Strona 3 z 7

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 28 paź 2014 01:47
autor: Werbat
Finmor pisze:(np zakładając, że na prostym trakcie mapper się nie zgubi)
Jak robisz 'idź' to w miejscach, w których mud nie wysyła komunikacji 'idziesz na .*' się gubi. Przynajmniej mój, znaczy thornagowy ;-) I nie widzę możliwości, żeby miał się nie gubić - 'wykonuje komende idz marszem' to nie jest wartościowa informacja o kierunku wykonanego ruchu, a to jedyny output ;-)

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 28 paź 2014 07:24
autor: Beniamin
Werbat pisze:
Finmor pisze:(np zakładając, że na prostym trakcie mapper się nie zgubi)
Jak robisz 'idź' to w miejscach, w których mud nie wysyła komunikacji 'idziesz na .*' się gubi. Przynajmniej mój, znaczy thornagowy ;-) I nie widzę możliwości, żeby miał się nie gubić - 'wykonuje komende idz marszem' to nie jest wartościowa informacja o kierunku wykonanego ruchu, a to jedyny output ;-)
Z tym akurat nie ma większego problemu. Ja u siebie mam zmienną określającą z jakiego kierunku przyszedłem. Wyświetlam ją sobie, bo czasem się przydaje a do tego, jakby przy okazji, rozwiązuje problem "idzia". Wystarczyło parę linijek kodu by cmud wiedział, dokąd ma iść skoro już wie skąd przyszedł a wyjścia będą maksymalnie 2.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 28 paź 2014 07:45
autor: Finmor
Werbat: tym się właśnie charakteryzują trakty, że _zawsze_ jest info przy idź o kierunku, w którym się idzie. Rzeczywiście nie działa to na ulicach miejskich, górskich ścieżkach i wszelkich lokacjach innych niż trakty, ale w takich miejscach używanie idź ma mniejszy sens.


@Thork:
wszedłeś do miasta

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 28 paź 2014 16:15
autor: Thork
Nie zawsze.

Kod: Zaznacz cały

Trakt na granicy Temerii.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
Rozdrazniona jasnooka mieszczanka i zamyslony brodaty mieszczanin.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Poludniowa czesc mostu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnoc.
@Finmor
Szedłem na południe, więc poza miasto.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 30 paź 2014 01:43
autor: Thork
I żebyś nie kombinował znów

Kod: Zaznacz cały

Trakt Mahakamski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Trakt Mahakamski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: dol i wschod.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Mahakamski trakt przy wawozie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i gora.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Mahakamski trakt w wawozie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-wschod i polnocny-zachod.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Mahakamski trakt w wawozie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-wschod.
Wykonuje komende 'idz niespiesznie'.
Mahakamski trakt w wawozie.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i poludniowy-wschod.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 30 paź 2014 07:39
autor: Finmor
Napisałem przecież, że góry odpadają. Może przeczytaj dokładnie zanim zaczniesz polemizować? Chodzi o wszelkie szlaki górskie. Dodam jeszcze, że tak samo w przypadku szlaków wokół bagien, na podgrodziach i różnych pobocznych ścieżkach. Kierunek w idź widać na 'normalnych' traktach, ale widać zawsze.
Żadne kombinowanie, tylko prosty fakt :) a jestem o nim przekonany, bo z niego korzystam od wielu lat.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 30 paź 2014 09:42
autor: Thork
To nie są góry. To jest TRAKT wiodący przez góry. Nawet jest to umieszczone w shorcie lokacji.

edit: i nie pisałeś o górach, tylko o ścieżkach w górach.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 30 paź 2014 11:50
autor: Krasna
Odbiegliscie troché od tematu.

Ja gram glownie z klienta webowego. I co? I nie narzekam. Nie boli mnie jakos, ze czesc terenow nie jest zmapowana, albo jest na mapach Wahaiko, a nie pokazuje sie na maperze webowym. Taki klimat gry. Jasne, dodanie dodatkowych terenow byloby mila niespodzianka, ale chyba nie konieczna.

Fajna opcja byloby, ze np. postac 'zapamietuje' na jakis czas teren (no bo skoro tam bylam, to teoretycznie pamietam, jak wyglada), ale domyslam sie, ze byloby to nieco skomplikowane ;)

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 30 paź 2014 17:29
autor: Beniamin
Thork,
Już się trochę zgubiłem w tym wątku, ale jak już pisałem, jeśli masz problem z komendą 'idź' kiedy nie ma kierunku marszu to mam na to rozwiązanie. Jest to rozwinięcie skryptu Zurwena. Z jego funkcji mam elegancką listę kierunków wyjść. Więc wystarczyło dopisać kod na określenie "skąd" się przyszło i "dokąd" można iść. Wówczas cmud wie gdzie ma się mapper ruszyć pomimo tego, że z arkadii nie dostał kierunku marszu.
Zapraszam jednak do działu technicznego na dalsze zgłębianie tematu.

Re: wszystkie mapy dla wszystkich

: 31 paź 2014 00:24
autor: Herenvarno
Moje "rozpoznawanie miejsca" dziala nieco inaczej.
Przeszukuje baze danych na podstawie "shortu" roomu, jesli znajduje wiecej niz jeden taki short, sprawdza dodatkowo kierunki wyjsc z lokacji. 80% lokacji jest znajdywane bezblednie.