Zarabianie i wydawanie

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Galard
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2010 02:26

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Galard » 09 paź 2015 13:05

Bam pisze:
Galard pisze:Rany, jak się boisz, że zostaniesz ukarany to nie napadaj. Proste.
Obrazek

Nie ja wpisałem tam te punkty, a chciałbym z nich skorzystać. Wolę wiedzieć przed niż po kasacji, co wolno, a czego nie.
Zbój powinien być twardy a nie miętki :P A Ty, jak rozumiem, jeszcze nie zacząłeś nawet napadać a już martwisz się o kasacje. Zresztą mogę się założyć, że jak ciekawie poprowadzisz postać zbója i nie będziesz przeginał to nie masz się czym martwić, przynajmniej ze strony czarodziejów.

Narmaniel:
Hehe, lepiej bym tego nie ujął.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2015 13:15 przez Galard, łącznie zmieniany 1 raz.

Narmaniel

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Narmaniel » 09 paź 2015 13:08

Ja to widzę tak - napad podstawą do erpega.

Jeśli wypadnie mi Bam i krzyknie "To jest napad!", to najpierw porównam sobie siłę, wytrzymałość i zręczność. Podejmę decyzję co z Bamem zrobić: zabić na miejscu, odejść bez słowa, czy zapytać dlaczego rabuje, pójść do karczmy i postawić mu obiad. Jeśli wybiorę opcje odejścia bez słowa i Bam mnie dopadnie kilka lokacji dalej na trakcie - będę wiedział, że atakuje mnie, ponieważ nie dałem się napaść. Tylko tutaj należałoby być ostrożnym i nie napadać żółtków.

Widzę też sytuację, kiedy to Bam napada niewinne dziewczę, które zalewa się rzewnymi łzami i szlocha: "Ociec zabici, matka zabici, mie żołdaki jeno do stodoły wzięli. Ni grosza przy duszy, a tu Bam! i napad." I Bam zabiera dziewczę do karczmy i stawia obiad. Zakochują się w sobie, mają gromadkę dzieci, a Bam zostaje młynarzem.

Jeśli napad nie wygląda jako wpisywanie losowemu graczowi na lokacji "zabij", tylko zaczyna się od kwestii w stylu: "To jest napad!" to raz jeszcze powtórzę - napad jako podstawa do erpega. Dasz czy nie dasz się obrabować, to Twój erpegowy wybór.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Tercoral » 09 paź 2015 14:35

Ta... sie skonczy albo kasacja, albo kolejna osoba na bindy. Zeby robic zbojowanie trzeba byc w gildii. :P
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Ethel
Posty: 211
Rejestracja: 14 lut 2009 09:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Ethel » 09 paź 2015 14:54

Nie, nie trzeba.
"-Jeśli chcecie ją skrzywdzić - rzekł - najpierw będziecie musieli zabić mnie.
Jego słowa wyraźnie ucieszyły pana Vandemara.
- W porządku - rzekł. - Dzięki.
- Ciebie też skrzywdzimy."

Saaviel
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2014 22:12
Lokalizacja: Malbork

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Saaviel » 09 paź 2015 15:46

Zasady nie zabraniają :P Wystarczy że ktoś powód będzie znał i nie będzie błahy (jak dla mnie odgrywając zbója, chęć zdobycia pieniędzy na innej osobie nie jest błahym powodem) :P Ale to tylko takie spekulacje... Na pewno wygląda to lepiej niż ktoś kto wpada do poczty w Novi i atakuje losową osobę nie wypowiadając nawet słowa :D

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 263
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Bam » 09 paź 2015 20:14

Kiedyś wszyscy się cięli między sobą dosyć ostro. Postacie z maxem umów mordowały bez większych konsekwencji postacie z umami gp. Postacie gp wycinały się między sobą napadając lub mszcząc się za napaście. Później osłabiono cios w plecy. Po nim jeśli nie mylę kolejności przestaliśmy czasami widzieć kierunek, w którym postać wyszła z lokacji. Do tego doszedł brak możliwości tropienia w ukryciu. Ukrycie chyba w ogóle zostało mocno przycięte. Zniknęła możliwość prześladowania graczy pytaniem o imię i cel wizyty( i dobrze!). Zaostrzono warunki dotyczące atakowania postaci (i dobrze!). Doszło to, że widzimy, że ktoś jest o wiele słabszy od nas (i dobrze!). Zniknęła wysoka kara za zgona, teraz to jest tylko te 10% (też miło!). Doszła nam forma, która nas może uratować w problematycznej sytuacji. Postacie bez problemu mogą mieć 75% zawodu, a więc też 75% umów defensywnych. Dużo tego wszystkiego, żebyśmy nie ginęli.

