Dyskusje o kliencie WWW

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Airhil »

Ja w pewien sposób rozumiem Isil i popieram w jakimś stopniu. Wszystkie mapy dostępne dla każdego początkującego byłyby przesadą. Na samym początku lepiej naprawdę ogarnąć dobrze to, co już mamy. Oczywiście, zwiedzanie innych szlaków się przydaje, ale lepiej wiedzieć, że tam mnie mogą zabić, a tam warto zajrzeć. Jednak nie podoba mi się, że mogę odwiedzać kilka miejsc regularnie, a wciąż ich tak naprawdę nie znać. Jeśli chcę gdzieś trafić, ale pomylę drogę, często muszę wracać na trakt (co w takich górach jest naprawdę upierdliwe) bo inaczej nie wiem tak naprawdę, gdzie jestem. Możliwość chociażby rysowania tych map samemu byłaby już czymś mega pomocnym.
Rafhard
Posty: 74
Rejestracja: 07 wrz 2016 00:58

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Rafhard »

Airhil pisze:Możliwość chociażby rysowania tych map samemu byłaby już czymś mega pomocnym.
Właśnie o coś takiego mi chodzi lub o możliwość włączania lub wyłączania tych dodatkowych map w zależności, co byłoby łatwiejsze do zakodowania.
Rafgart pisze:Rafgart pisze:
Jest w planach, ale odleglych. W najblizszych miesiacach beda jedynie poprawiane bledy zgloszone do klienta.
Bardzo mnie to cieszy. Jeżeli jest jakaś możliwość wsparcia Was w celu przyspieszenia tych planów to dawajcie nam znać. Ja chętnie pomogę w dowolny sposób.
Stellan
Posty: 33
Rejestracja: 02 kwie 2017 19:23

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Stellan »

Kod: Zaznacz cały

Rafgart pisze:
Jest w planach, ale odleglych. W najblizszych miesiacach beda jedynie poprawiane bledy zgloszone do klienta.
Trzymam kciuki.

Kod: Zaznacz cały

Strideo pisze:
Zgadzam się, że twórcy udostępniają świat który stworzyli i na zasadach jakich stworzyli. Kierując się czystą logiką a nie emocjami:
1. Jeśli ma być ciężko a nie 'na tacy' to zabronić aliasów bindow, skryptów etc.
2. Jeśli faktycznie tak jak w poście powyżej w bojowych gildiach trzeba mieć silne skrypty i dobrego klienta wtedy ktoś kto chce używać oficjalnego klienta wynika że nie ma szans a to już nie fair moim zdaniem.
3. Oficjalny klient jest super. Tak uważam. Wiele MUD'ow może się na nim wzorować. Jeśli chcemy jako użytkownicy Arkadii aby się rozwijała to ją rozwijajmy. Ci co nie umieją inaczej dają pomysły reszta co ma więcej wiedzy i możliwości koduje etc. To jest grą zespołowa jeśli chodzi o kulisy Arkadii.
4. Jeśli klient WWW, Arkadia, jej mechanika etc. Ma być jak ma być i koniec to po co na tym forum dział techniczny i po co to forum?
5. Pierwszy raz się spotykam, żeby projekt który ma się z założenia rozwijać i żyć a życie projektu to ludzie wszyscy I ci co koduja i ci co mają pomysły i ci co nawet pizze zamawiają dla tych co siedzą i piszą kod miał stać w miejscu bo nie bo nie albo, że I tak jest Inny klient i koniec.
6. Opcje drużynowe mogą wyłączać mappera. A w grę pojedynczą jak najbardziej ta funkcjonalność powinna być.
Zajrzyj na ten dzial techniczny i poczytaj watki odnoszace sie do poszczegolnych klientow. Szczerze mowiac, nie wiem jak mozna upierac sie przy kliencie webowym, naciskac na jego rozwoj majac pod reka gotowe skrypty, ba nawet sporo map jak u Adremena.
W tych czasach nie ma sensu obstawac przy haslach "kiedys zaczynalo sie na telnecie", inne pokolenie, ale warto polecic, chociaz na poczatku, wczytanie sie w literki. To jest mud, to jest jego urok.

Bardzo licze na opinie sprawnych graczy w pvp, pve odnosnie klientow, na ktorych graja. Wiadomo, ze sa tutaj ludzie z kilkunastoletnim stazem, mapera maja w glowie i dla nich to bez roznicy, ale mowimy o innej sytuacji. Wystarczy, ze wejdziecie w manuale poszczegolnych klientow i porownacie jakie maja funkcje...

