Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Forum Pomoc dla Początkujących.
Ogroh
Posty: 17
Rejestracja: 20 kwie 2020 11:33

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Ogroh »

Dzięki, Valdethruda. Na Arkadia Wiki, na stronie o Ogrzej Kompanii jest napisane "w stowarzyszeniu tym można wytrenować zawód barbarzyńcy". Ale jeśli dobrze rozumiem, w tej chwili wybór zawodu jest niezależny od wyboru stowarzyszenia?
Awatar użytkownika
Kerian
Posty: 190
Rejestracja: 10 lip 2019 20:03

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Kerian »

Tak jakby... Ogolnie jak na wiki jest napisane ze np: OK moze trenowac barbarzynce to znaczy ze masz trenera na terenie gildii i mozesz niewychodzic pol roku z gildii i sie wytrenowac przy funduszach. Jednak sa po swiecie rozsiani trenerzy innych zawodow i jak chcesz tego mysliwego to musisz znalesc albo zapytac kogos o miejsce treningu. Bez etatu wytrenujesz go do 75%
Ukryty elfi mag siedzący na koniu, rzucający błyskawice z craftowanej księgi, by bronić swojego domku.
Ogroh
Posty: 17
Rejestracja: 20 kwie 2020 11:33

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Ogroh »

Dzięki Kerian. Akurat ze znalezieniem trenerów nie ma problemu, nawet jest info na arkadia wiki, gdzie ich szukać ;)

Pytam, bo nie byłem w 100% pewny czy stowarzyszenia nie narzucają jakichś ograniczeń jeśli chodzi o wybór zawodu i późniejszą możliwość otrzymania w nim etatu. W sumie, rozgraniczenie tego ma sens, także skoro takich ograniczeń nie ma to fajnie.
Duar
Posty: 72
Rejestracja: 05 paź 2014 12:49

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Duar »

Kodowo stowarzyszenia nie narzucają ograniczeń, jednakże w niektórych możesz spotkać się z niechęcią bądź zdecydowanym sprzeciwem jeśli będziesz chciał stracić etat na jakiśtam zawód. Chyba nigdy nie spotkałem ogrzego odkrywcy z OK, a i jest pewien krasnolud co wyjątkowo tępi zawód gladiatora w swojej gildii...
Aro
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2021 10:46

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Aro »

Witam,

mam pytanie o zbieranie ziol. Tutaj chyba sami profesjanlisci wiec mam nadzieje na profesjonalna odpowiedz :)
Przedz ostatnimi treningami zbieralem z kazdej lokacji zazwyczaj 3 ziola (na kosiarke).
Po treningach zbieram tylko 2 ziola na lokacje. Probowalem w roznych porach roku i w tych samych miejscach jednak zawsze max 2 ziola.
Zielarstwo mam dalej na pobieznie ale troche mnie martwi spadek ilosci ziol pomimo dodatkowych treningow. Czy takie cos jest normalne?
Jedyne co sie zmienilo to roznica w cechych. Intelekt nie spadl ale zwiekszyla sie roznica miedzy cechami bojowymi i intelektem.

Drugie pytanie to na ile trening zielarstwa wplywa "jakosc" znajdowanych ziol?

Z innej troche beczki to moze ktos napisac od jakiego poziomu treningow bede mogl wyciac skory z legendarnych istot np smoka?
Trzeba miec lowiectwo na 100% czy juz poczatek na etacie np 80 % wystarcza?

Pozdrawiam
Aro
Amargein
Posty: 61
Rejestracja: 28 sty 2015 19:23

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Amargein »

Przedz ostatnimi treningami zbieralem z kazdej lokacji zazwyczaj 3 ziola (na kosiarke).
Po treningach zbieram tylko 2 ziola na lokacje. Probowalem w roznych porach roku i w tych samych miejscach jednak zawsze max 2 ziola.
Musisz wziąć pod uwagę to, że nie jesteś w świecie Arkadii sam. ;) Możliwe jest na przykład to, że ktoś wcześniej wyzbierał te zioła i nie odrosły jeszcze do końca.
Z innej troche beczki to moze ktos napisac od jakiego poziomu treningow bede mogl wyciac skory z legendarnych istot np smoka?
Trzeba miec lowiectwo na 100% czy juz poczatek na etacie np 80 % wystarcza?
Bez etatu i 100% umiejętności zapomnij, nie oprawisz legendarnych bestii (w tym straszliwych norek i gronostajów).
Drugie pytanie to na ile trening zielarstwa wplywa "jakosc" znajdowanych ziol?
Jak zbierasz "na kosiarkę"? Jakiśtam wpływ na pewno ma, ale trenujesz umiejętność po to, by móc znaleźć konkretne zioła po nazwie.
Aro
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2021 10:46

