Przywrócenie PvP

Forum wieści z Arkadii.

Jaki masz stosunek do PvP?

Chciał(a)bym, żeby wszyscy musieli grać w grę PvP.
10
21%
Chciał(a)bym, żeby wszyscy musieli grać w grę PvE.
2
4%
Chciał(a)bym grać tylko PvE, ale nie przeszkadzają mi gracze PvP, jeśli mógłbym wybrać pomiędzy systemami.
16
33%
Chciał(a)bym grać tylko PvP, ale nie przeszkadzają mi gracze PvE, jeśli mógłbym wybrać pomiędzy systemami.
2
4%
Chciał(a)bym czasami pograć na zasadach PvP, czasami PvE z możliwością zmiany.
12
25%
Mam to gdzieś, Arkadia i tak zaraz umrze.
6
13%
 
Liczba głosów: 48

Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 69
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Chivasso »

Zetu pisze: 19 gru 2019 12:35 Dlaczego w kolejnym temacie o pvp kolejny raz wypowiadaja sie osoby pod nickami, ktore z pvp nie maja nic wspolnego :-)
Bo najbardziej radykalne pomysły dotknęłyby rykoszetem również ich.

A żeby dodać coś konstruktywnego: pomysł ze zmęczeniem przy ucieczce z walki wygląda nieźle. Pomysł na zwiększenie kary za zgon moim zdaniem mógłby iśc w kierunku podwójnego kryterium powrotu do sprawności: za doświadczenie (jak teraz), ale dodatkowo z ogranicznikiem czasowym. Przykłady rozwiązań (niektóre łatwiej zaprogramować, inne mniej):
- połowa ubytku zależy od odrabiania expa, druga połowa rośnie sama przez 10 dni rzeczywistych;
- odrabia się tylko expem, ale dziennie można odrobić najwyżej 10% braków - nadmiar przechodzi do zwykłej puli expa, tak jakby kara się skończyła,
- j.w., ale nadmiar przepada (to w razie gdyby powyższe było trudne do zrobienia).

W ten sposób fani pvp mieliby możliwość osłabienia wrogiej gildii na jakiś realny czas, a postacie słabsze i samotne (które i tak odrabiają zgona w dwa tygodnie) niewiele by straciły.
Pozdrawia Chivasso z Tilei
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Gixx »

Chivasso pisze: 22 gru 2019 12:31 Bo najbardziej radykalne pomysły dotknęłyby rykoszetem również ich.
Wcale tak być nie musi. Tu warto się zastanowić jak to wygląda w życiu. Czy masz możliwość wyjść na ulicę i wbić komuś nóż w plecy? Zdecydowanie tak. Można by teraz krzyczeć, że jeśli za kimś nie będzie chodzić policjant oraz nie zabierzemy ludziom wszystkich ostrych przedmiotów, to każdy niewinny człowiek będzie miał jutro nóż wbity w plecy. Ale jakoś nie ma. Dlaczego się tak dzieje pomimo tego, że jest taka możliwość?

Koszt wbicia komuś noża w plecy jest ogromny. Powstały instytucje, zarówno te sformalizowane, jak i niesformalizowane, które nakładają kary za postępowanie które jest niepożądane. Samo prawo za coś takiego funduje ileśtam lat w więzieniu, i można z powodzeniem wierzyć, że jednak organy ścigania zadziałają i faktycznie tak będzie. Ale są też inne wymiary kary. Wiara, bądź sama przyzwoitość jest przekazana wielu ludziom na tyle, że sam z siebie będziesz niezadowolony, jeśli robisz komuś jakieś draństwo. W stosunkach międzyludzkich ludzie popełniający przestępstwa są stygmatyzowani i karani dodatkowymi sankcjami - jak zareagowałaby rodzina, jakbyś wbił nóż w plecy losowej osobie?. Wszystko to wywodzi się z poprawności motywacyjnej i funkcjonuje pod nazwą instytucje.

