Komentarze do Pytan

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Nathaniel
Posty: 126
Rejestracja: 13 lut 2009 07:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Nathaniel » 12 maja 2009 07:45

Tipi pisze:
Czy ktokolwiek komukolwiek zabronil przychodzic na zjawy? Nawet mutki mnie tam kilka razy odwiedzily (pewnie szukali KG, ale to szczegol)
Tak wlasnie expi 95% arki. Widzac postepy na kawale po okolo godzinie a nie 10 minutach.
Ja na kawale mialem postepy po 40 minutach, nie wiem skad Twoje wspomniane kilkakrotnie 10 minut, chyba dla zwiekszenia dramatyzmu sytuacji.
Tipi pisze:
Całość sprowadza się do _balansu_... Co jakis czas kolejne expo zostaje _zbalansowane_. Po czym powoli acz sukcesywnie dochodzimy do sytuacji ktora miala miejsce jeszcze pare lat temu, kiedy rzadko gdzie dawalo sie sensownie expic.
Skoro tylko na zjawach dalo sie sensownie expic, to reszta arki byla poszkodowana. A tu zaprzeczasz poprzedniej Twojej wypowiedzi.
Czytanie ze zrozumieniem sie klania. Napisal, ze pare lat temu rzadko gdzie sie dawalo expic. Exp na zjawach byl wtedy praktycznie rowny 0, a dodatkowo mialy blad w mechanice walki. Bylo to zglaszane przez dlugi czas wiele razy, no i zostalo zmienione do takiej postaci, o jaka sie teraz toczy dyskusja.
... just like you imagined ...

Awatar użytkownika
Tuargan
Posty: 41
Rejestracja: 14 lut 2009 19:12

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tuargan » 12 maja 2009 09:31

wiekszosc chyba zapomniala wypowiedzi wizow na temat jaki byl/jest cel balansu expa.

przypomne wiec moze. srednia poziomow na arce winna wynosic aktualne dosw/wiele. powyzej tego poziomu tempo expa ma gwaltownie spadac.

i tak owszem jest. do mniej wiecej polowy wiele exp zapiernicza jak nakrecany samochodzik.

wniosek - nie ma co plakac na postepy po 2,3 czy 5h. chcesz szybciej? to lataj na niejedno.

Kagain
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2009 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Kagain » 12 maja 2009 09:46

Tak, tylko balansowane są expowiska powszechne, a tymczasem od pół roku znajomy chwali mi się kosmicznym tempem postępów na pewnym expowisku pod jego gildią. Do tego NPCe tam mają jeszcze kamienie. Jest kilka takich kwiatków na Arce. Niektóre już zostały poprawione, ale za inne dziwnym trafem nikt się nie chce zabrać.

Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tipi » 12 maja 2009 09:56

Ja na kawale mialem postepy po 40 minutach, nie wiem skad Twoje wspomniane kilkakrotnie 10 minut, chyba dla zwiekszenia dramatyzmu sytuacji.

Nie wiem jaki masz zawod, jak expisz. Niektorzy, nie lubia tracic czasu na expie i sie nie piernicza.
A sciagales kolego po 20 zjaw na lokacje? Pozdrawiam.

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Goldfinger » 12 maja 2009 11:30

Krot pisze:Tak ogólnie... Po co Ci poziom jeśli nie do walk z graczami
Na silne NPC Krocie... Jeśli gra się w stowarzyszeniu, w którym jest aktywne kilkudziesięciu graczy i zawsze da się zebrać potężną ekipę na wycieczkę to przyznaję wyciągnięty w górę poziom nie jest taki ważny. Ale grając w kilka osób, bez "tanka" ciekawsze tereny są nieosiągalne.
Rafgart pisze:Zalozeniem bylo, by na poziomie odpowiadajacym najstarszemu zwiedzil dawne male byly robione w godzine (tempo normalnego expa przed wszystkimi zmianami). Obecny kawal to w przyblizeniu najstarsze wielce.
Dziękuje za odpowiedź :). Rozumiem, że przy pełnej brutalności?
A czemu w ogóle tempo przyrostu expa jest zmienne od poziomu?
Powinno być takie samo, o ile siła expowiska rośnie wprost proporcjonalnie do siły postaci. Reasumując: zawsze powinno się dać znaleźć expowisko, które daje postępy w godzinę (zakładając taką normę), niedośwy na snotach, dośwy w obozie itd.
Tuargan pisze: wiekszosc chyba zapomniala wypowiedzi wizow na temat jaki byl/jest cel balansu expa.

przypomne wiec moze. srednia poziomow na arce winna wynosic aktualne dosw/wiele. powyzej tego poziomu tempo expa ma gwaltownie spadac.
Chyba, że to istotnie jest celem. Wtedy wszystko pasuje. Tylko, że w takim wypadku mając silną postać bez seconda nie pograsz, jeśli lubisz pakować się na nieznane tereny i eksplorować. Strata poziomu, który się wyciąga ponad miesięcznym expem jest zbyt frustrująca, a z kolei trzymanie postaci
tylko na bezpiecznych terenach - nudne.

