PRZED AKTUALIZACJĄ przeczytaj kolejny post z instrukcjami + zalecam wykonanie backupu całego profilu.
Arkadia Skrypty + Mapper 2.0
Od teraz Skrypty i Mapper są już dostarczane jako jedna paczka. W dodatku, w paczce jest skrypt aktualizacyjny, który wystarczy uruchomić jednym poleceniem aby zaktualizować skrypty (więcej będzie w odpowiedniej sekcji).
1. Nowy pasek dolny
W ostatnim czasie pracowałem w zasadzie głównie na funkcjonalnym paskiem dolnym. Tak to wyglada.
Po kolei, pasek ma 3 części: lewy (róża wiatrów, teraz już nie da się jej wyłączyć), środkowy (belka, która była poprzednio, wciąż dostępne 3 tryby) oraz prawy informacyjny, włącznie z klikalnymi sekcjami. Zacznę od opisywania nowej róży.
Nowa róża wiatrów
Róża wiatrów została przeniesiona z oddzielnego okna do tego paska. Po pierwsze, utrzymywania dodatkowego okna specjalnie dla róży było dość upierdliwe. Po drugie, jest na nią miejsce w dolnym pasku, więc dlaczego miałoby jej tam nie być. Róża od teraz pracuje w symbolach: | - \ / itp.
Dodatkowo, nowa rzecz to podkreślanie kierunku, z którego się przyszło (na pomarańczowo, na powyższym screenie można zobaczyć kierunek wschodni.
Kolejna dość istotna sprawa to jeśli wejdziemy na lokację, które nie ma w mapperze, albo mapper jest zgubiony to na róży wiatrów będą wyświetlały się kierunki dostępne w GMCP (kiedy jednak mapper działa, kierunki na róży idą z mappera, dzięki temu mamy kierunki na terenach, gdzie są niewidoczne wyjścia, czyli bagna itp).
Jest teraz tylko jedno pole ze specjalnym przejściem. Róża wciąż jest klikalna.
Środkowa część, czyli stara belka
Działa dokładnie tak samo jak przed zmianami. Różnica jest taka, że to pole jest tak naprawdę podzielone na 3 wiersze. Jeśli używa się małą ilość elementów to będą tylko na 1/2 wierszach. Ilość elementów na wierszów jest konfigurowalna (więcej o tym poniżej). W dodatku, od teraz można decydować o kolejności elementów (kolejność w pliku ustawienia-skrypty w jakiej występują).
Prawa część, informacyjno-klikalna
Ta część to część informacyjna, którą można również sterować róznymi funkcjami. Po kolei:
- Weapon - czy bron jest dobyta
- Cover/Order - gotowość do zasłony/rozkazu. Po nieudanej zasłonie, jeśli Cover przełączy się na 'ready', naciśnięcie tego pola (Pole to 'Cover: ready'), wykona się ostatnią zasłonę
- Killed - ilość zabitych przeze mnie/ilość wszystkich zabitych (drużynowo)
- Sneaky - tryb chodzenia. Tyldą (`) lub kliknięciem na tym polu można zmieniać tryb. Tryby to: [puste pole] jako normalne chodzenie, 'me' jako przemykanie, 'team' jako przemykanie z drużyną
- Hidden - czy ukryty na lokacji. Kliknięcie na tym polu to 'ukryj sie'. Jeśli ukrycie się powiedziecie, w polu tym zaczynają odliczać się sekundy od momentu ukrycia się
- Compass - chodzenie z kompasem, ktory 'sprawdza kierunki' co lokację
- Collect - przełączanie /zbieranie. Klikanie przełącza tryby. M/G/MG to monety, kamienie, monety+kamienie, M+/G+/M+G+ to drużynowe
- Alert - alerty w trakcie gry. Na przykład poczta, zniszczenie sprzętu itp. Komunikat pozostanie tam przez 60 sekund
- Mode - tryb ataku do bindów /z, /zz itp, klikanie na tym polu zmienia tryby. A - atak, AP - atak + wskazywanie, APO - atak + wskazywanie + rozkazy
- Lamp - obsługa lampy. Jak nie działa, kliknięcie na polu startuje lampę, w momencie kiedy lampa działa, kliknięcie na polu to /nlo
Tym krzyżykiem po prawej stronie można schować tymczasowo pasek, wtedy na dole pojawi się mały krzyżyk, aby go znowu rozwinąć.
Ważna informacja o pasku (z README):
UWAGA: Czasami jest tak, ze tekst wyglada lekko "rozjechany". To znaczy,
mozna to poznac po tym, ze widac, ze odstepy miedzy tekstem sa wieksze
niz normalnie, wtedy podczas zaznaczania tekstu, tekst 'zsuwa' sie ze
soba i odstepy sa normalne. Jest to blad Mudletowy. Wystarczy wtedy
chwycic za tekst i zaznaczajac go przeciagnac na sam dol aby najechac
na dolny pasek - wtedy tekst "dosunie sie" i bedzie juz rowno.
Po wykonaniu '/ui_restart', trzeba zawsze takie cos wykonac.