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Aro »

Amargein pisze: 01 mar 2021 11:15
Drugie pytanie to na ile trening zielarstwa wplywa "jakosc" znajdowanych ziol?
Jak zbierasz "na kosiarkę"? Jakiśtam wpływ na pewno ma, ale trenujesz umiejętność po to, by móc znaleźć konkretne zioła po nazwie.
Na "kosiarke" mam na mysli "szukaj ziol" zamiast szukania konkretnego ziola. Aczkolwiek konkretne tez juz znajduje.
Jedynie co mnie troche intryguje to tekst zwrotny przy szukaniu konkretnego ziola:

Kod: Zaznacz cały

Zaczynasz szukac deliony.

Nie udalo ci sie znalezc niczego interesujacego.

Kod: Zaznacz cały

Zaczynasz szukac deliony.

Szukasz wszedzie, ale nie znajdujesz zadnych ziol.
w jednym miejscu zwraca ze nic nie znalazlo a w drugim ze ziola nie znalazlo. Czy swiadczy to o tym ze w tym miejscu moze to ziolo rosnac a w tym gdzie "niczego interesujacego" juz nie?

Pozdrawiam
Aro
Thalon
Posty: 46
Rejestracja: 14 lut 2009 04:50

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Thalon »

To znaczy, ze rosla tutaj deliona, ale ktos ja zerwal przed Toba.
Aro
Posty: 18
Rejestracja: 07 lut 2021 10:46

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Aro »

Witam

jako ze juz jakis czas gram w tym zawodzie postanowilem sie podzielic swoimi spostrzerzeniami.

Co mozna potwierdzic z informacji z wiki to nie jest to zawod dla kogos kto w miare swobodnie chce sobie "wyexpic" postac. Nie sluchajcie nikogo kto wam powie, ze "expicie" w zlym miejscu. Czasowo nigdy nie bedziecie mieli na solo takich czasow jak w zawodzie bojowym. Magia i wysokie cechy wam pomoga, ale nie zastapia umiejetnosci. Z magia zmneijszycie czas postepow solo pewnie znacznie (o 30-40%?), ale nie da sie tego porownac do zawodu bojowego.

Jesli chcecie "expic" mysliwym to polecam tylko w druzynie. Solo jest to strasznie meczace i czasochlonne. Wspomagajcie druzyne ziolami na cechy, zmeczenie czy leczacymi. Dzieki temu bedziecie docenianym czlonkiem druzyny, a nie tylko "przylepka".

Bledna informacja na wiki to:
Umiejętności specjalne

Atak z zaskoczenia to jedyny cios specjalny, jakim dysponuje myśliwy. Jest to jednak prawdopodobnie najsilniejszy z tego typu ciosów.
Ale szczegoly pozniej...

Kilka informacji do wodzacych umiejetnosciach:
Zielarstwo:
Bedzie to dla was na poczatku (a moze i pozniej) jedno z glownych zrodel dochodu. Czy to przez sprzedaz w zielarni czy graczom. Rozne ziola maja rozna cene. Sprawdzcie ile kosztuja one w zielarni i zbierajcie te najdrozsze.
"Przy expieniu" mozna sobie pomoc ziolami podnoszacymi cechy. Macie je za free i korzystajcie jesli tylko sie da. Niestety ograniczenia co do ich dzialania tez sa, wiec nie da sie nonstop.
Niektore ziola da sie znalesc 3x na jednej lokacji (jest to zalezne od waszej umiejetnosci zielarstwa oraz (smaczek=>) ceny ziola w sklepie. Tansze ziola da sie znalesc czesciej na jednej lokacji niz drozsze. Wiecej niz 3 ziol jeszcze nie udalo mi sie znalesc. Niektore ziola mozna znalesc tylko 1x na lokacji.
Problemy z iloscia ziol/woreczkow: Jeden pelny woreczek ziol wazy ponad 1kg. Pamietajcie o tym kiedy wasza sila nie jest wysoka i obciazenie postaci jest "dziwnie" wysokie. Majac 30 woreczkow bedzie wam tych 30kg brakowac by nosic ciezszy sprzet jak np. plytowki, ktory pomoze w walce.
Korzystajcie z tej umiejetnosci poprzez budowanie wiedzy na temat ziol. Wasze umiejetnosci wam duzo podpowiedza. Sporo ziol ma wlasciwosci, o ktorych przecietny gracz nie wie.
Czym wyzsza umiejetosc tym wiecej ziol bedzie mozna znalesc po ich nazwie. Nazwy mozna sprawdzic w zielarni. Czasem bedziecie mieli problem zeby odmienic poprawnie nazwe ziola. Na arce nie ma odmiany nazw krotkich, wiec pozostaje metoda prob i bledow.

