Strona 11 z 79

Re: Ogólna mechanika muda

: 10 sie 2014 16:23
autor: Athalyse
"Ż"adnego.
Zapewne dlatego ze nie masz lowiectwa na odpowiednim poziomie.
:)

Re: Ogólna mechanika muda

: 10 sie 2014 21:34
autor: Lylly
Ale także nie możesz wpisywać 'wytnij skore z kozy', bo koza po śmierci już nie istnieje. Prawie każde stworzenie po śmierci staje się ciałem, więc wpisuj: 'wytnij skore z ciala' lub 'wytnij skore z drugiego ciala' lub 'wytnij skore z ciala kozy' itp.
Poza tym, zanim wytniesz coś z ciała, możesz się upewnić co tak naprawde umiesz z niego wyciąć. W tym celu 'przeszukaj cialo'. Wraz ze wzrostem poziomu lowiectwa będziesz mógł wycinać więcej rzeczy.
Jeśli nie masz czegoś co zadaje obrażenia cięte w dłoni, to również nie będziesz mógł wyciąć niczego z ciała.

Re: Ogólna mechanika muda

: 11 sie 2014 11:05
autor: Eltharis
W jednym ze starszych wątków (viewtopic.php?f=4&t=18&start=6540) znalazłem informację, że spinki górnicze spadają po dłuższym czasie nieużywania.

1. Czy dotyczy to również umiejętności (jako, że spinki odzwierciedlają umiejętności)? Tzn. Jeśli wytrenuję górnictwo powiedzmy na dobrze i przez pół rok nie odwiedzę kopalni to spadnie mi np. do zadowalająco albo jeszcze niżej?

2. Gdzieś widziałem też wzmiankę, że podobna sytuacja jest z umiejętnością palenia. Czy górnictwo i palenie to jedyne umiejętności które spadają wraz z czasem nieużywania, czy jest ich więcej (jeśli tak, to jakie)?

3. Jaki jest mniej więcej czas spadania takich umiejętności? Chodzi mi o orientactacyjny rząd wielkości: godziny/dni/tygodnie?

@Re dół (Maylinne):
Dzięki

Re: Ogólna mechanika muda

: 11 sie 2014 15:52
autor: Maylinne
Umiejętność także spada. Wydaje się, że skok w dół (spory) następuje po pewnym określonym czasie bez kopania/palenia. Po pół roku prawdopodobnie nic już z tej umiejętności nie zostanie.

Re: Ogólna mechanika muda

: 12 sie 2014 19:09
autor: Isley
Czy suma modyfikatorów poszczególnych cech bojowych i analogicznie - mentalnych - dla każdej rasy jest taka sama? Logika podpowiadała by tak, ale wydaje mi się, że swojego czasu czytałem na forum płacze odnośnie halflingów, bądź gnomów, które miały rzekomo być niezbalansowane względem innych ras.

Re: Ogólna mechanika muda

: 12 sie 2014 19:22
autor: Finmor
Jeśli masz na myśli wszystkie sześć cech, to tak - suma "modyfikatorów" jest mniej więcej taka sama dla każdej rasy. Na tym zresztą bazują tzw. liczniki poziomów, np. TEN.

Jeśli jednak wziąć pod uwagę same cechy fizyczne, to np. ogr czy krasnolud będą mieć przewagę nad elfem (zakładając takie same ustawienia cech w medytacji), ale ten oczywiście będzie lepszy mentalnie.

Re: Ogólna mechanika muda

: 12 sie 2014 21:39
autor: Fels
Jeżeli zabiłem gdzieś npc'a i ściga mnie gwardia, to można bezkrwawo się wykupić/przeczekać ?

Re: Ogólna mechanika muda

: 12 sie 2014 21:44
autor: Terenes
Fels pisze:Jeżeli zabiłem gdzieś npc'a i ściga mnie gwardia, to można bezkrwawo się wykupić/przeczekać ?
Mozna przeczekac. Pojedynczego NPCa niezbyt dlugo nawet.

Re: Ogólna mechanika muda

: 13 sie 2014 06:52
autor: Isley
Finmor pisze:Jeśli masz na myśli wszystkie sześć cech, to tak - suma "modyfikatorów" jest mniej więcej taka sama dla każdej rasy. Na tym zresztą bazują tzw. liczniki poziomów, np. TEN.

Jeśli jednak wziąć pod uwagę same cechy fizyczne, to np. ogr czy krasnolud będą mieć przewagę nad elfem (zakładając takie same ustawienia cech w medytacji), ale ten oczywiście będzie lepszy mentalnie.
Miałem je właśnie na myśli z osobna. Bo nie okłamujmy się, mentale ważne są dla pojedynczych i stosunkowo rzadkich zawodów - zielarzy, kupców i podobnych. Ale to jakieś 10% arkadii.

Wydaje mi się, że S+Z+W powinny łącznie być dla każdej rasy takie same i I+M+O tak samo.

Re: Ogólna mechanika muda

: 13 sie 2014 07:48
autor: Finmor
Nie są.
Tyle, że aby sprawiedliwości było zadość, rasy, które mają wyżej S+Z+W rozwijają też odwagę, która jest najmniej przydatna, szczególnie przy łatwej dostępności alkoholu.
No i naprawdę rola ustawień medytacji jest o wiele większa, niż rasy. Rasę lepiej pozostawić jako podstawę rozważań nad psychologią odgrywanej postaci, a nie mechaniki gry i jakichś współczynników.