Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Villon pisze: 1. Mapper gubi się chodząc nawet po terenach z GMCP (przechodząc niestandardowymi przejściami z jednej lokacji z GMCP do drugiej z GMCP)
Pewnie lokacje te nie są połączone na mapie. W takich przypadkach powinieneś mi wysyłać miejsca, gdzie się gubi. W przeciwnym razie nie jestem w stanie nanosić poprawek.
Villon pisze: 2. Przestała działać mapa przy funkcji "idz". Ide ale na mapie tego nie widać (nawet na szlaku z GMCP). Ale automat idz niespiesznie/marszem/itd działa dobrze be gubienia
To zostanie niebawem naprawione.
Prav
Posty: 75
Rejestracja: 28 gru 2016 09:34

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Prav »

Odnośnie gubienia się mappera w miastach, to do poprawy m.in:
Novigrad:
Nazwa lokacji: 2316 i 2328 (brak połączenia góra-dół)
Nazwa lokacji: 2241 <- brakuje budynku na wschodzie

Oxenfurt:
Nazwa lokacji: 2474 - brak lokacji na górze (conajmniej jednej)
Nazwa lokacji: 14645 <- brak wejscia na górę

Skellige: też są błędy, ale muszę tam wrócić aby podać szczegóły.

Czy taka forma zgłaszania jest ok?
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Prav pisze:Odnośnie gubienia się mappera w miastach, to do poprawy m.in:
Novigrad:
Nazwa lokacji: 2316 i 2328 (brak połączenia góra-dół)
Nazwa lokacji: 2241 <- brakuje budynku na wschodzie

Oxenfurt:
Nazwa lokacji: 2474 - brak lokacji na górze (conajmniej jednej)
Nazwa lokacji: 14645 <- brak wejscia na górę

Skellige: też są błędy, ale muszę tam wrócić aby podać szczegóły.

Czy taka forma zgłaszania jest ok?
Jak najbardziej taka forma jest w porządku.
Walkirr
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2016 06:03
Lokalizacja: San José, Costa Rica

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Walkirr »

Lazik mysli ze postac sie przemieszcza gdy jest sie zatrzymanym przez straz, np wejscie do Uni w Oxen z bronia; siedze; lub gdy nacisne kierunki podczas pisania listu; czytania ksiazki lub innej czynnosci ktora trzeba 'przestac' by moc isc.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Walkirr pisze:Lazik mysli ze postac sie przemieszcza gdy jest sie zatrzymanym przez straz, np wejscie do Uni w Oxen z bronia;
Co do strażnika w Oxenfurcie, mam taki wzorzec do wyłapania tego:

Kod: Zaznacz cały

.*mowi do ciebie: Nikt z bronia nie wejdzie na teren Uniwersytetu\. Prosze zostawic ja na stojaku\.$
Jeśli tekst, który zauważyłeś nie pasuje do tego, wyślij mi go abym mógł go dodać.
Walkirr pisze:siedze; lub gdy nacisne kierunki podczas pisania listu; czytania ksiazki lub innej czynnosci ktora trzeba 'przestac' by moc isc.
siedzenie powinno być wyłapane (mapper nie powinien się ruszyć). Jeśli nie zostało, wyślij mi kawałek loga.
Co do pisania listów, czytania książek itp: tak już pozostanie. Zbędnym jest pisanie niepotrzebnie zaawansowanych automatów tylko dlatego, aby uniknąć tak rzadkich przypadków. Wyobraź sobie ogrom pracy jaki musisz robić: wyłapywać poszczególne stany rozpoczęcia danej czynności, zakańczania, blokowania/odblokowywania mappera.
Prostszym kompromisem będzie podkreślenie niektórych czynności takich jak zakończenie czytania, aby ułatwić wyłapanie tego.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Wersja 2.13

Poczta na dolnym pasku

Pojawiło się MAIL na dolnym pasku z kilkoma stanami: READ, SEND, SYNC, NEW, NEW+

Po nadejściu poczty otrzymuje się NEW, po otrzymaniu kolejnych listów i nie odczytaniu otrzymuje się NEW+. Wtedy też po kliknięciu na 'mail' wykona się 'wyslij zwierze'.
Po wizycie na poczcie i zobaczeniu 'Listy nieprzeczytane', pojawi się stan READ (czyli zobaczyło się listy, ale wciąż są nieprzeczytane). Po odczytaniu 'mail' zrobi się puste.

Wysłanie ptaka ustawia SYNC, a SEND jest ustawiane po napisaniu listu. Wtedy też kliknięcie na polu 'mail' spowoduje wykonanie 'wyslij zwierze'. W razie problemów/niejasności/błędów poproszę o raportowanie.


ciosy w innych/ciosy w ciebie

Zostało wprowadzone rozgraniczenie w gagowaniu opisów walki. Ciosy innych zostały wydzielone do "ciosy innych" i do "ciosy innych we mnie".
Aby to ustawić, trzeba skorzystać z nowego pliku imie.txt w paczce lub przekopiować zaktualizowane nowe sekcje.


