Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Forum wieści z Arkadii.
Kagn
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020 13:52

Re:

Post autor: Kagn »

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że zgon teraz może być dotkliwy. Dla postaci nie mającej znajomych być może tak... Natomiast nawet dla gp który potrafi rpgować jakkolwiek i w "kto" ma do kogo list napisać, odexpienie po zgonie jest zazwyczaj kwestią kilku godzin. O zgildiowanych nawet nie wspomnę.
Tarah
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2020 20:58

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Tarah »

I po to są przemyślenia.

Można się z nimi zgodzić lub nie.

Już czytałem różne wypowiedzi, że mając wielce+ nieboty to nie problem itp.

Osłabiona postać często nie 'dźwignie' ekwipunku i tutaj ma stratę. Znajomi mogą akurat nie expić,
więc masz kolejną stratę. Może akurat masz magika, to masz znowu na minus. I tak jeszcze kilka innych
zmiennych.

Może się okazać, że nie tracisz niebotów, a 2 albo 3 razy tyle. Jest jeszcze coś takiego jak koszt alternatywny.
W tym przypadku tym kosztem będzie na przykład exp, który byś normalnie zdobył, a go nie zdobędziesz, bo
jesteś osłabiony. Z magikiem to potrójnie nawet będzie jak nie więcej.

Moim zdaniem obecna kara za zgon jest dobrze wyważona. Młodzi gracze jakoś przeboleją lub nie odczują,
a starzy... zaklną, przemyślą, przeboleją, powspominają gorsze czasy i wrócą do porządku dziennego.
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gritta »

Obecna kara za zgon jest zła. Problemem nie jest to, ile czasu trzeba poświęcić na odrobienie zgona i ile kto traci czasu czy tam wylewa łez. Problemem jest to, że nie ma sufitu w expie i nie istnieje żaden czynnik balansujący postacie. Próg wejścia i grywalnego poziomu będzie nieustannie rósł, co ostatecznie sprawi, że nowi gracze nie będą mieli żadnych szans na wejście do mety. Jeśli mamy już tą tanią nieśmiertelność, to potrzebny jest sufit na rozsądnym poziomie; najlepiej jednak imho byłoby wrócić do starej kary za zgon.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Żadnego powrotu do kary za zgon jaka była w poprzedniej formie. To był czysty sadyzm. Nakręcały się niepotrzebne i sztuczne konflikty. Gracze którzy grali dla niepełnosprawnego znajdź zaidlowanego na expie powoli odchodzą i zostali Ci którym bardziej zależy na jako tako przyjaznych relacjach w literkach. Wydaje mi się, że gra się bezpieczniej dla zdrowia psychicznego. I w taka arkadie chce grać.

A co do sufitu... Jeśli teraz ustawić go na poziomie najwyższej postaci to sadze, ze 70% graczy i tak nie osiągnie tego sufitu. Jeśli ustawić go na legendzie to 40% graczy nigdy go nie osiągnie. Co nie zmienia faktu, że jest to dobry pomysł. Umiejętności rosną w miarę gry, a my jako gracze opanowaliśmy już do perfekcji expienie z tabletu, w pracy i w taksówce. Edit: Czy obierając kartofle.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Gritta »

Jestem pewna, że większość zgonów generuje głupota graczy albo jakieś randomowe czynniki techniczne. I że takich zgonów jest dużo więcej, niż zgonów od innego gracza. Idąc dalej - jeśli jesteś zły na to, że ktoś Cię zabił, jak poszedłeś do kibla, to czemu nie jesteś zły, że zabił Cię wtedy jakiś patrol/respawn/pęknięcie broni lub zbroi? Jak bawi Cię gra, w której nie można przegrać, to zacznij grać w jakiegoś klikera, a jeśli wolisz RP, to polecam Equestrie albo Tales from the Loop. Ja bym bardzo nie chciała, żeby Arkadia dalej była grą, w której nie można przegrać, bo takie gry bawią mnie dużo mniej.

Chciałabym też powiedzieć, że przestało grać/zaczęło grać dużo mniej kilka osób, które było świetne w pvp a miało zwyczaj raczej puszczania ludzi na idlu. Nie wszyscy killersi są źli, a nie wszyscy erpegowcy cacy, na Arce jak wszędzie są różni ludzie.

Sufit na lege byłby lepszy niż sytuacja obecna, tu się zgadzamy.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Tarah
Posty: 15
Rejestracja: 24 lip 2020 20:58

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Tarah »

W większości zgodzę się z powyższymi wypowiedziami (re 3x up).

Moim zdaniem sufit jest, co prawda z szyby i to raczej pancernej, którą dałoby się pewnie przebić tylko komu by się chciało?
Takich graczy jest zapewne raptem kilku.

Weźcie pod uwagę system rozwoju postaci w WFRP. Tam z każdą kolejną sesją postać robiła się coraz silniejsza i lepiej wyekwipowana.

Zgodzę, że co do progu wejścia, ale myślę że będzie to zapewne w miarę potrzeb poprawiane, tak jak to już miało kilka razy miejsce.

A zgon to zgon. Nie ważne, czy spadłeś w przepaść, jakimś cudem nowy hełm pękł Ci na idloexpie/wyjściu do kibla i dostałeś w łeb, czy
też zgon w PVP lup na pułapce/instant evencie.

Najważniejsze moim zdaniem w braku kary za zgon jest to, że gracz, który nie dostał wszystkich info na tacy, może sobie
w miarę explorować świat. Wcześniej przy normalnej lub pomniejszonej kary za zgon nikt nie latał po warowniach, kurhanach, zamkach itp,
bo na 100% mógł oczekiwać zgona w magiczny i nieprzewidziany przez siebie sposób.

To powodowało, że duża część treści była praktycznie niedostępna. Nawet robienie secondów nie do końca rozwiązywało ten problem.
Wiadomo, że eRPeGowo można wiele informacji uzyskać na MUDzie, ale przyjemniej jest odkrywać samemu. Poza tym głupio co chwilę
pytać co się robi, żeby uwolnić się od jakiejś pułapki, lub czego tam trzeba dotknąć żeby jej uniknąć, albo gdzie sobie popływać, żeby odkryć
coś ciekawego bez ryzyka utonięcia... A może się mylę i wcale nie jest głupio? Sam nie wiem :)
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

Tyle razy zwracałem uwagę na poruszone przez Was powyżej problemy. Niestety nadal kontakt na linii gracz-czarodziej nie istnieje. Zauważcie, że w temat Pytania do Czarodziejów został zamknięty po moim pytaniu o reformę kary za zgon. To trochę dziwne, ale cóż. Gramy dalej :)
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Bo nie umiesz zadawać pytań na temat.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

Mhm... :)
Heks
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2020 23:04

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Heks »

Ja tam uwazam ze kara taka jak jest powinna obowiazywac do rownowartosci cech starego poziomu wielce. Czyli ponizej wielce nie spadasz ale powyzej tracisz 10% to sprawiloby ze osoby dbajace o to by nie zlapac zgona mialyby wyzsze poziomy a graczej majacy w dupie to czy umra dalej mieli by poziom pozwalajacy grac przyjemnie i bezstresowo.
ODPOWIEDZ