Witam
jako ze juz jakis czas gram w tym zawodzie postanowilem sie podzielic swoimi spostrzerzeniami.
Co mozna potwierdzic z informacji z wiki to
nie jest to zawod dla kogos kto w miare swobodnie chce sobie "wyexpic" postac. Nie sluchajcie nikogo kto wam powie, ze "expicie" w zlym miejscu. Czasowo nigdy nie bedziecie mieli na solo takich czasow jak w zawodzie bojowym. Magia i wysokie cechy wam pomoga, ale nie zastapia umiejetnosci. Z magia zmneijszycie czas postepow solo pewnie znacznie (o 30-40%?), ale nie da sie tego porownac do zawodu bojowego.
Jesli chcecie "expic" mysliwym to polecam tylko w druzynie. Solo jest to strasznie meczace i czasochlonne. Wspomagajcie druzyne ziolami na cechy, zmeczenie czy leczacymi. Dzieki temu bedziecie docenianym czlonkiem druzyny, a nie tylko "przylepka".
Bledna informacja na wiki to:
Umiejętności specjalne
Atak z zaskoczenia to jedyny cios specjalny, jakim dysponuje myśliwy. Jest to jednak prawdopodobnie najsilniejszy z tego typu ciosów.
Ale szczegoly pozniej...
Kilka informacji do wodzacych umiejetnosciach:
Zielarstwo:
Bedzie to dla was na poczatku (a moze i pozniej) jedno z glownych zrodel dochodu. Czy to przez sprzedaz w zielarni czy graczom. Rozne ziola maja rozna cene. Sprawdzcie ile kosztuja one w zielarni i zbierajcie te najdrozsze.
"Przy expieniu" mozna sobie pomoc ziolami podnoszacymi cechy. Macie je za free i korzystajcie jesli tylko sie da. Niestety ograniczenia co do ich dzialania tez sa, wiec nie da sie nonstop.
Niektore ziola da sie znalesc 3x na jednej lokacji (jest to zalezne od waszej umiejetnosci zielarstwa oraz (smaczek=>) ceny ziola w sklepie. Tansze ziola da sie znalesc czesciej na jednej lokacji niz drozsze. Wiecej niz 3 ziol jeszcze nie udalo mi sie znalesc. Niektore ziola mozna znalesc tylko 1x na lokacji.
Problemy z iloscia ziol/woreczkow: Jeden pelny woreczek ziol wazy ponad 1kg. Pamietajcie o tym kiedy wasza sila nie jest wysoka i obciazenie postaci jest "dziwnie" wysokie. Majac 30 woreczkow bedzie wam tych 30kg brakowac by nosic ciezszy sprzet jak np. plytowki, ktory pomoze w walce.
Korzystajcie z tej umiejetnosci poprzez budowanie wiedzy na temat ziol. Wasze umiejetnosci wam duzo podpowiedza. Sporo ziol ma wlasciwosci, o ktorych przecietny gracz nie wie.
Czym wyzsza umiejetosc tym wiecej ziol bedzie mozna znalesc po ich nazwie. Nazwy mozna sprawdzic w zielarni. Czasem bedziecie mieli problem zeby odmienic poprawnie nazwe ziola. Na arce nie ma odmiany nazw krotkich, wiec pozostaje metoda prob i bledow.
Oswajanie zwierzat:
To chyba jedyny duzy bonos dla mysliwego. Dzieki tej umiejetnosci duzo (kilka razy) szybciej oswoicie zwierzaki pocztowe. Dzieki tej umiejetnosci rzadziej beda was tez atakowac niektore zwierzeta jak np. niedzwiedzie. Nie jest to duzy bonus, tylko raczej mila ciekawostka.
Wyczucie kierunku:
Przydaje sie rzadko, ale w pewnych miejscach ulatwia znacznie poruszanie. Sa miejsca, gdzie dzieki temu nie bedziecie potrzebowali kompasu. Innymi slowy mily i wartosciowy akcent.
Lowiectwo:
Drugie moim zdaniem zrodlo dochodu dla mysliwego (pomijam tutaj takie zajecia jak roznoszenie paczek, czy lowienie ryb) na poczatku gry. Niektore skory sa w cenie (np. niedzwiedzia) i czasem warto je wycinac (macie to za free wiec korzystajcie!). Ogolnie lowiectwo jednak ma niska przydatnosc. Na pelnym etacie mozecie wycinac skory smoka, hydry czy innych podobnych. Jednak jest to raczej rzadkosc i zarobic sie na tym nie da. Dzieki tej umiejetnosci bedzie jednak poszukiwanym towarzyszem do niektorych skarbcow. Dzieki tej umiejetnosci bedziecie mogli wycinac tez wiecej szczatek z cial (przydatne przy oswajaniu czy na sprzedarz).
Ukrywajki:
Skradanie i ukrywanie sie pomoze wam wykorzystac "atak z zaskoczenia". Niestety dopiero przy wysokich umiejetnosciach sie to dobrze sprawdzi. Przy umiejetnosciach na pelnym etacie ma to juz swoje plusy i wiele npcy was po prostu nie zauwazy/zaatakuje. Dzieki skradaniu mozecie przemknac sie z druzyna tak ze malo kto was zauwazy. Niestety "szybkie" przemykanie jest duzo mniej skuteczniejsze i miedzy "przemykanami" trzeba swoje (ok 5 sek) odczekac.