Oswajanie zwierzat:
To chyba jedyny duzy bonos dla mysliwego. Dzieki tej umiejetnosci duzo (kilka razy) szybciej oswoicie zwierzaki pocztowe. Dzieki tej umiejetnosci rzadziej beda was tez atakowac niektore zwierzeta jak np. niedzwiedzie. Nie jest to duzy bonus, tylko raczej mila ciekawostka.

Wyczucie kierunku:
Przydaje sie rzadko, ale w pewnych miejscach ulatwia znacznie poruszanie. Sa miejsca, gdzie dzieki temu nie bedziecie potrzebowali kompasu. Innymi slowy mily i wartosciowy akcent.

Lowiectwo:
Drugie moim zdaniem zrodlo dochodu dla mysliwego (pomijam tutaj takie zajecia jak roznoszenie paczek, czy lowienie ryb) na poczatku gry. Niektore skory sa w cenie (np. niedzwiedzia) i czasem warto je wycinac (macie to za free wiec korzystajcie!). Ogolnie lowiectwo jednak ma niska przydatnosc. Na pelnym etacie mozecie wycinac skory smoka, hydry czy innych podobnych. Jednak jest to raczej rzadkosc i zarobic sie na tym nie da. Dzieki tej umiejetnosci bedzie jednak poszukiwanym towarzyszem do niektorych skarbcow. Dzieki tej umiejetnosci bedziecie mogli wycinac tez wiecej szczatek z cial (przydatne przy oswajaniu czy na sprzedarz).

Ukrywajki:
Skradanie i ukrywanie sie pomoze wam wykorzystac "atak z zaskoczenia". Niestety dopiero przy wysokich umiejetnosciach sie to dobrze sprawdzi. Przy umiejetnosciach na pelnym etacie ma to juz swoje plusy i wiele npcy was po prostu nie zauwazy/zaatakuje. Dzieki skradaniu mozecie przemknac sie z druzyna tak ze malo kto was zauwazy. Niestety "szybkie" przemykanie jest duzo mniej skuteczniejsze i miedzy "przemykanami" trzeba swoje (ok 5 sek) odczekac.
Ukrywanie sie przy identycznej wysokosci umiejetnosci skradania sie jest znacznie mniej skuteczne niz skradanie sie. Dlatego lepiej jest sie przemknac niz ukryc.

Atak z zaskoczenia:
Przy dobrze wywazonej broni jego celnosc jest bardzo wysoka. Moc uderzenia zalezy, moim zdaniem, glownie od waszej sily (pomijam skutecznosc broni). Widoczna roznica sily uderzenia pojawila sie niestety dopiero przy "epicko silny". W porownaniu z nozownikiem wyglada to jednak bardziej jak emot i jest porownywalne z "muskasz", "lekko ranisz" zwyklego ciosu. Koszt (mana, 30 sek czekania na nastepny atak) jaki sie ponosi zeby go wykonac jest nieporownywalny do jego efektu. Opis na wiki sugerujacy, ze jest najprawdopodobniej najmocniejszy atak tego tego typ jest bardzo mylacy. Moim zdaniem tem spec u mysliwego jest zbugowany, ale to tylko osobista opinia. Z czasem na slabych i srednich npcach uda sie sciagnac npca do "dobrej kondycji".

Spostrzegawczosc:
Pomijajac fakt, ze szybciej zobaczycie ukrywajace sie postacie, to pomoze wam to znacznie przy zielarstwie. Dzieki tej umiejetnosci czas szukania ziol znacznie sie skroci. Czyli pomoze wam tez szybciej zarobic.

