Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Vicentil pisze:Proces wyglada tak, ze sprawdzam czy dane wyjscie istnieje, wracam, rozpoczynam rysowanie - dodaje lokacje obok tej, na ktorej jestem, wylaczam rysowanie, przechodze na nowo zmapowana lokacje, wlaczam rysowanie, wracam na poprzednia, aby sie zlinkowaly i tak dalej. Jest to meczace, choc od lat nie uzywalem mappera i nie wiem jak sprawuje sie np. ten z TF-a (slyszalem, ze bardzo dobrze).
Zdecydowanie źle korzystasz z rysowania :)
Moja propozycja: ustaw się na lokacji, którą masz ostatnią zmapowaną. Włączasz /rysuj manual i jedziesz, i tyle. Po prostu chodzisz rysując.

Chodząc mapper będzie rysował (domyślne kroki są o '2' przeskoki). Jeśli wejdziesz na koordynaty lokacji, która już jest to się połączą. Jeśli tak jak opisujesz co chwila wyłączasz/przełączasz się pomiędzy rysowaniem/chodzeniem a nie to robisz to źle.

Jeśli potrzebujesz przesunąć jakąś lokację (na przykład aby była w odległości '4', a nie 2) to klikasz na nią prawym i "move". Pamiętaj jednak, że jeśli przesuniesz lokację, na której się aktualnie znajdujesz to musisz zrobić "/ustaw [numer_lokacji]"! To jest potrzebne, bo zmieniły się koordynaty lokacji na której stoisz i skrypty też o tym muszą wiedzieć. Modyfikując przez "move" nie mówisz o tym skryptom, "/ustaw" to zrobi. Być może kiedyś nagram krótki tutorial jak to działa

Co do mappera to dzisiaj wrzucam aktualizację. Wreszcie uporałem się z największą bolączką, czyli gubieniem się przy szybkim chodzeniu po lokacjach bez gmcp (lasy, jaskinie etc). Można teraz chodzić tak samo szybko i mapper się nie gubi. Paczkę wrzucą w przeciągu kilkunastu godzin.
Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil »

Dzięki za odpowiedź. Niestety chodzenie po włączeniu opcji rysuj kończy się czymś takim (to ma być Baccala), jak w załączniku. Może to związane z Mudletem 3.
Załączniki
Zrzut ekranu 2016-03-07 o 09.58.29.png
Zrzut ekranu 2016-03-07 o 09.58.29.png (180.38 KiB) Przejrzano 3707 razy
Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil »

Bugi w Mudlecie 3.0.0-delta:

1. Czasami okno druzynowe/z paskami zdrowia przestaje sie odswiezac (czyli np. nadal widze na liscie kilku wiesniakow, pomimo, ze juz dawno wyszedlem z lokacji - restartuje wtedy Mudleta).

2. Czasami okno druzynowe nie odswieza sie, do momentu klikniecia w nie (cos jak artefakt: https://www.dropbox.com/s/4zezr5gqpaxs4 ... 4.png?dl=0)

3. Po uruchomieniu klienta, musze w odpowiedniej kolejnosci kliknac w kilka rzeczy: najpierw wybrac profil, nastepnie kliknac na „show map”, wejsc do preferencji i odznaczyc „show main toolbar”. Jesli zrobie to w zlej kolejnosci, zamiast (schowanego) menu mam bialy pasek: https://www.dropbox.com/s/0llkx7vro09gb ... 9.png?dl=0

4. Problem z mapperem - screen wkleilem w poprzednim poscie (wynik wklepania komendy /rysuj manual, z gmcp tez byly podobne problemy, jesli dobrze pamietam). Korzystam obecnie z mapy dolaczonej do paczki, bo przy probach rysowania chcialem wyrzucic laptopa przez okno ;) Toporna metoda, ktora opisalem przy okazji jaskini, dziala.

