Wersja 3.8
Aktualizacja wprowadzająca spore zmiany, dlatego zalecam uprzednie zrobienie sobie kopii zapasowej. Najprosciej przekopiowac sobie caly katalog profilu w jakies inne miejsce.
1. Wszystkie bindy w skryptach stają się konfigurowalne
Od wersji 3.8, kazdy bind mozna sobie ustawic pod jakakolwiek kombinacje chce sie miec. W pliku imie.txt pojawia sie nastepujaca konfiguracja:
Kod: Zaznacz cały
-- Ponizej znajduje sie konfiguracja keybindow w skryptach.
--
-- zmienna `modifier' sluzy do zdefiniowana jaki klawisz
-- ma byc trzymany podczas binda. Najwazniejsze to:
-- "Shift", "Control", "Alt"
-- Mozna nie ustawiac zadnego - wtedy bindem bedzie pojedynczy klawisz
-- Jesli ustawi sie "Shift" i "Control", trzeba bedzie trzymac te dwa klawisze
-- podczas binda.
--
-- zmienna `key' sluzy do zdefiniowania konkretnego klawisza.
-- moze to byc dowolny klawisz znaku alfanumerycznego.
-- dokladna lista znajduje sie tutaj:
-- https://github.com/Mudlet/Mudlet/blob/development/src/mudlet-lua/lua/KeyCodes.lua#L2
-- Wsparcie
scripts.keybind.configuration.fight_support.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.fight_support.key = "W"
-- Atakowanie celu ataku
scripts.keybind.configuration.attack_target.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.attack_target.key = "1"
-- Uzycie kondycji w niskim stanie hp
scripts.keybind.configuration.critical_hp.modifier = {"Control", "Alt"}
scripts.keybind.configuration.critical_hp.key = "Equal"
-- Funkcjonalny bind (domyslnie ']')
scripts.keybind.configuration.functional_key.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.functional_key.key = "BracketRight"
-- Atakowanie osoby z bindow
scripts.keybind.configuration.attack_bind_obj.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.attack_bind_obj.key = "F1"
-- Przelamywanie i atakowanie celu ataku
scripts.keybind.configuration.break_attack_target.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.break_attack_target.key = "F2"
-- Blokowanie celu ataku
scripts.keybind.configuration.block_attack_target.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.block_attack_target.key = "F3"
-- Dopelnianie lampy
scripts.keybind.configuration.filling_lamp.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.filling_lamp.key = "4"
-- Odlozenie pustej butelki
scripts.keybind.configuration.empty_bottle.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.empty_bottle.key = "Backslash"
-- Wsiadanie na statki i dylizanse
scripts.keybind.configuration.enter_ship.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.enter_ship.key = "BracketLeft"
-- Tymczasowy keybind (1)
scripts.keybind.configuration.temp1.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.temp1.key = "Minus"
-- Tymczasowy keybind (2)
scripts.keybind.configuration.temp2.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.temp2.key = "Equal"
-- Tymczasowy keybind (3)
scripts.keybind.configuration.temp3.modifier = {"Alt"}
scripts.keybind.configuration.temp3.key = "Minus"
-- Tymczasowy keybind (4)
scripts.keybind.configuration.temp4.modifier = {"Alt"}
scripts.keybind.configuration.temp4.key = "Equal"
-- Otwieranie bram
scripts.keybind.configuration.opening_gate.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.opening_gate.key = "2"
-- Picie ze zrodel wody
scripts.keybind.configuration.drinking.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.drinking.key = "N"
-- Bindy do przejsc specjalnych
scripts.keybind.configuration.special_exit.modifier = {"Control"}
scripts.keybind.configuration.special_exit.key = "P"
-- Tryby chodzenia
scripts.keybind.configuration.walk_mode.modifier = {}
scripts.keybind.configuration.walk_mode.key = "QuoteLeft"
Bindy sa skonfigurowane dokladnie tak jak do tej pory. Zatem jesli nie zmienicie zadnej konfiguracji, wszystko bedzie dzialalo tak jak dzialalo. Do sprawdzenia keybindow: '/bindy' lub '/keybindy'. Od teraz sa rowniez 4 funkcjonalne tymczasowe keybindy zamiast 2 i ustawia sie je troche inaczej niz poprzednio:
itd.
