Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów
: 07 lut 2016 23:59
Zmiany, zmiany, zmiany...
Arkadia skrypty, wersja 1.3
Co w tej wersji?
Kilka dość kluczowych zmian.
1. Zmiana okna kondycyjnego i zmiana algorytmu do wspierania/atakowania celu ataku.
- Okno od teraz wygląda mniej więcej tak:
Kondycje zmienione na jeden # (oszczednosc miejsca), zasłony/atakujący przeniesione na koniec. Przy JA/członkach drużyny wciąż wylistowani ludzie, którzy atakują daną postać, przy wrogach wylistowani członkowie drużyni bijący poszczególnego wroga.
Prawdopodobnie w następnej wersji dojdzie alternatywna opcja do ustawienia okna na całą długość + pełnych opisów zamiast skrótów.
- Jednocześnie zmieniają się odrobinę klikalne, a dokładniej jedno:
a) klik na imieniu kogoś z drużyny - <zaslon tego członka>
b) klik na ID wroga - <zaatakuj tego wroga> (wciąż działa tylko na wrogach drużyny)
c) klik na shortcie/imieniu wroga - <zaslon czlonka druzyny przed tym przeciwnikiem> (czyli to jest zmieniony klikalny bind)
- Zmiana algorytmu wsparcia
Jest teraz rozbudowany. Jeśli prowadzący drużyny zaatakuje i wskaże kogoś jako cel ataku to dostaniemy:
czyli należy nacisnąć ALT+1 aby wykonać "zabij cel ataku". Jeśli prowadzący nie wskazuje, ale bije innego to wciąż pojawi się:
czyli należy nacisnąć ALT+W aby wesprzeć. Te bindy działają zawsze, komunikaty są pokazywane nie częściej niż 3 sekundy. Priorytetem jestem cel ataku - jeśli prowadzący wskazuje i nie bijemy celu ataku to nie częściej niż 3 sekundy będzie pojawiało się przypomnienie, tak długo aż będziemy bili przeciwnika innego niż aktualny cel ataku. Mniejszy priorytet ma sprawdzanie czy prowadzący bije innego niż my (czyli prowadzący nie wskazuje przeciwników, ale skrypt z GMCP "attack_num" wciąż widzi, że prowadzący bije innego przeciwnika niż my).
Komunikat pokaże się tylko jeden (czyli jeśli pokaże się o celu ataku to już o LEJESZ INNEGO nie).
2. Dodanie opcji do dolnego paska
Dodałem opcje przeciążenia, paniki i postępów, można je sobie dodać do paska na dole. Lista wszystkich pasków i pomoc: '/ui'.
3. Liczniki do postępów i zabitych.
- '/postepy' to licznik do postępów. Po wykonaniu '/postepy' pokaże tabelkę z aktualnym czasem oraz godziną kiedy wbiliśmy postępy. W czasie kiedy wskoczą nam postępy (działa po GMCP bo przychodzi komunikat) pokaże komunikat typu:
- '/zabici' to licznik zabitych (tylko dla naszej postaci = tylko dla "^Zabiles ..."). '/zabici_reset' resetuje licznik. '/zabici' pokaże tabelkę z poszczególnymi wrogami i łączną sumą wszystkich. W przyszłości planowany licznik uwzględniający drużynę.
4. Ładowanie skryptów walki
Skrypty walki ładują się teraz po dłuższym czasie od zalogowaniu (~15 sekund), bo dodałem sprawdzanie czy GMCP jest włączone.
Instalacja
Standardowa - usunąć paczkę, restart mudleta i powinno wszystko działać. Radzę przejrzeć całe '/skrypty'
Arkadia mapper, wersja 1.2
Co w tej wersji?
1. Dodanie usuwania stubów
Stuby to te kikuty, które czasami można zobaczyć. Oznaczają, że jest wyjście w tym kierunku. Czasami jest tak, że chcemy przerysować linie łączące dwie lokacje. Załóżmy, że mamy:
i przerysowujemy sobie linię w inych kierunkach.
Problemem jest, że wtedy przy górnej i dolnej lokacji zobaczymy te kikuty na se i nw tak jak były oryginalnie (pomimo posiadania nowych kresek, które wyrysowaliśmy). Dzieje się tak dlatego, bo Mudlet nie usuwa stubów w momencie, kiedy pokoje są łączone, dlatego dodałem komendę:
która powoduje, że na aktualnej lokacji zostaną usunięte wszystkie stuby i nie będą już widoczne przy lokacji.
2. Zmiana otwierania bram.
Od teraz gdy idziemy gdzieś manualnie i natrafimy bramę to pokaże się komunikat, że:
trzeba wtedy nacisnąć ALT+2 i skrypt zawoła "zastukaj we wrota" i można kontynuować drogę. Czyli trigger widząc, że jest brama po prostu pokaże komunikat o użyciu ALT+2.