Wyłączenie/włączenie Mudleta a mapper

Dotychczas było to dość uciążliwe. Po restarcie Mudleta trzeba było się na nowo ustawiać na mapie. Mapper pokazując poprawną pozycję (ostatnią sprzed restartu) nie poruszał się. Teraz zostało to poprawione, restart Mudleta sprawia, że mapper będzie podążał bez konieczności ustawiania się.


Dodatki w bindach do walki

'/z' wykona domyślne akcje dla celu ataku
'/zab [id]' - rozpocznie blokowanie osoby z tym id
'/zab' - rozpocznie blokowanie celu ataku


Nowy sposob wyswietlania wrogow i bindow na nich

Wygląda to teraz tak. W związku z tym drobne zmiany:

F1 to atak na wroga, który pojawił się na lokacji. F2 to 'przelam obrone celu ataku', F3 to 'zablokuj cel ataku'.

Poprawki/małe dodatki

- kompas został uproszczony. Od teraz przy używaniu kompasu, przed wysłaniem kierunku jest robione "sprawdz kierunki". Trzeba mieć kompasy w ręce
- 'idz' zostało naprawione, w razie jakichkolwiek problemów poproszę o kontakt
- '/napraw_ubrania' to alias na naprawę ubrań u krawca, włącznie z wyciąganiem/wkładaniem monet do pojemnika na pieniądze
- wyróżnione teksty dotarcia na górę/zejścia na dół przy wspinaczce
- dodana baza magicznych przedmiotów (podświetlane będą w każdym przypadku, thanks to Orrgar)
- poprawki w przemykaniu/przemykaniu z drużyną, nie powinien się już mapper gubić. Jakiekolwiek dziwne zachowania proszę raportować, najlepiej z logami.
- ulepszone odnajdywanie się mappera po zejściu ze statku/promu/dylizansu/wozu (trzeba używać binda '['!)


Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty'
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 2.13
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Wersja 2.14

Globalny licznik zabitych

Licznik, który będzie zliczał wszystkie zabite stworzenia w grze. Będzie zliczał tak długo, aż nie zostanie zresetowany. Wycinek ze '/skrypty':

Kod: Zaznacz cały

| /zabici2 - globalny licznik zabitych (od resetu).                              |
| /zabici2! - globalny licznik zabitych z uwzglednieniem zabitych/dzien.         |
| /zabici2 [data] - log zabitych z dnia o [data].                                |
| np: /zabici2 2017/1/22. Data musi byc w takiej formie: [rok]/[miesiac]/[dzien].|
| /zabici2_reset - resetuje globalny licznik zabitych.                           |
Wygląda to tak i tak

Licznik jest jeden na postać, dlatego też aby rozpocząć z jego korzystania, do pliku konfiguracyjnego trzeba dodać taką linię ze swoim imieniem:

Kod: Zaznacz cały

scripts.character_name = "imie postaci"
czyli przykładowo dla mojej postaci:

Kod: Zaznacz cały

scripts.character_name = "Adremen"
taka linia musi znajdować się w pliku, który jest ładowany. W przeciwnym razie licznik nie działa, bo nie wie dla której postaci zliczać.
Można też skorzystać z pliku 'imie.txt' z paczki i go odpowiednio zmodyfikować.

Globalny licznik postępów

Licznik, dzięki któremu można sobie zliczać postępy. Będą zliczane tak długo aż licznik nie zostanie zresetowany.
Najważniejsza różnica to taka, że dodawać postępu trzeba do niego manualnie. Licznik '/postepy' działa na GMCP, licznik '/postepy2' działa manualnie (czyli kończąc expić trzeba sobie dodać postępy).

Wycinek ze '/skrypty'

Kod: Zaznacz cały

| /postepy2 - globalny licznik postepow.                                         |
| /postepy2+ - dodaje jeden postep do globalnego licznika.                       |
| /postepy2+ [ile] - dodaje [ile] postepow do globalnego licznika.               |
| np /postepy2+ 4 doda 4 postepy. Musi to byc liczba mniejsza badz rowna 15!     |
| /postepy2- [id] - usuwa wpis z globalnego licznika o tym [id]. id mozna        |
| znalezc jako pierwsza kolumna od lewej w /postepy2.                            |
| /postepy2_reset - resetuje globalny licznik postepow.   
Wygląda to tak.

Podobnie jak z globalnym licznikiem zabitych, aby używać licznika postępów trzeba ustawić w pliku konfiguracyjnych, który się ładuje ustawienie 'scripts.character_name'.

