Hacki zyciowe do Mudleta

Forum techniczne Arkadii.
Kjell
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2015 11:01

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Kjell » 30 lip 2015 16:58

Nie laguje. Mogę ci wkleić screena z timestampami mudletowymi po wbitej ścieżce oddzielonej przecinkami na 10 lokacji. A dla każdej mam parsing gmcp+short+exits z gagowaniem i wypluciem inline róży wiatrów z klikalnymi nazwami wyjść.

A co do lagowania trzeba pamiętać jeszcze o innej rzeczy. Przyczyną lagów u ciebie mogą być zupełnie inne triggery nie związane z chodzeniem, gmcp i mapą.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Tercoral » 30 lip 2015 17:02

Conf wydaje sie w porzadku.

Wlasnie z mapa mialem najwiekszy problem przy kodowaniu. Najchetniej wymienil bym go na cos mniej bugowatego.

Popatrze te hashe i dam znac.

PM PM !!
Tęczowe serce... :oops:

Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Zurwen » 30 lip 2015 17:05

Ja ze swojej strony powiem, że nie bardzo rozumiem co tam może lagować. Pewnie nie do końca łapię mechanizm.

Wyobrażam sobie to tak:
Jeżeli wchodzisz na lokację, dla której są przekazywane koordynaty w GMCP to mapper sprawdza czy jest na prawidłowej lokacji (hashem) i jeżeli nie - to przenosi.

Jeżeli lokacji nie ma w twojej bazie (mappowania hash - roomID), to masz możliwość jakimś aliasem (lub automatycznie, triggerem) stworzyć mappowanie hashtag-roomId, o ile jesteś pewien, że lokacja na mapperze jest identyczna z tą na Arce.

W tym co opisałem wyżej, po prostu nie ma co lagować, na alarmie lub bez, bo jest to proste zaciąganie informacji z gmcp i porównywanie jest z mappingiem (dwuwymiarową tablicą jednokierunkową).
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Talisa » 30 lip 2015 17:48

Sprawdzanie co lokacje jest niezyciowe z doswiadczenia, maly lagspike i bedzie krzaczyc. Do tego sam gmcp ma laga, z 0.5sec - mam skrypt co liczy ilosc wyjsc z gmcp i porownuje z mapa, wywalajac komunikat o niezmapowanych - przy szybszym chodzeniu zawsze wali nimi jak UZI.

Lepiej miec funkcje/alias, i uzywac pod macrem, albo w czulych skryptach (jak upewnianie sie gdzie jestes pod koniec komendy idz np, albo jazdy wozem)
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.

Migr
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2015 18:26

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Migr » 30 lip 2015 17:54

Może triggery na łapanie tych checkpointów zamulają? Używasz colortriggerów z "krotkich opisow dniem/noca", czy mielisz cały output?
"Twoj nos atakuje won kiszonej kapusty."

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Tercoral » 30 lip 2015 18:32

No cos nie dziala :/ Skrypt zatrzymuje sie na 1. Hash na lokacji jest przypisany.

Kod: Zaznacz cały

function SprawdzanieGmcpLokacji()

	if table.contains(gmcp.room.info.map, "name") then 

cecho("\n 1 ")
 
local id = getRoomIdByHash(makeHash())
cecho("\n 2 ")
if id > 0 then
cecho("\n 3 ")
  centerview(id)
  table.insert(TabelkaOdwiedzonych, id)
cecho("\n 4 ")
end
cecho("\n 5 ")
end
end
Tęczowe serce... :oops:

Kjell
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2015 11:01

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Kjell » 30 lip 2015 22:16

Talisa pisze:Do tego sam gmcp ma laga, z 0.5sec
Tego stwierdzenia nie rozumiem. W Mudecie? Gdyby gmcp samo w sobie miało laga, to by ci lagowało nawet bez żadnych skryptów. Wystarczy, że gmcp jest włączone. Możesz wyjaśnić dokładniej? Mi nic nie laguje.

Tercoral przerób

Kod: Zaznacz cały

local id = getRoomIdByHash(makeHash())
na

Kod: Zaznacz cały

local hash = makeHash()
cecho(hash.."\n")
local id = getRoomIdByHash()
cecho("ID: "..id.."\n")
I zobacz co wypluwa. Wklej na forum. Jeśli zatrzymuje ci się na 1, to znaczy, że leci jakiś błąd. Sprawdź w konsoli debugowania co to za błąd i podaj.
jeśli id jest nil, to trzeba if id > 0 zmienić na if id ~= nil

Awatar użytkownika
Talisa
Posty: 144
Rejestracja: 21 kwie 2015 23:40
Lokalizacja: Skellige IRL

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Talisa » 30 lip 2015 23:14

GMCP samo w sobie laguje u mnie.
Everyone is fighting their own battle to be free from their past, to live in the present, and create a meaningful future for themselves. Don't judge, have a heart.

Gleanevall
Posty: 258
Rejestracja: 13 sie 2011 21:08

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Gleanevall » 31 lip 2015 00:37

Talisa: to tylko tak wygląda z powodu tego, że cmud przetwarza dane gmcp asynchronicznie względem wyświetlania tekstu.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Hacki zyciowe do Mudleta

Post autor: Tercoral » 31 lip 2015 10:23

O takie cos mi wyszlo.
Zatrzymuje sie na 1 1

Kod: Zaznacz cały

cecho("\n 1 ")
 
local hash = makeHash()
cecho(hash.."\n")
cecho("\n 1 1")
local id = getRoomIdByHash()
cecho("ID: "..id.."\n")
cecho("\n 1 1 1")
cecho("\n 2 ")
if id > 0 then
cecho("\n 3 ")
  centerview(id)
  table.insert(TabelkaOdwiedzonych, id)
cecho("\n 4 ")
end
cecho("\n 5 ")

lua display(id)
nil

no i mudlet 2.1
Tęczowe serce... :oops:

ODPOWIEDZ