Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Wulgor
Posty: 57
Rejestracja: 21 lip 2015 22:11

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Wulgor » 26 mar 2016 07:12

Dodalem go do bindow, tak jak mowiles, faktycznie podwieswitlilo jego opis, ale bez imienia, tak to wyglada:
Dojrzaly markotny mezczyzna (WROG!)

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 26 mar 2016 07:58

Wulgor pisze:Dodalem go do bindow, tak jak mowiles, faktycznie podwieswitlilo jego opis, ale bez imienia, tak to wyglada:
Dojrzaly markotny mezczyzna (WROG!)
Ok, poprawione, będzie w następnej wersji. Podczas tworzenia wpisu w bazie nie robiłem małych liter z shorta, dlatego jak zrobiłeś

Kod: Zaznacz cały

/dodaj_osobe Elich#Dojrzaly markotny mezczyzna#przewoznik
To zapisał w bazie "Dojrzaly markotny mezczyzna", a powinien "dojrzaly markotny mezczyzna" - baza wszystko opiera na malych literach w shortach.
Jeśli chcesz to rozwiązać na szybko to po prostu użyj shorta z małych albo poczekaj do 1.8 :)

Esze
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:57

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Esze » 26 mar 2016 18:41

Podczas używania chodzika, kiedy "kliknę" kierunek by przyspieszyć lub zmienić trasę, mapper się gubi w taki sposób, jakby nie przyjmował informacji o zmianie kierunku. /zlok na szczęście wszystko naprawia ale czasami jest to upierdoliwe.

Mam problemy z wyłączeniem na dobre róży wiatrów, po jakimś czasie zwyczajnie sama się ponownie odpala.

Co się stało z /seg_z ? Było to mega pomocne i brakuje mi tego :)

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 26 mar 2016 18:54

Esze pisze:Podczas używania chodzika, kiedy "kliknę" kierunek by przyspieszyć lub zmienić trasę, mapper się gubi w taki sposób, jakby nie przyjmował informacji o zmianie kierunku. /zlok na szczęście wszystko naprawia ale czasami jest to upierdoliwe.

Mam problemy z wyłączeniem na dobre róży wiatrów, po jakimś czasie zwyczajnie sama się ponownie odpala.

Co się stało z /seg_z ? Było to mega pomocne i brakuje mi tego :)
Co do chodzika - to jest zamierzone. Nie da się chodzika "przyspieszyć" poprzez nacisnięcie czegokolwiek na róży wiatrów ani bindem (w sumie to własnie się zorientowałem, że kliknięcie kierunku na róży wiatrów powinno wyłączać chodzika, a tego nie robi, naprawiam to). Chodzik to zwykły bind, dlatego cieżko byłoby zgrać to w dodatku z manualnym chodzeniem (to znaczy, można, ale nie wiem czy ma to większy sens). Jest jakiś powód dla którego nie zrobisz '/opoz 0.5'?
Zmiana trasy to wyłączenie chodzika i skierowanie go gdzie indziej - ponownie, chodzik to zwykły alias, nie da się go modyfikować w trakcie :)

Co do róży wiatrów - czy dzieje się to w jakichś specyficznych momentach?
Właśnie sprawdzałem i zauważyłem, że jak wyłączysz różę poprzez '/roza' i minimalnie zmieni się większość okna Mudleta to róża się uruchamia (bug po mojej stronie, naprawione w następnej wersji). Podaj mi może więcej informacji jak często się to dzieje/w jakich momentach.
W dodatku, w następnej wersji będzie możliwość ustawienia opcji na stałe czy róża ma być włączona/wyłączona na starcie.

'/seg_z' to było do segregowania ziół? Tego już nie ma, zobacz '/ziola'.

Esze
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:57

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Esze » 26 mar 2016 19:19

Puszczam chodzika z roznym opoznieniem ale czasem nastepuje zmiana planow albo potrzeba podbiegniecia. Skoro zdajesz sobie sprawe i proba naprawy jest zbyt ciezka albo wrecz niemozliwa, to nie ma sprawy - /zlok na szczescie dziala bez zarzutu.
Postaram sie zwrocic uwage w jakich momentach roza ponownie sie odpala.

---
ziola
>/ziola_buduj
policz woreczki
Doliczyles sie osmiu sztuk.
zajrzyj do pierwszego woreczka

Rozwiazujesz na chwile rzemyk, sprawdzajac (...)
Tak to powinno dzialac? Dwa woreczki mam przytroczone, szesc w torbie. Pod /ziola_pokaz zupelnie nic sie nie dzieje. /seg_z bylo do segregacji, brakuje mi opcji wyciagnięcia wszystkich ziół "do łapy", klepnięcia komendy i posegregowania wszystkiego, a teraz, jak rozumiem tego nie ma i wszystko muszę manualnie robic?

