[Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Forum techniczne Arkadii.
Cerdin
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2016 07:20

[Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Cerdin » 28 cze 2016 19:09

Ściągnij:
Ocena 2.23 + Ziola 1.10.rar
(29.31 KiB) Pobrany 136 razy
Paczka zawiera oba skrypty, changelogi do nich, startowe bazy danych i instrukcje instalacji.
Aktualna wersja Przedmioty: 2.23
Aktualna wersja Ziola: 1.10

UWAGA ! --- Skrypty wymagają aktualnej wersji klasy CerdinLib która jest do ściagniecia >>> TUTAJ <<<

Witam,

Przedmioty i Ziola to dwa z trzech skryptow wykorzystujacych baze danych o swiecie (trzeci z nich to Postacie, w trakcie pisania).
Podziekowania dla Ysar i Daheda za beta testy.

Jakikolwiek podkreslony tekst, ktory pojawia sie przy stosowaniu skryptow na ekranie jest LINKIEM (odnosnikiem). Najedz na niego kursorem myszki by dowiedziec sie co on robi. Kliknij na niego, by to uczynic. Baza danych skryptu znajduje sie w /Dane/.przedmioty/. Pozwala na to update skryptu bez utraty zebranych/wprowadzonych do niego danych.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
======================================================= PRZEDMIOTY ======================================================
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skrypt Przedmioty na początku był prostym napisaniem od nowa skryptu oceniajacego Ethel, coby zmiennymi przestal zasmiecać klasę główną. W miare wzrostu zapotrzebowania był rozbudowywany (patrz changelog) i w tym momencie do pierwowzoru nawiazuje tylko wygląd paska podsumowujacego ocene. Podstawowe funcje skryptu Przedmioty:

1. Przelicza wartosc przedmiotu z miedziakow na zl sr md, subuje odpowiednia linie, laczac ta informacje a informacja o wadze i objetosci przedmiotu.

2. Dodaje pasek podsumowujacy do oceny kazdego przedmiotu, wykrywajac jego typ (zbroja, buklak, bron, ubranie, ect). Przy ocenie wielu przedmiotow na raz, paski pojawia sie jednym ciagiem, na samym koncu. O ile dotyczy to danego przedmiotu (w nawiasach okraglych przy koncu znajduje sie zuzycie przedmiotu) [w nawiasach kwadratowych znajduje sie suma wywazenie+skutecznosc lub ciete+klute+obuchowe]
Obrazek

3. Dodaje odnosnik 'odloz' do paskow wszystkich przedmiotow, 'odloz' i 'zabezpiecz' dla wszystkich przedmiotow w typie odmiennym od 'inne' oraz 'odloz', 'zabezpiecz' i 'zaloz' dla zbroi i tarcz. Po kliknieciu na te odnosniki na pasku danego przedmiotu, wybrana akcja zostanie wykonana na przedmiocie (zostanie odlozony, zbezpieczony lub zalozony). Skrypt sam sobie przelicza kolejnosc przedmiotow o identycznych opisach ktore zostaly ocenione razem.
Obrazek

Na przyklad, gdy wpiszesz 'ocen miecze' posiadajac 15 dlugich czarnych mieczy w ekwipunku, otrzymasz 15 paskow oceny, po jednym dla kazdego miecza. Zalozmy, ze chcesz odlozyc osmy z nich, ktory ma najgorsze wywazenie. Klikajac na odloz przy jego pasku, do muda zostanie wyslana komenda 'odloz osmy czarny miecz'.
Skrypt automatycznie orientuje sie w kolejnosci przedmiotow przy odkladaniu, wiec nie trzeba sie martwic tym, ze po odlozeniu osmego czarnego miecza, wczesniejszy jedenasty czarny miecz jest teraz dziesiatym, jest to brane pod uwage przy wykonywaniu kodu znajdujacego sie pod odnosnikami typu 'odloz'.

4. Przy ocenianiu przedmiotu, informacje o nim sa automatycznie wpisywane do bazy przedmiotów, tworzac wpis danego przedmiotu. Najprosciej do takiego wpisu dostac sie klikajac POWIEKSZONA nazwe przedmiotu na pasku oceny.
To, jakie dane sa zbierane automatycznie z oceny zalezy od typu przedmiotu (np. dla zbroi - co chroni, dla broni - w jakiej rece dobywana, ect), ale kazde z tych wartosci moze byc recznie zmieniona po kliknieciu jej we wpisie.
Komentarz i pochodzenie nie sa nigdy uzupelniane automatycznie. Pochodzenia wybiera sie z listy, do ktorej mozna dodawac (troche pochodzen jest juz wpisanych w skrypcie).
Obrazek

5. Przy wycenianiu lub sprzedazy danego przedmiotu, ile jest on wart jest automatycznie wylapywane i dodawane do bazy. Podobnie przy wystawianiu przedmiotu na aukcje lub dawaniu przedmiotu na zlecenie.

