Rozwój postaci

Forum Pomoc dla Początkujących.
Glorion

Re: Rozwój postaci

Post autor: Glorion » 25 kwie 2016 19:18

Widzę, że temat się rozkręcił. Jak wnioskuję z wypowiedzi, to tak naprawdę nikt do końca nie wie, co cechy robią (mam na myśli dokładne liczby, wartości, proporcje). Czytałem odpowiedzi, ale jeśli mam być szczery, to na wiele mi nie odpowiedziały, właściwie to mam teraz więcej pytań :lol: .

1.Jeśli klasy wpływają na dane statystyki, to na przykładzie elfa. Ma on zwiększoną zręczność, ale czy w związku z tym inna statystyka jest osłabiona np. wytrzymałość?

2.Czy dana cecha, np. siła, może być trenowana do jakiegoś pułapu, czy bez limitów?

3.Nadal nie wiem jak dokładnie działają statystyki. To, że siła zwiększ udźwig i ,,jak mocno pacam" potrafię się domyślić. Czy jest jednak osoba, źródło, z którego można wyczytać choć przybliżone wartości? Bez tego mogę wybierać statystyki na ślepo.

4.Jak już wyżej wspomniałem, samemu mniej-więcej wiem co robi jaka statystyka. Mam jednak problem jeśli chodzi o inteligencję i odwagę. Wydają mi się cechami pobocznymi tzn. takimi, które zazwyczaj odkłada się na bok i przydają się tylko czasami osobom, które rzadko walczą. Wiem jednak, że w mudach główną zaletą jest m.in. kreowanie swojej postaci, nie zdziwiłbym się więc, gdyby na wysokim poziomie odwaga i inteligencja były bardzo przydatne.

5.W grze możemy zajmować się między innymi zielarstwem i kupiectwem. Chciałbym, jak już wcześniej wspomniałem, grać fanatykiem, ale lubię też zielarstwo. Czy żadna z cech (np. inteligencja) nie wpływa na umiejętności typu zielarstwo, kupiectwo itp?

6. Gram w tą grę razem z 2 osobami. Zastanawiamy się, w jakim połączeniu zawodów najlepiej grać. Wiem, że zawód to kwestia gustu i stylu, ale w Arkadii nie ma postaci czarującej, więc zawody wydają mi się nieco bardziej podobne do siebie niż w innych grach. Poza tym myślę o najbardziej uniwersalnym połączeniu (nie mam na myśli 3 korsarzy). Moje dotychczasowe połączenie to fanatyk 2 zre, 2 sil, 1 wytrz/nożownik 2 zre, 2 sil, 1 wytrz/legionista 2 wytrz, 2 odwaga, 1 zre. Jeśli ktoś ma jakieś rady, uwagi to jestem otwarty.

Czekam na wyczerpujące odpowiedzi 8-) .

Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: Rozwój postaci

Post autor: Sadriviel » 25 kwie 2016 20:45

Najpierw się wyżyję i odpowiem tak: Chyba Cię pogięło do reszty.

Do meritum zatem.

1. Tak, elf ma wysoko zręczność, średnio intelekt, siłę i wytrzymałość w plecy. Ogr ma bonus do siły i wytrzymałości, ale intelekt ma w plecy, itd.

2. Witamy na Arkadii. Wpisz <poziomy sily>, pokażą Ci się ich opisy. Ponad to masz nadludzką i epicką, nie pamiętam w jakiej kolejności. Tak, potem cecha dalej wzrasta, ale nie wiem czy przy obecnym podejściu dotrwasz do momentu w którym zacznie Cię to obchodzić.

3. Wartości przybliżone masz na Arkadii. Słaby < Krzepki. Tyle jest Ci potrzebne. Nie dotrzesz też do wzoru w stylu dmg = poziom uma * sila / zbroja przeciwnika * jego zrecznosc. Zapomnij o tym. Grasz fanatykiem, interesuje Cie wykorzystanie dwóch broni, na logikę - zręczność, fajnie byłoby też mocno uderzać, na logikę - siła. I po sprawie.

