Komentarze do Pytan

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Godar »

Przy czym udowodniliśmy, że to gracz wciskal binda za kazdym razem. (automat by nie zmulał)
Ostatecznie jednego gracza ukarano, bo przekazal prowadzacemu spreparowany kierunek, co dowodzi zajebiście niczego. Drugiego natomiast, bo też tropił i rzekomo miał ten sam skrypt (szkoda zejeden gra ze zMUD-a a drugi z musha).
Że w naszym kraju przed sądem trzeba udowadniać niewinność, to normalka. Ale na arce mogłoby być chociaż normalnie. W końcu gra się chyba dla rozrywki a nie po to, żeby się denerwować.

Wg mnie wszystkie takie problemy są przez to, że nie ma jasno określonych, sensownych zasad. Przez to czarodzieje podejmują takie decyzje na podstawie własnego widzimisię, na podstawie tego, że kogoś nie lubią albo mają zły dzień.
Gdyby spisać jakiś dokładny regulamin, chociaż częściowo możnaby uniknąć takich sytuacji. Bo chyba nic bardziej nie wkurwia niż niesprawiedliwa kara.
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Rennz »

Pulp pisze:Jak dynamiczny bind jest stale wciśnięty, to z logicznego punktu widzenia jest to to samo co sam trigger.
Dokładnie - trzymanie dynamicznego binda praktycznie niczym nie różni się od triggera i owocuje czasem reakcji na poziomie ~0,1 sekundy lub nieznacznie większym/mniejszym (w zależności od jakości połączenia). Jeśli zaś samo dynamiczne bindowanie jest nielegalne to wpis taki powinien pojawić się w zasadach (dla nowych graczy) oraz jako informacja poprzez wieści (dla starszych graczy, którzy powinni wiedzieć, że nastąpiła zmiana w zasadach).

Godar:
W sądzie to nie ty masz udowodnić swoją niewinność, a strona oskarżająca ma udowodnić Twoją winę - skazywanie kogoś na podstawie poszlak jest niedopuszczalne.
Brorok
Posty: 83
Rejestracja: 24 sie 2009 23:00

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Brorok »

To dozwolone sa w koncu dynamiczne bindy, czy nie?

Typowy lazik dziala tak (Huron, nie smiej sie, upraszczam):

1* Wez liste wyjsc z lokacji, zapisz do zmiennej.
2* Wez kierunek, z ktorego przyszedles i oblicz jego odwrotnosc.
3* Z listy 1* wyrzuc kierunek 2*, zapisz to, co zostalo.
4* Jesli dlugosc listy 3* jest rowna jeden, podbinduj jej jedyny element pod jakis klawisz, else napisz, ze SKRZYZOWANIE, czy cos.

To jest 'skrypt'. Konkretny.

Czy jest on dozwolony?

Rennz: zeby uchronic sie przed kasacja nalezy w trakcie gry miec caly czas wlaczona kamerke, ustawiona tak, zeby bylo widac monitor, klawiature i dlonie na niej + streamowac obraz wizom? :D Jakos nie widze innej mozliwosci zweryfikowania "sposobu korzystania ze skryptu". Dalszy edit: tez nie zadziala. No bo jak mam wlasciwie udowodnic, ze rzeczywiscie PRZECZYTALEM liste wyjsc, a nie slepo zawierzylem swojemu skryptowi? W ogole w jaki sposob udowodnic, czego w danej chwili bylem swiadomy, a czego nie? Czy to jest w ogole wykonalne?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 15:31 przez Brorok, łącznie zmieniany 2 razy.

Bo tematy na forum dyskusyjnym nie sluza do dyskusji.
------
Na mnie nie patrzcie, ja tu tylko expie!
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Rennz »

Tak na logikę jeśli nie trzymasz przycisku, pod który się binduje wyjście na kolejną lokację, a naciskasz je mając świadomość tego co się pod nim binduje (tj. jesteś w stanie podać jaki konkretny kierunek się podbindował) to skrypt nie jest nielegalny, bo zachowujesz cały czas świadomą kontrolę nad swoją postacią. Jeśli zaś trzymasz przycisk cały czas wciśnięty to nie masz pojęcia co konkretnie się podbindowało i skrypt jest nielegalny.

Chodzi bardziej jak widać nie o sam skrypt, a o sposób w jaki się z niego korzysta.
Awatar użytkownika
Grabur
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2009 19:30

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Grabur »

W ogole w jaki sposob udowodnic, czego w danej chwili bylem swiadomy, a czego nie? Czy to jest w ogole wykonalne?
Oczywiscie, ze jest. Ale sposobem na sprawdzenie tego nie jest na pewno podanie jednej linijki nie wystepujacej w mudzie. Dla skryptu tak jak i dla gracza wazna jest informacja, ktora mud wyswietla - ani jedno ani drugie nie musi zastanawiac sie czy dana sytuacja jest mozliwa.
Nie mam zamiaru podpowiadac GMom jak powinni identyfikowac nielegalne skrypty, bo jestem graczem. Jesli ktos nie potrafi tego dobrze robic, to nie powinien bezpodstawnie karac.
Tak na logikę jeśli nie trzymasz przycisku, pod który się binduje wyjście na kolejną lokację, a naciskasz je mając świadomość tego co się pod nim binduje (tj. jesteś w stanie podać jaki konkretny kierunek się podbindował) to skrypt nie jest nielegalny
Trzymanie przycisku caly czas = TRIGGER wysylajacy komende do muda
TRIGGER wysylajacy komende do muda = Brak interakcji z postacia

Tak wiec jesli ktos mialby klasc przedmioty na swojej klawiaturze, moglby rownie dobrze napisac inaczej swoje skrypty - ale o takiej sytuacji nie mowimy i nie za taka sytuacje wiz ukaral graczy.

