Gildie, zawody i kluby

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Herin
Posty: 70
Rejestracja: 22 sty 2010 00:25

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Herin » 01 wrz 2015 12:22

Amras pisze:
Witam, przede wszystkim musisz mieć polecenie od jakiegoś stowarzyszenia na wytrenowanie 100% danego zawodu oraz mieć odpowiednia ilość stażu. Jeśli jesteś polecony i już masz skończone wszystkie szkolenia to komenda gzpomoc możesz uzyskać informacje ile czasu jeszcze pozostało do możliwości treningu dodatkowej bronie
Nic z tych rzeczy, treningi w dodatkowej broni są dostępne i dla postaci nie należących do stowarzyszenia.

Mloro
Posty: 23
Rejestracja: 09 lis 2014 16:34

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Mloro » 01 wrz 2015 15:05

Herin pisze:Nic z tych rzeczy, treningi w dodatkowej broni są dostępne i dla postaci nie należących do stowarzyszenia.
Jesteś pewien? Skoro nową broń można trenować od osiągnięcia odpowiedniego stażu, a nie będąc w stowarzyszeniu ma się blokadę na 75% stażu, to raczej słabo widzę nabijanie się stażu do dodatkowej broni...

Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Talisa » 01 wrz 2015 15:49

Herin pisze:
Amras pisze:
Witam, przede wszystkim musisz mieć polecenie od jakiegoś stowarzyszenia na wytrenowanie 100% danego zawodu oraz mieć odpowiednia ilość stażu. Jeśli jesteś polecony i już masz skończone wszystkie szkolenia to komenda gzpomoc możesz uzyskać informacje ile czasu jeszcze pozostało do możliwości treningu dodatkowej bronie
Nic z tych rzeczy, treningi w dodatkowej broni są dostępne i dla postaci nie należących do stowarzyszenia.
Wedle moich rachub nikt jeszcze nie doszedl do 75%x2, wiec nie mozna tego wiedziec?
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.

Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Dhogrin » 01 wrz 2015 16:41

Rafgart pisze:Do wybrania pierwszej dodatkowej broni potrzeba dwukrotnosci stazu dla pelnego zawodu. Postac bez polecenia nie zdobywa stazu, ale jesli odeszla ze stowarzyszenia z odpowiednia iloscia, to mozna rozpoczac trening w kolejnej.

Awatar użytkownika
Herin
Posty: 70
Rejestracja: 22 sty 2010 00:25

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Herin » 01 wrz 2015 16:43

Mloro pisze:
Herin pisze:Nic z tych rzeczy, treningi w dodatkowej broni są dostępne i dla postaci nie należących do stowarzyszenia.
Jesteś pewien? Skoro nową broń można trenować od osiągnięcia odpowiedniego stażu, a nie będąc w stowarzyszeniu ma się blokadę na 75% stażu, to raczej słabo widzę nabijanie się stażu do dodatkowej broni...
Wiem, ze trenowałem dodatkową broń już po opuszczeniu gildii (być może to był jeszcze staż złapany w czasie pobytu), jednak wskaźnik na trzecią broń wskazuje "trochę brakuje.." a to już nie bardzo kalkuluje mi się z czasem gdzie grałem aktywnie, przerwą i kolejną aktywnością. Raczej jestem pewny (powiedzmy na 90%), że staż na nowa broń się nabija. Jak zajrzy tu jakiś czarodziej zweryfikuje jeśli się mylę.
Dhogrin pisze:
Rafgart pisze:Do wybrania pierwszej dodatkowej broni potrzeba dwukrotnosci stazu dla pelnego zawodu. Postac bez polecenia nie zdobywa stazu, ale jesli odeszla ze stowarzyszenia z odpowiednia iloscia, to mozna rozpoczac trening w kolejnej.
Widać naklepane miałem przed odejściem znacznie więcej niż mi się wydawało. Zatem moja pomyłka.

Awatar użytkownika
Irelia
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2013 10:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Irelia » 02 wrz 2015 19:00

jednak wskaźnik na trzecią broń wskazuje "trochę brakuje.."
Jakiej komendy używasz?
Irelia, Niesmiala Pakerka z Miejskiej Silowni, czlowiek.

Fel
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2015 08:24

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Fel » 02 wrz 2015 19:15

Czy mogę poprosić kogoś o zweryfikowanie mojego spojrzenia na trzy zawody?

