Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Forum wieści z Arkadii.
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

W ostatnich dwóch miesiącach można zauważyć wzrost liczby graczy. Wpływ na to ma prawdopodobnie pandemia i związane z nią (przymusowe) pozostanie w domach oraz globalne zmiany dotyczące utraty doświadczenia po zgonie i systemu zdobywania magicznych przedmiotów.
I właśnie o tych dwóch tematach chciałbym napisać. Zaznaczam, że przedstawiam moje zdanie, które jest subiektywne i wynika tylko z obserwacji.
Chciałbym abyście także opisali swoje spostrzeżenia. Byłoby wspaniale gdyby ktoś z grona szanownych Czarodziejów także się wypowiedział (oczywiście zdaje sobie sprawę, że pewnie to się nie wydarzy). Zapraszam do dyskusji!

1. System utraty doświadczenia
Nie będę ukrywał, że jestem bardzo zadowolony z wprowadzonych zmian. Brak utraty doświadczenia przy zgonie (zaledwie niebota) jest idealny w sytuacji osób takich jak ja, które nie mają już tak wiele czasu na grę. Został jednak jeden haczyk – wiem, że przerysowuję sytuację, ale za np. trzy lata wszyscy gracze będą mieli poziom legendarny. W końcu nic nie tracą, a ziarno do ziarnka…i wiadomo. Czy to źle? Sama w sobie idea jest w porządku. Powoduje to jednak dwa problemy. Po pierwsze tworzymy „inflacje siły” NPC. Gracze są coraz silniejsi więc za chwilę Czarodzieje będą musieli wzmacniać siłę botów, co może uderzyć w słabszych graczy oraz GP (są jeszcze tacy?).
Po drugie system nadal premiuje graczy „tabletowych”, którzy mogą orać poziomy w nieskończoność, jednocześnie obierając ziemniaki. To także tworzy pewną przepaść między tymi, którzy „poświęcają się” grze, a tymi którzy wciskają „wesprzyj” przez dziesięć godzin dziennie. I tak, znam zasadę „kto gra, ten ma”. Nie linczujcie mnie, ale uważam że dobrym pomysłem byłby silniejszy dławik expa np. od cech elitarnych. Dzięki temu „psychoexpiarze” mogliby dalej expić i rosnąć, ale już bez absurdalnych przepaści. Czekam na Wasze zdanie.


2. System zdobywania magicznych przedmiotów – fantastyczny! Pobudził ruch i wniósł ziarno ekscytacji i losowości gdy otwieramy skrzynkę. Gdzie jest minus? Mam wrażenie, że coś jest nie tak z częstością wypadania kluczy lub samych przedmiotów. Znowu narażę się dużej grupie graczy, ale uważam że przedmiotów magicznych obecnie jest po prostu za dużo „w narodzie”. I znowu – czy to źle? Niby nie, sam uwielbiam używać magicznego młota😉. Jednak w obecnej sytuacji praktycznie wszyscy członkowie gildii bojowych biegają „obwieszeni” artefaktami. Mi zawsze przedmiot magiczny kojarzył się z czymś rzadkim, niespotykanym itp. W tym momencie „magiki” stały się pospolite. Kiedyś człowiek cieszył się jak dziecko gdy wypadła z demona zwykła naginata o super statystykach! Ale może tylko ja mam takie odczucia…

Przy okazji zaczepię jeszcze jedną sprawę. Jakiś czas temu na FB Arkadii pojawił się post zachęcający do chwalenia się swoimi mutacjami. Fajna inicjatywa tylko, że jeśli dobrze kojarzę to templariusze bogów chaosu, zakuci w swoje zbroje, nie mogą pokazywać swoich darów. Uważam, ze to trochę dziwne, zważywszy że w literaturze Warhammera wybrańcy byli dumni z tego co ofiarował im ich bóg. Myślę, że dla czarodziejów nie jest to duży problem by dopisać kod, w którym gracz może np. odchylić klapę czy fragment pancerza i pokazać swe ozdoby. A może się mylę?

Pozdrawiam wszystkich!
Nolt
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2018 01:24

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Nolt »

Informacje jakie posiada gracz sa szeroko okrojone. Nie wiemy jak wygladaja dalsze reformy, opcji moze byc wiele.
Obecny stan arkadii moze byc tylko wierzcholkiem gory lodowej, a rownie dobrze oczekiwanem na kolejne zmiany expa, balansu swiata itd. Mysle, ze bardziej istotny problemem jest to, ze arkadia nie posiada end-game contentu zachecajacego do gry.
Ograniczenie sie wylacznie do zbierania kluczy i wyciagania magii, zeby w kolko expic i zwiekszac lvl to za malo (i rpgowania, zbierania ziol bla bla)!
Nieuchronnie prowadzi to do znuzenia, tym samym zmniejszenia liczby graczy.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

1/ Akurat z tym, ze kazdy bedzie miec legende to sie nie zgodze, bo kiedys liczylismy matematycznie czas na nieznaka osoby NIE grajacej z pracy. Wartosci sa kosmicznie duze, liczone w latach. Nawet wielce jest poziomem dla konkretnie zaangazowanych. Widzial prawie nie mozliwym, a legenda ... pozostaje legenda. Ogolnie jestem zadowolony z tej kary za zgon, ale mozna, by go powiekszyc o jakis system brutalnosci gdzie grajacy mieli, by np 20 nieznakow do wyexpienia bardzo szybko, a pozniej exp konkretnie sie ucinal do czasu odidlowania "potulnego". Chociaz to tez jakas sprawa do szerszej dyskusji. Max lvl ustanowiony na legendzie tez, wydaje mi sie, ze by pomogl.

