Strona 1 z 11

Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 10:09
autor: Zurwen
Paczke można znaleźć pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/14Y5ZJQ ... sp=sharing

Uwaga: Instalacja paczki nie była testowana na innym niż mój komputerze, w razie problemów - proszę o PM, będziemy proces instalacyjny poprawiać :)
Plik nie zawiera żadnych złośliwych skryptów (chrome ostrzega z niewiadomych powodów).


Zgodnie z zapowiedzią Rafgarta, zamieszczam paczkę skryptów pod CMUDa, która demonstruje nowe możliwości GMCP.

Krótki opis:
Skrypt dzieli okno połączenia na trzy ekrany - jeden zawierający komunikaty z walki, drugi zawierający informacje o kondycjach postaci na lokacji i trzeci zawierające wszystkie komunikaty niedotyczące walki.
W oknie z kondycjami można wykonywać akcje z użyciem myszki.

Domyślne akcje (lewy przycisk myszy):
członek drużyny - zasłon
wróg - zabij
neutralny - brak domyślnej akcji
Pozostałe akcje (zasłon przed, przełam, zabij, rozkazy) można wybierać z rozwijanego menu po kliknięciem prawym przyciskiem myszy.

Kondycja w oknie kondycji odświeża się automatycznie, przy otrzymaniu komunikatu z muda, używanie komendy 'kondycja wszystkich' nie ma na wpływu na jej odświeżenie.

Wygląd skryptu (NPCe sklonowane w mojej pracowni, żeby się nikt nie doszukiwał jakichś rewelacji):

Pozostałe elementy z poprzedniej wersji paczki także są dostępne w tym samej lub nieco zmienionej formie:
* gauge stanów postaci, oparte na GMCP;
* wyświetlanie kondycji w oddzielnym oknie;
* wyświetlanie walki w oddzielnym oknie;
* podmianę opisów kondycji;
* rysowanie wyjść;
* obsługę drużyny - tworzenie makr do zasłony przy dodawaniu członków drużyny lub dołączaniu do drużyny;
* skonfigurowaną obsługę mappera wraz z configiem - powinno się łatwo dać tworzyć mapy;
* skrypt, autorstwa Suvi, obsługujacy niestandardowe przejścia dla mappera;
* parę podstawowych makr;
* parę podstawowych aliasów.

Instrukcja obsługi:
1. Pobrać paczkę skryptu, rozpakować ją w katalogu CMUDa, w dedykowanym folderze (np. C:/CMUD/Arkadia/)
2. Uruchomić CMUDa, utworzyć nową sesję. Nazwać sesję, wpisać host i port Arkadii, w 'Browse', wskazać na plik .pkg z aktualną wersją skryptów (skrypty_3.1.pkg). Zapisać sesję.
3. Uruchomić sesję w trybie offline.
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:

Kod: Zaznacz cały

#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL
Wskazany folder na bazę danych musi być utworzony w Windowsie - CMUD nie może sam utworzyć folderu!
5. Użyć komendy:

Kod: Zaznacz cały

create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
6. Uruchomić mapę (o ile nie została uruchomiona automatycznie). Zaimportować plik konfiguracyjny mapy (plik .zfg w paczce).
7. Należy dodać w Options->General->Protocols następujące dwie ostatnie linie z poniższego (razem powinno być jak niżej):

Kod: Zaznacz cały

Core 1
Char 1
Room 1
Comm 1
IRE.Composer 1
Objects 1
Messages 1
8. Żeby okna poboczne nie łączyly się z Arkadią, trzeba wykonać następujące kroki (u mnie się domyślnie nie łączą, nie wiem skąd to wynika u innych):
Kliknąć prawym przyciskiem na każde z okien, które nie jest główne (kondycja i walka) -> edit menu -> advanced -> no network connection i wyłączyć status bar / command line. Niżej screenshot.

9. Okna można sobie dowolnie ustawiać, przeciągając lewym przyciskiem myszy.
10. W tym momencie można połączyć się z Arkadią i spokojnie rozpocząć grę. Zalecam być grzecznym i nie tworzyć brzydkich triggerów.


Bardzo ważne
Aby mapper dobrze działał, postać musi mieć ustawione:

Kod: Zaznacz cały

kolor krotki opis dniem zielony
kolor krotki opis noca zielony
Albo odpowiedni ansi-trigger, który tagguje krótki opis lokacji musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Podstawowa pomoc do skryptu, alias:

Kod: Zaznacz cały

help
Domyślnie ustawione opcje skryptu:

Kod: Zaznacz cały

sopcje
Opcje zmienia się wpisując

Kod: Zaznacz cały

sopcje [nazwa opcji] [0/1]
np.
sopcje walka 0
Suvi pisze: Aby dodać do lokacji niestandardowe wyjście, używa się po prostu aliasa

Kod: Zaznacz cały

nonstd_exit %roomnum "na dno rozpadliny" "d"
nonstd_exit %roomnum "przez kladke" "n"

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 13:25
autor: Kitol
Wpisanie zakończ powoduje wyskoczenie okienka błędu. Nie wiem czym to jest spowodowane. Może nie do końca dobrze zainstalowałem paczki. Nie jest to szczególnie uciążliwe, bo i tak kończę grę.

