Gildie, zawody i kluby

Forum Pomoc dla Początkujących.
Slain
Posty: 93
Rejestracja: 23 maja 2012 21:05

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Slain » 31 lip 2014 12:48

Głowy nie dam, ale spróbuj po prostu 'przystąpić' do szkolenia/nauki itd.

Vokka
Posty: 11
Rejestracja: 17 lip 2014 11:06

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Vokka » 31 lip 2014 13:12

Witam!

Ponieważ wiele zmieniło się na Arce, odkąd grałam tutaj ostatni raz, a i ciężko spytać w grze, pytam tutaj: wzięłam pochodzenie z Karak Kadrin, zyskując emocje typu 'pobaw się warkoczem'. Gdy próbuję wywołać tę emocję wyskakuje mi komunikat, że 'przecież nie masz warkocza'. Teraz pytanie: od czego zależy długość warkocza (od idla, od expa czy idl/exp)? I czy nie powinnam na wstępie dostać chociaż króciutkiego warkocza, by móc korzystać z emocji?

Proszę nie odpowiadać w stylu: to pobaw się czymś innym :mrgreen:

Będę wdzięczna za odpowiedź.

Pozdr.
V.

Brombur
Posty: 40
Rejestracja: 28 lut 2013 17:35

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Brombur » 31 lip 2014 21:03

Thornsan tak jak pisał Slain. Musisz przystąpić. Kiedyś się to odbywało chyba przez "przystap do strazy gorniczej".

Giri
Posty: 2
Rejestracja: 02 sie 2014 23:30

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Giri » 02 sie 2014 23:36

Witam!

Jak już jesteśmy przy pochodzeniówkach, to czy istnieje jakaś z Ulthuanu?

Wiem, że dla Leśnych Elfów jest. To samo dla Mrocznych. Natomiast jeśli chodzi o Wysokie Elfy to na wiki nic nie znalazłem, a na forum tylko wzmianka sprzed dwóch lat o pracach nad takową (viewtopic.php?f=5&t=189)

Nie pytam jak dołączyć - to już mogę wybadać na Arce. Chciałbym tylko wiedzieć, czy w ogóle jest czego szukać. Jeżeli natomiast temat nie został jeszcze zrealizowany, to czy jest na co czekać w najbliższym czasie, czy lepiej na razie odpuścić.

Awatar użytkownika
Asandra
Posty: 126
Rejestracja: 09 cze 2009 23:44

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Asandra » 03 sie 2014 00:37

Nie ma.

Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Merkava » 05 sie 2014 11:09

Jeśli interesuje Cię takowa pochodzeniówka i posiadasz wiedzę o Wysokich Elfach i chęć działania, zawsze możesz przygotować projekt i zgłosić go Czarodziejom. Jeśli będzie dobry, na pewno zostanie zrealizowany, czy to w całości, czy jako uzupełnienie już otwartego projektu. Informacje o tym jak pisać takie projekty znajdziesz w Banku Opisów.

Giri
Posty: 2
Rejestracja: 02 sie 2014 23:30

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Giri » 06 sie 2014 09:45

W temacie o pochodzeniówce z Ulthuanu jest dalej kilka opisów (viewtopic.php?f=5&t=189). Niestety tylko emocji. Temat jest sprzed kilku lat, więc pewnie mało osób ma okazję na niego natrafić.

Wiedzę mam, gorzej z talentem pisarskim. Niemniej jeśli uda mi się przypadkiem stworzyć coś ciekawego, na pewno to umieszczę.

Czyli krótko mówiąc, pochodzeniówki nie ma, bo nie ma opisów, tak? Czyli, jeśli opisy powstaną, jest duża szansa, że i pochodzeniówka ujrzy światło dzienne?

Bo jeśli powodem jest, że np. starczy już pochodzeniówek dla elfów to lepiej odpuścić sobie fatygę.

Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Haern » 06 sie 2014 09:49

Szansa jest duża, pochodzeniówek (a więc różnorodności rpgowej) nigdy za wiele.

Awatar użytkownika
Enefghar
Posty: 202
Rejestracja: 12 lut 2009 21:42
Lokalizacja: Actiontown

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Enefghar » 06 sie 2014 10:20

To moze pytanie prosto z mostu.

Jaka jest szansa na zakodowanie jakichkolwiek profesji: jubiler, snycerz, krawiec, kowal, alchemik, etc. ?

Czy jesli by sie zebralo pare osob, wymyslilo ciekawy system wykonania przedmiotow to jest to do zakodowania, czy mozna o tym zapomniec?

Zastanawiajac sie nad tym ostatnio wymyslilem cztery sposoby dodania czegos podobnego w naszych warunkach w zarysie:
-jako klub, podobny do truwerow, gdzie przedmioty do wyrobu, podobnie jak piosenki akceptowane bylyby przez jakas rade, ktora odpowiadala by glowa za kwiatki. plus dodatkowy um/titl stazowy, ktory by odzwierciedlal proces "uczenia sie"
-jako dodatkowy "profesja" do wyboru dla kazdego, moglaby ona "podcinac" umiejetnosci zawodu glownego "spece, czy tez jego ekwiwalent - np. targowanie kupcow", lub podbijac np. kilka dodatkowych trenow broni, dla postaci, ktore zdecydowalyby sie pozostac bez profesji.
-jako osobny zawod rzemieslnika, z mozliwymi wariacjami
-i ostatnia mozliwosc, pewnie o znikomych szansach, gildia rzemieslnikow, a zeby nie dokladac kolejnej grupy osob i nie rozdrabniac spolecznosci - moze byc to przerobienie ktoregos z obecnych stowarzyszen - zajazdu Bialy Kiel, czy ktoregokolwiek innego.

Biorac pod uwage niewatpliwy sukces zwierzakow, byc moze rowniez taka zmiana przyciagnie do gry nowych graczy. Jak rowniez starych wyjadaczy, ktorzy przysneli by kiedys obudzic sie na nowo.

Z gory dzieki za jakakolwiek odpowiedz. Najlepiej - od pewnego czasu nad tym pracujemy i bedzie przed swietami... ;)
Polelfka namysla sie nad czyms, cichutko szumiac.

Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Zurwen » 06 sie 2014 11:24

Prędzej czy później profesje takie jak kowal, górnik, jubiler itp. powstaną i wtedy pomoc graczy przy tworzeniu opisów bardzo się przyda.
Jest to jednak bardzo trudny problem do zakodowania (porządnego) i zajmuje wiele wizogodzin.

Póki co, mamy bardzo zapchany grafik prac, dlatego nie ma jeszcze sensu angażować graczy w te projekty.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

ODPOWIEDZ