Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 10 mar 2016 18:45

Terum pisze:
Adremen pisze:
Mudlet 2.1 czy 3.0? Bazując na tym, co Vicentil opisywał to 3.0 ma sporo błędów w funkcjach mappera (ja też ich doświadczałem jak próbowałem go pisać pod 3.0).
Jeśli jesteś w rysowaniu ręcznym i próbujesz iść w jakimś kierunku, ale nie ma tam drogi to mapper nic nie powinien narysować (pokazywałem to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Es1uQiPqkTA#t=7m37s). Mapper wyrysuje lokację, kiedy nadejdzie gmcp.room, a ten komunikat nadchodzi tylko wtedy, gdy zmienia się lokacja. Jeśli próbujesz gdzieś wyjść, ale nie da się/coś blokuje/nie dajesz rady to gmcp nie nadchodzi i nic nie powinno być wyrysowane. Ale jeśli byłbyś w stanie zreprodukować błąd i wysłać mi loga/opis to wtedy sprawdziłbym czy faktycznie jest coś, czego mapper nie obsługuje.
Ja już teraz wiem, że to wszystko przez to, że mam klienta Mudlet 3.0. Rozumiem, że sugerujesz przejście na 2.1? Jak sam rysowałem mapę na 3.0 to się tak nie wieszało jak z tą która była załączona. Ta załączona przy szybkim chodzeniu, gubi się na traktach i w miastach.
trochę się pogubiłem co się gubi na które mapie na której wersji Mudleta.
To jest konfiguracja, która działa: Mudlet 2.1, jakakolwiek mapa, wersja mappera 1.3. Tutaj chodzenie powinno działać bez zarzutów. Jeśli nie działa to jest jakiś problem, który muszę rozwiązać - czy mógłbyś wtedy mi wysłać loga? Najlepiej loga z głównego okna + w skryptach jest okno "Debug" i też loga stamtąd. Ewentualnie daj mi znać co robisz dokładnie (dobrze, żeby to był błąd, który Ty też jesteś w stanie zreprodukować).

A najlepiej by było pogadać na żywo. Jeśli nie używasz na IRCa to prosiłbym Cię, abyś na chwilę skorzystał używając tego webowego klienta: http://webchat.ircnet.net/
kanał możesz dać arkadia. Wtedy klik na moim nicku (dzordzyk) i 'query' i będzie okno rozmowy ze mną.

Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum » 11 mar 2016 19:28

Ok zrobię to wieczorem dzisiaj tylko późnym a raczej nocą. Bo cały czas wiesza mi sie mapa nawet na mudlecie 2.1 a wydaje mi sie ze wszystko mam ustawione dobrze. Zapytam zawczasu czy Windows 10 ma tu jakieś znaczenie ?

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 11 mar 2016 19:34

Terum pisze:Ok zrobię to wieczorem dzisiaj tylko późnym a raczej nocą. Bo cały czas wiesza mi sie mapa nawet na mudlecie 2.1 a wydaje mi sie ze wszystko mam ustawione dobrze. Zapytam zawczasu czy Windows 10 ma tu jakieś znaczenie ?
Może mieć znaczenie. Jakie są objawy? W momencie, kiedy klikasz w "Map" to mudlet się zawiesza? Próbowałeś chwilę zaczekać? U mnie plik mapy ma ~2mb i Mudlet 2.1 ładuje go jakieś 10 sekund - przez ten czas Mudlet wygląda na zwieszonego, bo nic nie można zrobić/kliknąć/napisać, ale po tych kilkunastu sekundach jest ok.

Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum » 11 mar 2016 19:48

U mnie ładowanie mapy odbywa się szybko, po załadowaniu nigdy nie ładuje się aktualna lokalizacja. Muszę użyć komendy /zlok i wówczas znajduje się we właściwym miejscu, mimo ustawionego /rysuj off - tryb śledzenia, mapper nie przerzuca lokacji i jeśli chcę to muszę wykonywać ruch a następnie /zlok i tak po każdym ruchu. Mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli ustawiłem sobie num klawiaturę jako ruchowe z wysyłaną komendą pełną nazwą polskich kierunków to mapper będzie działał poprawnie czy muszę zmienić na angielskie skróty?

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 11 mar 2016 20:29

Terum pisze:U mnie ładowanie mapy odbywa się szybko, po załadowaniu nigdy nie ładuje się aktualna lokalizacja. Muszę użyć komendy /zlok i wówczas znajduje się we właściwym miejscu, mimo ustawionego /rysuj off - tryb śledzenia, mapper nie przerzuca lokacji i jeśli chcę to muszę wykonywać ruch a następnie /zlok i tak po każdym ruchu. Mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli ustawiłem sobie num klawiaturę jako ruchowe z wysyłaną komendą pełną nazwą polskich kierunków to mapper będzie działał poprawnie czy muszę zmienić na angielskie skróty?
Te bindy dostarczane z paczką są konieczne (to znaczy bindy możesz sobie zmienić (klawiszowe), ale to co się wysyła w tych bindach musi się wysyłać), inaczej nie będzie to działać.

Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum » 12 mar 2016 00:44

Ej albo ja jestem ślepy albo w dziale keys nie ma tych bindów.

Dobra przyznaje się jestem ślepy. Znalazłem

Esze
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2015 23:57

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Esze » 12 mar 2016 23:37

Mam od dłuższego czasu problem z łazikiem, mianowicie nie działa na lokacjach góra/dół:
>down
Slucham?
Dodam, że keys zmieniam sobie pod klawiature numeryczną.

EDIT:
Próbowałem rozwiązać to instalujac nową wersję mappera, ale teraz już nie tylko łazik się gubi ale i sam mapper :<
> u
u
(mapper): Ups, zgubilem sie!
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016 23:52 przez Esze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 241
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Adremen » 12 mar 2016 23:43

Hmm, zrób sobie takie bindy arkowe do momentu następnej aktualizacji :)

Kod: Zaznacz cały

down    : dol
up    : gora
dzisiaj/jutro wypuszczę spory update Mappera i skryptów. W mapperze poprawione trochę błędów, w skryptach dodanie bazy postaci NPCów i ludzi z zapamiętywaniem lokacji, na które poznano dane osoby (jeśli używa się skryptów z moim mapperem). Dzięki temu na poczcie przy braniu paczki mogą podświetlić się na zielono ludzie, których lokacje mamy w bazie (wtedy po wybraniu takiej paczki i 'ob paczke' pojawia się informacje o "/idzdo"), na żółto wyświetlą się ludzie z dopiskiem ich lokalizacji (czyli taka podpowiedź gdzie dana osoba jest, ale jej dokładna lokalizacja nie jest w bazie. Tę listę wziąłem ze skryptu paczkowego do mudleta z innego tematu). Ale o tym więcej jak będę opisywał aktualizację.
A, no i nowe zioła będą - printowanie zawartości worków z opisem działania ziół, budowanie bazy ziół co jest w którym worku itp itd, wszystko w najbliższym czasie.

Terum
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2015 15:17

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Terum » 13 mar 2016 01:35

Chciałem tylko dać znać, że wszystkie występujące problemy z mapperem wynikały z mojej nieznajomości mudleta, mappera i skryptów.
Adremen świetna robota. Wielkie dzięki za całą Twoją pracę!

Awatar użytkownika
Vicentil
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2016 14:55

Re: Mudlet 2.1 - Mapper + zestaw prostych niezawodnych skryptów

Post autor: Vicentil » 13 mar 2016 02:35

Raz jeszcze przylacze sie do podziekowan.

ODPOWIEDZ