5. Problemy przy pisaniu/wysylaniu listow - gram na pelnym ekranie (ficzer z nowszych wersji OSX) i nagle zweza sie on do malej przestrzeni w lewym dolnym rogu, reszta to czern. Postaram sie przy okazji zapisac screenshota i moze dojsc do tego, kiedy dokladnie sie to dzieje. Polecam sprobowac ;)

6. Znikajacy panel na dole (paski many itd. ale i sam panel z ikonkami Mudleta): https://www.dropbox.com/s/ohxsvhvqr3x2h ... 4.png?dl=0

Na razie tyle ode mnie.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Arkadia mapper, wersja 1.3

Co w tej wersji?

W tej wersji postanowiłem głównie uporać się z największym problemem, czyli gubieniem się mappera na lokacjach bez GMCP przy szybkim chodzeniu.
Rozwiązałem to w taki sposób, że ruchy komendy wysyłane do klienta są kolejkowane i później jak jest fizyczny ruch (przychodzi gmcp.room) to jest brany ostatni możliwy kierunek z listy (włącznie ze specjalnymi). Dzięki temu można teraz chodzić normalnie + działają ścieżki typu "e;se;e;e;n" jeśli wpisze się to do okna linii komend.

Poprawionych zostało też kilka błędów.

Instalacja
Standardowa - usunąć paczkę, restart mudleta, zainstalować nową paczkę. Pomoc w '/mapper'.

Oczywiście mogą być jakieś problemy, bo sporo się zmieniło w całym mechanizmie chodzenia dlatego będę wtedy wdzięczny za przesłanie logów i krótkie opisanie co jest nie tak jeśli wystąpią problemy. Można tutaj na forum, albo na ircu jako 'dzordzyk' na #arkadia.

W dodatku, nagrałem krótki wideo tutorial dotyczący tego jak sprawnie używać tego mappera: https://www.youtube.com/watch?v=Es1uQiPqkTA

Następna aktualizacja dla mappera będzie zawierala wsparcie do zapamiętywania NPCów do konkretnych lokacji (przydatne przy paczkach), z kolei następna wersja skryptów będzie zawierała nową wersję ziół. Między innymi zaglądanie i drukowanie zawartości w taki sposób (dojdą do tego jakieś kolory do 'działania') czy branie ziół z odpowiednich woreczków typu '/wezz deliona [ilosc]', gdzie ziola będą brane z odpowiednich worków. Ale to pewnie niebawem.
Załączniki
mapper13.zip
(15.88 KiB) Pobrany 101 razy
Wulgor
Posty: 59
Rejestracja: 21 lip 2015 22:11

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Wulgor »

A ja w poprzedniej wersji mialem problem z rysowanie recznym, np. jak zagalopowalem sie i o jeden raz np. dalem nw, a takie wyjscie nie istnialo - mapper wstawial tam lokacje, cos robilem nie tak?
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Wulgor pisze:A ja w poprzedniej wersji mialem problem z rysowanie recznym, np. jak zagalopowalem sie i o jeden raz np. dalem nw, a takie wyjscie nie istnialo - mapper wstawial tam lokacje, cos robilem nie tak?
Mudlet 2.1 czy 3.0? Bazując na tym, co Vicentil opisywał to 3.0 ma sporo błędów w funkcjach mappera (ja też ich doświadczałem jak próbowałem go pisać pod 3.0).
Jeśli jesteś w rysowaniu ręcznym i próbujesz iść w jakimś kierunku, ale nie ma tam drogi to mapper nic nie powinien narysować (pokazywałem to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Es1uQiPqkTA#t=7m37s). Mapper wyrysuje lokację, kiedy nadejdzie gmcp.room, a ten komunikat nadchodzi tylko wtedy, gdy zmienia się lokacja. Jeśli próbujesz gdzieś wyjść, ale nie da się/coś blokuje/nie dajesz rady to gmcp nie nadchodzi i nic nie powinno być wyrysowane. Ale jeśli byłbyś w stanie zreprodukować błąd i wysłać mi loga/opis to wtedy sprawdziłbym czy faktycznie jest coś, czego mapper nie obsługuje.
Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil »

Sprawdzilem wersje 2.1 i jest to zupelnie inna bajka, jesli chodzi o mapowanie. Wiekszosc problemow, ktore wczesniej mialem, zniknela.

