Cios z ukrycia.

Forum wieści z Arkadii.

Zwiększenie obrażeń ciosu z ukrycia.

Tak
27
52%
Nie
12
23%
Tesh bym się napił
13
25%
 
Liczba głosów: 52

Plisko
Posty: 25
Rejestracja: 05 maja 2016 09:57

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Plisko »

To podaj z dwa przyklady gdzie taki ogr gp bedzie wymiatal solo lepiej niz full mysliwy .
Nadal twierdzę ze bzdury piszesz.
A co ukrycia to ktorys kolega wyzej ma racje ze npc widza za dobrze.
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Terenes »

Mimo posiadania zawodu mysliwego jestem przeciwny. Dobijanie z ukrycia pojedynczych rannych wrogow to bardzo glupie PK, nie dajace funu zadnej wiekszej grupie osob, a potencjalnie zniechecajace dla wielu. Owszem, wymaga cierpliwosci i farta, ale nie jest to styl gry ktory powinien byc premiowany na MUDzie. Premiowane powinny byc duze starcia druzynowe, najlepiej w jakims scenariuszu (takim jak obrona/atak na cos).

Atak z zaskoczenia przeciw NPCom (prawdopodobnie jako zabezpieczenie przed bouncem) pozostaje zas faktycznie glownie smaczkiem, ktorego na znakomitej wiekszosci expowisk wykorzystac sie nie da.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Ralandil »

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić Terenesie. Podchody partyzanta/nożownika na wrogim terenie dostarczają wiele zabawy i wymagają cierpliwości, wytrwałości, wielu prób przy których szczęście też się przydaje. Nie rozumiem dlaczego chamski wjazd na ekspowisko ma być bardziej premiowany na mudzie niż wypracowany atak z ukrycia.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Awatar użytkownika
Diriana
Posty: 43
Rejestracja: 13 lut 2009 13:59

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Diriana »

Ralandil pisze: 22 gru 2019 12:49 Pozwolę się z Tobą nie zgodzić Terenesie. Podchody partyzanta/nożownika na wrogim terenie dostarczają wiele zabawy i wymagają cierpliwości, wytrwałości, wielu prób przy których szczęście też się przydaje. Nie rozumiem dlaczego chamski wjazd na ekspowisko ma być bardziej premiowany na mudzie niż wypracowany atak z ukrycia.
Pełna zgoda, Ralandilu. Samo polowanie dostarcza wielu emocji, które oczywiście nie wszyscy mają prawo podzielać. Jednak to nie oznacza, że ma pozostać tak ograniczone jak obecnie na rzecz masowych walk PVP, bo nie ma ku temu racjonalnego powodu. Sposób gry "samotnego łowcy" lub po prostu "łowcy" wraz z grupką innych ukrywaczy dla ogromnej ilości graczy jest właśnie tym, czego po zawodzie partyzanta/nożownika/myśliwego oczekują. Jest tym, co powinno dawać prawdziwą frajdę na równi z wjazdami drużynowymi na expowiska. Obecna forma ciosu z zaskoczenia jest natomiast jedynie namiastką, już nie mówiąc o zbyt dużej spostrzegawczości NPC, przy których nie można się ukryć i czekać na nieszcześnika z wrogiego obozu - tak jak napisał Tryggvi.
Terenes pisze: 22 gru 2019 08:01 Mimo posiadania zawodu mysliwego jestem przeciwny. Dobijanie z ukrycia pojedynczych rannych wrogow to bardzo glupie PK, nie dajace funu zadnej wiekszej grupie osob, a potencjalnie zniechecajace dla wielu. Owszem, wymaga cierpliwosci i farta, ale nie jest to styl gry ktory powinien byc premiowany na MUDzie. Premiowane powinny byc duze starcia druzynowe, najlepiej w jakims scenariuszu (takim jak obrona/atak na cos).
Absolutnie się nie zgodzę. Każdy gra tak, jak mu to sprawia przyjemność. PVP to nie jest przymus, zawsze można pograć sobie w jakimś Kle czy ZH i wtedy nie będzie żadnego zniechęcenia tym, czego się nie lubi.
Poza tym bardzo mnie dziwi akurat Twoje stwierdzenie, że "dobijanie z ukrycia pojedynczych rannych wrogow to bardzo glupie PK, nie dajace funu zadnej wiekszej grupie osob, a potencjalnie zniechecajace dla wielu." Sam wielokrotnie podczas mniejszych/większych/solo PVP usiłowałeś korzystać z ciosu z zaskoczenia mysliwego, by dobić pewną-ranną-wiewiórkę czy też Nilfgaardkę walczącą akuratnie z Tobą, czy też z Tobą + innymi osobami z Osady.
Terenes pisze: 22 gru 2019 08:01 Atak z zaskoczenia przeciw NPCom (prawdopodobnie jako zabezpieczenie przed bouncem) pozostaje zas faktycznie glownie smaczkiem, ktorego na znakomitej wiekszosci expowisk wykorzystac sie nie da.
Z moich obserwacji i wielu testów (pozdrowienia dla G. ;) ) wynika, że atak z zaskoczenia przeciw graczom również jest smaczkiem i nie wprowadza do gry zupełnie nic więcej. Podam jeden przykład z rozgrywki, chyba jakoś sprzed roku, choć tak naprawdę mogłabym przytoczyć ich wiele: Dwoje elfich partyzantów, na lvl 3/4 widział + legenda, w pełni wypoczęci, umy 100%, po odczekaniu czasu na całkowite ukrycie, wyprowadzają ataki z zaskoczenia w ciężko rannego ogra gp - kandydata wrogiej gildii (z porównania nie silniejszego niż wielce doświadczony), który podczas długiego pościgu z lyrijskiego cmentarza ukrył się przed nimi... w środku lasu w Brugge (pozdrowienia dla V. :twisted: ). Efekt? Ataki nie robią delikwentowi zupełnie nic, a on ucieka sobie spokojnie dalej aż do Bodrog. Właśnie to może powodować zniechęcenie, nie zaś godziny wyczekiwania na wyprowadzenie jednego ciosu w ofiarę, czy nawet zgon od takiego przy obecnym zniwelowaniu kary z tego tytułu.
..And I felt I was in a trance and my spirit was lifted from me...
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Terenes »

