Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Forum techniczne Arkadii.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Kitol - okna możesz sobie przeciągnąć i poustawiać jak ci pasuje (klikasz lewym np. na kondycja i przeciągasz je w prawą stronę ekranu).

Poza tym trzeba kliknąć prawym przyciskiem na każde z okien, które nie jest główne (kondycja i walka) -> edit menu -> advanced -> no network connection i wyłączyć status bar / command line.

Niżej screenshot ocb.

Obrazek

Komendy wpisujesz tam gdzie się wpisuje komendy (w twoim przypadku, biały pasek na samym dole ekranu, w oknie skrypty).

@Brur, już zerkam czy mogę to zreplikować.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Kitol
Posty: 16
Rejestracja: 09 wrz 2015 16:44

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Kitol »

Alleluja, zadziałało. Chyba jeszcze trochę pogram. :D
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Rafgart »

Problem, o ktorym napisal wyzej Brur, powinien zniknac po przelogowaniu.
Awatar użytkownika
Jennever
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2010 14:21

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Jennever »

Niby działa. :D

Ale jak wywalic to podkreslenie "postaci" z okna "kondycje" bo jestem slepy i tego nie widze :(
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Podkreślenie jest tam celowo, żeby było wiadomo co klikać lewym/prawym przyciskiem myszy.

Musiałbyś wejść w skrypt 'uaktualnij_kondycje' czy jakoś tak i tam gdzieś będzie %ansi(under), które trzeba wywalić. Chyba, bo nie pamiętam czy tworzenie klikalnego tekstu nie powoduje podkreśleń (pisałem ten skrypt już jakiś czas temu, nie pamiętam). Ogólnie - pierdoła. :)
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Narmaniel

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Narmaniel »

Piszę tutaj, bo to pytanie do Zurwena bardziej, niż CMUDowców.

Czy dobrze rozumiem, że wyciągając tablicę z Objects, w Keyu jest numer osoby, a w Value cała reszta informacji jej dotyczących?
I informację z Value wyciąga się przez %val.parametr_o_który_mi chodzi?

Nie potrafię też zrozumieć, dlaczego z tablicy Objects tworzona jest zmienna lista samych numerów, a potem druga zmienna baza danych już ze wszystkim. Mogę jakieś króciutkie wyjaśnienie?
Zurwen pisze:Ogólnie - pierdoła. :)
To jak ja mam się czuć? :D
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015 15:31 przez Narmaniel, łącznie zmieniany 2 razy.
Kitol
Posty: 16
Rejestracja: 09 wrz 2015 16:44

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Kitol »

Mam taki problem jeszcze. Jak wbijam kierunki na numerycznej to cyferki odpowiadające klawiszom pojawiają się na pasku komend. Da się to jakoś zablokować?
Awatar użytkownika
Fiora
Posty: 21
Rejestracja: 21 kwie 2015 04:40

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Fiora »

Sprawdź czy pod każdym z makr które masz, czy nie masz zaznaczonego "Append to Command". Powinno być tylko "Send to Server".
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen »

Narmaniel pisze:Piszę tutaj, bo to pytanie do Zurwena bardziej, niż CMUDowców.

Czy dobrze rozumiem, że wyciągając tablicę z Objects, w Keyu jest numer osoby, a w Value cała reszta informacji jej dotyczących?
I informację z Value wyciąga się przez %val.parametr_o_który_mi chodzi?

Nie potrafię też zrozumieć, dlaczego z tablicy Objects tworzona jest zmienna lista samych numerów, a potem druga zmienna baza danych już ze wszystkim. Mogę jakieś króciutkie wyjaśnienie?
Zurwen pisze:Ogólnie - pierdoła. :)
To jak ja mam się czuć? :D
GMCP wysyła coś co odczytuje się poprzez %json. Po przetworzeniu przez %json dostaje się tablice tablic (w przypadku Objects, dla prostszych pakietów może to być lista lub tablica). Rafgart w specyfikacji GMCP to opisał.
Objects.Nums to prosta lista obiektów na lokacji (lista)
Objects.Data to tablica, gdzie kluczem są numery z objects.nums a wartoścami tablica z danymi tego obiektu.

Czyli jak na lokacji masz obiekty [1, 2], to objects.data wygląda:
[1:[living:TRUE, avatar:TRUE, (... pozostale dane)], 2:[living:TRUE, avatar:FALSE, (... pozostałe dane)]

I jezeli chcesz sie dostac do informacji czy living 1 jest awatarem to robisz (teoretycznie)
%gmcp.objects.data.1.avatar

Tyle, że automatyczna zmienna %gmcp jakoś dziko działa w CMUDzie, więc ja zapisuje sobie odpowiednik %gmcp.objects.data (%json(%0) w triggerze GMCP Objects) do zmiennej np. OBJECTS_DATA i potem tylko
OBJECTS_DATA.1.avatar

Więc jeżeli dobrze zrozumiałem co napisałeś, to odpowiedź brzmi 'tak'.

Jak ktoś chce robić własne triggery GMCP, to trzeba pamiętać o tym kiedy poprawnie podmieniać zmienne z objects - MUD nie przesyła ich za każdym razem pełnych, czasami tylko przesyła uaktualnienie części danych.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Kitol
Posty: 16
Rejestracja: 09 wrz 2015 16:44

Re: Paczka ze skryptami (v 3.1) pod CMUDa v3

Post autor: Kitol »

Fiora pisze:Sprawdź czy pod każdym z makr które masz, czy nie masz zaznaczonego "Append to Command". Powinno być tylko "Send to Server".
Dzięki, ale po ponownym uruchomieniu klienta problem sam się rozwiązał. Dziękuję.
ODPOWIEDZ