To czego mi brakuje to jakiegoś alarmu gdy przypływa statek. Nie mam pojęcia jak to zrobić. Jestem informatycznym ignorantem. W podarowanych starych skryptach to miałem. Dzięki temu mogłem w czasie oczekiwania na statek coś robić, np. przeglądać pocztę.

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 15:49
autor: Zurwen
Pod wieczór zobaczę ten błąd.

Trzeba napisać prostego triggera z jakimś #beepem czy #play. Nie pamiętam jakie są patterny, możesz zapytać kogoś na wątku zmuda/cmuda.
#TRIGGER {przybywa.} {#beep 100}
#TRIGGER {doplyne} {#beep 100}
często powinno wystarczyć (ale będzie dawać trochę false positivów).

Warto pewnie byłoby zrobić repozytorium skryptów pod cmuda/zmuda, ale do tego muszą się znaleźć chętni do dzielenia skrypterzy. Ja nie gram, więc nie mam czym się dzielić, a na specjalne pisanie skryptów, które nie są unikatowe pod względem funkcjonalności (jak udostępniony wyżej), nie mam czasu niestety.

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 18:07
autor: Jennever
Dziala komukolwiek?
Widze intrukcja intalacji ze starego, nie uwzgledniajaca zadnych nowych zmian, a nowy plik skrypty_3.1.pkg chyba nie dziala tak jak powinien :(

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 18:51
autor: Zurwen
Będę to właśnie weryfikował na nowym laptopie z nowo zainstalowanym CMUDem, może coś tam się pojawia z czym ja na moim CMUDzie nie miałem problemu.

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 19:05
autor: Zurwen
Dodałem ważny kawałek do instrukcji (nowy pkt. 7 - opisujący jak włączyć otrzymywanie komunikatów przez GMCP). Przeszedłem przez instrukcję krok po kroku i u mnie działa (na nowej instalacji CMUDa na nowym użytkowniku, w Windows 10). Także jak coś nie idzie, znaczy że coś się robi niezgodnie z instrukcją (albo jest jasne). Dawajcie znać to będziemy zastanawiać się jak to poprawić.

W paczce zaplątała się stara wersja skryptów (skrypty.pkg) - proszę jej nie używać, najlepiej usunąć. Nowy config jest w skrypty_3.1.pkg (zaktualizowałem link w pierwszym poście, teraz już nie ma tam starej wersji pliku).

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 20:01
autor: Kitol
Jedyne co u mnie jest inaczej to, że skrypty nie znajdują się w folderze cmuda tylko w "pobranych". Na razie nie chce mi się tego zmieniać. Zobaczę jak działają inne rzeczy.

Szkoda też, że nie ma przemykania na numerycznej. Będę musiał sobie dopisać.

Nie jednak nie ogarniam tego. Wyskakuje też błąd przy odpytywaniu o kondycję jak jest więcej osób na lokacji. Muszę wszystko reinstalować.

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 20:37
autor: Zurwen
Jaki bład?

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 20:43
autor: Brur
Okienko kondycji się psuje podczas walki, gdy wyjdziemy i wejdziemy na ta sama lokacje z wrogiem. Nie widać imion.

Kod: Zaznacz cały

[2][* * * * * - -] Ty <== ciemnooki muskularny skaven, czerwonoskory niebezpieczny skaven
[1][* * * * * * *] [E] Ciemnooki muskularny skaven <== ty
[0][* * * * * * *] [E] Czerwonoskory niebezpieczny skaven 
Po czym:

Kod: Zaznacz cały

[1][* * * * * - -] Ty <== ty
[1][* * * * - - -] [E]  <== ty

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

: 29 wrz 2015 21:21
autor: Kitol
Chyba będę musiał wrócić do arkdiska, albo grać klientem ze strony. Na poprzedniej paczce skryptów przynajmniej mapper działał i okno cmuda wyświetlało się zgodnie z opisem. teraz wyświetla mi się coś takiego:
Obrazek

Nie ma okna mapy, nie wyświetla się okno walka. Totalna kicha.

Nie za bardzo łapię gdzie wpisać
#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
I to create_tables

Coś czuję, że arkadia doszła do zbyt dużego jak na mnie stopnia skomplikowania.