4. Intelekt CHYBA wpływa na ilość many i takie rzeczy jak uczenie się języków, zdobywanie wiedzy, trenowanie zwierzaka. Jesteś fanatykiem, intelekt Ci zbędny, a raczej masz po prostu inne priorytety. Podobnie odwaga, która od niedawna wpływa na to, czy zasłonisz przed dużo silniejszym przeciwnikiem i przydaje się raczej w walkach z innymi graczami. W tym temacie są to jednak tylko moje domysły, nie sprawdzałem.

5. j/w

6. Powergamerskie formowanie 3 osobowej drużyny...? Patrz początek posta. Ale odniosę się, a co. Team wygląda dobrze, tylko legionista robi sobie krzywdę nie dając nic w siłę. Cechy nie są ustawione na stałe. Proponuję zrobić założenie w stylu - wbijam siłę na potężny i przestawiam punkcik w coś innego.
Strasznie to też kiepskie, zawsze będziecie chodzili razem? Jednemu się znudzi, drugi też rzuci Arkę? Grajcie każdy sobie, a w drużynie też będzie Wam dobrze.

Mam nadzieje, że moja odpowiedź była wystarczająco wyczerpująca.
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tercoral » 25 kwie 2016 21:02

A mnie się wydaje ze jedynym słusznym ustawieniem jest 212 dla każdej z ras reszta to dla hobbistów i zielarzy.
Tęczowe serce... :oops:

Glorion

Re: Rozwój postaci

Post autor: Glorion » 25 kwie 2016 21:30

Na wstępie pragnę zauważyć, że kompletnie nie trafiłeś w to, o co mi chodzi.

Jeśli chodzi o punkt 1 to ok, ale co do 2, to nie wiem skąd u ciebie takie oburzenie (to mój pierwszy MUD). Przez przypadek zapomniałem o komendzie, gdyby nie chciało mi nic sprawdzać, to nie dopasowywał bym sam najlepszą (moim zdaniem) kombinacje wśród wszystkich klas. Znam grę od 2 dni, więc informacji mam natłok, a że jest ona dopracowana, to wiele się trzeba nauczyć (choćby same komendy).

Jeśli o punkt trzeci, to nie myślę o żadnych wzorach, ale wiem, że czasami cechy typu inteligencja mogą się przydać nawet wojownikowi, zależy od gry. Bardzo się wczuwam w moją postać, więc wolałbym, by była jak najsilniejsza (oczywiście wliczam w to też moją wesołą 2 osobową kompanię)

Jeśli o punkt 4 i 5, to właśnie nie chcę żadnego CHYBA. Ćwicząc moją postać chcę wiedzieć nieco dokładniej, nie chcę wzorów jak napisałem powyżej, ale nie lubię dodawać cech tak na czuja. To prawda, że dodanie zręczności i siły nie jest na pewno złym wyborem dla fanatyka, ale ja chcę stworzyć silną postać, która będzie wiele znaczyła podczas walk. Nie lubię iść prostą drogą jak reszta graczy. Trochę kombinacji czasami się przydaje ;). Pytam się więc o dokładny (nie musi być wzór powtarzam specjalnie 3 raz) opis cech, lub jakiś link.

A jeśli chodzi o punkt 6, to te dwie osoby są moimi naprawdę BLISKIMI przyjaciółmi i gramy we wszystkie gry razem (mamy podobne zainteresowania). Dlatego zależy mi na poprawnej kombinacji i ocenie wymyślonej przeze mnie przez jakiegoś starego wyjadacza, który zna się na rzeczy. Dzięki za poradę co do siły legionisty. Podkreślam tez, że nie jestem żadnym maniakiem, po prostu lubię biegać po świecie fantasy w drużynie, na której mogę polegać (więc słaba być nie może 8-) ).

To tyle jeśli chodzi o twoje pogięcie. Spojrzałeś po prostu na sprawę od innej strony niż ja.

Ponawiam pytanie co do kombinacji drużyny i opisu cech po raz trzeci :lol: .

