Ogólna mechanika muda

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eltharis »

Dwa pytania:

1. Czy cechy (silny, zwinny etc.) są w odniesieniu do danej rasy, czy są to bezwzględne wartości? Mam na myśli, czy np. silny ogr oznacza dokładnie taką samą siłę co silny niziołek (oczywiście przy założeniu, że podcechy również te same).

2. Powiązane pytaie: czy jest różnica pomiędzy rasami w możliwościach maksymalnego rozwoju danej cechy? Na przykład - zakładając maksymalne doświadczenie i te same priorytety - człowiek nigdy nie będzie tak silny jak ogr, ogr nigdy nie będzie tak zręczny jak niziołek, niziołek nigdy tak wytrzymały jak krasnolud etc?

Biorąc pod uwagę czyto "rpg", skłaniałbym się ku opcji, że różnice istnieją. Natomiast z punktu widzenia czysto mechanicznego balansu (rasy z przewagą mentali pewnie byłyby mniej doceniane) stawiałbym, że różnic jednak nie ma.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Haern »

1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Zurwen »

Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eltharis »

Haern pisze:1. Są bezwzględne.
2. Nie ma liczbowego limitu na cechy ani na ilość doświadczenia, więc pytanie niezasadne.
Nie ma limitu? Super, dobrze wiedzieć!
Zurwen pisze:Dodam jeszcze, że różnice istnieją oczywiście. Ogrowi siła przyrasta szybciej niż elfowi, za to ten drugi przoduje w zręczności na przykład.
Właściwie o to przede wszystkim pytałem, choć być może pokrętnie. Czyli, stawiając pytanie nieco inaczej: mając ustawione dokłanie te same cechy np. SSZZWW po zdobyciu X expa dajmy na to, po zabiciu stu orków) elf będzie miał większą zręczność od ogra, natomiast ogr większą siłę, tak?
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Zurwen »

Tak.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Eltharis
Posty: 130
Rejestracja: 22 lip 2014 23:39

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Eltharis »

Zurwen pisze:Tak.
Teraz wszystko jasne. Czyli jednak opcja "rpgowa". Bardzo dobrze. Dzięki za wyjaśnienie.
Mereen
Posty: 3
Rejestracja: 07 sie 2014 15:11

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Mereen »

Ja mam takie pytanie. Mam zapamietaną osobę X :

X przybywa z poludnia.
X podaza na polnoc.
Sposrod osiemdziesieciu trzech osob przebywajacych obecnie w swiecie Arkadii, znane tobie to:
XX mezczyzna
Mereen z Twierdzy pod Gora Carbon, krasnolud
XXX,
krasnolud
XXXX, elf
XXXXX, krasnoludka

Dlaczego jej nie widze w kto skoro jest zalogowana i sobie biega?
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Werbat »

Bo ma ustawioną opcję 'kto' na 'nikt'.

(Albo, w przypadku osób należących do stowarzyszeń:
- 'sojusznicy' i nie jesteś tejże osoby sojusznikiem;
- 'nie wrogowie', a jesteś tejże osoby wrogiem;
- 'stowarzyszenie' i nie jesteś w tym stowarzyszeniu.)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Mereen
Posty: 3
Rejestracja: 07 sie 2014 15:11

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Mereen »

To widzę sporo się pozmieniało przez ostatnie paręnaście lat. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Esterle
Posty: 27
Rejestracja: 03 sie 2014 01:01

Re: Ogólna mechanika muda

Post autor: Esterle »

Witam,
Potrzebuję wszystkich możliwych komunikatów zwrotnych, kiedy ktoś z drużyny przestaje być jej członkiem.
Z góry dzięki wielkie :)
Żyj życiem, dając żyć innym :)
ODPOWIEDZ