Prosze o sprawne raportowanie jakichkolwiek bledow, bede je poprawial bardzo sprawnie.
2. Wydzielone okno rozmow
Pojawia sie konfiguracja w pliku imie.txt:
Kod: Zaznacz cały
--
-- Ustawienie czy ma byc osobne okno rozmow
--
-- Domyslnie jest to 'false', czyli wylaczone (wszystkie rozmowy w glownym oknie)
-- Po ustawieniu 'true', bedzie to osobne okno (takie jak do kondycji).
--
scripts.ui.separate_talk_window = false
--
-- Wielkosc czcionki w oknie rozmow (jesli uzywane)
--
scripts.ui.separate_talk_window_font_size = 12
Po ustawieniu na true, mudlet bedzie otwieral osobne okno w ktorych bedzie pojawiala sie cala komunikacja.
3. Nowe opcje w chodziku
Kod: Zaznacz cały
| /chodzik - pokaze informacje o chodziku (cel i opoznienie). |
| /szybciej - przyspiesza chodzik. |
| /wolniej - zwalnia chodzik. |
| |
Przypominam, o zasadach Arkadii:
Kod: Zaznacz cały
$2 Arkadia przeznaczona jest dla ludzi, nie botow. Gracz musi miec pelna
swiadomosc faktu wyslania oraz dokladnej tresci kazdej wykonanej na
mudzie komendy. Arkadia udostepnia komendy, ktore pozwalaja na pewna
automatyzacje gry (takie jak 'wykonaj' czy 'idz'), ale moga byc one
uzywane tylko pod kontrola i przy pelnej swiadomosci gracza.
Podobnie jak komendy 'wykonaj' i 'idz', chodzik powinien byc tylko uzywany przy pelnej kontroli i swiadomosci.
4. Obsluga blokowanych kierunkow w Zerrikani
Za propozycje i niezbedne patterny dziekuje @pprraavv.
Od teraz tereny zerrikanskie beda wspierane na rozy wiatrow. Blokowane kierunki beda zaznaczane ".
Przyklady:
Kod: Zaznacz cały
Podroz na polnoc, polnocny-wschod i polnocny-zachod uniemozliwia nieprzebyty masyw gorski.
" " "
- o -
/ | \
Szeroka rozpadlina rozciaga sie po pustyni, czyniac podroz na poludniowy-wschod, poludniowy-zachod i zachod niemozliwa.
\ | /
" o -
" | "
4. Sporo poprawek
- spece, blokery, pausery
- resetowanie licznikow
- przelamywanie
- i sporo innych (cala lista:
https://github.com/tjurczyk/arkadia-skr ... s%3Aclosed)
Wielkie dzieki wszystkim, ktorzy sumiennie zglaszaja bledy na githubie, dzieki temu skrypty moga stawac sie bardziej niezawodne.
Jakiekolwiek bledy, niejasnosci, pomysly zglaszamy na githubie:
https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty/issues
Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty' dla ludzi na Mudlecie 3 i posiadających wersję skryptów >3.0 (wersja widoczna w nagłówku po zrobieniu wykonaniu /skrypty).
W paczce znajduje sie plik imie.txt z nowymi opcjami.
Tutaj jest pełna paczka:
Skrypty 3.8
W paczce znajduje sie nowy plik imie.txt
W dodatku, od wersji 3.8 istnieje mozliwosc downgradu (tylko do wersji 3.7 lub pozniejszych):
Mozna tego uzyc jesli wykryje sie jakies bledy, ktore calkowicie uniemozliwiaja gre.