Jeśli pojawią się jakieś błędy lub dziwne działania, będę wdzięczny za raporty.


Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty'
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 2.14
Awatar użytkownika
Bygost
Posty: 18
Rejestracja: 29 lut 2016 18:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Bygost »

Czy mi się wydaje czy nie da się usunąć tych defaultowych profili? Strasznie mnie to irytuje. :)
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Wersja 2.15

/ubrania oraz /sprzet

Dochodzą dwa aliasy, które pozwolą zobaczyć stany wszystkich ubrań i broni/zbroi.
Wygląda to tak i tak.

Zostały też dodane suby do ubrań podobnie jak to jest w broniach i zbrojach.

Więcej opcji w zarządzaniu pojemnikami na bron/tarcze

Wycinek z nowego pliku konfiguracyjnego (plik imie.txt w paczce)

Kod: Zaznacz cały

-- Konfiguracja zachowania /db oraz /ob. Mozna sobie zdefiniowac ktore tarcze elementy
-- (1, 2, 3, ktores dwa albo wszystkie) maja byc dobywane/zakladane i opuszczane/chowane
-- przy /db i /ob.
-- jesli pozostawi sie tak jak jest (czyli {}) to bedzie 'dobadz wszystkich broni' i 
-- analogicznie dla opuszczania. Jesli ustawi sie:
-- scripts.inv.main_weapons_action = {1, 2}
-- to przy /db i /ob beda wykonywane akcje na pojemniku 1 i 2.
-- Jest wsparcie dla tarczy (jesli jest ustawiona jako slot powyzej)
scripts.inv.main_weapons_action = {}

-- Konfiguracja jaka ma byc komenda dobywania.
-- Domyslnie jest to 'podobadz broni z ...' i  i taka komenda
-- pozostanie gdy pozostawi sie te opcje nieustawiona. Mozna na przyklad dla straznika zrobic:
-- scripts.inv.weapon1_action = "powyjmij bron z <pojemnika>;gzdobadz broni"
-- wtedy zamiast standardowego 'podobadz broni z ...' wykona zdefiniowane akcje.
-- Trzeba pamietac o <pojemnika>, ktore automatycznie bedzie zastapione odpowiednia
-- nazwa pojemnika.
scripts.inv.weapon1_action_on = false
scripts.inv.weapon2_action_on = false
scripts.inv.weapon3_action_on = false

-- To samo co powyzej ale dla opuszczania broni.
-- Jesli nie jest zdefiniowane to jest wykonywane domyslne 'powsun bron ...'
scripts.inv.weapon1_action_off = false
scripts.inv.weapon2_action_pff = false
scripts.inv.weapon3_action_off = false
Po krótce: wsparcie dla duala, konfigurowanie co ma się dziać na /db oraz /ob. Możliwość zdefiniowania swoich ruchów wyjmowania/dobywania broni.

Możliwość ustawienia komendy do atakowania zamiast "zabij"

W pliku konfiguracyjnym można zdefiniować (wycinek z nowego imie.txt):

Kod: Zaznacz cały

-- Ustawianie ataku do bindow zamiast zwyklego 'zabij'
-- Przykladowo: 
--
-- ateam.attack_command = "chzabij"
--
-- bedzie wykonywalo "chzabij" zamiast "zabij" w bindach skryptowych.
-- 
-- Jesli pozostawione nieruszone to bedzie zwykle "zabij"
ateam.attack_command = nil
Wzmocnienie obrony

Kod: Zaznacz cały

| /za [team_id] [id] - zaslania tego czlonka druzyny przed konkretnym wrogiem.   |
Ogłuchy + wytrącenia

Trafiają teraz do pola ALERT. Dodane zostały gagi do ogłuchów.

Poprawki/łatanie błędów

- poprawki do stabilności porzucania/dołączania do drużyny
- poprawki do stabilności w /obecni
- poprawki tablic, speców GP
- poprawki niektórych magicznych przedmiotów, temblaków itp.


Jeśli pojawią się jakieś błędy lub dziwne działania, będę wdzięczny za raporty.

Pojawiła się również aktualizacja startowej mapy. Można ją pobrać za pomocą '/pobierz_mape'.

Aktualizacja: '/aktualizuj_skrypty'
Tutaj jest pełna paczka: Skrypty 2.15
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017 02:55 przez Adremen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen »

Od teraz wszystkie błędy, propozycje, sugestie i inne proszę zgłaszać tutaj: https://github.com/tjurczyk/arkadia-skrypty
Bygost pisze:Czy mi się wydaje czy nie da się usunąć tych defaultowych profili? Strasznie mnie to irytuje. :)
Próbowałeś usunąć ręcznie katalogi tych profilów? W sensie z poziomu Findera/eksploratora.
ODPOWIEDZ