Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Zurwen »

Finmor pisze:Nie są.
Tyle, że aby sprawiedliwości było zadość, rasy, które mają wyżej S+Z+W rozwijają też odwagę, która jest najmniej przydatna, szczególnie przy łatwej dostępności alkoholu.
No i naprawdę rola ustawień medytacji jest o wiele większa, niż rasy. Rasę lepiej pozostawić jako podstawę rozważań nad psychologią odgrywanej postaci, a nie mechaniki gry i jakichś współczynników.
Psychologia i odgrywanie powinny być jedynymi czynnikami przy wyborze rasy.

Przy jakichkolwiek ewentualnych zmianach, argument wyboru związany z mechaniką nie ma racji bytu.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Thaer

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Thaer »

Być może padła już odpowiedź na to pytanie, jednak nie mogę się doszukać.

Czy można wiedzieć za co odpowiadają cechy broni, tj. na co ma wpływ tak naprawdę cecha "wyważenie", a na co ma wpływ cecha "skuteczność".

Chodzi mi o wpływ tych dwóch czynników pod kątem: Siły ciosu, celności ciosu, siły ciosu specjalnego, celności ciosu specjalnego, częstotliwości ciosu, częstotliwości ciosu specjalnego? Czy cechy te mają wpływ na częstość parowania daną bronią?

Mam swoje podejrzenia, ale być może ktoś z administracji udzieli odpowiedzi.

Z góry uprzedzam: Notki graczy w stylu "Wydaje mi się, chyba napewno, podejrzewam, ale na bank... " nie interesują mnie.

Pozdrawiam ze słonecznych plaż!
Thaer,

Edit: Nie chodzi mi o jakieś matematyczne równania - tylko zwięzłą odpowiedź - ta cecha oceny broni wpływa w pewnym stopniu na to, a ta cecha na to.

Pomijam fakt poziomu umiejętności danej broni itp - to jest sprawa oczywista.
Z góry dzięki za odpowiedź, oczywiście jeżeli nie jest to wiedza tajemna. :)
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Zurwen »

Przecież to jest oczywiste - wyważenie ma wpływ na szanse trafienia oraz parowanie, skuteczność natomiast na siłę tego trafienia.

Mechanika walki naprawdę jest zbudowana w oparciu o zdrowy rozsądek.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014 12:11 przez Zurwen, łącznie zmieniany 2 razy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Thaer

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Thaer »

Zurwen pisze:Przecież to jest oczywiste - wyważenie ma wpływ na szanse trafienia oraz parowanie, skuteczność natomiast na siłę tego trafienia.

Mechanika walki naprawdę jest zbudowana w oparciu o zdrowy rozsądek.


Ostatnio edytowany przez Zurwen 20 Sie 2014 12:11, edytowano w sumie 2 raz.
Podziękował, szczególnie za info o parowaniu. :)

No tak, ale i tak czasem ona (ta mechanika zdroworozsądkowa) zawodzi. Strasznie duże "rozrzuty" są. Ale to sprawa na inny temat. Mi to nie przeszkadza, aczkolwiek "strefa" rozrzutu jest czasem aż zadziwiająca :). Sprawa na oddzielny temat.
Dzięki jeszcze raz.

Edit: Może warto zawrzeć te info w helpie już w samej grze?
?skuteczność
?wyważanie
?bronie
Ale to już taka moja mała rada.
Pozdro

Edit2.

To jeszcze jedno pytanie:

Rozumiem, że jak zdarzy się tak, że dobędziemy broń jednoręczną, ręką która "nie jest preferowana", to i tak nie ma to wpływu na obrażenia, celność itp?
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Galatea »

Zurwen pisze:Przecież to jest oczywiste - wyważenie ma wpływ na szanse trafienia oraz parowanie, skuteczność natomiast na siłę tego trafienia.

Mechanika walki naprawdę jest zbudowana w oparciu o zdrowy rozsądek.
Celność i obrażenia mogą być oczywiste, ale parowanie? Gdybyś o tym nie napisał, to nie wiem czy wielu graczy mogłoby ze 100% pewnością stwierdzić, że "Tak, wyważenie wpływa na skuteczność z jaką parujesz ciosy wrogów".

Podobnie absolutnie zagadkowe mogą być kwestie tego na jakich cechach bazują parowanie i tarczownictwo. Uniki wiadomo, że na zręczności, ale czy pozostałe dwa defensy działają na sile? A może i na tym i na tym?

Kwestia obrażeń również jest niejasna. Pozornie można by zgadywać, że bazą dla obrażeń będzie siła. A jednak z arkowych doświadczeń wynika, że halflingi budowane czysto pod zręczność będą często tłuc mocniej niż ogr mający 20 podcech w sile więcej. I to nawet nie mówiąc o dualu, a zwykłych broniach jednoręcznych.

Oczywiście z niczym tutaj nie chcę wojować i nie wymagam żadnego ujawniania mudowej konstrukcji, ale stawianie tezy o tym, że machnika walki zbudowana jest w oparciu o zdrowy rozsądek (i oczywistości) wydaje mi się dość odważna.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Thaer

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Thaer »

Galatea pisze:
Zurwen pisze:Przecież to jest oczywiste - wyważenie ma wpływ na szanse trafienia oraz parowanie, skuteczność natomiast na siłę tego trafienia.

Mechanika walki naprawdę jest zbudowana w oparciu o zdrowy rozsądek.
....... itp itd.....

Oczywiście z niczym tutaj nie chcę wojować i nie wymagam żadnego ujawniania mudowej konstrukcji, ale stawianie tezy o tym, że machnika walki zbudowana jest w oparciu o zdrowy rozsądek (i oczywistości) wydaje mi się dość odważna.
O właśnie o to mi chodziło - o "zdrowy rozsądek" :D. Z tym parowaniem to naprawdę pomocne info :).

A od siebie dodam (tyle ile wiem, a wiem mało)
Tarcza bazuje na sile...no i oczywiście na umiejętności.
Parowanie - w moim przypadku-....aż ciężko to określić :idea:
I tu też jest pewne,chyba,napewno :D równanie opisujące zależności- czy mob ma "bron" czy babcia miała wąsy, czy dziadek nie?
Pozdr.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Zurwen »

Arkadia nie polega na optymalizowaniu postaci, tylko na odgrywaniu postaci...

Co do parowania - w oczywisty sposób jak coś jest bardziej poręczne (bardziej wyważone), to łatwiej tym machać i blokować uderzenia. Z drugiej strony, spróbuj nożem sparować uderzenie mieczem ;)
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Herenvarno »

Byc moze nie powinienem zadac tego pytania (ze wzgledu na mechanike gry, a wlasciwie w stosunku do zasady nieujawnania jej szczegolow), ale zaryzykuje.
W stosunku do jakiej wartosci naliczane sa postepy?
(np. Zdobylem do chwili obecnej 10000 EXP'a [teoretycznie]
Loguje sie na Arke i kazdy przedzial nowo zdobytego postepu, to ulamek tego expa z ktorym zaczynam, a "niebotyczne" to kolejne 10000 EXP'a [oczywiscie "minimalne" to 1 Exp-point].
Czy tez:
Jest to naliczane z zupelnie innej wartosci, zupelnie nie zwiazanej z tym, jaki Exp do chwili obecnej [podczas logowania sie] jest przypisany naszej postaci?)
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Haern »

Wieści 65
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Galatea »

Czy istnieje sposób by raz napisanego listu nie wysyłać? Pomijając wylogowanie się, które zgaduję, że może działać. Pocztowa pomoc nie zawiera wskazówek w tej materii.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
ODPOWIEDZ