Natomiast sytuacja nie wyglada ciekawie - wersja 2.1 na retinie wyglada marnie (i brakuje kilku ficzerow, z ktorych korzystam), natomiast wersja 3 nie jest juz rozwijana. A nawet jesli jest (z aktywnosci na forum i stronie wynika, ze nie), to moim zdaniem nie ma liczyc na update. Chyba jednak wroce na 3 i bede przelaczal sie na 2.1, aby mapowac.
Sekil
Posty: 6
Rejestracja: 17 lut 2016 04:40

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Sekil »

Adremen pisze:
Wulgor pisze:A ja w poprzedniej wersji mialem problem z rysowanie recznym, np. jak zagalopowalem sie i o jeden raz np. dalem nw, a takie wyjscie nie istnialo - mapper wstawial tam lokacje, cos robilem nie tak?
Mudlet 2.1 czy 3.0? Bazując na tym, co Vicentil opisywał to 3.0 ma sporo błędów w funkcjach mappera (ja też ich doświadczałem jak próbowałem go pisać pod 3.0).
Jeśli jesteś w rysowaniu ręcznym i próbujesz iść w jakimś kierunku, ale nie ma tam drogi to mapper nic nie powinien narysować (pokazywałem to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Es1uQiPqkTA#t=7m37s). Mapper wyrysuje lokację, kiedy nadejdzie gmcp.room, a ten komunikat nadchodzi tylko wtedy, gdy zmienia się lokacja. Jeśli próbujesz gdzieś wyjść, ale nie da się/coś blokuje/nie dajesz rady to gmcp nie nadchodzi i nic nie powinno być wyrysowane. Ale jeśli byłbyś w stanie zreprodukować błąd i wysłać mi loga/opis to wtedy sprawdziłbym czy faktycznie jest coś, czego mapper nie obsługuje.
Mudlet 2.1, niestety loga nie mam (nie wiem, jak go zrobic) :D

Ale jeszcze raz sprobuje rysowac, moze jednorazowo cos sie pokickalo:)
Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum »

Adremen pisze:
Mudlet 2.1 czy 3.0? Bazując na tym, co Vicentil opisywał to 3.0 ma sporo błędów w funkcjach mappera (ja też ich doświadczałem jak próbowałem go pisać pod 3.0).
Jeśli jesteś w rysowaniu ręcznym i próbujesz iść w jakimś kierunku, ale nie ma tam drogi to mapper nic nie powinien narysować (pokazywałem to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Es1uQiPqkTA#t=7m37s). Mapper wyrysuje lokację, kiedy nadejdzie gmcp.room, a ten komunikat nadchodzi tylko wtedy, gdy zmienia się lokacja. Jeśli próbujesz gdzieś wyjść, ale nie da się/coś blokuje/nie dajesz rady to gmcp nie nadchodzi i nic nie powinno być wyrysowane. Ale jeśli byłbyś w stanie zreprodukować błąd i wysłać mi loga/opis to wtedy sprawdziłbym czy faktycznie jest coś, czego mapper nie obsługuje.
Ja już teraz wiem, że to wszystko przez to, że mam klienta Mudlet 3.0. Rozumiem, że sugerujesz przejście na 2.1? Jak sam rysowałem mapę na 3.0 to się tak nie wieszało jak z tą która była załączona. Ta załączona przy szybkim chodzeniu, gubi się na traktach i w miastach.
Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil »

Zrobilem, tak jak napisalem - uzywam 3.0.0 do gry i 2.1 do mapowania nowych terenow.

Czasem zmapuje tez kilka lokacji na 3, wtedy korzystam z trybu manualnego i tej opcji:
/ustaw_opcje laczenie_stubow 0

Potrafie "obejsc" kilka bugow, ale zdecydowanie nie polecam rysowania w 3.

Na szczescie ustawienia sa wspoldzielone, wiec mozna spokojnie grac na jednej wersji i raz po raz przelaczyc sie na druga (2.1), zeby cos zmapowac.
ODPOWIEDZ