Nie rozumiem podejscia do rozwoju, w ktorym ktos nowy z wielkim zapalem rzuca pomysly i liczy, ze ktos inny poswieci swoj wolny czas by to kodowac. Spedz troche czasu na zapoznanie sie ze specyfika tego muda, ze zwyczajami jakie tutaj panuja, systemem wdrazania zmian. Czesci o "grze zespolowej", w ktorej ktos pomaga pizza lub dobra rada nie skomentuje :) Polece natomiast interakcje z postaciami, poznawanie swiata i mechaniki, a wiele sytuacji sie wyjasni, klienty bez wodotryskow zyskaja na uroku.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Isil
Posty: 214
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Isil »

Rafhard pisze:
Jak używasz Zmuda, a nie korzystasz z mappera to nikt Ci nie każę tego robić, a ja chciałbym mieć równe szanse jako użytkownik oficjalnego klienta z tymi, co mappera mają. Poza tym jako Truwer i Mieszkaniec Zajazdu "Biały Kieł" nie udzielasz się za bardzo w PvP więc nie dziwię się, że Ci to nie jest potrzebne. Dla takich osób jak Ty mogłaby być opcja z włączaniem lub wyłączaniem tych dodatkowych map lub mogłyby być one nakładane bezpośrednio przez użytkownika w trakcie wędrówki, co rozwiewałoby całkowicie ten Twój problem z "za wygodnie".
*kahem*

Postac Isil w PvP owszem, zaangazowana nigdy nie byla. :]
Nie sroz sie tak - mam po prostu inne zdanie niz Ty - absolutnie nie problem, zluzuj :P

Stellan pisze:Prosze zapoznajcie sie z tym co napisalem w poprzednim poscie.

Majac nadzieje, ze nie jest to sytuacja w stylu "gram tydzien i zmienilbym kilka rzeczy" odpowiem tak. Tworcy bezinteresownie daja nam dostep do niezwykle ciekawego swiata , ksztaltuja go wedlug swych preferencji i rozwijaja w czasie jaki moga i chca na to poswiecic. Nie oczekujcie, ze w takiej sytuacji ktos napisze Wam klienta online z fukcjonalnoscia Cmuda/Mudleta. Na forum macie gotowe skrypty do tych programow i jesli nie sa dla Was wystarczajace, to proponuje napisac je samemu. Zreszta gra na NAJWYZSZYM poziomie w gildiach BOJOWYCH i tak bedzie WYMAGALA przesiadki na takowe kombajny.
O to mniej wiecej mi chodzilo.

Rafhard pisze: Chodzi o to żeby mieć równe szanse płynnego poruszania się po terenie, na którym się poluje (tak jak użytkownicy innych mapperów) bądź możliwości ucieczki.
Do tego moga sluzyc inne klienty niz ten webowy :)

Strideo pisze:
Zgadzam się, że twórcy udostępniają świat który stworzyli i na zasadach jakich stworzyli. Kierując się czystą logiką a nie emocjami:
1. Jeśli ma być ciężko a nie 'na tacy' to zabronić aliasów bindow, skryptów etc.
Znowuz nie przesadzajmy w druga strone.
Strideo pisze: 2. Jeśli faktycznie tak jak w poście powyżej w bojowych gildiach trzeba mieć silne skrypty i dobrego klienta wtedy ktoś kto chce używać oficjalnego klienta wynika że nie ma szans a to już nie fair moim zdaniem.
Tu bym sie nie zgodzila, dlaczego nie fair? Przeciez Ci ktorzy konfiguruja inne mud-klienty nie robia tego w piec minut, a czesto dziela sie tym co wypracowali i jest dostep do tego, co zdzialali. :)
Strideo pisze: 3. Oficjalny klient jest super. Tak uważam. Wiele MUD'ow może się na nim wzorować. Jeśli chcemy jako użytkownicy Arkadii aby się rozwijała to ją rozwijajmy. Ci co nie umieją inaczej dają pomysły reszta co ma więcej wiedzy i możliwości koduje etc. To jest grą zespołowa jeśli chodzi o kulisy Arkadii.
4. Jeśli klient WWW, Arkadia, jej mechanika etc. Ma być jak ma być i koniec to po co na tym forum dział techniczny i po co to forum?
5. Pierwszy raz się spotykam, żeby projekt który ma się z założenia rozwijać i żyć a życie projektu to ludzie wszyscy I ci co koduja i ci co mają pomysły i ci co nawet pizze zamawiają dla tych co siedzą i piszą kod miał stać w miejscu bo nie bo nie albo, że I tak jest Inny klient i koniec.
Ad. 4 - zeby sobie podyskutowac, miedzy innymi.
I nie mowie ze ma sie nic nie zmieniac - Airhil fajnie to ujal.

