylko zachowana dla ułatwienia grupa, wyodrębniona spośród tych których znasz, do której należą osoby z Twojego najbliższego aktualnego otoczenia i z którymi łączy Cię najwięcej interakcji. Taka jest funkcja tej kategorii. To że wykorzystywali ją niektórzy w innych celach było niewłaściwym wykorzystywaniem możliwości jakie daje mechanika świata i obecne zmiany mają na celu jej wykorzenienie. Owszem, możesz pamiętać babcie której nie widziałaś 20 lat. Ale nie rozpoznasz jej na pierwszy rzut oka (czyt. nie wyświetli Ci się z imienia) bo raz, zmieniła się przez ten czas, dwa nie spodziewasz się jej zobaczyć więc umysł odruchowo nie będzie jej przyporządkowywał do spotykanych osób.
Zapamiętani to nie wszyscy których znacie, ale Ci których znacie tak dobrze i spotykacie tak często, że na pierwszy rzut oka rozpoznacie ich zawsze i wszędzie. niektórzy mają wyższe mentale i rozpoznają prawie każdego kogo znają, inni niższe (np. ja) i zdarza im się nie rozpoznać kogoś kogo miesiąc nie widzieli, jeśli ten ktoś nie podejdzie sam i nie powie O cześć! A nawet wtedy czasem trzeba spytać - cześć, kojarze Cię, ale powiedz skąd się znamy?
Vayneela
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2009 19:56

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Vayneela »

Jasne, sęk w tym, że są osoby tak głęboko zapadające w pamięć, że po latach poznasz je po choćby specyficznym spojrzeniu czy czymś, więc na prawdę nie przekonuje mnie argument, że znam lepiej kogoś, kogo częściej widuję.

W każdym bądź razie ile osób, tyle zdań, nie ma chyba większego sensu kłócić się tu ciągle, ale naprawdę, to że wy uważacie coś za bzdurne może mieć dla innych większe znaczenie. Ja w tym momencie wole nie grać, bądź unikać jakichkolwiek interakcji z graczami niż zapomnieć (nie mieć w zapamiętanych - dla czepialskich / linijka typu #echo też nie rozwiąże sprawy, nie widzę, kiedy są zalogowani, si?) dawnego funfla. Pa.

v.
Urisiel

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Urisiel »

Marudzicie... Kupcy powinni pakowac w mentale.(Zgubilo sie :P) Majac okolo 150 miejsc do zapamietania, tak szybko tego nie przewiniecie... Zwlaszcza, ze w arke teraz gra z 500 osob?:P
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009 17:41 przez Urisiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Tipi »

Vayneela pisze:Jasne, sęk w tym, że są osoby tak głęboko zapadające w pamięć, że po latach poznasz je po choćby specyficznym spojrzeniu czy czymś, więc na prawdę nie przekonuje mnie argument, że znam lepiej kogoś, kogo częściej widuję.


v.
No to jak spotkasz takiego starego typa to go poznasz po opisie czy zachowaniu!
Vayneela
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2009 19:56

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Vayneela »

Urisiel pisze:Marudzicie... Kupcy powinni pakowac w metale.
Pakujemy w mithryle, chyba że chodzi Ci jeszcze o jakieś inne metale.
Nie grałeś nigdy kupcem, prawda?

v.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Zurwen »

Właśnie Urisiel, co ty z drzewa się urwałeś? Widziałeś kiedyś kupca o poziomie większym niż swoje przeżył?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Urisiel

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Urisiel »

Zurek nikt nie kaze grac kupcowi i nie expic czasem ;] Dzisiejszy mechanizm arki opiera sie na expie. ;) Wieksze staty = wiecej kasy. No chyba, ze wolimy stac w miejscu ;)
Vayneela
Posty: 159
Rejestracja: 20 lip 2009 19:56

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Vayneela »

Panowie, widzę, byli, sprawdzili.

v.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Nowy system zapamietywania

Post autor: Zurwen »

Najbardziej spasionym kupcem jakiego widziałem był swojego czasu wakahiko, na doświe. ;]
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
ODPOWIEDZ