Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Brombur
Posty: 40
Rejestracja: 28 lut 2013 17:35

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Brombur »

ad 1

Kiedyś przy ocen pojawiała się linijka z opisem jak oceniasz wroga. Pojawiało się na przykład, że możesz walczyć jak "równy z równy". Niestety gracze bez przerwy biadolili, że jakiś mob oceniany nisko daje więcej expa niż oceniany wysoko i czarodzieje to zlikwidowali.


Ad 2
Rozkazy dają bardzo dużo. Wyobraź sobie, że jednemu z drużynników psuje się komputer, lub się zagapił i nie wsparł. Dzięki rozkazom można wciągnąć takiego do walki, lub wymusić zasłonę.

ad 3

Składak jest lepszy z tym, że rzadko zdarza się by podczas jednej walki pękło wszystko. Zbroja płytowa jest dosyć droga i jak pęknie to jesteś nagi. Nie ma też zbyt wielu płytówek, które by można wyjąć. Trzeba je kuć, szczególnie jak jesteś młodą postacią.

ad 4 i 5

Nie znam się na zawodach masowych i ich specach, bo nigdy żadnego nie miałem.

ad 6

Są dwa rodzaje wytrącania. Po udanym parowaniu (rzadko się trafia) i spec strażnika. Działanie podobne, przez jakiś czas walczysz wręcz. Nie używasz speca.




Moje pytanie.

Jest jakiś sposób przeczytania listu żeby go nie skasować? Nie mogę niczego znaleźć w pomocy. Zgłaszałem to jako błąd, ale nic z tym nie zrobiono. Po przeczytaniu listu wychodzę "q" i list jest bez żadnego komunikatu kasowany.
Maylinne
Posty: 98
Rejestracja: 16 lis 2011 16:44

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Maylinne »

1. Nie do końca wiem, co masz na myśli.

2. Udany rozkaz działa tak, że ten nie musi już wpisywać 'zabij C' tylko 'Na rozkaz prowadzacego rzuca sie do ataku na C.'

3. Zbroja niektórych obrażeń wcale nie przepuszcza, niektóre zmniejsza. To nieprawda, że nikt nie używa płytówek. Są wygodne pod tym względem, że nie musisz przebierać iluś najpierw helmów, potem kirysów itd., tylko jedna zbroja i spokój. Jednak często z precyzyjnie dobranych kawałków można sobie złożyć coś lepszego i/lub lżejszego niż płytówka.

4. W różnych masowych zawodach bojowych są dostępne różne poziomy szkoleń broni. Jeśli w jednym zawodzie masz kilka broni do wyboru, to będą one dostępne na tym samym poziomie. A na pytanie który zawód jest najlepszy (czy który radzi sobie najlepiej z mobami) nie ma dobrej odpowiedzi. ;) Wiadomo, że każdy jest inny i wymaga innego stylu gry, zależy co kto lubi i tak dalej.

5. Jeśli grasz zawodem ze słabym specem i zmieniasz na taki z mocnym to różnica jest dostrzegalna, ale nie będę próbowała strzelać ile to procent.

6. Jeśli postać walczy dwiema brońmi, to po wytrąceniu walczy jedną. Jeśli ma obie wytrącone lub walczy jedną i ma ją wytrąconą, walczy pięściami (i stopami, łokciami, kolanami :D ). Do tego jest um walka bez broni. Oczywiście wtedy też spec nie działa. Czas wytrącenia jest losowy, po chwili można z powrotem dobyć broni. Nie słyszałam o enpecu, któremu się nie da wybić broni, jeśli ją ma.
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Dhogrin »

Brombur pisze:Jest jakiś sposób przeczytania listu żeby go nie skasować? Nie mogę niczego znaleźć w pomocy. Zgłaszałem to jako błąd, ale nic z tym nie zrobiono. Po przeczytaniu listu wychodzę "q" i list jest bez żadnego komunikatu kasowany.
"listy odebrane"
Brombur
Posty: 40
Rejestracja: 28 lut 2013 17:35

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Brombur »

Dzięki!
No przysiągłbym, że próbowałem tego za pomocą. Musiałem jakąś literówkę zrobić. Teraz działa.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eltharis »

Czy da się jakoś skopiować list i zabrać go ze sobą?

Pytam odnośnie licencji w Tilei. Licencja przyszła listem, jednak nie wiem jak ją wynieść z poczty.
Nadia

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Nadia »

Komenda "listy odebrane" powinna załatwić sprawę. Możesz przeczytać dowolny otrzymany list (jeśli go nie skasowałeś) i forwardować jeśli jest to konieczne.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eltharis »

Rozumiem, dzięki. Nie ma zatem potrzeby noszenia żadnego kwitka ze sobą. Myślałem, że licencja jest bardziej w formie jakiegoś glejtu, który trzeba mieć przy sobie, ale w takim razie tym lepiej.
Raisa
Posty: 1
Rejestracja: 06 sie 2014 14:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Raisa »

Witajcie.

Przebrnęłam przez większość dyskusji dla początkujących i zastanawia mnie jedna kwestia. Podczas rozmowy o zawodach pojawiły się liczby - że "idlowanie" zawodu trwa ok 4,5 miesiąca. O jaki miesiąc chodzi? Aby tego dokonać trzeba mieć wiek w grze 4,5 miesiąca? Jeśli tak to przy fakcie, że dziennie na grę mogę poświęcić ok 1h jestem zgubiona...

Proszę o odpowiedź, bo w takim wypadku zastanawiam się czy jest sens żebym grała...
Awatar użytkownika
Athalyse
Posty: 78
Rejestracja: 21 lis 2011 20:19
Lokalizacja: Myslovitz - Beuthen

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Athalyse »

Jest tu mowa o czasie realnym, przy zalozeniu ze w tygodniu wyidluje sie 5h w grze. (O ile nic sie nie zmienilo).
"-Ciągle muszę mu przypominać, że pali się budynki a gwałci kobiety.
-Gwałci? - przestraszył się Rincewind.
-Słuchaj, on ma 84 lata. Nie niszcz marzeń starego czlowieka."
Finmor

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Finmor »

@Raisa: tydzień Ci zalicza, jak jesteś zalogowana w sumie przez 5 godzin w tym tygodniu.
Takich tygodni potrzebujesz około 20.
Więc jedna godzina dziennie jak najbardziej wystarczy.
A jesli np. przez 2 tygodnie w ogole się nie zalogujesz, to wydłuży Ci się do 5 miesięcy.
ODPOWIEDZ