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tercoral » 25 kwie 2016 21:48

Co do cech masz odpowiedz posta wyzej.

A co do druzyny to wszystko zalezy od waszego lvl'u - sprzetu - magikow - sprawnego zaslaniania mniej od zawodu

chociaz nie wiem czy bym bral wiewiorke, mysliwego do waszego timu

Moze miecznicy?
Tęczowe serce... :oops:

Glorion

Re: Rozwój postaci

Post autor: Glorion » 25 kwie 2016 22:12

Właściwie, to odpowiedzi nie mam. Chyba nie do końca mnie rozumiesz :roll: . Napisałeś, że ,,wydaje ci się", więc wnioskuję, że nie jesteś pewien :? . Tak też jest z resztą odpowiedzi dotyczącą cech. Mi chodzi o to, że chciałem trochę pokombinować, więc potrzebuję dokładniejszego opisu, bym mógł trochę dopasować zawody i umiejętności (nadal myślę, czy lepiej dać fanatykowi i nożownikowi legionistę, czy też strażnika). Jeśli natomiast takie opisy nie występują, a cechy muszę dodawać na czuja, byłbym wdzięczny za odpowiedź osoby bardzo doświadczonej w temacie, która sama próbowała metodą prób i błędów. W innym razie mogę tylko strzelać. Dla przykładu:,,Wybrać zręczność czy wytrzymałość? Dzięki zręczności mogę lepiej unikać, a dzięki wytrzymałości mieć więcej życia". :cry: Bez dokładniejszych opisów nie mogę stwierdzić, co jest lepsze.

Tarran
Posty: 43
Rejestracja: 10 mar 2016 20:45

Re: Rozwój postaci

Post autor: Tarran » 26 kwie 2016 00:11

No i nie stwierdzisz. Może nie jestem starym wyjadaczem, ale jednego już się nauczyłem - Arka nie polega na cyferkach, wszystko tu jest w dużym stopniu na czuja, a mechanikę gry w pełni znają tylko wizowie i dość pilnie strzegą jej tajemnic. To jest urok tego muda - jak dla mnie super.

Irvin

Re: Rozwój postaci

Post autor: Irvin » 26 kwie 2016 08:23

Jak chcesz dobra druzyne to bierz tanka - legioniste dmg dealer - fanatyk, miecznik, nozownik/ glad/ i support - straznik/ barbarzynca.


Bo rozumiem ze o cos takiego ci sie rozchodzi.

Awatar użytkownika
Fuggazi
Posty: 162
Rejestracja: 13 maja 2010 12:48

Re: Rozwój postaci

Post autor: Fuggazi » 26 kwie 2016 08:42

Glorion pisze:Nie lubię iść prostą drogą jak reszta graczy. Trochę kombinacji czasami się przydaje ;). Pytam się więc o dokładny (nie musi być wzór powtarzam specjalnie 3 raz) opis cech, lub jakiś link.
SIC!

Nie lubisz iść prostą drogą i lubisz kombinować, super! To dlaczego chcesz mieć wszystko dokładnie podane przez kogoś na tacy?
Grasz dopiero od dwóch dni, daj sobie czas na poznanie świata i panującej tu "fizyki" i mechaniki.
A wzorki są dobre dla gnomów - ja jako ogr mogę powiedzieć jedno - wystarczy że rozumiem co to siła, co to zręczność, wytrzymałość itd. (a rozumiem to dość instynktownie). I ufam, że jak np. pakuję wszystko w siłę to w końcu będę wbijał trolle w skały ;)
Co to jest Chaos? To jest Ład, który zniszczo­no przy Stworze­niu Świata.
S.J. Lec

Irvin

Re: Rozwój postaci

Post autor: Irvin » 26 kwie 2016 09:05

Fuggi / Tera

Nie sadzicie ze no olejecie zreke to bedzie kicha z losowaniem sie speca czy tez trafiania w przeciwnika?

Nie zauwazyliscie takich oznak?

Wytka daje hp i zmeczenie spowalnia.

ODPOWIEDZ