Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Forum Pomoc dla Początkujących.
Awatar użytkownika
Bromil
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2018 18:22

Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Bromil »

Barbarzyńca jest typowym zawodem pod dps, jego największym atutem jest możliwość ogłuszenia przeciwnika jeżeli postać walczy za pomocą dwuręcznego młota bądź maczugi. W moim odczuciu jest to jeden z najbardziej satysfakcjonujących specy w grze który
obniża obronę przeciwnika i ogłusza go na chwile, co sprawa że jest to klasa bardzo pożądana w drużynie.Ogłuszając nie tylko sama postać potrafi zadać potężny dmg ale i wszyscy członkowie drużyny którzy focusuja tego samego przeciwnika.
[JA OGL] [JA 5/6] Nie zastanawiajac sie dlugo z calej sily walisz poteznego brudnego trolla na odlew
gigantycznym granitowym mlotem, druzgoczac mu przy tym nogi. Nieprzyjemne chrzakniecie i metny wzrok
przeciwnika swiadcza, ze dobrze wymierzony cios musial trafic w jakies wrazliwe miejsce.
OGLUCH

Sam spec jest jednym z silniejszych w grze, jak już wcześniej wspomniałem będziecie mieli bardzo fajną zabawę podczas expienia czy też pvp , jednak trzeba zdać sobie sprawę z tego że tym zawodem rządzi wszechmogący RANDOM, to twoje błogosławieństwo i przekleństwo.Im lepiej mamy wytrenowaną postać , tym większa szansa na ogłuszenie, niestety dalej jest to pewna ilość procentów przez co podczas walki możemy zadać przeciwnikowi pięć a czasami tylko jedno ogłuszenie. Jest to zawód najlepiej walczący z drugiej lini , w grupie jest bardzo silny i dopełnia drużynę potężnym specem. Podczas pvp jeden na jeden wypada niestety różnie nasze szanse na zwycięstwo są zależne od naszego randoma, jeżeli nie wylosują się spece to barbarzyńce sklepie praktycznie każdy inny dps.

Jest to najlepszy zawód pod walkę z silnymi pojedynczymi mobami na przykład trolle. Spec jest na tyle mocny że pozwala nam solować takich przeciwników jak gigant(o ile mamy na sobie odpowiedni ekwipunek). Jednak defensy ma na tyle słabe że gorzej wypada podczas walki z kilkoma przeciwnikami na raz, dlatego nie jest to najlepszy zawód dla osób początkujących , jeśli jednak obierzesz drogę barbarzyńcy na niskim lvlu to pamiętaj o wyuczeniu sie tarczownictwa i korzystaniu z pawęża oraz jednoręcznej broni do czasu aż wzrosną twoje umiejętności uników i parowania.

Umiejętności

blokowanie wyjścia 45
broń mlot/maczuga 71
ocen obiektu 35
ocena przeciwnika 55
parowanie 52
rozkazy 22
uniki 46
walka bez broni 61
walka w szyku 33
zaslanianie 41

W pełni wyszkolony barb powinien również zwracać uwagę na wagę broni, im cięższa tym lepiej paruje, i zdaje mi sie że lepiej losują się ogłuchy. Osobiście lubię monstrualne mace z giganta bądź maczugi z trolla (ok 17 kg). Co do młotów to oczywiście granitowy. I tutaj należy jeszcze wspomnieć o wyborze pierwszej broni, jak to na arce wszystko ma swoje plusy i minusy. Dobre mace można znaleźć bardzo łatwo i jest ich dużo , młotów znacznie mniej ale wyglądem i rpgiem są w większości przypadków ciekawsze. Dodam również że magiczne młoty są lepsze od maczug i tutaj jest ich więcej.

Podkreślę jeszcze raz powyższa wzmianka o wadzę broni dotyczy tylko w pełni wyszkolonych barbarzyńców z wyższym poziomem.
Początkującym polecam znacznie lżejsze bronie.

Reasumując , barbarzyńca to świetny dps którego doceni każda drużyna, jednak podczas samotnych walk pvp musimy liczyć na odrobinę szczęścia co może być frustrujące dla osób które chcą być wymiataczami podczas starć 1 vs 1

Temat jest oczywiście otwarty, zapraszam do dyskusji oraz dopełniania informacji na temat tej klasy.
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Gritta »

To ja dodam, że:
- istnieją pewne moby, które są podatne na obrażenia obuchowe, o czym warto pamiętać szukając dla siebie expowiska, szczególnie na tych "średnich" lvlach;
- dużym problemem, nawet dla dość już silnych postaci (czyli epik+ w sile) jest męczenie się. Mimo noszenia średniej zbroi i tylko jednej sztuki broni istnieje spora szansa, że jeśli będziecie kogoś gonić większą grupką po długim trakcie, to o ile nie będziesz chował/a broni (co przy ściganiu, jak wiadomo, mija się lekko z celem) pierwszy/a się wycieńczysz. Dlatego warto nosić sporo różnych ziół na zmęczenie i znaleźć sobie wygodny sposób na zażywanie ich. Nie wiem, jak to wygąda na barbie, który ma wyższą wytkę, bo jedynym sensownym rozkładem w tym wypadku wydaje mi się 221;
- polemizowałabym z tezą, że jest to najlepszy zawód do klepania solo silnych mobów (chociaż zdecydowanie jest w czołówce) ale zgodzę się, że bardzo dobrze na nich expi (jeśli nie najlepiej) bo ma niski współczynnik bojowy;
- uważam, że w pvp 1vs1 to jeden z gorszych zawodów, jakie ograłam (ale zdecydowanie nie najgorszy). W innych sytuacjach braki barba czuć nieco mniej, ale błyszczy dopiero z odpowiednim sprzętem, a czy ten się polosuje ze skarbców czy nie, to jedna wielka niewiadoma;
- Nie nazwałabym go też dps'em, grając barbem nigdy nie byłam królową dobić. Moim skromnym zdaniem barb jest drużynowym ofensywnym supportem, a to, jaki jest potrzebny szczególnie widac, gdy drużyna walczy z jednym potężnym wrogiem - smokiem, gryfem czy czymś takim. Jeśli zdejmie się takiemu mobowi defy i każdemu z teamu wejdzie soczysty cios, to walka staje się dużo prostsza. Ogłuch bywa też op w przypadku, kiedy walczymy z wrogami o wyjątkowo wysokich drużynówkach - ogłuszona postać/mob puszcza zasłony, co w pewnym sensie rekompensuje braki drużynówek u barba. No i oczywiście ogłuszona postać nie może korzystać z niektórych specjalnych przejść i kompasów, co może okazać się dobrym sposobem na zabicie jakiejś postaci gracza.