6. Alias '-szukaj' pozwala na przeszukiwanie bazy przedmiotow. Otwiera on okno, w ktorym mozna ustawic parametry przeszukiwania. Po kliknieciu 'Szukaj' w oknie, wyniki wyszukiwania pojawia sie w osobnym oknie w postaci odnosnikow. Klikniecie na odnosnik otwiera wpis danego przedmiotu, pozwalajac go edytowac.
Obrazek

7. Alias '-eq' ocenia wszystkie zalozone zbroje oraz dobyte bronie, usuwajac caly ten spam z ekranu i zostawiajac tylko paski oceny, a nastepnie pokazuje raport z tego w postaci graficznej w osobnym oknie (okno nie ma automatycznego fokusu, a ponowne wpisanie -eq zamyka je).
Obrazek

Cyfra znajdujaca sie na danym elementu zbroi czy broni pokazuje stan zniszczenia, a klikniecie na nia otwiera jego wpis. Rekawice i buty, jako niepsujace sie, sa oznaczone * zamiast cyfry i zawsze kolorze bialym. Kolor danego elementu takze zmienia sie w zaleznosci od stopnia zuzycia. Skrypt wykrywa jaki typ broni (mlot, miecz dwureczny, ect) czy tarczy (z AC czy bez AC) jest dobyty i rysuje odpowiednia grafike w odpowiednim miejscu. Tak samo wykrywa czy na dane miejsce jest zalozona zbroja oraz jej typ (lekka, srednia, ciezka) i zmienia odpowiednio rysunek.

8. Skrypt ladnie wspolpracuje z pomoca w CerdinLib, wiec jego aliasy sa dodawane do listy wywolywanej przez '-?'

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
========================================================== ZIOŁA =========================================================
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jednym z glownych przyczyn powstania skryptu Ziola byla potrzeba zmniejszenia spamu i ułatwienie szybkiego zorientowania się w tym, które zioło zostało użyte.
Startowa baza danych ziol, do sciagniecia z tym skryptem, zostala stworzona na podstawie informacji w skrypie Ethel, strony Wakahiko i informacji wlasnych.
Baza danych skryptu znajduje sie w /Dane/.ziola/. Pozwala na to update skryptu bez utraty zebranych/wprowadzonych do niego danych.

1. Zagladajac do woreczka, ogladajac szklany sloik lub otwart woreczek, ziola zostaja zsubowane, podajac opis, nazwe i krotkie zastosowanie. W ten sam sposob sa subowane ziola znalezione przez ciebie lub uzyte przez ciebie lub kogos. Skrypt koloruje ilosc ziol na odmienny kolor. Jako proces uboczny skrypt wykrywa rzeczy ktore wygladaja jak ziolo ale nie ma ich w bazie i koloruje je na rozowo by zwrocic uwage.

2. Gdy ty lub ktos wkladasz/wyjmujesz ziola z woreczka, zostaja one zsubowane, tak by pokazac tylko nazwe i ilosc (bez opisu). Sub ten nie psuje sie nawet przy ilosci ziol przekraczajacej kilka lini.
Obrazek

3. Alias '-ziolo' pozwala przeszukac baze danych ziol. Wpisz po nim kawalek nazwy lub opisu by pasujace wyniki wyswietlily sie na ekranie. Nie wpisuj nic, by pokazac wszystkie ziola (w zaleznosci od komputera moze chwile przylagowac). Po ziolach podana jest ich nazwa i zastosowanie w dlugiej formie (w przeciwienstwie do krotkiej formy, uzywanej w subach)

4. Po kliknieciu # przy nazwie wyszukanego ziola, w osobnym oknie otworzy sie jego wpis. Mozna tam zmienic wszystko dotyczace danego ziola. Sugeruje, by uzycie w subie trzymac jak najbardziej skrocone, a dodatkowe informacje dodawac do uzycia w bazie. Okno to pozwala tez dodac nowe ziolo, usunac wlasnie przegladane ziolo z bazy ziol oraz posegregowac baze ziol alfabetycznie (przydatne, gdy wprowadzilo sie sporo zmian i kolejnosc sie rozjechala)
Obrazek