Osobiście uważam, że mechanika gry aktualnie skupia się na jakimś expieniu do nieśmiertelności + zdobywaniu itemów. A jeśli chcę mieć usprawiedliwione kliknięcie binda 'zabij' celując w leśnego elfa to wypadałoby żebym przynależał do mc lub ok. Natomiast jeśli zrobię to z poziomu gracza gp, to po chwili zaczną się skargi i płacze, że oni np. są pokojową gildią pełną zielarzy, która nie expi/nie walczy i skupia się tylko i wyłącznie na cukierkowym rpg, który psuję im atakowaniem ;)

Piszę to dlatego, bo rozumiem, że kiedyś było łatwo kogoś zabić, ale dziś to jest naprawdę utrudnione biorąc chociażby pod uwagę te rzeczy wymienione przeze mnie w pierwszej części notki. Co za tym idzie zbojowanie mogłoby wrócić w relacje graczy na nowo, przy okazji Straż Krain też miałaby zajęcie, no chyba, że nikt już za tym nie tęskni, to na nic ta cała moja wypowiedź ;)
Endless learning the basics...
Obrazek

Narmaniel

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Narmaniel » 09 paź 2015 20:31

Chyba jednak nie ten temat Bam.

Skasują, nie skasują - sprawdź na Arce.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 263
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Bam » 14 paź 2015 16:09

Co wpływa na wartość pochwy?

Tzn. droższa jest np. mithrylowa inkrustowana mithrylem (ok. 100mth) z kamieniami za 10 mth łącznie? Czy prosta miedziana z kamieniami za 200 mth łącznie?

I drugie pytanie: droższa jest ta mithrylowa inkrustowana mithrylem (ok. 100mth) z dwoma kamieniami za łącznie 10 mth, czy mithrylowa inkrustowana mithrylem z dziesięcioma kamykami za 10 miedziaków łącznie (ale włożenie jednego do środka kosztuje 2 mth).

W skrócie jeśli chcielibyśmy stworzyć drogą pochwę, powinniśmy inwestować w małe/tanie kamyki i drogi materiał wykonania pochwy czy szybciej tę samą wartość osiągniemy np. umieszczając drogie kamyki w pochwie z taniego materiału?

Hm, no bo jeśli wszystko ma znaczenie, to teoretycznie powinniśmy wybrać najdroższy materiał i najcięższe/najdroższe kamienie, tak?

:shock:
Endless learning the basics...
Obrazek

Shira

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Shira » 14 paź 2015 16:45

Nie wiem czy to na arce technicznie ma znaczenie, ale co mnie się nasunęło - a będziesz te ciężkie głazy nosił dajmy na to przy pasie? ;>

Z tego co się orientuję, choć nigdy nie sprawdzałam - najdroższa jest mithrylowa i już raczej samo zamówienie takiej dodaje w opisie linijkę, że jest to jedna z najdroższych rzeczy w tym świecie. Kamienie proponowałabym malutkie, ale takie które mają relatywnie dużą wartość więc: nie hematyty, a diamenty.

Awatar użytkownika
Bam
Posty: 263
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Zarabianie i wydawanie

Post autor: Bam » 14 paź 2015 16:50

Shira pisze:Nie wiem czy to na arce technicznie ma znaczenie, ale co mnie się nasunęło - a będziesz te ciężkie głazy nosił dajmy na to przy pasie? ;>

Z tego co się orientuję, choć nigdy nie sprawdzałam - najdroższa jest mithrylowa i już raczej samo zamówienie takiej dodaje w opisie linijkę, że jest to jedna z najdroższych rzeczy w tym świecie. Kamienie proponowałabym malutkie, ale takie które mają relatywnie dużą wartość więc: nie hematyty, a diamenty.
Przypięta do pasa całkowicie traci swoją wagę.
Akurat jestem posiadaczem mithrylowej inkrustowanej mithrylem z diamentami, ale nie mam nic takiego w linijce, co za tym idzie zastanawiam się czy wartość pochwy wzrasta ładując taki malutki za 1 miedziaka o jakieś 2 mth (bo tyle kosztuje wprawienie go) czy tylko o tego 1 miedziaka, bo jeśli tylko o tego 1 miedziaka, to zdecydowanie lepiej ładować same duże diamenty, skoro i tak w rezultacie nic nie ważą. Ale z drugiej strony jeśli wzrasta o np. 2 mth przy takim małym, to warto też tego małego wprawić, bo przy takim większym np. za 1 mth wzrośnie o 3 mth (1 mth kamyk i 2 mth wprawienie).
Endless learning the basics...
Obrazek

ODPOWIEDZ