Instalacja
Standardowa - usunąć paczkę, restart mudleta i powinno wszystko działać. Radzę przejrzeć całe '/mapper'.
I jak zwykle będę wdzięczny za informacje o jakichkolwiek błędach/problemach/uwagach.
Arkadia skrypty, wersja 1.3
Co w tej wersji?
Kilka dość kluczowych zmian.
1. Zmiana okna kondycyjnego i zmiana algorytmu do wspierania/atakowania celu ataku.
- Okno od teraz wygląda mniej więcej tak:
Kod: Zaznacz cały
[ @][#######] JA <- [0,3]
[ A][#######] teammate1 <- [1,2]
[ B][#######] teammate2
[ C][#######] teammate3
[ 0][#######] drazliwy jasnooki mezczyzna -> [@,A,C]
[ 1][#######] gorliwy krotkowlosy mezczyzna -> [B]
[ 2][#######] arogancki bystrooki mezczyzna
[ 3][#######] arogancki gladkolicy mezczyzna
Prawdopodobnie w następnej wersji dojdzie alternatywna opcja do ustawienia okna na całą długość + pełnych opisów zamiast skrótów.
- Jednocześnie zmieniają się odrobinę klikalne, a dokładniej jedno:
a) klik na imieniu kogoś z drużyny - <zaslon tego członka>
b) klik na ID wroga - <zaatakuj tego wroga> (wciąż działa tylko na wrogach drużyny)
c) klik na shortcie/imieniu wroga - <zaslon czlonka druzyny przed tym przeciwnikiem> (czyli to jest zmieniony klikalny bind)
- Zmiana algorytmu wsparcia
Jest teraz rozbudowany. Jeśli prowadzący drużyny zaatakuje i wskaże kogoś jako cel ataku to dostaniemy:
Kod: Zaznacz cały
cecho ("<red>***************************************\n")
cecho ("<red>* ZAATAKUJ WSKAZANY CEL: ALT+1 *\n")
cecho ("<red>***************************************\n")
Kod: Zaznacz cały
cecho ("<red>***************************************\n")
cecho ("<red>* Lejesz innego! ALT+W *\n")
cecho ("<red>***************************************\n")
Komunikat pokaże się tylko jeden (czyli jeśli pokaże się o celu ataku to już o LEJESZ INNEGO nie).
2. Dodanie opcji do dolnego paska
Dodałem opcje przeciążenia, paniki i postępów, można je sobie dodać do paska na dole. Lista wszystkich pasków i pomoc: '/ui'.
3. Liczniki do postępów i zabitych.
- '/postepy' to licznik do postępów. Po wykonaniu '/postepy' pokaże tabelkę z aktualnym czasem oraz godziną kiedy wbiliśmy postępy. W czasie kiedy wskoczą nam postępy (działa po GMCP bo przychodzi komunikat) pokaże komunikat typu:
Kod: Zaznacz cały
[07/02 14:00:00] Wlasnie wbiles postepy: bardz male
4. Ładowanie skryptów walki
Skrypty walki ładują się teraz po dłuższym czasie od zalogowaniu (~15 sekund), bo dodałem sprawdzanie czy GMCP jest włączone.
Instalacja
Standardowa - usunąć paczkę, restart mudleta i powinno wszystko działać. Radzę przejrzeć całe '/skrypty'
Arkadia mapper, wersja 1.2
Co w tej wersji?
1. Dodanie usuwania stubów
Stuby to te kikuty, które czasami można zobaczyć. Oznaczają, że jest wyjście w tym kierunku. Czasami jest tak, że chcemy przerysować linie łączące dwie lokacje. Załóżmy, że mamy:
Kod: Zaznacz cały
o
\
o
Problemem jest, że wtedy przy górnej i dolnej lokacji zobaczymy te kikuty na se i nw tak jak były oryginalnie (pomimo posiadania nowych kresek, które wyrysowaliśmy). Dzieje się tak dlatego, bo Mudlet nie usuwa stubów w momencie, kiedy pokoje są łączone, dlatego dodałem komendę:
Kod: Zaznacz cały
/usun_stuby
2. Zmiana otwierania bram.
Od teraz gdy idziemy gdzieś manualnie i natrafimy bramę to pokaże się komunikat, że:
Kod: Zaznacz cały
amap:print_log("**** OTWORZ UZYWAJAC ALT+2 ****")
Instalacja
Standardowa - usunąć paczkę, restart mudleta i powinno wszystko działać. Radzę przejrzeć całe '/mapper'.
I jak zwykle będę wdzięczny za informacje o jakichkolwiek błędach/problemach/uwagach.