Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

No Gritta lepiej wytlumaczyla o co chodzi Gixxowi niz sam Gixx.

A wiec po kolei:

Ale ta gra teraz jest siedmioletnia podróżą do legendy, bo większość gry się własnie na tym opiera żeby expic, zdobywać coś (expiac) i korzystać tego (expiac)

Powiem tak, ze ja czasem przychodzę se na pocztę w novi poerpgowac i zazwyczaj nikogo tam nie ma, albo są tak zabiegani ze nawet słowa nie zamienia... Ja też kiedyś tak biegałem i widzę ten pęd u innych. To się nigdy nie zmieni.

Co do stawki o której mówisz, to szczerze nie potrafię się ustosunkować, dla mojego zdrowia jest korzystniejsze zezgonienie obecne niż te kilka lat temu wiec jestem tak bardzo zadowolony z tego kokonu bezpieczeństwa, ze może mi przysłania jakieś minusy których nie widzę.

W skrócie wole patologie obecna niż patologie dni minionych.
Wszystkich nie zadowolisz, wiec po to są sondy, żeby demokratycznie wybrać kto będzie pokrzywdzony bardziej, a za zmiana systemu expa opowiedziała się większa polowa graczy. Przynajmniej tyle dali nam zadecydować wizowie.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gritta »

Sprzeciwie się jeszcze raz. Wydaje mi się, że na swoim widział nie zabiłbyś mnie na wielce i ja miałabym szansę Cię pokonać. Czemu? Lepiej znam świat, pewnie ciut lepiej znam mechanikę i potrafię robić rzeczy, których Ty nie potrafisz, np. wyciągać magiki, świetnie uciekać i trochę gonić. Co więcej, gdybyś nie miał łaskawch kolegow z gildii, którzy potrafią te rzeczy, których Ty nie potrafisz, nie miałbyś dobrego sprzętu, przez co również byłbys w dupie. Więc, mimo posiadania niższego lvlu, uważam się za lepszego gracza niż Ty - bez urazy. Uważam też, że wykorzystuje dużo lepiej możliwości, które daje ta gra, choćby eksplorując, testując dziwne mechaniki, prowadząc, wyciągając, erpegując... Dalej - żeby zabić AL nie potrzeba legendy i pełnego zawodu, wystarczy mieć skilla i farta pewnego elfa. Reasumując - legenda pomaga, ale zdecydowanie nie jest najważniejsza. I nie powinna być najważniejsza, a wkrótce tak się, niestety, stanie - i to jest poważny problem. Exp nie powinien być najważniejszy w tej grze, bo nie wszyscy chcą expić. Da się grać bez pvp zachowując wszystkie inne elementy, więc czemu ma się nie dać grać bez expa (no ok... chorego grindu) i zachowywać wszystkie inne elementy?

Idąc dalej - żeby mieć rzeczy nie jest potrzebna legenda, tylko wiedza i umiejętności ich zdobycia oraz drużyna innych graczy. Posiadane rzeczy nie muszą byc użyte do expa, ale też pvp, które dla innych jest najistotniejszą częścią gry. Można też ich użyć np. do erpega czy handlu (nie mówię tu o wymianie na rzeczy koniecznie materialne, ale też np. pomoc innych, zachowanie status quo czy informacje).

Jeśli chodzi o erpega - widocznie, masz albo złą opinię, albo nie potrafisz szukać. Ja nie zliczę nocy, które przeerpegowałam z przypadkowymi ludźmi w przeróżne sposoby. Nie wszyscy pędzą. A czasem, jak dobrze uderzyć choćby do pędziwiatra, to można wycisnąć przecudownego erpega. To zależy w w największym stopniu od tego, ile w to TY włożysz. Nikt nie będzie erpegował z drewnem.

Tęcza, o czym Ty mówisz, zdrowia? Serio przejmujesz się w jakiś chory sposób grą? W takim razie rozważ jej porzucenie. Grając w arkę i tak marnujesz czas, robiąc ciągle to samo, więc teoretycznie większa kara za zgon i zwiększenie jego częstotliwości powinno być Ci na rękę, bo przedłuża dla Ciebie żywotność gry. To nie jest realne życie. Nikt nie zabija Ciebie, tylko Twoją postać. Czas marnujesz z własnej woli i będziesz go marnował, niezależnie czy padniesz, czy nie. Nie rozumiem Cię kompletnie.