5. Skrypt ladnie wspolpracuje z pomoca w CerdinLib, wiec jego aliasy sa dodawane do listy wywolywanej przez '-?'
  • Coś się zepsuło ! Dlaczego ?
Nie mam pojęcia. Napisz tutaj lub na prv co jest nie tak i jak uzyskać taki sam efekt “zepsucia” (jaki tekst użyłeś i jaki alias), a ja postaram się zobaczyć czym jest to spowodowane.
  • Przydał ci się skrypt ?
Napisz tutaj albo daj mi znać na prv.

Skrypt wrzucam na zasadzie 'jak jest', więc nie gwarantuje dalszego jego rozwijania ani poprawiania błędów. Postaram się na ile czas i chęci pozwolą.

Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: [Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Gleanevall » 28 cze 2016 19:56

Powinieneś częściej odwiedzać kowala. Takie zniszczone zbroje znacząco obrywają po statach.

Awatar użytkownika
Akali
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2015 19:21
Lokalizacja: København
Kontakt:

Re: [Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Akali » 28 cze 2016 23:55

Dla mnie bomba!
Olej trolla wyżej, bo to elf i publikuj skrypty dalej, bo idzie Ci coraz lepiej.
Dynamiczne okienka i klikanie(linki)... nie wiedziałem że da się coś takiego zrobić w zmudzie, wow,
Keep it up :-)
Akali, zaklinaczka Smoków Chaosu, kultysta Slaanesha, włóczykij.
Arkadia.ethel.pl :: Licznik Poziomów | Mapa | Wiedza
Arkadia MUD Discord :: https://discord.gg/s3KDVSf
Twitch.tv :: https://www.twitch.tv/nurgiel

Ysar

Re: [Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Ysar » 29 cze 2016 07:19

Gleanevall pisze:Powinieneś częściej odwiedzać kowala. Takie zniszczone zbroje znacząco obrywają po statach.
Miało być różnorodnie ;P Trochę się naszukałam zepsutych zbroi, żeby zrobić "focie" według wymagań ;P

Awatar użytkownika
Irwin
Posty: 31
Rejestracja: 18 mar 2016 15:03

Re: [Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Irwin » 29 cze 2016 09:27

Bardzo fajnie to wygląda. Świetna robota :!:
1

Cerdin
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2016 07:20

Re: [Zmud 7.21] Przedmioty i Ziola

Post autor: Cerdin » 29 cze 2016 11:40

Gleanevall pisze:Powinieneś częściej odwiedzać kowala. Takie zniszczone zbroje znacząco obrywają po statach.
Żadna zbroja nie ucierpiała podczas kręcenia tego filmu. Wszystkie zostały ładnie wyklepane przez kowala.
Akali pisze:Dla mnie bomba!
Olej trolla wyżej, bo to elf i publikuj skrypty dalej, bo idzie Ci coraz lepiej.
Dynamiczne okienka i klikanie(linki)... nie wiedziałem że da się coś takiego zrobić w zmudzie, wow,
Keep it up :-)
Sam byłem tym trochę zdziwiony jak przeprowadzałem pierwsze próby. Protokoły MXP (to co pozwala na te linki) nie były przewidywane przez autora (Zugg'a) do takich użyć, stąd takie dziwne, wielokrotnie zagnieżdżone składnie. ;) Ułatwia to niezmiernie obsługę skryptów likwidując potrzebę wielkiej ilości buttonow czy zapamiętywania niezliczonych aliasów służących tylko kontroli.
Dziękuje za miłe słowa.
Irwin pisze:Bardzo fajnie to wygląda. Świetna robota :!:
Ba! Działa jeszcze lepiej ! :) Dzieki.

Jak znajdę chwile czasu, dodam możliwość zrzucania bazy przedmiotów do pliku i potem importowania jej z tego pliku, żeby na przykład własnymi wpisami można by się było podzielić z kolegą. Coś przypominające ten mechanizm już istnieje, w formie aliasa 'ocen_zrzuc', jednak stworzone przez niego pliki nijak nie potrafią być przez skrypt odczytywane (za to są dużo prostsze do odczytania przez człowieka).

ODPOWIEDZ