Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Forum techniczne Arkadii.
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Ethian »

Dziękuje Adremem za świetną robote!

Mam pytanie trochę z innej beczki. Zauwazyłem, że cały katalog "Ethian" waży prawie 5GB. Można coś z niego usunąć aby pilnować miejsca na dysku?
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Adremen »

Moira pisze:Adremenie, dobroczyńco nasz! Wielkie dzieki!

Jest komenda do wlaczania/wylaczania osobnego okna rozmów z poziomu gry? Czy musze kazdorazowo zmieniac w pliku?
Co do komendy to obecnie nie ma, ale dodam w 3.9.
Ethian pisze: Dziękuje Adremem za świetną robote!

Mam pytanie trochę z innej beczki. Zauwazyłem, że cały katalog "Ethian" waży prawie 5GB. Można coś z niego usunąć aby pilnować miejsca na dysku?
Mudlet ma to do siebie, ze jak sie go wylacza, to robi zrzut mapy do katalogu 'map/' (w katalogu profilu) oraz zrzut skryptow do katalogu 'current'. Pliki mapy waza naiwiecej. Co sugeruje robic, to co jakis czas (ja np co miesiac-dwa), wejsc w katalog 'map/' i usunac 90% najstarszych plikow. To powinno znacznie zmniejszyc obszar katalogu.
Prav
Posty: 75
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Prav »

Adremen pisze:
Moira pisze:Adremenie, dobroczyńco nasz! Wielkie dzieki!

Jest komenda do wlaczania/wylaczania osobnego okna rozmów z poziomu gry? Czy musze kazdorazowo zmieniac w pliku?
Co do komendy to obecnie nie ma, ale dodam w 3.9.
Klikasz prawym klawiszem na belce górnej Mudleta i masz do wyboru listę, na której wymienione są okna.
Domyślnie jest states_widnow i talk_window i jedna pusta pozycja.

Tam można łatwo włączać/wyłączać okno, wiec chyba dodatkowa komenta nie jest potrzebna.

Przyda się natomiast jedna poprawka, bo w oknie rozmów nie są zawijane wiersze. Tymczasowo może pomóc komenda:

Kod: Zaznacz cały

lua setWindowWrap("talk_window", 60)
Liczbę trzeba sobie dobrać indywidualnie do szerokości okna.
Przyda się to w pliku imie.txt więc dopiszę to jako zgłoszenie na githubie.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Tercoral »

/depozyty
(skrypty): Korzystanie z depozytow po ustawieniu 'scripts.character_name' w configu
Aktualizowalem, podmienilem plik i takie cos mi wyskoczylo. Da sie to naprawic? Bo baza mobkow tez poszla juz gdzies.
Tęczowe serce... :oops:
Strideo
Posty: 79
Rejestracja: 04 sie 2017 22:02

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Strideo »

@Tercoral: Masz ustawione 'scripts.character_name' z odpowiednią wartością (imieniem) w swoim pliku imie.txt?
Strideo
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Tercoral »

Juz mam! Dzieki. :)
Tęczowe serce... :oops:
Orrgar

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Orrgar »

Ja mam pytanie czy jest mozliwosc z okna rozmow by wydzielic/wyciac spam przychodzacy od mobow.. okrzyki itp.
mocno to spamuje cale okno
Prav
Posty: 75
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Prav »

Orrgar pisze:Ja mam pytanie czy jest mozliwosc z okna rozmow by wydzielic/wyciac spam przychodzacy od mobow.. okrzyki itp.
Patrząc na zakres przekazywanych w GMCP danych, to technicznie chyba by się to dało zrobić.
Pytanie do Adremena czy wpisze to do rzeczy do zrobienia w kolejnej wersji.

Mi akurat wypowiedzi NPC-y nie przeszkadzają, brakuje natomiast emocji i reakcji graczy.
Przekaz niewerbalny niesie często większy ładunek informacji niż wypowiadane słowa.
I o ile do okna stosunkowo łatwo da się przekierować "emocje skierowane do gracza", to nie mam pomysłu jak złapać emocje ogólne.

Przykładowo:

Kod: Zaznacz cały

1. XXX mowi: Wszyscy gotowi?
2. XXX spoglada pytajaco na ciebie.
3. YYY mowi: Tak.
4. ZZZ kiwa glowa twierdzaco.
Wiersz 4 nie zostanie przeniesiony do rozmów, bo w GMCP ma status "other" i miesza się z wieloma innymi.
Macie inne pomysły jak złapać takie wyrażenia, bo mi przychodzą tylko Triggery, a tych byłaby masa do opracowania.

Ale nawet mimo tych braków to okno jest dla mnie super.
I wielkie dzięki za włączenie obsługi modułu Gmcp_msgs, bo z tym sobie nie radziłem, a otwiera mi to wiele furtek do dalszej zabawy skryptami.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Werbat »

Adremen pisze:Mudlet ma to do siebie, ze jak sie go wylacza, to robi zrzut mapy do katalogu 'map/' (w katalogu profilu) oraz zrzut skryptow do katalogu 'current'. Pliki mapy waza naiwiecej. Co sugeruje robic, to co jakis czas (ja np co miesiac-dwa), wejsc w katalog 'map/' i usunac 90% najstarszych plikow. To powinno znacznie zmniejszyc obszar katalogu.
Podpowiem, że jest też 'wbudowana' komenda do tego: delete old <profiles|maps> [liczba], na przykład:

> delete old maps 2
Deleting old maps. Files newer than 2 days and one profile for every month before that will be kept.
Deletion complete. 70/84 files were removed successfully.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Mudlet 3.* - skrypty + mapper

Post autor: Tercoral »

Kod: Zaznacz cały

Modul objects zostaje wlaczony.
Modul gmcp_msgs zostaje wlaczony.
Jeszcze tylko to mnie niepokoi to ma sie wlaczac za kazdym zalogowaniem?
Tęczowe serce... :oops:
ODPOWIEDZ