Strona 3 z 13

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 16:58
autor: Kjell
Nie laguje. Mogę ci wkleić screena z timestampami mudletowymi po wbitej ścieżce oddzielonej przecinkami na 10 lokacji. A dla każdej mam parsing gmcp+short+exits z gagowaniem i wypluciem inline róży wiatrów z klikalnymi nazwami wyjść.

A co do lagowania trzeba pamiętać jeszcze o innej rzeczy. Przyczyną lagów u ciebie mogą być zupełnie inne triggery nie związane z chodzeniem, gmcp i mapą.

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 17:02
autor: Tercoral
Conf wydaje sie w porzadku.

Wlasnie z mapa mialem najwiekszy problem przy kodowaniu. Najchetniej wymienil bym go na cos mniej bugowatego.

Popatrze te hashe i dam znac.

PM PM !!

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 17:05
autor: Zurwen
Ja ze swojej strony powiem, że nie bardzo rozumiem co tam może lagować. Pewnie nie do końca łapię mechanizm.

Wyobrażam sobie to tak:
Jeżeli wchodzisz na lokację, dla której są przekazywane koordynaty w GMCP to mapper sprawdza czy jest na prawidłowej lokacji (hashem) i jeżeli nie - to przenosi.

Jeżeli lokacji nie ma w twojej bazie (mappowania hash - roomID), to masz możliwość jakimś aliasem (lub automatycznie, triggerem) stworzyć mappowanie hashtag-roomId, o ile jesteś pewien, że lokacja na mapperze jest identyczna z tą na Arce.

W tym co opisałem wyżej, po prostu nie ma co lagować, na alarmie lub bez, bo jest to proste zaciąganie informacji z gmcp i porównywanie jest z mappingiem (dwuwymiarową tablicą jednokierunkową).

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 17:48
autor: Talisa
Sprawdzanie co lokacje jest niezyciowe z doswiadczenia, maly lagspike i bedzie krzaczyc. Do tego sam gmcp ma laga, z 0.5sec - mam skrypt co liczy ilosc wyjsc z gmcp i porownuje z mapa, wywalajac komunikat o niezmapowanych - przy szybszym chodzeniu zawsze wali nimi jak UZI.

Lepiej miec funkcje/alias, i uzywac pod macrem, albo w czulych skryptach (jak upewnianie sie gdzie jestes pod koniec komendy idz np, albo jazdy wozem)

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 17:54
autor: Migr
Może triggery na łapanie tych checkpointów zamulają? Używasz colortriggerów z "krotkich opisow dniem/noca", czy mielisz cały output?

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 18:32
autor: Tercoral
No cos nie dziala :/ Skrypt zatrzymuje sie na 1. Hash na lokacji jest przypisany.

Kod: Zaznacz cały

function SprawdzanieGmcpLokacji()

	if table.contains(gmcp.room.info.map, "name") then 

cecho("\n 1 ")
 
local id = getRoomIdByHash(makeHash())
cecho("\n 2 ")
if id > 0 then
cecho("\n 3 ")
  centerview(id)
  table.insert(TabelkaOdwiedzonych, id)
cecho("\n 4 ")
end
cecho("\n 5 ")
end
end

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 22:16
autor: Kjell
Talisa pisze:Do tego sam gmcp ma laga, z 0.5sec
Tego stwierdzenia nie rozumiem. W Mudecie? Gdyby gmcp samo w sobie miało laga, to by ci lagowało nawet bez żadnych skryptów. Wystarczy, że gmcp jest włączone. Możesz wyjaśnić dokładniej? Mi nic nie laguje.

Tercoral przerób

Kod: Zaznacz cały

local id = getRoomIdByHash(makeHash())
na

Kod: Zaznacz cały

local hash = makeHash()
cecho(hash.."\n")
local id = getRoomIdByHash()
cecho("ID: "..id.."\n")
I zobacz co wypluwa. Wklej na forum. Jeśli zatrzymuje ci się na 1, to znaczy, że leci jakiś błąd. Sprawdź w konsoli debugowania co to za błąd i podaj.
jeśli id jest nil, to trzeba if id > 0 zmienić na if id ~= nil

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 30 lip 2015 23:14
autor: Talisa
GMCP samo w sobie laguje u mnie.

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 31 lip 2015 00:37
autor: Gleanevall
Talisa: to tylko tak wygląda z powodu tego, że cmud przetwarza dane gmcp asynchronicznie względem wyświetlania tekstu.

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

: 31 lip 2015 10:23
autor: Tercoral
O takie cos mi wyszlo.
Zatrzymuje sie na 1 1

Kod: Zaznacz cały

cecho("\n 1 ")
 
local hash = makeHash()
cecho(hash.."\n")
cecho("\n 1 1")
local id = getRoomIdByHash()
cecho("ID: "..id.."\n")
cecho("\n 1 1 1")
cecho("\n 2 ")
if id > 0 then
cecho("\n 3 ")
  centerview(id)
  table.insert(TabelkaOdwiedzonych, id)
cecho("\n 4 ")
end
cecho("\n 5 ")

lua display(id)
nil

no i mudlet 2.1