Biorąc wszystko do kupy raczej nie polecałabym barba komuś, kto zamierza grać solo albo na Arkadii jest nowy. Granie barbem przez większość czasu to dość niewdzięczna robota, ale kiedy pojawi się sprzyjająca sytuacja i bogowie RNG się uśmiechną - mogą stać się prawdziwe cuda.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Bromil
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2018 18:22

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Bromil »

Jezeli chodzi o dobicia to bywa różnie, nie raz zdarzylo mi sie byc "królem" nawet przy mocniejszych kompanach, chyba ze piszemy o roznicy wielce - legenda wtedy oczywiscie pojawia sie problem z dobiciami , i tu przytocze jeszcze raz naszego randoma ktory jest panem i władcą tego zawodu. Bdardzo trafna uwaga odnosnie ofensynwego supporta, w walce czesto sama obceność barba w przeciwnej drużynie potrafi skłonić dowodzącego do odwrotu jezeli teren badz sytuacja sa niekorzystne.
Sartan
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2020 08:30

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Sartan »

Cześć jestem nowy i mam pytanie. Pawęż ma bardzo słabą szansę na blokowanie ciosów ale za to działa jak dodatkowy pancerz i to jest jej najmocniejsza strona.

Co myślicie o tym żeby nie wykupować tarczownictwa na barbarzyńcy żeby nie podnosić mu siły bojowej i używać pawęży tylko jako zbroi?
Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 143
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Derdhang »

Siła bojowa jest liczona tak, jak byś wytrenował umiejetnosci na max możliwości które oferuje ci trener w danym momencie.
他に方法はありません
Awatar użytkownika
Bromil
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2018 18:22

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Bromil »

Ja bym trenowal tarczownictwo, pawez sporo paruje, duzo wiecej niz tarcza . Nie jest to drogi interes a z takim zestawem powinienes chodzic przez czas az parowanie i uniki beda odpowiednio wysoko. Dla mnie najlepszym zestawem na poczatku byl pawez i pancerz kolczy od kowala z Nuln. Solidna obrona i dosyc mala waga.
Awatar użytkownika
Nrdan
Posty: 54
Rejestracja: 12 paź 2018 07:25

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Nrdan »

Dzieki za solidny opis Bromil!
Wiele mi się w temacie barba wyjaśnilo, super robota!

Bromil pisze: 16 maja 2020 16:46 (....) byl pawez i pancerz kolczy od kowala z Nuln. Solidna obrona i dosyc mala waga.
BYŁA pawęż. Pawęż - jeśli mamy na myśli tarczę - jest rodzaju żeńskiego ;)
Eeeeeee...... trzeba na stryszek.
Anatolij
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2019 16:37

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Anatolij »

Derdhang pisze: 15 maja 2020 06:52 Siła bojowa jest liczona tak, jak byś wytrenował umiejetnosci na max możliwości które oferuje ci trener w danym momencie.
Zrobiłem dwie nowe postacie specjalnie, żeby to przetestować. Wczoraj na postęp potrzebowałem konsekwentnie 4 albo 5 goblinów (biłem jedynki). Dzisiaj rano (poniedziałek) nadal potrzebowałem 4 albo 5 goblinów na postęp. Po wytrenowaniu nowych umów (w tym pierwsze treningi speca) i po treningu potrzebowałem już 7 albo 8 goblinów na postęp (znowu tylko jedynki bite).

Podsumowując: Na siłę bojową postaci wpływają wyuczone umiejętności zawodowe, nie te, które są dostępne, ale nie zostały jeszcze wytrenowane.
Awatar użytkownika
Adair
Posty: 86
Rejestracja: 21 lut 2017 09:30

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Adair »

Daj mi znaleźć wieści od Rafgarta, to Cię poprawię... lub nie.
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Przybliżenie zawodów - Barbarzyńca

Post autor: Kregan »

Adair pisze: 18 maja 2020 14:59 Daj mi znaleźć wieści od Rafgarta, to Cię poprawię... lub nie.

Kod: Zaznacz cały

Re: Porady dla graczy.
Post  autor: Coronius » 21 lip 2013 10:24

To taka tajemnica jest, że nie można napisać, czy liczy się to co ma się wytrenowane, czy dostępne do wytrenowania?

Re: Porady dla graczy.
Post  autor: Rafgart » 21 lip 2013 10:30

Liczy sie to, co zostalo wytrenowane.
Zawsze można założyć nowe "Pytania do.." i rozstrzygnąć tę kwestię na świeżo.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
ODPOWIEDZ