Umożliwienie zabijania postaci niebojowych, nawet z dużą karą, wcale nie musi się skończyć tym, że te postacie niebojowe będą zabijane i marzący o spokoju gracze będą ponosić te kary. O wiele zdrowsze, niż usuwanie możliwości świata jest budowanie poprawności motywacyjnej. Z tej perspektywy (chyba) wypowiada się Terenes mówiąc np, że jakieś zachowanie nie powinno być 'premiowane'. Można się zgodzić, bądź nie, odnośnie samego zachowania, ale tu chodzi o patrzenie o poziom głębiej, właśnie na poprawność motywacyjną.

Jeśli zabicie kogoś samotnego na expowisku nie będzie jedynym sposobem na powalczenie między graczami, pojawią się mechanizmy premiujące inne zachowania, a karzące to, czego byśmy nie chcieli, to postacie niebojowe mogłyby swobodnie funkcjonować w bardzo brutalnym świecie. Oczywiście na ten moment jest to fatalnie zorganizowane odnośnie poprawności motywacyjnej, a osoby odpowiedzialne od zasad przyjmują twardo strategię typu 'zabierajmy możliwości' zamiast 'zachęćmy do fajnego, zniechęćmy do niefajnego'. I tak, na dany moment kara za zgon dotyczy głównie samotnie idloexpiącego gracza, cios w plecy również. Tylko że to nie musi tak wyglądać.
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 271
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Kerian »

Czy masz możliwość wyjść na ulicę i wbić komuś nóż w plecy? Zdecydowanie tak.
Jak zaczynasz wywód od usiłowania morderstwa to co będzie przy końcu twoich argumentów? Czysta demagogia.

Gdzieś indziej pisałeś coś z czego wynikało, że mniejszości nie maja prawa do głosu w sprawie PK wmawiając, że jesteś w większości której zabrano zabawki. O toż powiem Ci, że gracze nie są tacy ciapowaci jak myślisz. Jakaś większa cześć ma/miała sekondy w bojowych gildiach z wojnami i wychodzi na to, że zwyczajnie nie bawi ich bieganie na "srogie PK" ewentualnie uciekanie do safelocka.
W oczekiwaniu na TE święta. :)
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Gixx »

Wez Tecza idz obrażać kogoś gdzie indziej, co?
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Godar »

@Gixx:

Zagłosowałem na "Mam to gdzieś, Arkadia i tak zaraz umrze."
Choć tak naprawdę nie mam tego tak zupełnie gdzieś, bo to dość przykre, ale niestety wszystko wskazuje na to, że druga część z tego zdania niedługo się ziści, a cała ta ankieta jest moim zdaniem - wybacz - bez sensu. PvP zawsze było solą tej gry i sam fakt, że zastanawiamy się nad czymś takim, jak wprowadzenie jakiegoś PvP mode on / off dla madek z dziećmi (LOL!) już samo w sobie świadczy jak dal mnie o jej upadku.

Arkadia nie może funkcjonować w oparciu tylko o wyciąganie w kółko tych samych magików czy nabijanie jakiejś debilnej wiedzy i innych pierdół. Te rzeczy są zbyt nudne, powtarzalne, nie dają żadnych emocji, żadnej frajdy. Wydaje mi się, że każdy gracz z jakimś tam doświadczeniem i umiejętnością wyciągania wniosków zauważył, że obecny kierunek rozwoju (choć to słowo brzmi tu raczej sarkastycznie) Arkadii prowadzi do jej powolnego upadku.