Wiz ukaral graczy za to, ze uzyli bindu, ktory wyslal informacje podlozona przez niego.

Przyklad:
  • * Wiz podklada linijke: Najswiezsze slady prowadza do piekla.
  • * Trigger bindujacy: zapisal informacje 'do piekla', i podbindowal ta informacje pod przykladowy klawisz F1.
  • * Zostal nacisniety klawisz F1 i postac gracza stwierdzila, ze slady prowadza do piekla.
Jesli jakakolwiek informacja jest wyswietlona przez mud, to prostym jest chyba, ze jest ona uznana przez gracza jak i skrypt za prawdziwa. Tym bardziej w momencie pogoni za kims, nikt nie bedzie zwracal uwagi na to co dokladnie wytropil, tylko jak najszybciej przekazywal to prowadzacemu. Szkoda, ze jest to logiczne dla wszsytkich poza wizami jak narazie.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 18:59 przez Grabur, łącznie zmieniany 1 raz.
Używam bindów
Brorok
Posty: 83
Rejestracja: 24 sie 2009 23:00

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Brorok »

Najswiezsze slady prowadza do piekla.
W tym przypadku obrona przed ukaraniem za skrypt byloby napisanie skryptu, ktory porownywalby wyboldowany kierunek z lista wyjsc na lokacji, tak? Nie jest to troche smieszne?
Jesli jakakolwiek informacja jest wyswietlona przez mud
Gracz ma prawo zaufac takiej informacji, skrypt nie powinien. Kazdy programista wie, ze dowolny input trzeba... no, jak to po polsku napisac... sprawdzic, czy jest sensowny. W kazdym razie kazdy programista, ktory przeczytal cos o sql injection, na przyklad.

Obrazek

Thor: mapper.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 16:31 przez Brorok, łącznie zmieniany 2 razy.

Bo tematy na forum dyskusyjnym nie sluza do dyskusji.
------
Na mnie nie patrzcie, ja tu tylko expie!
Thork
Posty: 55
Rejestracja: 18 sty 2010 00:34

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Thork »

A wyjścia niestandardowe?

up: a jak nie mam mappera?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 17:26 przez Thork, łącznie zmieniany 1 raz.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Zurwen »

Czarodzieje mają (powinni mieć) wgląd na dane których żaden z nas (graczy) nie ma. Przykładowo - czas reakcji między otrzymaniem informacji o kierunku tropienia a przekazaniem jej dalej. Na tej podstawie można wyciągnąć pewne wnioski. Nie ma co zawzięcie dyskutować na ten temat, bo brakuje nam zwyczajnie danych. Osobiście nie wierzę w całkowitą niewinność i czystość duszy graczy w zawodówkach.

Ps. Różnicą między bindem a triggerem jest decyzja gracza. Jeżeli gracz podejmuje zawsze tą samą decyzje, nie opierając się na żadnych danych (w tym przypadku, czytając kierunek wskazywany podczas tropienia) to równie dobrze mógłby ustawić triggera.
Pewne dziedziny działań na Arkadii (szczególnie te zawierające interakcje między graczami) powinny być i są (mam nadzieje) bardziej pilnowane od innych. Trigger autoataku, autopogoni, czy autotropienia jest o wiele bardziej szkodliwy (moim zdaniem) od triggera wspierającego na expie, czy zacinającego rybę.


Re doł: Nie każdy, a jedynie ci co grają na odpowiedniej platformie (tf?). Ja w zMudzie nie mam takich możliwości.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 16:42 przez Zurwen, łącznie zmieniany 4 razy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Brorok
Posty: 83
Rejestracja: 24 sie 2009 23:00

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Brorok »

Zurwen: kazdy gracz moze dokladnie wiedziec, ile czasu minelo miedzy wyswietleniem linijki tekstu a wyslaniem komendy. Popatrz sobie na logachzarki, niektore sa opisane co do milisekundy.

Ja nie chce rozmawiac o szkodliwosci triggow czy bindow - administracja ich nie chce i juz, kropka. Wazne jest, jak wizowie je tropia i co definiuja jako zabronione.

BTW: Jesli uzywasz zMUDa - to tak, jakbys uzywal IE - sam jestes sobie winien :D
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010 16:54 przez Brorok, łącznie zmieniany 1 raz.

Bo tematy na forum dyskusyjnym nie sluza do dyskusji.
------
Na mnie nie patrzcie, ja tu tylko expie!
Awatar użytkownika
Tuargan
Posty: 41
Rejestracja: 14 lut 2009 19:12

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tuargan »

Pulp pisze: Paru graczy ukarano za skrypt, który działa tak:
Najswiezsze prowadza na poludniowy-zachod.
F3:szepnij pulpowi na poludniowy-zachod
Przy czym udowodniliśmy, że to gracz wciskal binda za kazdym razem. (automat by nie zmulał)
z bolem serca ale musze zgodzic sie ze stanowiskiem ogrow. jesli za taki skrypt zostal ktos ukarany, to ukarac w tym momencie mozna doslownie kazdego czlonka kazdego stowarzyszenia bojowego.

czy wizowie mogliby jednoznacznie potwierdzic, ze takie bindy, czy tez bindy typu:
Ziutek super szybkim gestem wskazuje malego glupiego ogra jako cel ataku.
F1:zabij malego glupiego ogra
sa zakazane i karalne?
ODPOWIEDZ