Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Gryzak
Posty: 122
Rejestracja: 08 sie 2009 10:22

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Gryzak »

Kerian pisze: 10 paź 2022 13:32 No niestety. Sprzęt od kowala zależy od randoma.
Kiedyś mi płytowa z Monx rozpadła się po pierwszym ciosie.
A tarcze są robione z kartonu i trzeba kuc je po cztery żeby starczały na expa.
Są tez expowiska z dobrymi tarczami tylko trzeba je podnosić i przebierać.

A na obronie sprzętu od kowala powiem, ze jest przynajmniej średni wiec nadal opłaca się go kuc z braku dostępu do magików.
To niezupełnie tak.
Z mojej obserwacji wynika że jest to błąd w mechanizmie i wyglada jakby zbroja/bron mogła błędnie dziedziczyć stan zużycia z poprzedniej
...jeśli to jest taki sam sprzęt.
Łatwo to sprawdzić, kupcie np. mahakamska płytówke albo jakąś paweż
pouzywajcie troche, ponaprawiajcie, najlepiej żeby byla już tak podniszczona że sie naprawić nie da albo bliska tego stanu.
Sprzedajcie ta używaną i kupcie nową taką samą, nie róbcie żadnych przelogowań - prawdopodobnie się rozpadnie przed pierwszą naprawą.

Potrafiłem tą metodą złamać bron/zajechać płytę/pawęż w pól godziny po wykuciu od kowala
Zgłosiłem to już dawno, ale dalej tak jest.
Awatar użytkownika
Heidrun
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2022 00:57

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Heidrun »

Czy zręczność jest pomocna przy ukrywaniu i skradaniu się?
Furion
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2018 09:10

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Furion »

Na ukrywanie się i skradanie największy wpływ mają umiejętności 'ukrywanie się' i 'skradanie', ponadto znaczenie ma też intelekt wpływający na ilość many, gdyż skradanie się zużywa jej nieco za każdym razem.

Jeśli masz więcej pytań, wejdź na discorda arkadii - https://discord.gg/rbnGhBM4 tam otrzymasz odpowiedzi praktycznie od razu. :)

Powodzenia!
Arnos
Posty: 11
Rejestracja: 09 sty 2023 22:30

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Arnos »

Figurka Melitele - czy jedyne co można z nią zrobić to nosić przy sobie lub zniszczyć? Nie można jej nigdzie schować (woreczki, plecaki, itd), nie można przytroczyć, nie można założyć - czy coś przeoczyłem, czy też jak się zostało wyznawcą to należy biegać z figurką w garści?
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Kregan »

Arnos pisze: 24 sty 2023 14:32 Figurka Melitele - czy jedyne co można z nią zrobić to nosić przy sobie lub zniszczyć? Nie można jej nigdzie schować (woreczki, plecaki, itd), nie można przytroczyć, nie można założyć - czy coś przeoczyłem, czy też jak się zostało wyznawcą to należy biegać z figurką w garści?
Generalnie przedmiotów klubowych systemowo nie da się schować do pojemnika, choć same mogą być pojemnikiem. Dlatego ich waga z reguły jest minimalna by praktycznie nie wpływały na postac, która musi nosic je w inwentarzu. Nie wiem jak tam ta figurka ale zawsze mozesz zglosic do niej pomysl, by dalo sie ja przytroczyc, lub dodac jej jakis rzemyk w opisie i nosic jak bransoletke. Sprawdz tez czy nie ma swojej pomocy i co mozna z nia zrobic ?figurka
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Arnos
Posty: 11
Rejestracja: 09 sty 2023 22:30

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Arnos »

?figurka, ob ani kwpomoc nie podpowiada niestety istnienia żadnej metody pozbycia się figurki z rąk inaczej niż przez jej zniszczenie.
Jak najbardziej zgłoszę jako pomysł - zdecydowanie lubię mieć wolne ręce. ;)
Arnos
Posty: 11
Rejestracja: 09 sty 2023 22:30