Strideo pisze: Miałem podobna dyskusje wczoraj na Arkadii, że chyba niektórzy starzy wyjadacze mają syndrom zajefajnosci bo jestem hardcore mudfan i reszta się alb dopasuje albo nie ma znaczenia.
Absolutnie takowego nie mam - nie prowadze krucjaty przeciwko mapperowi w kliencie webowym, serio.
Imho - nie jest potrzebny, jestem przeciw, choc jak ktos uwaza ze jest bardzo potrzebny, no to luz rajtuzy. ;)
"Umiesz sobie wyobrazic Isil na czele zbrojnej bandy, ktora udaje sie w swiat mordowac? (...) Jeszcze w polowie marszu zaczelaby spiewac, a jak doszloby do potyczki, to domagalaby sie kultury i kwiatow. To sie nie uda."
Rafhard
Posty: 74
Rejestracja: 07 wrz 2016 00:58

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Rafhard »

Stellan pisze:Nie rozumiem podejscia do rozwoju, w ktorym ktos nowy z wielkim zapalem rzuca pomysly i liczy, ze ktos inny poswieci swoj wolny czas by to kodowac.
A ja nie rozumiem podejścia, w którym ktoś się uważa za lepszego od nowych graczy skoro wszyscy jesteśmy tymi samymi ludźmi. Właśnie po części dzięki pojawianiu się nowych graczy Arkadia wciąż istnieje. A to, że z zapałem rzucają swoje pomysły to przecież bardzo dobrze (czasem niektóre z nich są naprawdę sensowne). Z tego, co zauważyłem to niektórym odechciewa się tworzenia czegokolwiek konstruktywnego poza krytykowaniem innym.
Isil pisze:Nie sroz sie tak - mam po prostu inne zdanie niz Ty - absolutnie nie problem, zluzuj
Nie wiem czemu tak pomyślałaś. Ja również mam odmienne zdanie od Twojego i jestem całkowicie wyluzowany :)
Isil pisze:Do tego moga sluzyc inne klienty niz ten webowy
Do zaparzenia herbaty też może służyć grzałka zamiast czajnika elektrycznego. Tylko po co? :)
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Strideo »

Stellan pisze:

Kod: Zaznacz cały

Rafgart pisze:
Jest w planach, ale odleglych. W najblizszych miesiacach beda jedynie poprawiane bledy zgloszone do klienta.
Trzymam kciuki.

Kod: Zaznacz cały

Strideo pisze:
Zgadzam się, że twórcy udostępniają świat który stworzyli i na zasadach jakich stworzyli. Kierując się czystą logiką a nie emocjami:
1. Jeśli ma być ciężko a nie 'na tacy' to zabronić aliasów bindow, skryptów etc.
2. Jeśli faktycznie tak jak w poście powyżej w bojowych gildiach trzeba mieć silne skrypty i dobrego klienta wtedy ktoś kto chce używać oficjalnego klienta wynika że nie ma szans a to już nie fair moim zdaniem.
3. Oficjalny klient jest super. Tak uważam. Wiele MUD'ow może się na nim wzorować. Jeśli chcemy jako użytkownicy Arkadii aby się rozwijała to ją rozwijajmy. Ci co nie umieją inaczej dają pomysły reszta co ma więcej wiedzy i możliwości koduje etc. To jest grą zespołowa jeśli chodzi o kulisy Arkadii.
4. Jeśli klient WWW, Arkadia, jej mechanika etc. Ma być jak ma być i koniec to po co na tym forum dział techniczny i po co to forum?
5. Pierwszy raz się spotykam, żeby projekt który ma się z założenia rozwijać i żyć a życie projektu to ludzie wszyscy I ci co koduja i ci co mają pomysły i ci co nawet pizze zamawiają dla tych co siedzą i piszą kod miał stać w miejscu bo nie bo nie albo, że I tak jest Inny klient i koniec.
6. Opcje drużynowe mogą wyłączać mappera. A w grę pojedynczą jak najbardziej ta funkcjonalność powinna być.
Zajrzyj na ten dzial techniczny i poczytaj watki odnoszace sie do poszczegolnych klientow. Szczerze mowiac, nie wiem jak mozna upierac sie przy kliencie webowym, naciskac na jego rozwoj majac pod reka gotowe skrypty, ba nawet sporo map jak u Adremena.
W tych czasach nie ma sensu obstawac przy haslach "kiedys zaczynalo sie na telnecie", inne pokolenie, ale warto polecic, chociaz na poczatku, wczytanie sie w literki. To jest mud, to jest jego urok.

Bardzo licze na opinie sprawnych graczy w pvp, pve odnosnie klientow, na ktorych graja. Wiadomo, ze sa tutaj ludzie z kilkunastoletnim stazem, mapera maja w glowie i dla nich to bez roznicy, ale mowimy o innej sytuacji. Wystarczy, ze wejdziecie w manuale poszczegolnych klientow i porownacie jakie maja funkcje...

