Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Czy wraz ze zmianami podkrecono częstotliwosc wypadania kluczy z NPC oraz czy przy okazji wprowadzenia algorytmu zwiekszajacego ilosc magicznych przedmiotow zróżnicowano tzw. 'drop' ?
Z obserwacji wynika, ze w Imperium system mimo wszystko w takiej formie byl korzystniejszy dla gildii, ktore mialy w swoim bonusie gildiowym zbroje. Ze skarbcow wypadaly ogromne ilosci magicznego oreza, troche bizuterii, a niemal wcale pancerze (w naszym przypadku to stosunek broni do zbroi to jakies 15:1, a nawet 20:1).
Z obserwacji wynika, ze w Imperium system mimo wszystko w takiej formie byl korzystniejszy dla gildii, ktore mialy w swoim bonusie gildiowym zbroje. Ze skarbcow wypadaly ogromne ilosci magicznego oreza, troche bizuterii, a niemal wcale pancerze (w naszym przypadku to stosunek broni do zbroi to jakies 15:1, a nawet 20:1).
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
A czy moze mi ktos wyjasnic, na czym dokladnie polega zmiana w stratach "pozgonowych"?
Aktualnie zdarzylo mi sie umrzec, cechy spadly jeszcze bardziej niz spadaly kiedys (55 podcech przy 164 ktore mialem przed smiercia) Odrabianie zajmuje tyle samo, z tym ze dostaje informacje czy juz odrobilem ( no jeszcze dluuuuugo nie). Gdzie ta zmiana, co sie niby zmienilo, poza tym, ze wiem, ze ogromnie duzo mi brakuje by wrocic do formy, skoro strata jest wieksza, a odrabianie zajmuje tyle samo( na podceche, a ze spada wiecej to i czas dluzszy).
Aktualnie zdarzylo mi sie umrzec, cechy spadly jeszcze bardziej niz spadaly kiedys (55 podcech przy 164 ktore mialem przed smiercia) Odrabianie zajmuje tyle samo, z tym ze dostaje informacje czy juz odrobilem ( no jeszcze dluuuuugo nie). Gdzie ta zmiana, co sie niby zmienilo, poza tym, ze wiem, ze ogromnie duzo mi brakuje by wrocic do formy, skoro strata jest wieksza, a odrabianie zajmuje tyle samo( na podceche, a ze spada wiecej to i czas dluzszy).
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Nie znam sie, to sie wypowiem: a to nie jest tak, ze teraz zamiast miliarda niebotow musisz zrobic po prostu ogromne (czy jakies tam inne) postepy zeby cechy wrocily do poziomu sprzed zgona? Glowna postacia z wyzszym lvlem jeszcze nie zezgonilem, ale secondem na niejedno/swoje po zgonie zrobilem nieznaki i cechy wrocily do normy. To tylko moje spostrzezenia, byc moze cos pokrecilem
Eeeeeee...... trzeba na stryszek.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Byc moze tak, aktualnie od kilkunastu godzin powolutku probuje nadrobic i faktycznie te wymagane postepy powolutku maleja (nie mialem od wczoraj mozliwosci ponownej medytacji, wiec nawet nie wiem jak z postepem cech) wiec byc moze te podcechy rosna jednak szybciej niz normalnie po zgonie.
Ale w takim razie dalej nie rozumiem tej zmiany, by tracic wiecej, ale szybciej odrabiac (ale ostatnich zmian w ogole nie rozumiem, gdzies sie rozchodzi moj i wizow tok rozumowania)
Swoja droga szczerze sie zdziwilem, ze ktos tak szybko odpowiedzial na posta
Ale w takim razie dalej nie rozumiem tej zmiany, by tracic wiecej, ale szybciej odrabiac (ale ostatnich zmian w ogole nie rozumiem, gdzies sie rozchodzi moj i wizow tok rozumowania)
Swoja droga szczerze sie zdziwilem, ze ktos tak szybko odpowiedzial na posta
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Zgon zwyczajnie obecnie jest bardziej dotkliwy pod względem cech dla postaci, ale ich odzyskanie jest o wiele szybsze niż kiedyś (o ile ktoś podejdzie do tego rozsądnie biorąc pod uwagę osłabienie postaci). Cechy wracają w sposób liniowy wraz z kolejnymi postępami zmniejszającymi "nekrostazę". Jeśli ktoś ma do odrobienia niebotyczne postępy na mocniejszej postaci by przywrócić cechy to generalnie najbardziej kłopotliwe samemu jest zrobienie tych pierwszych 5-7 postępów by trochę odzyskać siły. Obecny system chroni też postać przed seryjnymi zgonami, po których można było zjechać z cechami do snotlinga.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Tak tylko czy podczas odrabiania po zgonie postep jest liczony na podstawie cech obecnych czy tych przed zgonem...
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Siła bojowa co przekłada się na postęp liczona cały czas jak przed zgonem. Stąd większa trudność w jego odrobieniu solo.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Cześć,
Wiem, że moje zdanie nikogo nie obchodzi, ale celem dalszego zaśmiecenia wątku, pozwolę sobie skomentować ostatnie zmiany
1) Usunięcie utraty expa po śmierci postaci: bardzo dobra zmiana, której orędownikiem byłem od wielu lat i nie wierzyłem, że kiedykolwiek nastąpi.