Dochodzi tu do jakiegos dziwnego pomieszania pojec: Zawod daje pewne mozliwosci i gracze je wykorzystuja jak umieja. Co nie znaczy, ze musza uwazac ze MUD powinien byc rozwijany w danym kierunku. To tak samo jakby powiedziec "jesli ktos uwaza ze zawody sa za latwo dostepne na MUDzie to nie powinien trenowac sie w zadnym z nich".

I nie jestem za jeszcze wiekszym obcieciem ukrywania. Ani nie jestem za "chamskim wjazdem na expowisko". Nie widze po prostu korzysci wiekszosci graczy by dodatkowo dopakowywac ukrywajki. PK mozna rozwijac w kierunkach ktore obecnie niejako nie istnieja.
Awatar użytkownika
Diriana
Posty: 43
Rejestracja: 13 lut 2009 13:59

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Diriana »

Wydaje mi się, że to nie ja tu mieszam pojęcia ;). Generalizujesz sens swoich wypowiedzi i to w bardzo wygodnym kierunku.
Skoro uważasz, że dobijanie graczy z zaskoczenia jest głupie i nie daje funu, to po co grasz myśliwym i próbujesz to robić? Z Twoich postów wynika, że nie chcesz rozwoju MUD'a w kierunku dopakowania ukrywaczy, a z drugiej strony jednak grasz w ten sposób mimo, że w Twoim mniemaniu (co wynika z powyższej wypowiedzi) jest to coś, co nie daje przyjemności. Niezbyt logiczne, ale dalej nie wnikam.

Natomiast nadal uważam, że siła ciosu z zaskoczenia jest patologicznie nieskuteczna i powinna zostać zbalansowana.
..And I felt I was in a trance and my spirit was lifted from me...
Gixx
Posty: 81
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Gixx »

Każdą zmianę chyba lepiej rozpatrywać w kilku płaszczyznach:

Jakie konsekwencje dana zmiana może mieć w tym momencie?

Na dany moment PK sprowadza się chyba dalej do wpadania grupą na expowisko, żeby zrobić gang 10:1. Jest to tak smutne wypaczenie PK, jakie tylko można sobie wyobrazić. Zwiększenie siły ciosu z zaskoczenia, który nie jest według mnie smaczkiem - jest emotem - chyba faktycznie poszłoby w tym kierunku. Ukrywajki by szukały zgonów na idloexpiących postaciach. Czy to złe? Niekoniecznie, może jakkolwiek by to pobudziło czyjąś chęć gry i przywróciło jakikolwiek ruch wśród graczy. Czy ogólnie wyszłoby to dobrze dla Arkadii? Niewiadomo, niewykluczone, że lepiej niż gorzej. Na pewno nie jest to rozwiązanie porównywalne w pozytywnych skutkach do otwarcia gildii, napisania scenariuszy obron, może jakiegoś CTF, może walk o punkty kontrolne - słowem rozwiniętej reformy PvP.