Ukrywanie sie przy identycznej wysokosci umiejetnosci skradania sie jest znacznie mniej skuteczne niz skradanie sie. Dlatego lepiej jest sie przemknac niz ukryc.
Atak z zaskoczenia:
Przy dobrze wywazonej broni jego celnosc jest bardzo wysoka. Moc uderzenia zalezy, moim zdaniem, glownie od waszej sily (pomijam skutecznosc broni). Widoczna roznica sily uderzenia pojawila sie niestety dopiero przy "epicko silny". W porownaniu z nozownikiem wyglada to jednak bardziej jak emot i jest porownywalne z "muskasz", "lekko ranisz" zwyklego ciosu. Koszt (mana, 30 sek czekania na nastepny atak) jaki sie ponosi zeby go wykonac jest nieporownywalny do jego efektu. Opis na wiki sugerujacy, ze jest najprawdopodobniej najmocniejszy atak tego tego typ jest bardzo mylacy. Moim zdaniem tem spec u mysliwego jest zbugowany, ale to tylko osobista opinia. Z czasem na slabych i srednich npcach uda sie sciagnac npca do "dobrej kondycji".
Spostrzegawczosc:
Pomijajac fakt, ze szybciej zobaczycie ukrywajace sie postacie, to pomoze wam to znacznie przy zielarstwie. Dzieki tej umiejetnosci czas szukania ziol znacznie sie skroci. Czyli pomoze wam tez szybciej zarobic.
Tropienie:
Ta umiejetnosc to raczej tylko gadget, bo przydaje sie rzadko. Glownie na pvp i przy specjalnych sytuacjach gdy czas ma znaczenie. Wysokie tropienie (plus dobra spostrzegawczosc) spowoduje ze bedziecie mogli szybko i skutecznie/dokladniej tropic. Mozna tropic kilka razy pod rzad az wynik bedzie zadowalajacy.
Wykrawanie pulapek:
Przy stanie "pulapek" jakie sa na arce jest to moim zdaniem zbedna umiejetnosc. Moze kiedys sie to przyda jesli bedzie wiecej "standardowych" pulapek. W obecnej sytuacji bardziej gadget niz umiejetnosc.
Wspinaczka i plywanie:
Mily i przydatny akcent do gry. Szczegolnie wspinaczka w porownaniu z innymi zawodami daje widoczny efekt.
Inne umiejetnosci
Spec GP:
Dzieki uzyciu broni drzewcowych ten "spec" jest w miare wartosciowy. Przy wyzszej sile (od "epika") jest dosyc skuteczny i moim zdaniem nie odbiega jakos razaco od innych zawodow "na jednej broni".
Tarczownictwo:
Jest ono u mysliwego na poziomie GP, ale przy walce solo zwieksza znaczaco defens tego zawodu. Pomimo "silnej" broni jaka jest bron drzewcowa, to uzycie pawezy/tarczy/puklerza znacznie zwiekszy wasza obrone. Dzieki temu bedziecie sobie radzic w pojedynke duzo lepiej niz uzywajac dwurecznej broni. W druzynie jednak dwureczna bron bedzie bardziej skuteczna. Dzieki temu bedziecie tez czesciej "dobijac".
Bron drzewcowa:
Umiejetnosc dosyc wysoko i w miare skuteczna. Dodatkowym smaczkiem jest to, ze czasem sie rozbroi przeciwnika.
Wplyw cech
O wplywie cech bojowych nie bede specjalnie nic pisal, bo jest to w miare oczywiste. Glownie dzieki sile i zrecznosci wasza skutecznosc bojowa bedzie wieksza. Jednak dopiero od "epikow" zauwazycie roznice.
Waznym elementem dla mysliwego jest intelekt. Wspomaga on wiekszosc umiejetnosci niebojowych i to czesto w zauwazalnym stopniu. Czy oplacalne jest inwestowanie w ta ceche to juz kazdy musi sobie sam rozwazyc.
Umiejetnosci na GP i etacie
Roznica miedzy mysliwym z i bez etatku jest moim zdaniem ogromna. Wytrenowanie umiejetnosci na etacie znaczaco wplywa na jego wartosc bojowa i niebojowa. Dzieki umiejetnoscia na etacie bedziecie mogli wyciac rzadkie skory i znalesc ziola (np. ranog) ktorych nikt inny nie znajdzie.
Koszt zawodu
Zawod mysliwego jest chyba najdrozszym zawodem jesli chodzi o ceny treningu. W pewnym momencie kasa jednak nie bedzie dla was problemem wiec ten element raczej ma male znaczenie.
To tyle na temat moich doswiadczen. Mam nadzieje ze pomoze to nowym graczom zdecydowac, czy chca wybrac ten zawod.
Pamietajcie, ze zawody mozna zmieniac i czasem sie moze bedziej oplacac wybrac na poczatki zawod bojowy i dopiero na pewnym poziomie mysliwego.
Pozdrawiam
Aro