Nie rozumiem podejscia do rozwoju, w ktorym ktos nowy z wielkim zapalem rzuca pomysly i liczy, ze ktos inny poswieci swoj wolny czas by to kodowac. Spedz troche czasu na zapoznanie sie ze specyfika tego muda, ze zwyczajami jakie tutaj panuja, systemem wdrazania zmian. Czesci o "grze zespolowej", w ktorej ktos pomaga pizza lub dobra rada nie skomentuje :) Polece natomiast interakcje z postaciami, poznawanie swiata i mechaniki, a wiele sytuacji sie wyjasni, klienty bez wodotryskow zyskaja na uroku.
Pozdrawiam.
Czytam forum, czytam wiki i dyskutuję na MUDzie. Analizując Twoją odpowiedź na mój post szczerze nie widzę pola na jakąkolwiek dalszą dyskusję z tobą. Odnośnie pizzy i pomocy z radami chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Język polski jest niezwykle precyzyjny więc być może to moja wina nie umiejąc pisząc wyjaśnić Ci o co mi chodzi lub chodziło. Uważam, że sens rozwijania klienta WWW jest jak najbardziej uzasadniony. By może ktoś inny zrozumiał o co mi chodzi a do metaforycznych stwierdzeń powinieneś mieć większy dystans i większe zrozumienie tym bardziej, że wnioskuję, iż jesteś zaawansowanym graczem gry która wymaga wyobraźni.

Jeśli nie masz więcej nic do powiedzenia oprócz kontr na pomysły, Twój kontrargument już jest jako post oficjalnie na tym dziale, mój również, więc nie zasmiecajmy go dalej i poczekajmy na inne konstruktywne wypowiedzi nad którymi będzie można sensownie podyskutować kierując się tolerancją i otwartym umysłem.

Pozdrawiam serdecznie
Strideo
Awatar użytkownika
Isil
Posty: 214
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Isil »

Rafhard pisze:
Isil pisze:Nie sroz sie tak - mam po prostu inne zdanie niz Ty - absolutnie nie problem, zluzuj
Nie wiem czemu tak pomyślałaś. Ja również mam odmienne zdanie od Twojego i jestem całkowicie wyluzowany :)
Dlatego:
Rafhard pisze:Dla takich osób jak Ty mogłaby być opcja z włączaniem lub wyłączaniem tych dodatkowych map lub mogłyby być one nakładane bezpośrednio przez użytkownika w trakcie wędrówki, co rozwiewałoby całkowicie ten Twój problem z "za wygodnie".
:P
Rafhard pisze: Do zaparzenia herbaty też może służyć grzałka zamiast czajnika elektrycznego. Tylko po co? :)
Imbryczek, Cherie, imbryczek.

Klienta webowego propsuje, zeby nie bylo (kawal dobrej roboty :) ), i nie walne focha jak mu sie cos nowego zaimplementuje.
"Umiesz sobie wyobrazic Isil na czele zbrojnej bandy, ktora udaje sie w swiat mordowac? (...) Jeszcze w polowie marszu zaczelaby spiewac, a jak doszloby do potyczki, to domagalaby sie kultury i kwiatow. To sie nie uda."
Rafhard
Posty: 74
Rejestracja: 07 wrz 2016 00:58

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Rafhard »

Isil pisze:Dlatego:
Rafhard pisze:
Dla takich osób jak Ty mogłaby być opcja z włączaniem lub wyłączaniem tych dodatkowych map lub mogłyby być one nakładane bezpośrednio przez użytkownika w trakcie wędrówki, co rozwiewałoby całkowicie ten Twój problem z "za wygodnie".
Nie widzę tu nic związanego ze "srożeniem się" :) Raczej chęć wskazania ewentualnych opcji zastępczych tak żeby pogodzić zarówno moje jak i Twoje oczekiwania.
Isil pisze:Klienta webowego propsuje, zeby nie bylo (kawal dobrej roboty ), i nie walne focha jak mu sie cos nowego zaimplementuje.
Nie można było tak od razu? :)
Awatar użytkownika
Isil
Posty: 214
Rejestracja: 17 mar 2014 10:19

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Isil »

Dalej jestem przeciw takim bajerom jak jakis ultra-mapper. :mrgreen:
"Umiesz sobie wyobrazic Isil na czele zbrojnej bandy, ktora udaje sie w swiat mordowac? (...) Jeszcze w polowie marszu zaczelaby spiewac, a jak doszloby do potyczki, to domagalaby sie kultury i kwiatow. To sie nie uda."
Awatar użytkownika
Airhil
Posty: 227
Rejestracja: 25 paź 2016 19:49
Lokalizacja: Køge

Re: Oficjalny klient - skargi wnioski zazalenia

Post autor: Airhil »

Tu popieram Isil. Ultra wypasiony maper to dużo za dużo. Ale jakieś uzupełnienie mogłoby się pojawić.
ODPOWIEDZ