Wielkość tego paska jest konfigurowalna, a dokładniej (wycinka z 'ustawienia-skrypty')
Kod: Zaznacz cały
--
-- Konfiguracja UI
--
-- Wysokosc procentowa okna glownego okna kondycji
-- height to wysokosc procentowa, width to szerokosc procentowa
scripts.ui.states_window_height = 35
scripts.ui.states_window_width = 50
-- W ktorym miejscu (% okna) ma sie zaczac dolna belka
scripts.ui.footer_start = 0
-- Wysokosc (w pikselsach) dolnej belki
scripts.ui.footer_height = 80
-- SZerokosc (w %) dolnej belki
scripts.ui.footer_width = 100
-- Jaki % dolnej belki ma zajmowac roza wiatrow
scripts.ui.footer_map_width_p = 5
-- Jaki % dolnej belki ma zajmowac prawa czesc belki (informacyjna z zaslonami itp)
scripts.ui.footer_info_width_p = 56
-- Margines wysokosci (w pikselach) rozy wiatrow
scripts.ui.footer_map_width_margin = 2
-- Margines szerokosci (w pikselach) rozy wiatrow
scripts.ui.footer_map_height_margin = 3
-- Ile elementow/jeden wiersz ma byc w srodkowym pasku
-- Moga byc tam maksymalnie 3 wiersze, wiec przy uzywaniu wszystkich
-- paskow, 4 lub 5 to dobra wartosc
scripts.ui.footer_main_items_per_row = 4
--
-- Konfiguracja tego co i jak ma byc na srodkowym dolnym pasku
--
-- 'footer_mode' to styl belki.
-- Dozwolone wartosci:
-- mode0 - wylaczony
-- mode1 - pasek z suwakami (bardziej graficznie)
-- mode2 - pasek z wartosciami tekstowymi (bardziej minimalistyczny niz 1)
scripts.ui.cfg["footer_mode"] = "mode2"
-- footer_items to elementy, jakie maja tam byc. Kolejnosc taka jak jest
-- tutaj jest kolejnoscia, jaka bedzie na belce.
scripts.ui.cfg["footer_items"] = {
"zmeczenie",
"mana",
"pragnienie",
"upicie",
--"kac",
--"kondycja",
--"postepy",
--"panika",
--"glod",
--"forma",
--"przeciazenie"
}
Ponieważ jest tam sporo nowych opcji, trzeba będzie wrzucić nową zawartość tego (ale o instalacji będzie więcej poniżej)
2. Zmiany w oknie kondycji
Każdy wiersz w tym oknie wygląd tak (przykładowo):
Kod: Zaznacz cały
[ 3][#######] Rurek
Od teraz, kliknięcie na sobie/kimkolwiek z drużyny oznaczy tę osobę jako cel obrony. Jeśli ta osoba jest już celem obrony, wykona rozkaz obrony tej osoby. Przypominam, że zasłony to klik na imieniu/opisie osoby.
W przypadku wroga - będzie to oznaczenie jako celu ataku, jeśli osoba już jest oznaczona celem ataku to będzie to rozkaz ataku tej osoby.
Cały opis nowego okna w /walka.
3. Zmiany w liczniku postępów
Od teraz licznik pokazuje ile czasu potrzeba było na wbicie tego postępu + ile zabitych (w formie ile zabitych przeze mnie/ile zabitych przez drużynę na ten postęp). Liczy czas od momentu pierwszego zabitego nas/kogoś z drużyny.
4. Poprawki w gagach bloków, broni itp
Po waszych sugestiach, pewne informacje (bron itp) są teraz oddzielone dodatkowymi pustymi liniami. Poza tym poprawiłem ten spory problem, który powodował, że jeśli ktoś był oznaczony jako z bazy (czy to imieniem czy jako wróg) to nie działały gagi z niego. Wciąż brakuje gagów do zawodów, to jest uzupełniane.
5. Normalizacja bindów
Od teraz wszystkie bindy to CTRL+[coś tam]. Czyli dotyczy to: CTRL+1|2|3|4|n|p. W dodatku komunikaty są teraz wyświetlane w podobny sposób.
6. Automatyczna aktualizacja skryptów
Od tej wersji paczki, jest komenda "/aktualizuj_skrypty", która służy do odinstalowania aktualnej paczki, pobrania z serwera aktualnej i zainstalowania jej. Wystarczy po tym zrestartować Mudleta i aktualizacja jest w profilu.
7. Zmiany w trzymaniu/ładowaniu mapy
Pojawia się dodatkowo: "/pobierz_mape", "/zapisz_mape", "/zaladuj_mape". Mapa jest trzymana w katalogu profilu jako: "map_master.dat". OD TERAZ katalogu map/ nie powinno już być w katalogu profilu, więcej o tym w kolejnym poście o procesie instalacji.
Od teraz jeśli dokonuje się jakichś zmian w mapie i chce się je zapisać, trzeba skorzystać z /zapisz_mape. Oczywiście po pobraniu mapy stracimy nasze zmiany, także chcąc zachować tę mapkę najlepiej skopiować ją w jakieś bezpieczne miejsce przed pobraniem z serwera.
Od teraz też ta mapa (map_master.dat w katalogu profilu) jest automatycznie ładowana wraz ze startem Mudleta.
Poza tym:
- poprawki, poprawki, poprawki. Poprawiłem chyba wszystko co zostało tutaj napisane, ale w natłoku pracy nad paskiem coś mogło uciec, dlatego też jeśli czegoś wciąż brakuje koniecznie kontaktujcie się ze mną, poprawię to sprawnie
- dodana sakwa
- dodana informacja celow obrony/ataku, nowa linia przy BRON jako dobyciu itp.
- uproszczony proces wsiadania na statki + monety są brane z pojemnika na monety
Paczka znajduje się tutaj, ALE PRZED AKTUALIZACJĄ przeczytaj kolejny post z instrukcjami + zalecam wykonanie aktualizacji.
Pojawiło się dużo zmian, dlatego z pewnością pojawią się błędy. Będę wdzięczny za sprawne wyłapanie takowych, wtedy będę w stanie sprawnie wypuścić aktualizację.