2) Usunięcie widoczności poziomów postaci: absolutny bezsens. Nie wiem czemu, to ma służyć - chyba tylko odebraniu motywacji do gry, żeby można było szybciej z czystym sumieniem zamknąć Arkadię. Biorąc pod uwagę spieprzoną, anachroniczną skalę cech - ponad połowa skali w ogóle nie ma zastosowania, a cechy wszystkich postaci poza początkującymi wychodzą poza możliwą do normalnego pomiaru skalę (epiki, nadludzie) - oraz praktycznie niedzialajacą ocenę przeciwnika, nie ma szybkiego i precyzyjnego poziomu na ocenę postępów swojej postaci ani porównania jej do innych, przez co w rezultacie odechciewa sie expi.? Chyba, że o to chodziło? Tylko co w takim razie ma napędzać motywację graczy? Bo zdobywanie w kółko tych samych magików, które po chwili i tak znikają, to trochę za mało... To powinno działać w odwrotną stronę: magiki po to, by expić, exp po to, by mieć przewagę w PvP (które obecnie praktycznie nie istnieje - tak btw ;P).
3) Skarbce, magiki - trochę tak, trochę nie... Balans i grywalność na plus wydaje się na plus, klimat na minus. Póki co za mało grałem by wydać ostateczny sąd.
4) Zepsucie boosta od alkoholu - kolejna bezsensowna zmiana. Jedyne wytlumaczenie jakie przychodzi mi do głowy to wymóg Ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
A zatem dwie znaczące zmiany: jedna bardzo dobra, druga zła oraz parę drobnych, niepotrzebnych. Bilans mniej więcej na 0
Dobra strona jest taka, że te złe zmiany bardzo łatwo jest cofnąć, gdyby ktoś chciał - wtedy byłby na +
Dziękuję za uwagę.
Wiem, że moje zdanie nikogo nie obchodzi, ale celem dalszego zaśmiecenia wątku, pozwolę sobie skomentować ostatnie zmiany
1) Usunięcie utraty expa po śmierci postaci: bardzo dobra zmiana, której orędownikiem byłem od wielu lat i nie wierzyłem, że kiedykolwiek nastąpi.
2) Usunięcie widoczności poziomów postaci: absolutny bezsens. Nie wiem czemu, to ma służyć - chyba tylko odebraniu motywacji do gry, żeby można było szybciej z czystym sumieniem zamknąć Arkadię. Biorąc pod uwagę spieprzoną, anachroniczną skalę cech - ponad połowa skali w ogóle nie ma zastosowania, a cechy wszystkich postaci poza początkującymi wychodzą poza możliwą do normalnego pomiaru skalę (epiki, nadludzie) - oraz praktycznie niedzialajacą ocenę przeciwnika, nie ma szybkiego i precyzyjnego poziomu na ocenę postępów swojej postaci ani porównania jej do innych, przez co w rezultacie odechciewa sie expi.? Chyba, że o to chodziło? Tylko co w takim razie ma napędzać motywację graczy? Bo zdobywanie w kółko tych samych magików, które po chwili i tak znikają, to trochę za mało... To powinno działać w odwrotną stronę: magiki po to, by expić, exp po to, by mieć przewagę w PvP (które obecnie praktycznie nie istnieje - tak btw ;P).
3) Skarbce, magiki - trochę tak, trochę nie... Balans i grywalność na plus wydaje się na plus, klimat na minus. Póki co za mało grałem by wydać ostateczny sąd.
4) Zepsucie boosta od alkoholu - kolejna bezsensowna zmiana. Jedyne wytlumaczenie jakie przychodzi mi do głowy to wymóg Ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
A zatem dwie znaczące zmiany: jedna bardzo dobra, druga zła oraz parę drobnych, niepotrzebnych. Bilans mniej więcej na 0
Dobra strona jest taka, że te złe zmiany bardzo łatwo jest cofnąć, gdyby ktoś chciał - wtedy byłby na +
Dziękuję za uwagę.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Eh, wszystko fajnie i da się oskryptować, ale jak dla mnie to trochę zmarnowaliście czas, bo korzystniejszym było, by zrobienie porządku z cechami ("obniżenie nazw") niż dodanie całej medytki.
Ale jak kto lubi robić swoje...
Ale jak kto lubi robić swoje...
W oczekiwaniu na TE święta.
Re: Komentarze do 'Zmiany mechaniki muda'
Domyślam się, że zwiększenie liczby progów w czyms tak głęboko zakopanym, jak poziomy cech, nie jest wcale trywialną sprawą. Domyślam się, że w wielu miejscach, np przy zadaniach, pojawiają się warunki których upolowanie w kodzie Arkadii graniczy pewnie z cudem. Dlatego nie upieram sie na zmianię liczebności poziomów cech.
Jestem bardzo wdzięczny za dodanie informacji przy komendzie cechy. Odpowiedziało to w bardzo dużym stopniu (a byćmoże i w 100%) na potrzebę wyrażoną ostatnio przeze mnie w pyraniach do czarodziejów. Dziękuję!
Kod: Zaznacz cały
jeżeli siła == 'mocarny' to
Jestem bardzo wdzięczny za dodanie informacji przy komendzie cechy. Odpowiedziało to w bardzo dużym stopniu (a byćmoże i w 100%) na potrzebę wyrażoną ostatnio przeze mnie w pyraniach do czarodziejów. Dziękuję!