Tropienie:
Ta umiejetnosc to raczej tylko gadget, bo przydaje sie rzadko. Glownie na pvp i przy specjalnych sytuacjach gdy czas ma znaczenie. Wysokie tropienie (plus dobra spostrzegawczosc) spowoduje ze bedziecie mogli szybko i skutecznie/dokladniej tropic. Mozna tropic kilka razy pod rzad az wynik bedzie zadowalajacy.

Wykrawanie pulapek:
Przy stanie "pulapek" jakie sa na arce jest to moim zdaniem zbedna umiejetnosc. Moze kiedys sie to przyda jesli bedzie wiecej "standardowych" pulapek. W obecnej sytuacji bardziej gadget niz umiejetnosc.

Wspinaczka i plywanie:
Mily i przydatny akcent do gry. Szczegolnie wspinaczka w porownaniu z innymi zawodami daje widoczny efekt.

Inne umiejetnosci
Spec GP:
Dzieki uzyciu broni drzewcowych ten "spec" jest w miare wartosciowy. Przy wyzszej sile (od "epika") jest dosyc skuteczny i moim zdaniem nie odbiega jakos razaco od innych zawodow "na jednej broni".

Tarczownictwo:
Jest ono u mysliwego na poziomie GP, ale przy walce solo zwieksza znaczaco defens tego zawodu. Pomimo "silnej" broni jaka jest bron drzewcowa, to uzycie pawezy/tarczy/puklerza znacznie zwiekszy wasza obrone. Dzieki temu bedziecie sobie radzic w pojedynke duzo lepiej niz uzywajac dwurecznej broni. W druzynie jednak dwureczna bron bedzie bardziej skuteczna. Dzieki temu bedziecie tez czesciej "dobijac".

Bron drzewcowa:
Umiejetnosc dosyc wysoko i w miare skuteczna. Dodatkowym smaczkiem jest to, ze czasem sie rozbroi przeciwnika.

Wplyw cech
O wplywie cech bojowych nie bede specjalnie nic pisal, bo jest to w miare oczywiste. Glownie dzieki sile i zrecznosci wasza skutecznosc bojowa bedzie wieksza. Jednak dopiero od "epikow" zauwazycie roznice.
Waznym elementem dla mysliwego jest intelekt. Wspomaga on wiekszosc umiejetnosci niebojowych i to czesto w zauwazalnym stopniu. Czy oplacalne jest inwestowanie w ta ceche to juz kazdy musi sobie sam rozwazyc.

Umiejetnosci na GP i etacie
Roznica miedzy mysliwym z i bez etatku jest moim zdaniem ogromna. Wytrenowanie umiejetnosci na etacie znaczaco wplywa na jego wartosc bojowa i niebojowa. Dzieki umiejetnoscia na etacie bedziecie mogli wyciac rzadkie skory i znalesc ziola (np. ranog) ktorych nikt inny nie znajdzie.

Koszt zawodu
Zawod mysliwego jest chyba najdrozszym zawodem jesli chodzi o ceny treningu. W pewnym momencie kasa jednak nie bedzie dla was problemem wiec ten element raczej ma male znaczenie.

To tyle na temat moich doswiadczen. Mam nadzieje ze pomoze to nowym graczom zdecydowac, czy chca wybrac ten zawod.

Pamietajcie, ze zawody mozna zmieniac i czasem sie moze bedziej oplacac wybrac na poczatki zawod bojowy i dopiero na pewnym poziomie mysliwego.

Pozdrawiam
Aro
Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 233
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Przybliżenie zawodów - Myśliwy

Post autor: Adventicus »

@Aro - super wypowiedź zgodzę się z większością ale nie ze wszystkim. Mialem przyjemność niedawno zmienić zawód z Myśliwego na Korsa więc porównuje "na gorąco". Spec z zaskoczenia nadaje się wyłącznie do zaskakiwania zajęcy i gronostajów. Spec GP jest słaby dużo słabszy od speca na korsarzu nie wspominąc zawodów jak glad czy fanatyk. Zioła owszem ale pomijasz jedno ważne źródło zarobku- szczątki. Mysłiwy z poziomem wiedzy A wytnie więcej niz powiedzmy korsarz z tym samym poziomem wiedzy. Decyduje o tym poziom łowiectwa. Tropienie jest bardzo przydatne, przydaje sie nagminnie gdy polujesz na jelenie czy gdy nie trafisz zaskakując gronostaja. Jest wiele skór bardziej oplacalnych i lżejszych niz niedzwiedzie skóry.
ODPOWIEDZ