Miecznik / Strażnik / Barbarzyńca

Jak dla mnie wszystkie trzy polegają na jednym schemacie:

Broń + głowny UM defensywny + pomniejszy um defensywny + spec

Zasadniczo różnią się więc tylko różną bronią i ciosem specjalnym, a barbarzyńca
w odróżnieniu od pozostałej dwójki ma priorytet w unikach zamiast parowania.

Jeżeli jest inaczej to proszę o sprostowanie, zwłaszcza ciekawy jestem
porównania bojowego Strażnika i Miecznika (gra pve, jeśli łaska)

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Galatea » 02 wrz 2015 20:58

Podstawowa lektura - http://wikipedia.arkadia.rpg.pl/view/Zawody#Bojowe.

Zawody nie polegają na jednym schemacie. Posiadają zróżnicowane zestawy umiejętności, które nie ograniczają się do speca, umów broni oraz umów defensywnych. Umiejętności drużynowe często stanowią o prawdziwej sile zawodu, podobnie spostrzegawczość, tropienie, ukrywanie się, czy inne cuda.

To też, że dwa zawody mają parowanie i uniki nie oznacza, że obydwa będą je miały na podobnym poziomie. Jedne radzą sobie w defensywie lepiej, inne gorzej. Główna umiejętność barbarzyńcy to parowanie, nie uniki, ale wciąż prezentuje się ona znacząco gorzej, niż parowanie w wykonaniu Miecznika. Nie jest to zawód o silnej defensywie.

A z uderzeniami specjalnymi to jeszcze osobna bajka. Porównywać spec miecznika, a spec strażnika, to jak porównywać Rafgarta z community managerem League of Legends. Miecznik przede wszystkim tłucze i jego uderzenie jest uderzeniem czysto ofensywnym, wytrącenie strażnika to spec defensywny. Wytrąca broń u wroga. Jak się ładnie polosuje, to po wytrąceniu broni możemy zrobić dodatkowe kuku, ale obrażenia wciąż są wyjątkowo niskie.

Miecznikiem możesz sktuecznie expić solo, strażnikiem położysz silniejszych przeciwników, ale na pewno nie w ekspresowym tempie - exp będzie zwyczajnie wolny.

To zatem co mogę polecić, to przeczytać raz jeszcze opisy wszystkich zawodów i wybrać sobie taki, który pasować będzie do preferowanego stylu gry, a najlepiej jeszcze historii/charakteru postaci. Jeżeli naprawdę chcesz latać sam - strażnika z pewnością sobie odpuść, chyba, że lubisz pokręcone wyzwania. Gladiator to fajny zawód do samotnego latania, korsarz, miecznik, może fanatyk - choć ten również posiada niższe umiejętności defensywne. Podobnie barbarzyńca, mimo że on akurat położy silniejszych przeciwników 1v1, gorzej z grupami.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.

Migr
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2015 18:26

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Migr » 03 wrz 2015 06:45

Warto też zwrócić uwagę na dostępność broni jakiej treningi oferuje dany zawód. Szczególnie dla młodych postaci, które grają solo w konkretnym miejscu może być problem szybko załatwić coś zacnego.
Druga sprawa to rasa i ustawienie priorytetu przyrostu cech podczas medytacji. Zawody bez tarczy chyba bardziej bazują w def. na zręczności.
Co do PVE, strażnik to chyba najlepszy support na Arkadii, więc dobrze jak gra w grupie. Samotnie najlepiej jak walczy z przeciwnikiem, któremu może wytrącić broń. Miecznik też fajnie dowodzi, łamie szyki ale przy tym jest mocny solo.
"Twoj nos atakuje won kiszonej kapusty."

Narmaniel

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Narmaniel » 03 wrz 2015 08:16

Migr pisze:(Strażnik) Samotnie najlepiej jak walczy z przeciwnikiem, któremu może wytrącić broń.
To zależy co chcesz osiągnąć. Strażnik zadaje obrażenia specem tylko przeciwnikowi bez broni. A nie jest powiedziane, że po każdym wytrąceniu wejdzie spec. Mam strażnika i lepiej mi się ekspi na potworach, które broni nie mają. Siekam wtedy ofensywnym specem na lewo i prawo, nie marnuje hmm... wylosowania speca na rozbrojenie.

W temacie: Każdym z trzech zawodów będzie trudno walczyć solo, bo wszystkie są drużynowe. Barbarzyńca i Strażnik to zawody wspierające, które same w sobie niewiele zdziałają, ale drużyna je lubi. Miecznik jest moim zdaniem najbliższym graniu solo zawodem. Jednak do takiego stylu gry najlepiej nadają się korsarz i gladiator.

IMHO

ODPOWIEDZ