Co czytać, by załapać klimat gry?

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Darqhar
Posty: 15
Rejestracja: 22 lip 2015 15:10
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Co czytać, by załapać klimat gry?

Post autor: Darqhar »

Możliwe, że dla większości odpowiedź (na pytanie w temacie) jest tak oczywista, że powiedzą, że temat jest bez sensu.
Ale jako początkującemu graczowi (nie liczę nieudanej próby z przed wielu, wielu lat) wydaje mi się, że warto podpowiedzieć co warto przeczytać żeby lepiej wejść w klimat. Zwłaszcza, że jak czytam, świat Arkadii jest jednak odmienny i ma swoją charakterystykę.

Zacznę od oczywistości czyli rozumiem, że:
Cykl wiedźmiński Andrzeja Sapkowiskiego;
1. Ostatnie życzenie
2. Miecz przeznaczenia
3. Krew Elfów
4. Czas pogardy
5. Chrzest ognia
6. Wieża Jaskółki
7. Pani Jeziora
i 8. Sezon burz?

Jaki inne materiały (opowiadania, etc) będą pomocne? Jakaś twórczość graczy?

A teraz w kwestii świata Warhammera. Tu jestem "zielony", bo moje doświadczenia z RPG to D&D, a "młotka" znam (pobieżnie) tylko z komputerowego MMORPG Wow.
Jak na razie czytam wiki http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Strona_główna.
Czy to wystarczy?
"Com napisał, tom napisał" (J 19:22b)
Narmaniel

Re: Co czytać, by załapać klimat gry?

Post autor: Narmaniel »

Względem Ishtar pomocny będzie również zbiór "Coś się kończy, coś się zaczyna." Poza tym pomogło mi pogranie w Wiedźmina na PC. Tylko trzeba sobie informacje tam zawarte przefiltrować przez Arkę.

Co do Warhammera, polecam książki Czarnej Biblioteki, np. "Zabójca Trolli", "Zabójca Gigantów", do znalezienia raczej na Allegro. Ponad to książki z zasadami do armii z Warhammer Fantasy Battle mają (lub miały...) trochę klimatu na pierwszych stronach i ilustracjach. Podręcznik do Warhammer Fantasy Role Play również można sobie obejrzeć, z zastrzeżeniem, aby była to pierwsza edycja.