Ile wizogodzin kosztuje?

W porównaniu z przepisywaniem lokacji, pisaniem scenariuszy itd, wydaje się że bardzo, bardzo, bardzo mało. Yenrod słusznie zauważał niedawno, że zmiany typu ASAP też powinny być rozpatrywane. Tego trupa trzeba reanimować szybko, zanim zupełnie skostnieje.

Rozumiem graczy, którzy mówią 'otwórzcie gildie, zwiększcie skuteczność paniki, zwiększcie siłę ciosu z ukrycia'. Bo te rozwiązania kosztowałyby znacznie mniej, niż akcja porównywalna do napisania systemu wiedzy, czy systemu skarbców. Przynajmniej ja szanuję to, że zmian nie da się zrobić od razu. Przy ograniczonych zasobach wielu zmian nie da się dokonać w zasadzie nigdy. Problem polega na tym, że skupianie się na czymś, co jest interesuące przez max pół roku, jest kompletnie nieopłacalne na dłuższą metę, a tak kończą skarbce, czy wiedza.

Jakie konsekwencje miałaby w przyszłości?

Z pewnością da się wprowadzić zespół zasad, które by spowodowały, że gra asasynami miałaby jeszcze sens. I zdecydowanie to popieram. Kiedy gracze mieliby możliwość realizowania się w innych walkach, asasyni mogliby spełniać wiele ważnych funkcji i dodawać mnóstwo kolorytu grze. Nie musiałoby się to sprowadzać jednynie do ścigania kogoś kto sobie pije kawę i bije goblina w tylnym okienku, bo szef patrzy. Oczywiste dla mnie jest to, że w sensowniejszej Arkadii taki asasyn powinien mieć więcej niż emota z zaskoczenia.
Apolios
Posty: 84
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Apolios »

Nie mogę zgodzić się z Terenesem. Mechanika ukrywajki jest najciekawszą jaką można poprowadzić podczas pvp czy nawet pve. Wymaga więcej zaangażowania niż 10-osobowe starcia na lokacji i zaangażowanie te powinno być jakoś wynagradzane. Obecnie ukrywajki nie nadają się do przeprowadzania działań, do których zostały stworzone.
Luźnym pomysłem jest zwiększenie siły ataku z ukrycia, jednak by przeciwna strona nie była poszkodowana aż tak i miała jakieś szanse ujść z życiem, cios z zaskoczenia nie powinien być ciosem kończącym. Przykładowo maksymalnie można zbić delikwenta do ledwo żywy bądź ciężko ranny. Im w lepszej kondycji jest przeciwnik, tym mocniejszy cios można wyprowadzić. Poprawić też skuteczność ukrywania i można by było w końcu pograć sensownie ukrywajkami a nie robić tylko za dpsa.
Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 252
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Cios z ukrycia.

Post autor: Adventicus »

Plisko pisze: 22 gru 2019 07:44 To podaj z dwa przyklady gdzie taki ogr gp bedzie wymiatal solo lepiej niz full mysliwy .
Nadal twierdzę ze bzdury piszesz.
A co ukrycia to ktorys kolega wyzej ma racje ze npc widza za dobrze.
Orki w KZ, Harpie w Górach Szarych. Pograj mysliwym i zobaczysz o czym mówie.

Edit: Za czasów gdy grałem jeszcze (inną postacią) w OHM miałem przyjemność uczestniczyć w dość głośnej swego czasu wyprawie w stylu dwie gildie wpadają na teren trzeciej. Efekt tego był taki, że Arka mało nie padła bo serwer ledwo wytrzymywał obciażenie.

Edit2: Plisko pozwolę sobie rozbudować wypowiedź … Każda rasa posiada monżnik czy modyfikator, który określa jak szybko przyrastają cechy postaci. Stąd przykładowo siła ogra przyrasta dużo szybciej niż np. człowieka, na którym oparty jest mój półelf. Różnica jest tak znaczna, że ogr osiąga ten sam poziom siły (obie postacie ustawiona na 2 do siły) 12 podcech wczesniej (odnosnie sumy wszystkich podcech). Defens myśliwego oparty jest na unikach, podczas gdy barb na uniki i parowanie. Ofens myśliwego do niepełne szkolenie w drzewcach i spec GP, barb ma zarówno szkolenie w broni jak też całkiem sensownego speca z ogłuszeniem. Osobiście sądze, że w porównianiu do np Glada różnica będzie jeszcze wieksza na niekożyść zawodu niebojowego.
ODPOWIEDZ