Strona 42 z 56

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 18 paź 2016 11:46
autor: Jorhn
Napotkane kilkukrotnie - po opuszczeniu drużyny wywala mi okienko z kondycjami (w sensie, jest całkowicie puste). Nie pomaga restartowanie UI, więc na razie się robi szybki restart klienta :)
Coś chyba źle robię, ale kilka razy zgubiło mi mapę podążając za drużyną na terenach bez GMCP (ale to różne sytuacje typu oddaliłem się na chwilę od prowadzącego itp). Przyglądnę się temu bliżej, wyłapię logi i podeślę.
Plik z mapą zawiera samą mapę, czy również opisy lokacji, notatki itp? Bo sporo sobie poopisywałem "pod siebie" i nie wiem, czy aktualizować mapę, czy jednak nie.
A tak od strony rpg`owej - nie uważacie, że bieganie po świecie z otwartymi plecakami/sakiewkami itp jest co najmniej dziwne? Ja tam sobie przerobiłem aby przykładowo "wem" i inne tego typu otwierało xxx, brało/wkladało xxx i zamykało xxx ... jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu, że biegnąc po trakcie gubię monety :D

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 18 paź 2016 15:23
autor: Adremen
Jorhn pisze:Napotkane kilkukrotnie - po opuszczeniu drużyny wywala mi okienko z kondycjami (w sensie, jest całkowicie puste). Nie pomaga restartowanie UI, więc na razie się robi szybki restart klienta :)
Coś chyba źle robię, ale kilka razy zgubiło mi mapę podążając za drużyną na terenach bez GMCP (ale to różne sytuacje typu oddaliłem się na chwilę od prowadzącego itp). Przyglądnę się temu bliżej, wyłapię logi i podeślę.
Plik z mapą zawiera samą mapę, czy również opisy lokacji, notatki itp? Bo sporo sobie poopisywałem "pod siebie" i nie wiem, czy aktualizować mapę, czy jednak nie.
A tak od strony rpg`owej - nie uważacie, że bieganie po świecie z otwartymi plecakami/sakiewkami itp jest co najmniej dziwne? Ja tam sobie przerobiłem aby przykładowo "wem" i inne tego typu otwierało xxx, brało/wkladało xxx i zamykało xxx ... jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu, że biegnąc po trakcie gubię monety :D
Tak, o tym błędzie z opuszczeniem drużyny i oknem wiem. Wystarczy też jak zrobisz sobie /walka_restart
Co do gubienia GMCP - wiem o problemie i będę go lokalizował w najbliższym czasie.
Co do mapy to aktualizacja będzie na pewno, z większą ilością notatek, jakimiś opisami itd. No ale oczywiście nie trzeba będzie z niej korzystać :) Jeśli zacząłeś sobie pracę pod siebie i niczego Ci nie brakuje to nie widzę potrzeby aktualizacji.
Co do zamykania - było, ale już nie ma. Jeśli chcesz zamykać to faktycznie najlepiej delikatnie przerobić sobie aliasy i tyle.

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 19 paź 2016 08:06
autor: Tercoral
Mudlet 3.0 epsilon juz jest.
Tak tylko pisalem...

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 19 paź 2016 12:33
autor: Balkrag
http://www.mudlet.org/2016/10/mudlet-3- ... preview-5/


Ciekawe, szczegolnie ze mapper usprawniali mudletowy.

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 19 paź 2016 12:47
autor: Vicentil
O, doskonale!

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 19 paź 2016 14:01
autor: Jorhn
Jak zgłaszamy, to zgłaszamy:
"Ruszasz biegiem na zachod.
Imperialny trakt.
Trakt wiedzie na zachod i wschod.
(mapper): Chodzik aktualnie pracuje, najpierw zastopuj uzywajac '/stop'
> w
Ruszasz biegiem na zachod.
Imperialny trakt.
Trakt wiedzie na zachod i wschod."
Co jakiś czas wyskakuje taka informacja - na czystym szlaku, w losowych miejscach. Nie wynika do z jakiejkolwiek akcji po mojej stronie jako gracza.