Z drugiej strony, Wizowie chyba też jasno dali do zrozumienia, że dla nich jest to kierunek pożądany. Zamknięcie gildii, zrównanie zgildiowanych umami z gpkami, obcięcie ciosu w plecy, szykanowanie graczy GP za PKowanie innych i generalnie brak jakichkolwiek ruchów / pomysłów na ożywienie PvP świadczy o tym, że raczej nikt nie zamierza nic w tym kierunku robić. Kto wie, może i jest to słuszne podejście, bo patrząc po wypowiedziach młodego pokolenia graczy w tym wątku, niektórym się to podoba. Dlatego nam pozostaje zastosować się to prastarej zasady "nie podoba się, to nie graj".
Torgen
Posty: 405
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Torgen »

Nie bardzo rozumiem o co tu chodzi. Jakie to zmiany zostaly wprowadzone ktore uniemozliwiaja PvP? Jakies blokady? Kary? Jezeli gracze chca sie bic w dalszym ciagu moga. Wam nie chodzi o PvP tylko o to zeby mozna bylo zabijac graczy. Zeby nie byli w stanie uciec, albo sie schowac. Zeby na traktach znowu bylo mnostwo trupow. Do tego sie sprowadzaly otwarte gildie. "Nudzimy sie, co robimy? Moze spalimy KG? E dzisiaj juz palilismy. To moze doline? A bedzie jakas hybryda? Moze jedna. Ok." Tak to wygladalo. Nikt nikomu nie zabrania bic sie miedzy soba. Jezeli zas chcecie trupow to sami musicie chciec stac do konca walki. A nie prosic o wsparcie kodowe w tej kwestii.
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Gixx »

Takie argumenty no... mierne. Wiele sensownych osób o tym pisało, wystarczy poczytać. Jeśli mogę iść nasikać na plecy najpotężniejszej postaci na Arkadii, a następnie radośnie biegać w te i spowrotem po świecie bez żadnej umiejętności gry i nie ponieść żadnych konsekwencji, to po co komu Arkadia. Takie radosne udawanki można równie dobrze zrobić sobie na discordzie, albo innym czacie.

Idąc za Twoją logiką to każda gra jest tak samo ciekawa, jak inne gry. Co komu zabrania się wczuwać w postacie w WoWie, przecież i są emoty i są postacie. Po co komu Arkadia? Tam też wszystko jest.

EDIT: Może napiszę wprost, tak żeby trzylatek zrozumiał - tu chodzi nie o sam fakt tego czy 'sie da czy sie nie', tylko o jakość rozgrywki. W tej chwili jakość rozgrywki PvP osiągnęła absolutne dno. Sam pisałeś, że żeby z kimś wygrać ta osoba musi chcieć dać się zabić i stać do końca. To jest parodia a nie rozgrywka. Równie ciekawie można grać w wojnę w karty.
Torgen
Posty: 405
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Torgen »

Ale zdajesz sobie sprawe z tego ze nie jestes alfa i omega? Ze Twoja wizja gry to nie wizja wszystkich graczy? Tak sie tylko upewniam bo nachodza mnie watpliwosci czytajac Twoje wersje tej gry.

Domyslam sie ze Tobie chodzi o wygrana w sensie zabic postac z ktora walczysz. To moze pojdzmy dalej, bo co to za zwyciestwo jezeli potem postac sie odradza. Niech ginie calkowicie, ze za zgonem idzie kasacja. Bardziej realnie? To jest gra, i jak kazda gra powinna bawic. Ja osobiscie nie tesknie do czasow gdzie ludzie gineli codziennie. I ciezko bylo odrobic poziom. Wszystko sie zmienia, ale daleki jestem od twierdzenia ze poziom rozgrywki PvP siegnal dna.
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Gixx »

W obydwu postach próbujesz wynaturzać sugestie na poprawienie czegoś w mechanice. Wątek założyłem po to, żeby jakoś pokazać, że patologia nie musi być osią PvP. To oczywiste, że to, co przytaczasz jest przesadzone, ale czemu sugerujesz, że jest to moje zdanie?
Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 252
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Przywrócenie PvP

Post autor: Adventicus »

Ciekawym jest fakt, że ponad połowa respondentów opowiada się za możliwością wyboru modu PvP i PvE.
ODPOWIEDZ