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 26 mar 2016 19:45

Esze pisze: ---
ziola
>/ziola_buduj
policz woreczki
Doliczyles sie osmiu sztuk.
zajrzyj do pierwszego woreczka

Rozwiazujesz na chwile rzemyk, sprawdzajac (...)
Tak to powinno dzialac? Dwa woreczki mam przytroczone, szesc w torbie. Pod /ziola_pokaz zupelnie nic sie nie dzieje. /seg_z bylo do segregacji, brakuje mi opcji wyciagnięcia wszystkich ziół "do łapy", klepnięcia komendy i posegregowania wszystkiego, a teraz, jak rozumiem tego nie ma i wszystko muszę manualnie robic?
To jest błąd, który naprawiony jest w następnej wersji - nie wziąłem pod uwagę sytuacji kiedy masz 8 woreczków i nie wszystkie przy sobie.
Poza tym brakuje kilka ziół i możliwe, że przez to Ci się zawiesza i nie działa. Jeśli możesz poczekać do jutra to będzie aktualizacja.

Zamysl ziół jest taki, że uruchamiasz '/ziola_buduj' i skrypt tworzy sobie mape ziół co jest w którym woreczku w jakiej ilości. Wtedy, '/ziola_pokaz' pokaże łączną sumę ziół we wszystkich woreczkach, więc możesz robić coś w stylu: '/wezz [ziolo] [ilosc]' i weźmie z woreczków odpowiednią ilość ziół aktualizując sobie mapę czego ile gdzie zostało.
W dodatku od następnej wersji dochodzi:

Kod: Zaznacz cały

| /zapakuj [numer_woreczka] [ziolo] - zapakuj pelny woreczek [ziola] do      |
| [tego numeru woreczka]. Jako [numer woreczka] podaj jego liczbe.           |
| Np: '/zapakuj 2 deliona' - zapakuje deliony do pelna do drugiego woreczka. |
| Definicja pelnego woreczka mozna ustawic (patrz README).                   |
czyli przykładowo: Masz przy sobie 5 woreczków z ziołami w nich i zbudowaną bazę. Założmy, że chcesz komuś dać woreczek delion. Bierzesz pusty woreczek (więc masz teraz przy sobie 6 woreczków), uruchamiasz '/ziola_buduj' (konieczne, bo zmieniły się indeksy woreczków i ich ilość w ręce i następnie możesz użyć '/zapakuj 1 deliona' (zakładając, że 'pierwszy' woreczek to ten pusty).

Segregowanie było mało praktyczne, bo trzeba było definiować co które woreczki trzymają. Teraz to nie jest potrzebne, bo baza sama sobie będzie to trzymała.

Esze
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:57

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Esze » 26 mar 2016 21:54

Postaram w ciągu nocy przeszukać moje woreczki w poszukiwaniu niestandardowych ziół i podesłać Ci spis. Mam jeszcze pytanie, które niesamowicie ułatwiłoby mi życie - czy jest opcja aby w oknie dialogowym po wklepaniu komendy zapisywało mape? Typu /zapisz_mape ?

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 27 mar 2016 19:15

Esze pisze:Mam jeszcze pytanie, które niesamowicie ułatwiłoby mi życie - czy jest opcja aby w oknie dialogowym po wklepaniu komendy zapisywało mape? Typu /zapisz_mape ?
Tak, będzie w następnej wersji (w ciągu kilku dni).

Awatar użytkownika
Sadriviel
Posty: 79
Rejestracja: 23 mar 2016 07:37

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Sadriviel » 27 mar 2016 20:25

Nie korzystam z Mudleta, ale chciałbym wyrazić szczery podziw i szacunek dla roboty jaką odwalasz Adremen. "To nie działa", "Fajnie by było gdyby", a Ty tylko "Będzie w ciągu kilku dni". :)
Cierpliwość i spokój nie są moimi cnotami.

Rain
Posty: 8
Rejestracja: 10 sie 2015 12:31

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Rain » 29 mar 2016 00:15

Dzięki za super robotę!
Czy jest w planach dodatkowe okno gdzie przenosiłyby się opisy walk (docelowo swojej, każdej, drużyny)?
Byłoby wspaniale.

ODPOWIEDZ