2/ Moze byc


edit:
Zapomnialem...

Domki wydaja sie dobrym pomyslem na end game :P
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

Re Nolt
Uważam, że masz rację. Nie wiemy co jest w "wielkim planie".
Siłą Arkadii powinni być gracze i RPG. Ale jest go coraz mniej...

Re Kerian
Pomysł z brutalnością jest ciekawy. Maksymalny poziom, moim zdaniem, nie jest prawidłowy ponieważ spowodowałby, że większość expiarzy straciłaby sens gry i odeszła. I tu trafne są rozważania Notla na temat endgame'u.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Ale wlasnie o to chodzi w max lvl'u zeby expiarze juz nie expili tylko korzystali z tego End Game ktorego (JESZCZE) nie ma.

A ta brutalnosc byla, by po to zeby wyrownac szanse tym co maja dzieci i zycie, a tymi co graja z pracy. Ze przychodza sobie po pracy i raz na tydzien robia nieboty w dwie godziny, a pozniej ida robic zyciowe sprawy, a ten ktos z pracy robi nieboty w dwie godziny + exp na godzine mu spada bedzie wiekszy do czasu, max lvl'a. Troche skomplikowane, ale wydaje mi sie ze takie "zdrowsze"? dla mental health. Obecnie expi sie w kosmos i przepascie sie poglebiaja.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

No właśnie, endgame'u nie ma. Zatem jeżeli będzie maksymalny poziom to expiarze po prostu odejdą.

Zobaczymy co wymyślą Czarodzieje :)
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

A ja twierdze ze zaloza nowe postacie, albo zaczna rgowac. Nie oszukujmy sie ta gra jest ... biedna w content. Jest exp i magiki, a reszta kuleje.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Valdethruda »

Crer pisze: 03 cze 2020 14:55
1. System utraty doświadczenia

Po drugie system nadal premiuje graczy „tabletowych”, którzy mogą orać poziomy w nieskończoność, jednocześnie obierając ziemniaki. To także tworzy pewną przepaść między tymi, którzy „poświęcają się” grze, a tymi którzy wciskają „wesprzyj” przez dziesięć godzin dziennie. I tak, znam zasadę „kto gra, ten ma”. Nie linczujcie mnie, ale uważam że dobrym pomysłem byłby silniejszy dławik expa np. od cech elitarnych. Dzięki temu „psychoexpiarze” mogliby dalej expić i rosnąć, ale już bez absurdalnych przepaści. Czekam na Wasze zdanie.
Wystarczy wprowadzić limit expa z danych mobow, tak aby nie mozna było orac na okraglo jednego expowiska - cos alla brutalnosc dla danego expa.
Robisz x niebotow i poprostu przestajesz miec exp na y czasu z tych enpecy - musisz isc gdzie indziej.
Ponadto wprowadzenie niestandardowych wejsc/wyjsc na expowiska po to, aby utrudnic sytuacje w ktorej 1 expiacy expi 4 tablety.

Crer pisze: 03 cze 2020 14:55 2. System zdobywania magicznych przedmiotów – fantastyczny! Pobudził ruch i wniósł ziarno ekscytacji i losowości gdy otwieramy skrzynkę. Gdzie jest minus? Mam wrażenie, że coś jest nie tak z częstością wypadania kluczy lub samych przedmiotów. Znowu narażę się dużej grupie graczy, ale uważam że przedmiotów magicznych obecnie jest po prostu za dużo „w narodzie”. I znowu – czy to źle? Niby nie, sam uwielbiam używać magicznego młota😉. Jednak w obecnej sytuacji praktycznie wszyscy członkowie gildii bojowych biegają „obwieszeni” artefaktami. Mi zawsze przedmiot magiczny kojarzył się z czymś rzadkim, niespotykanym itp. W tym momencie „magiki” stały się pospolite. Kiedyś człowiek cieszył się jak dziecko gdy wypadła z demona zwykła naginata o super statystykach! Ale może tylko ja mam takie odczucia…
Coz, przez lata byl placz ze magikow jest za malo, stworzono wiec system ze wszyscy maja wszystkiego w opor. W zloty srodek jest zawsze trudno trawic, ale raczej sugeruje przyzwyczaic sie do socjalizmu.
Mnie najbardziej denerwuje co sie losuje - niejednokrotnie trudny skarbiec rzuca sztylet, magiczna bizuteria 1, magiczna bizuteria 2. Moim zdaniem fajnie byloby gdyby sloty w skarbcu na poszczegolne przedmioty blokowaly sie, jesli takowy juz wylosuje sie, tak aby wypadalo roznie pod wzgledem rodzaju.
Pomijam juz historie typu ze z jednego skarbca wypadaja 2 bodrogowki...

Crer pisze: 03 cze 2020 14:55
Pozdrawiam wszystkich!
My Ciebie tez!
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Crer »

Myślę, że oboje daliście fajne pomysły. Zarówno Kerian z formą brutalności jak i Valdethruda z blokowanie expa z danego typu npc i wyjściami.

Co do skarbców, może wystarczy ograniczyć czas ich otwarcia? Tak aby np. dany skarbiec resetował się po 15-18 godzinach? A klucze mogłyby dalej dropić z tą samą częstotliwością? Nie mam tu jakiegoś wybitnego pomysłu.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Kara za zgon i system magików - przemyślenia

Post autor: Kerian »

Narzekacie, ze losowy system jest losowy... I probujecie na powrot zrobic go nie losowym.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
ODPOWIEDZ