Kolejna sprawa - przykładowo las z hobgoblinami na północ od Nuln. Ścieżki tam się zmieniają co apokalipsę, więc mapa powinna chyba przewidywać wszystkie możliwe kierunki, ale rodzi się problem, z tego, co widzę "róża wiatrów" jest rysowana na podstawie mapy, a nie na podstawie "wyjść" jakie otrzymaliśmy od serwera. Poruszanie się po tym terenie w chwili obecnej jest prawie niemożliwe ...

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 20 paź 2016 11:22
autor: Balkrag
przydaloby sie dodac do rozkazow rozkaz zablokowania druzynie.

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 20 paź 2016 11:44
autor: Dorgann
I co jeszcze?
Moze w pelni zautomatyzujemy Arkadie.

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 20 paź 2016 14:17
autor: Balkrag
Dorgann nie podoba ci sie to graj z klienta webowego arkadii.

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

: 24 paź 2016 20:30
autor: Adremen
Wersja 2.6a

To będzie duża aktualizacja, dlatego przed zalecam wykonanie sobie kopii zapasowej całego katalogu profilu z którego gracie.

1. Nowy sposób trzymania konfiguracji

Zmienia się sposób trzymania konfiguracji, czyli tych dwóch: ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper.
Po pierwsze, te dwa elementy są teraz złączone. Po drugie, trzymane jest to teraz w osobnym pliku, w katalogu profilu. Wycinek z Readme:
### USTAWIENIA ###

Skrypty maja swoje ustawienia, ktore mozna zaladowac za pomoc '/laduj [imie]'
Komenda '/laduj [imie]' laduje plik o nazwie [imie].txt z katalogu profilu
Mudleta.

!!! KATALOG PROFILU !!!
Aby dowiedziec sie gdzie siedzi katalog profilu, nalezy w linii komend w Mudlecie
wykonac komende:

lua getMudletHomeDir()

Zobaczymy cos pokroju:

""/Users/aaaa/.config/mudlet/profiles/Arkadia""

Z racji roznic Windows, Linux i OS X, profile sa w innych miejscach
i trzeba sobie samemu sprawdzic gdzie.

Aby zatem przygotowac plik konfiguracyjny do jakiegos imienia, wystarczy
z paczki skopiowac plik imie.txt do naszego katalogu profilu
i zmienic mu nazwe na np: adremen.txt
W katalogu profilu mozemy miec oczywiscie wiele takich plikow,
najsensowniej jeden plik/jedna postac.

Klepanie '/laduj [imie]' za kazdym razem kiedy sie wlacza Mudleta/loguje
moze byc upierdliwe, dlatego proponuje zrobic prosty trigger, ktory
bedzie nam ladowal ustawienia naszej postaci na konkretny tekst,
czyli na przyklad: "Witaj, Adremenie. Podaj swe haslo".

Wchodzimy zatem w Triggers i robimy "Add Item", nastepnie w polach wpisujemy
(przykladowo dla mojej postaci "Adremen")

- name: Adremen (tutaj dajcie cokolwiek, to po prostu nazwa triggera)
- 0: Witaj, Adremenie. Podaj swe haslo

- W tym duzym bialym polu dodajemy:

scripts_load_config("adremen")


I taki alias sprawi, ze logujac sie i podajac imie 'adremen', od razu
zostanie zaladowany plik 'adremen.txt'.
Zatem konfigurujac to dla innych imion po prostu zamiast 'adremen'
uzyc trzeba nazwy configu, ktory jest w waszym katalogu profilu.
w '0' oczywiscie daje sie tekst, ktory widzi sie po podaniu imienia
przy logowaniu.

W katalogu screenshot/ jest plik trigger_config ze screenshotem jak to
powinno wyglada dla postaci 'adremen'.
Podsumowując, można mieć teraz różne konfiguracje trzymane w osobnych miejscach (aczkolwiek sensownie jest myśleć o tym jako o konfiguracjach dla różnych postaci).