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Arnos »

Co chwilę spotykam się ostatnio z brakującymi NPC - przede wszystkim wybrzeże nieopodal Baccali (już nie pamiętam kiedy widziałem tam kogoś żywego!), ale dzisiaj i namiestnik Daevon zaginął - domyślam się, że to nie błędy serwera tylko ktoś zapracowuje na swój list gończy?
Może wartym byłoby zgłoszenie jako pomysłu, żeby istniała możliwość zwrócenia paczki do nieżyjącego NPC bez kary do reputacji?
Arnos
Posty: 11
Rejestracja: 09 sty 2023 22:30

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Arnos »

No i ponownie - brakujący NPC, tym razem garncarz w Gulecie (...)
Edit - Mistrz Tarael wyjaśnił sprawę - Garncarz padł ofiarą jakiegoś niecnego występku, niech mu ziemia lekką będzie. Choć nadal uważam, że nie powinno być kary do reputacji za przesyłkę doręczoną po czasie, jeśli adresat był nieosiągalny (martwy).

Poza tym mam wrażenie, że coś dziwnego dzieje się z reputacją pocztyliona w Aedirn - od tygodnia noszę im wszystkie paczki jakie tylko są w stanie mi powierzyć, od lokalnych po jak najdroższe jakie tylko się da. Od kilku dni zaufanie stoi na "Jesteś uważany za naprawdę wiarygodną (...)" i nie chce ruszyć dalej, a ja nie mogę wziąć żadnej przesyłki od 10 monet w górę mimo tego że już po raz kolejny przeniosłem w Aedirn i Hagge tyle paczek, że poczty nie chcą mi dać kolejnych.

Co dziwne, z tą samą reputacją w Hagge (!) dają mi bez problemu przesyłki po kilkanaście monet. Na dowód - screeny zrobione w odstępie raptem kilku minut w Aedirn (chyba Guleta) i Hagge: https://imgur.com/a/Jp6BR4H
Nie miałem przez tych ostatnich kilka dni żadnych niedoręczonych przesyłek, noszę regularnie, nie było żadnego powodu żeby spadła czy nie rosła mi reputacja - w czym rzecz? Błąd? Przejście z "naprawdę wiarygodnego" o oczko wyżej naprawdę trwa aż tak długo i poprzednio tego nie zauważyłem (Aedirn dawało mi już wszystkie przesyłki bez problemu, straciłem reputację za jedną czy dwie doręczone po terminie)? Coś się zmieniło w "punktowaniu" przesyłek?

Edit:
Nowy dzień, nowa paczka, pobrana w Eysenlaan.
Wczoraj kończyłem dzień mając na koncie jedną paczkę doręczoną po terminie i reputację "naprawdę wiarygodny..." oraz nie mogąc wziąć nic ponad 10 złotych monet.
(Czy reputacja jest naliczana, jak staż, o 2:00? Jeśli nie, to dlaczego reputacja zmieniła mi się przez noc, kiedy nic nie robiłem?)
Dziś w Eysenlaan okazało się, że mam reputację "nie powierzę ci żadnej dalszej (...)" (a więc reputacja spadła jak rozumiem), a jednak bez problemu wziąłem paczkę za 11 złotych monet: https://imgur.com/a/HrBIz2U
Gorrim
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2023 19:08

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Gorrim »

Witam, gram od paru dni. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z grą. Pytanie brzmi. Jak mogę pozbyć się pcheł, nie wiem gdzie je złapałem ale cały czas mam komunikaty że wszystko mnie swędzi :roll:
Awatar użytkownika
Eti
Posty: 29
Rejestracja: 06 sie 2021 18:12

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eti »

Musisz użyć ziół. Spytaj kogoś w grze, na pewno pomoże.

Pchły mogłeś złapać od szczurów.
ODPOWIEDZ