Różnica cech pomiędzy starymi a nowymi postaciami
: 11 sty 2021 14:28
Zastanawia mnie czy wszyscy gracze sa swiadomi faktu, ze istnieje spora dysproporcja w cechach pomiedzy starymi (zalozonymi przed balansem medytacji i starcie z poziomu 'niedoswiadczony') a nowymi postaciami.
Dawniej mozna bylo rozlozyc w medytacji cechy na 6 punktow, obecnie jedynie na 5 zatem przykladowo cechy (sila, zrecznosc, wytrzymalosc, intelekt, odwaga) w wariancie bojowej postaci rozkladaly sie inaczej. Przyklad:
W starej postaci: 2 2 2 0 0
W nowej postaci: 2 1 2 0 0
Roznica jednego punktu od poczatku gry powoduje, ze czesc doswiadczenia ucieka w inne cechy, w tym przypadku w niebojowe.
Dodatkowo stare postacie zaczynaly gre z poziomow cech duzo nizszych niz obecnie co powodowalo, ze powyzej ustawione cechy (np. 22200) jeszcze bardziej wzmacnialy dana postac na sciezce bojowej. Obecnie na starcie kazda postac jest silniejsza jednak cechy te sa rozlozone niejako bez ustawienia (11111) i chociaz ulatwia to start w grze to na dluzsza mete czyni nasze postacie slabszymi wzgledem tych sprzed reformy medytacji.
Na tym samym poziomie (np. widzial i doswiadczyl) roznica potrafi wyniesc od 6 do 9 podcech bojowych na korzysc bojowek, kosztem mentali, dla starych postaci. Co gorsza roznica ta poglebia sie z kazdym zdobytym postepem wiec zeby kogos dogonic w cechach bojowych potrzebujesz nieporownywalnie wiecej doswiadczenia niz w przypadku postaci przed zmianami w medytacji.
To wszystko moze i mialo sens w czasach gdy tracilo sie doswiadczenie przy smierci, ale teraz roznicy tej nie da sie zatrzec i sprawia, ze nowi gracze nigdy nie beda w stanie dogonic starych. I moze zaskocze tutaj niektorych, ale to nie dziala w ten sposob, ze nowe postacie szybciej zdobywaja doswiadczenie przez nizsze cechy bojowe czy potrzebuja mniej postepow. Potrzebuja ich dokladnie tyle samo, a expia wolniej bo sa slabsi i zabijaja mniej mobkow.
Stad moje pytanie. Czarodzieje planuja w jakis sposob to zmienic? Moze wypadaloby wycofac sie z tej glupiej zmiany i pozwolic wszystkim na rowne szanse? Mozna wrocic do starego ustawienia medytacji (pula 6, po 2 na ceche) i pozwolic na jedno darmowe rozlozenie cech.
Dawniej mozna bylo rozlozyc w medytacji cechy na 6 punktow, obecnie jedynie na 5 zatem przykladowo cechy (sila, zrecznosc, wytrzymalosc, intelekt, odwaga) w wariancie bojowej postaci rozkladaly sie inaczej. Przyklad:
W starej postaci: 2 2 2 0 0
W nowej postaci: 2 1 2 0 0
Roznica jednego punktu od poczatku gry powoduje, ze czesc doswiadczenia ucieka w inne cechy, w tym przypadku w niebojowe.
Dodatkowo stare postacie zaczynaly gre z poziomow cech duzo nizszych niz obecnie co powodowalo, ze powyzej ustawione cechy (np. 22200) jeszcze bardziej wzmacnialy dana postac na sciezce bojowej. Obecnie na starcie kazda postac jest silniejsza jednak cechy te sa rozlozone niejako bez ustawienia (11111) i chociaz ulatwia to start w grze to na dluzsza mete czyni nasze postacie slabszymi wzgledem tych sprzed reformy medytacji.
Na tym samym poziomie (np. widzial i doswiadczyl) roznica potrafi wyniesc od 6 do 9 podcech bojowych na korzysc bojowek, kosztem mentali, dla starych postaci. Co gorsza roznica ta poglebia sie z kazdym zdobytym postepem wiec zeby kogos dogonic w cechach bojowych potrzebujesz nieporownywalnie wiecej doswiadczenia niz w przypadku postaci przed zmianami w medytacji.
To wszystko moze i mialo sens w czasach gdy tracilo sie doswiadczenie przy smierci, ale teraz roznicy tej nie da sie zatrzec i sprawia, ze nowi gracze nigdy nie beda w stanie dogonic starych. I moze zaskocze tutaj niektorych, ale to nie dziala w ten sposob, ze nowe postacie szybciej zdobywaja doswiadczenie przez nizsze cechy bojowe czy potrzebuja mniej postepow. Potrzebuja ich dokladnie tyle samo, a expia wolniej bo sa slabsi i zabijaja mniej mobkow.
Stad moje pytanie. Czarodzieje planuja w jakis sposob to zmienic? Moze wypadaloby wycofac sie z tej glupiej zmiany i pozwolic wszystkim na rowne szanse? Mozna wrocic do starego ustawienia medytacji (pula 6, po 2 na ceche) i pozwolic na jedno darmowe rozlozenie cech.