Przy aktualizacji sugeruję zrobić sobie kopię zapasową oraz wywalić te dwa elementy w Mudlecie w 'Scripts': ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper. W paczce, która jest do pobrania poniżej jest plik imie.txt, który jest wzorem do nowych ustawień. Większość ustawień się pokrywa, lecz doszły niektóre nowe, w tym bardzo istotne, ustawianie wrogów opisane w punkcie 2.


2. Zmiany w bazie NPCow/postaci

Od teraz wrogów nie dodaje się w bazie, lecz w configu. W configu jest odpowiadająca za to sekcja:

Kod: Zaznacz cały

-- Wrogowie (postacie i gildie)
-- Wystarczy dac liste gildii, osob, przykladowo:
-- scripts.people.enemy_guild = {"SC", "MC"}
-- lub scripts.people.enemy_people = {"Rurek", "Ogorek"}

scripts.people.enemy_guilds = {}
scripts.people.enemy_people = {}
Osoby, które mamy w bazie i są zgildiowane są teraz od razu ładowane. Można sobie budować własną bazę lub skorzystać ze startowej pobierając ją: '/pobierz_baze'.
W bazie ludzi nie ma już możliwości dodawanie notatek.

3. Dodatki i nowości w walkach.

Między innymi:
- dodanie /rb lub /rb [id] jako rozkazu blokowania celu ataku i rozkazu blokowania osoby z tym [id].
- dodanie /rp lub /rp [id] jako rozkazu przełamania obrony celu ataku i rozkazu przełamania obrony osoby z tym [id].
- wyróżnienie udanych przełamań oraz zasłon. Kiedy ktoś z naszej drużyny przełamie pojawi się informacja, że można 'zaatakowac cel ataku'.
- opuszczenie drużyny nie wysypuje już okna drużynowego.
- dodane strzałki uciekających nam wrogów.
- Kiedy używany klikalnych >> (zielonej i czerwonej), za każdym razem jest teraz dana osoba wskazywana jako cel obrony i ataku bez względu na to czy jest rozkaz czy nie. Bardziej precyzyjnie: klikając na polu przed jakims [id] naszego kompana, oznaczamy go jako cel obrony. Klikając drugi raz na zielonym >> przy tym kompanie wskażemy go jako cel obrony ponownie i wykonamy rozkaz zaslony tej osoby. Analogicznie jest z oznaczaniem celu ataku i rozkazywaniem ataku.

Poza tym:
- sporo poprawek
- dodanie podświetlania magików (broni, zbroi, artefaktów). Domyślnie podświetlane są kolorem 'tomato', kolor podświetlania można sobie zmienić w ustawieniach
- poprawki w mapperze ze śledzeniem drużyny. Jeśli coś gdzieś nie działa, proszę o logi gdzie się coś wysypało.
- dodane spece partyzanta i nozownika (tylko 3 osoba na razie) + gladiatora (1+3 osoba)



Niebawem zostanie udostępniona poprawiona mapa startowa.

Aktualizacja: Dla ludzi posiadających wersję >=2.0, '/aktualizuj_skrypty'
Dla ludzi <2.0, tutaj jest pelna paczka: klik

UWAGA: Nawet po wykonaniu "/aktualizuj_skrypty" trzeba wykonać następujące czynności:

1. Usunięcie ustawienia-skrypty oraz ustawienia-mapper
2. Skopiowanie z paczki imie.txt do katalogu profilu i zmiana nazwy na jakąś swoją (najlepiej [nasze_imie].txt)
3. [OPCJONALNIE] Dodanie triggera, który po zobaczeniu tekstu typu "Witaj [wasze_imie]. Podaj swe haslo:" sam zaladuje ten config (opisane w punkcie 1). Jeśli pominie się ten krok to za każdym startem mudleta trzeba ładować config używając: '/laduj adremen' (dla mojej postaci, mając plik 'adremen.txt' w katalogu profilu).

Ponieważ coś może pójść nie tak, bo zmienia się wiele, dlatego najszybszym kontaktem jest kontakt na IRCu (informacje o tym w README).