Abstrahując od tego, na ile sondy na forum są wiarygodne... szczerze to sądzę, że Wizowie i tak zrobią, co będą chcieli.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Jestem typem gracza który zrobił kiedyś wielce w systemie kary za zgon 10% samotnie ze sprzętem od kowala. SPECJALNIE do nikogo się nie odzywając, ani nie biorąc nikogo do drużyny, bo na tamten moment nie chciało mi się wciągać w bagno społeczności arkadii... :) Teraz już za późno... Jakby były domki to nawet nie wiem czy bym wychodził na expa.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gritta »

Więc po co grasz w MUD-a, czyli MULTIPLAYER, skoro nie chcesz grać z innymi, nie obchodzi Cię interakcja ani rywalizacja? Czemu nie zaczniesz grać w grę singlową? Tęcza, do diaska, wybacz, ale uważam, że ani ta gra nie jest dla Ciebie dobra, ani Ty nie jesteś wartościowy dla tej gry.


Re down, bo nie ma potrzeby nabijać więcej postów:
Jeśli nie czułeś z tamtego posta szydery, ironii i żartu, to był to bardzo słaby post z mojej strony. Jeśli sądzisz, że o nudnym hack'n'sleszu dałoby się napisać tak wspaniałą pracę naukową, jak ja napisałam (żart altert, żeby nie było), to się mylisz!

Z mojej strony EOT, Tęcza, nie jestem w stanie pojąć Twojej logiki.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2020 20:55 przez Gritta, łącznie zmieniany 1 raz.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Bo coś mnie przyciąga do przebywania w świecie, a to ze przebywam już 20 lat z przerwami to już nudzi mi się i jestem zmęczony. Jednak, wierz mi, jak chce to w miarę możliwości potrafię grać dobrego rpg'a. Na forum robię tylko zamęt, bo fejm musi się zgadzać. Sama w innym topicu określiłaś tą grę jako nudny hack'n slash.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

Gritta ma racje, a Tęcza blefuje.

No coż, musimy czekać na kolejne decyzje Czarodziejów. Szczerze mówiąc wątpię aby ktoś czytał i brał pod uwagę nasze zdanie. Niestety.
Tarah
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2020 20:58

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Tarah »

Proponuję, żeby co niektórzy udzielający się w tym wątku poszli grać w Barsawie.

Nie dość, że będziecie mieli upragnione domki, to na dodatek nikt Wam nie będzie wyjmował (kradł) Waszej kryształki z
Minotaura. O ile w ogóle byście wiedzieli, gdzie Minotaur jest i jak go ubić.

Nie musielibyście uprzykrzać innym graczom życia, bo i tak byście mieli całego MUDa TYLKO dla siebie...

:D
Awatar użytkownika
Evandeil
Posty: 175
Rejestracja: 26 maja 2009 21:48

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Evandeil »

Nie da sie nie zauwazyc jednej globalnej zmiany w balansie sil graczy wzgledem npcy. Obecnie ktos kto lubi czasem pograc solo zostal pozbawiony tej przyjemnosci. Exp ma sens tylko w druzynie. Tylko nieliczne klucze da sie wyjac solo (zadanie na 35 minuti mozna sie wylogowac). Wizowie robia z graczy pionki, ktore moga osiagnac cokolwiek tylko laczac sie w druzyny. Nie po to gramy w gry fantasy by grac przecietnym piechurem. Obecnie ubicie Krepusa wymaga cech bojowych blisko nadludzia. Jesli te zmiany beda postepowac, potrzeba bedzie zebrac ekipe na Bulda. Taka gra powinna oferowac zadania gdzie trzeba polaczyc sily ale i zabawe dla samotnych wilkow. W szczegolnosci exp powinien byc zbalansowany pod solo, gdzie gracz ryzykuje duzo wiecej niz druzyna i jest przytomny. Balansowanie expa pod bande idlarzy jest krokiem w bardzo zlym kierunku, szczegolnie przy obecnej karze za zgon i mozliwosciami jakie oferuja skrypty.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gunnar »

No niestety. Walec zaczal rownac jakis czas temu i wszystko zmierza ku jednemu poziomowi wszystkiego. Niebawem bedzie mozna pousuwac rasy czy gildie. Wszyscy beda tacy sami, maja tylko inne miejsce gdzie robia sobie 'niebotka'.
Awatar użytkownika
Evandeil
Posty: 175
Rejestracja: 26 maja 2009 21:48

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Evandeil »

Optymalizacja by wzzyscy gracze mieli mniejwiecej rowno jest ok. Ale grajac w gre fantasy po poswieceniu lat i wyexpieniu cech wlasciwie maksymalnych jakie widac chcialbym by ta postac mogla cos sama zrobic a nie dostawac becki od orka w namiocie.
Obrazek
ODPOWIEDZ