Gildie, zawody i kluby

Forum Pomoc dla Początkujących.
Armanzor
Posty: 8
Rejestracja: 03 gru 2013 14:33

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Armanzor »

@Eltharis:

Należy jeszcze zwrócić uwagę, że sytuacja, którą przedstawiłeś - zmiana z wykidajły na miecznika jest bardzo niepraktyczna (tyczy się to również innych niepowiązanych ze sobą zawodów).
W tym przypadku na nowy zawód (miecznik) przejdzie tylko kilka umiejętności bojowych. Zawsze w miarę możliwości warto zacząć od zawodu AJ, który jest powiązany z późniejszym etatowym gdyż po pierwsze skraca on czas późniejszego trenowania etatu (do ok. 4,5 miesiąca z ok. 6 miesięcy) a po drugie pozwala na starcie na wytrenowanie 25% umiejętności specjalnych.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Eltharis »

@Redaan
Dzięki za dogłębne wyjaśnienie. Teraz już wszystko jasne.

@Armanzor
Wiem, wiem. Specjalnie podałem taką nieoptymalną sytuację na potrzeby przykładu.

1. W kwestii powiązania zawodów zastanawia mnie jeszcze, czy czasami nie lepiej wybrać niepowiązanego zawodu, ale z większym pokryciem umiejętności (np. Milicjant Bretoński zamiast Wykidajły z zamiarem zostania Gladiatorem). Zwłaszcza wówczas, gdy zamierzamy walczyć mieczami.

2. Zostając przy Gladiatorze, skoro mamy do wyboru miecze, maczugi albo topory, to czy zmieniając np. z Wykidajły (maczugi i topory na maksymalny poziom) na Gladiatora, stracimy jedną z tych umiejętności (jako, że Gladiatorem wybieramy jedną z tych broni)? Czy potencjalna możliwość gwarantuje nam, że umiejętność nie spadnie?

3. I jeszcze pytanie odnośnie emocji. Jeżeli zmienimy zawód to tracimy również emocje? Np. z Wykidajły zostajemy Gladiatorem to tracimy możliwość wskazania wyjścia, narzekania etc.? Zakładam, że tak, bo w ten w przeciwnym razie można by "pozbierać" wszystkie emocje z zawodów AJ.
Maylinne
Posty: 98
Rejestracja: 16 lis 2011 16:44

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Maylinne »

1. Zależy co rozumiesz przez 'czy nie lepiej'. ;) Powiązany zawód, jak zostało już napisane, skraca czas idlowania zawodu o 25% i sprawia, że po dostaniu etatu dostaniesz też 25% każdej umiejętności dostępnej w zawodzie masowym, w tym speca. To nie jest mało.

2. Gladiator może trenować tylko jedną broń, pozostałe spadają do poziomu GP.

3. Po dostaniu zawodu masowego traci się emocje AJota i dostaje się w zamian emocje nowego zawodu.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Gerdia »

Eltharis:

Zastanów się po co grasz w arke - na co kładziesz nacisk:
- klimat i odgrywanie postaci
- umiejętności
- efektywny exp, poziom itp. itd.
Jak już sobie odpowiesz na to pytanie, to wątpliwości co do sensu i bezsensu brania zawodu powiązanego lub nie same się wyjaśnią.

Emocje są ściśle powiązane z zawodem czy to AJ czy etatowym.
Zmieniając zawód tracisz jedne emocje, ale zyskujesz inne.

Pozdrawiam,
G. :evil:
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Eltharis »

@Maylinne
Dzięki za wyjaśnienie

@Gerdia
Poruszasz oczywiście ważną kwestię, którą spejcalnie tutaj pominąłem. Wiadomo, jak gra się z zamiarem min-maksowania na każdym szczeblu to nie gra się w mudy tylko w wowa. Chciałem po prostu wyjaśnić kwestie czysto mechaniczne i przemilczeć resztę.
Thornsan
Posty: 3
Rejestracja: 20 lip 2014 10:12

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Thornsan »

Ja mam pytanko odnosnie tego wykidajly i npca co szkoli, mianowicie troche sie oblatalem i cos nie moge go znalezc, on jest w wyzimie moze czy trzeba sie kierowac i szukac go na szlaku na wschod od wyzimy czy na poludnie czy moze gdzies indziej.
Delgar
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2011 19:48

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Delgar »

Musisz zejść kawałek ze szlaku z Wyzimy do Lyrii będąc niedaleko Mahakamu. Sprawdź sobie mapę na stronie głównej, zobacz którędy można dojść do Scali i szukaj w okolicach tego traktu ;)
Awatar użytkownika
Cayra
Posty: 17
Rejestracja: 24 lip 2014 14:51

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Cayra »

pomocyyy! ;)
czy gnom moze zostac mysliwym, czy sa jakies przeciwwskazania w kwestii dołączenia do stowarzyszenia, czy inna rasa bardziej sie sprawdza w tym zawodzie?

dziękuje
* * *
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Gerdia »

Każda rasa może zostać myśliwym.
Ale żeby móc nim zostać, trzeba należeć do stowarzyszenia - jest to zawód etatowy.
Niektóre stowarzyszenia mają ograniczenia rasowe. Bądź wprost są stowarzyszeniami dla konkretnej rasy.
np. tylko dla elfów są Leśne Elfy, Elfy z Gór Sinych, Ogrza Kompania - tylko dla ogrów itd.
Inne stowarzyszenia przyjmują różne rasy.

O tym jaka rasa jest najlepszym myśliwym się nie wypowiem, bo nie czuję się w tym temacie odpowiednio kompetentna.
Rasa mojej postaci to elfka i myśliwym gra mi się bardzo dobrze.

Pozdrawiam,
G.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Awatar użytkownika
Asandra
Posty: 126
Rejestracja: 09 cze 2009 23:44

Re: Gildie, zawody i kluby

Post autor: Asandra »

Dziękujesz za podpowiedzi i zapominasz o nich. :P
Rasa Cię nie ogranicza - możesz zostać kim chcesz.
Myśliwy może być każdej rasy, a do predyspozycji mają znaczenie tylko cechy.
Kojarzę gnoma - myśliwego, również nie narzekał.
ODPOWIEDZ