Shakal
Posty: 29
Rejestracja: 12 lut 2009 22:43

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Shakal » 12 maja 2009 11:39

Podoba mi sie uzycie przez Ciebie slowa "powinno". Wiele rzeczy "powinno", ale to nie od nas zalezy. "Powinno" to w obecnej sytuacji jest to, co sie aktualnie dzieje na Arce z expem. POza tym idac twoim tokiem rozumowania zrobienie Legendy nie powinno stanowic zadnego problemu dla postaci, ktora expi dwie trzy godzinki dziennie w pol roku(strzelam).

Shakal

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Goldfinger » 12 maja 2009 11:58

Shakal pisze:Poza tym idac twoim tokiem rozumowania zrobienie Legendy nie powinno stanowic zadnego problemu dla postaci, ktora expi dwie trzy godzinki dziennie w pol roku(strzelam).
(Bez wnikania w czas, ile by to zajęło)
O ile nie zezgoni w tym czasie, to czemu nie? Zakładając, że tempo przyrostu na najwyższych poziomach jest zachowane tylko na najmocniejszych expowiskach arki. Ktoś kto radzi sobie tam radzi sobie wszędzie, czego więcej chcesz od legendy? Poza tym unikanie zgona przez taki długi okres czasu nie należy do najłatwiejszych [zwłaszcza przy częstych wizytach na takich expowiskach]. Dodaj do tego, że zgon wycina więcej niż poziom...

Chyba, że legendę rezerwujemy tylko dla kogoś kto "ora" przez kosmiczny czas i z gildii sam nie wychodzi, lub dla kogoś kto "ora" na zjawach, albo na jakimś magicznym expowisku, o którym reszta nie ma pojęcia.

Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 950
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Rafgart » 12 maja 2009 12:05

Goldfinger pisze:Chyba, że to istotnie jest celem. Wtedy wszystko pasuje. Tylko, że w takim wypadku mając silną postać bez seconda nie pograsz, jeśli lubisz pakować się na nieznane tereny i eksplorować. Strata poziomu, który się wyciąga ponad miesięcznym expem jest zbyt frustrująca, a z kolei trzymanie postaci
tylko na bezpiecznych terenach - nudne.
Gra, ktora polega na 'kiszeniu' wysokiego poziomu zawsze bedzie nudna. Zalozeniem systemu bylo szybkie odrabianie normalnego poziomu, tak by gracz nie bal sie smierci. Zgon jest bowiem normalna i nieodlaczna czescia Arkadii. Przynosi emocje, oczyszcza i nadaje grze znowu sens! :)

Jak ktos chce miec super silna postac, to jego sprawa, ale niech nie narzeka, ze nie ma expa (a jak znajdzie, to mu go obetne) czy ze po zgonie bedzie miesiacami odrabial. Cos takiego nie jest wspierane przez system.

Poza tym az przykro czytac, jak niektore osoby zmienily sie po uzyskaniu speca i wlasnie wysokiego poziomu.

Tak wiec idzcie i zabijajcie sie!

Goldfinger
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2009 22:45

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Goldfinger » 12 maja 2009 12:18

O ile 'normalny' poziom nie uniemożliwia całkowicie wizyt na ciekawych terenach, a 'super silne postacie' nie zabijają jednym ciosem i da się przed nimi uciec to taki kształt świata jest do zaakceptowania ;).

Parę miesięcy temu na 'wiele' (fakt, że bez zawodu) powyższe warunki były jednak do spełnienia niemożliwe. Jak będzie teraz to dopiero się okaże.
Rafgart pisze:Tak wiec idzcie i zabijajcie sie!
Sukcesywnie realizuje ostatnio Twe przesłanie :).

Tipi
Posty: 232
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Komentarze do Pytan

Post autor: Tipi » 12 maja 2009 12:33

Rafgart ma calkowita racje. Na wiele, kawal mozna smialo wszedzie chodzic a zgon prawie wcale nie boli. Przez to mozna chodzic wszedzie.
Z wiekszym poziomem pojawia sie coraz wieksza obawa przed zgonem
i to cholernie psuje gre.

ODPOWIEDZ