Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Airhil »

Niekoniecznie pod PK, czasem się po prostu chce posiedzieć z kilkoma wybranymi osobami i nie odpowiadać co parę minut na listy "Jestem zajęty, innym razem" ;)
Samuel
Posty: 47
Rejestracja: 21 gru 2014 16:21

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Samuel »

NO kartki to ja jeszcze nie widzialem innej jak pusta :) Jakos mi smutno tak, ze tych kupcow brak, kiedys dla mnie oni tworzyli ta gre, teraz nikogo nie ma, a jak juz sa, to poukrywani. To tak jakby miec sklep, wygaszone swiatla, zamkniete na klucz drzwi.. a wlasciciel sie tlumaczy, ze on chcial miec miejsce gdzie moze pic z kumplami w spokoju :P
To wpis do zali chyba, ale kiedys jak bylo 100 osob ( to nie dalo sie zalogowac bo byla kolejka :P :P ) to wszystko w Novi tetnilo zyciem, kupcy latali z gwizdkami, cos sie dzialo, a dzis miasto kupieckie jest tylko z nazwy :(
I nie, nie bede gral kupcem, bo to nie moj rpg, jestem "kupcem" w realnym swiecie i co za duzo to nie zdrowo :)
EDIT: Ale ciagle w cechu spotykam bardzo milego ogra, ktory przeprasza, ze nikogo nie ma i czasem sprzedaje mi info, kto jest a go nie widac :)
Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 143
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Derdhang »

Od chwili kiedy to było trzeba czekać w kolejce do wejścia w świat arkadii minęło trochę czasu, przybyło nieco lokacji zmniejszając zagęszczenie postaci, ilość osób grających (nie idlujacych) była stosunkowo wyzsza,. Większość to byli GP, mający ledwo 30% umiejętności zawodowca, ich wyjście poza bramy miasta mogło częściej zakończyć się bardzo brutalnie. W związku z tym trzeba było gdzieś poczekać by zebrać jakaś sensowna drużynę. "Zawodowcy" jednocześnie bardzo zazdrośnie strzegli wszelkich ekspowisk spychając tym samym GP-kow do miast. Żeby zdobyć jakiś sensowny sprzęt, większość była zmuszona go kupic. W ten sposób napędzali koniunkturę i zapotrzebowanie na kupców, którzy suma summarum, stawali się w ten sposób bardzo wpływowi. Starania do gildii rasowej zajmowało minimum pół roku przy dobrych wiatrach, nie rzadko ponad rok. Zawodowa była szczytem marzeń. Kiedy to uległo zmianie, spadła koniunktura i zapotrzebowanie. Większość graczy jest w stanie sama, bez pomocy innej osoby zdobyć sprzęt, zaś sprzedawanie towaru nie przynosi już takiego zysku dla przeciętnego GP w porównaniu z innymi ( wtedy GP uznawali mithrylowa monetę za naprawdę spory majątek, dziś dozbieranie trzydziestu takich monet nie można nawet nazwać za bardzo wyzwaniem), gdyż cenniejsze zasoby znajdowały się pod scisla kontrola jakiejś gildii, pomniejszając w ten sposób możliwość zarobkowania przeciętnej postaci, która zwykle była GP-kiem.
他に方法はありません
Cavish
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2017 00:25

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Cavish »

Trochę niesprawiedliwie ostatnio ciągle obrywa się Cechowi. Każda niemal gildia ma okresy, gdzie aktywność jest słaba, większość osób śpi - czasami to trwa miesiące i lata, a tylko jednemu Cechowi, kiedy zdarzy się taki, choćby krótki okres. Do tego moim zdaniem popełniono błąd - uwalniając zawód kupca - teraz każda gildia ma swojego prywatnego handlarza na wyłączność i po co im Cech.
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Airhil »

Cech jest jedną z niewielu gildii, z której usług aktywnie i często korzystają zarówno GP jak i postaci ze stowarzyszeń. Jeśli nagle z jakiegoś powodu będzie się budziło mniej gladów, półelfów czy osadników - naprawdę niewielu to zaważy. A jak śpi Cech, widzą to wszyscy, którzy korzystają z usług tamtejszych kupców. Czyli niemal wszyscy.
Cavish
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2017 00:25

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Cavish »

Wszystko ok, tylko dlaczego kupcom zostawiono tylko kij, a nie mają żadnej marchewki? Zarabiają kasę, z którą i tak nie ma co zrobić?.każdy chłystek może przyjść sprzedać parę kamieni i nie powiedzieć nawet dziękuje, a kupiec ma być na każde zawołanie. Nie dziwię się, że mało kumu tam się chce grać. Kupiec, to powinien być KTOŚ. Każda zdrowo myśląca postać powinna wiedzieć, że jeżeli nadepnie takiemu na odcisk, to ten może nie weźmie miecza i nie odetnie głowy, ale dzięki swym wpływom może zmienić życie postaci w udrekę. I tak moim zdaniem kupcy - powinni mieć coś takiego jak gwizdki nie tylko nawet w Novigradzie, ale nawet w całej Redanii (z tym, że w Novigradzie przybiegałaby dodatkowo podrasowana straż), a świat powinien być tak skonstruowany, żeby brak możliwości handlu czy kontaktów z Cechem oznaczał de facto brak możliwości normalnego funkcjonowania. Wtedy kupcy na pewno czuliby się jak Kupcy, a nie jak maszynka do sprzedawania kamieni gepkom. I grać na pewno też by im się bardziej chciało. W obecnej sytuacji, powtarzam, nie dziwię im się.
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Airhil »

Nie chodzi o to, że nic nie mają z tej gry, ale o to, że kupców ogólnie jest bardzo niewielu. Gra tym zawodem, ekspienie to prawdziwa mordęga, zapytaj kogokolwiek z tym zawodem. A te plusy mieliby tylko kupcy z Cechu. Więc trochę czasu minie, zanim jakaś postać złoży tam podanie i przejdzie cały okres subiektury, żeby w końcu dostać ten gwizdek.
Cavish
Posty: 12
Rejestracja: 16 wrz 2017 00:25

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Cavish »

O tym przecież pisze między innymi - ludzie składaliby podania, gdyby bycie członkiem cechu było atrakcyjne i dawało poczucie elitarności- obecnie tak nie jest.
Samuel
Posty: 47
Rejestracja: 21 gru 2014 16:21

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Samuel »

Ciesze sie, ze jest az taki odzew i teraz juz zaczynam chyba powoli rozumiec. Zgadzam sie takze, ze uwolnienie tego zawodu, znaczaco obnizylo wartosc i chyba sensownosc Cechu jako takiego.
Wydaje mi sie, ze zadania w sklepach gdzie mamy przyniesc dobre bronie, sa wlasnie jakas proba zalatania obecnej dziury w podazy towaru dostepnego w handlu na arkadii.
Szkoda, bo w rzeczywistosci to "kasa" obalala rzady, panstwa czy zakony :)
Samuel
Posty: 47
Rejestracja: 21 gru 2014 16:21

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Samuel »

Czy ktos to moglby mi pomoc rozwiazac?
Trzymasz rycerski poltorareczny miecz w lewej rece oraz dwusieczny krotki katzbalger w prawej rece.
→ opusc bron w prawej rece
Opuszczasz rycerski poltorareczny miecz.
???

ROZWIAZANIE :
→ opusc bron z lewej reki
Opuszczasz rycerski poltorareczny miecz.
ODPOWIEDZ