viewtopic.php?f=15&t=741
Zgodnie z obietnicą sprzed dwóch lat, wróciłem z przerobionym skryptem.
Wprowadzone przez nas zmiany na Arkadii uprościły sporo nadto skomplikowanych dotychczas mechanizmów, wyeliminowały więc znaczną część brzydkich elementów w skrypcie. Umożliwiło mi to też zrobienie paru nowych rozwiązań.
Z całą pewnością config ten nie jest idealny, ale mam nadzieje, że ułatwi i uprzyjemni grę w Arkadię.
Nie gwarantuję, że wszystko będzie działało. Można tutaj zgłaszać błędy, pomysły i uwagi, być może coś zaradzę.
Co zawiera:
* gauge stanów postaci, oparte na GMCP;
* wyświetlanie kondycji w oddzielnym oknie;
* wyświetlanie walki w oddzielnym oknie;
* podmianę opisów kondycji;
* rysowanie wyjść;
* obsługę drużyny - tworzenie makr do zasłony przy dodawaniu członków drużyny lub dołączaniu do drużyny;
* skonfigurowaną obsługę mappera wraz z configiem - powinno się łatwo dać tworzyć mapy;
* skrypt, autorstwa Suvi, obsługujacy niestandardowe przejścia dla mappera;
* parę podstawowych makr;
* parę podstawowych aliasów.
Instrukcja obsługi:
1. Pobrać paczkę skryptu, rozpakować ją w katalogu CMUDa, w dedykowanym folderze (np. C:/CMUD/Arkadia/)
2. Uruchomić CMUDa, utworzyć nową sesję. Nazwać sesję, wpisać host i port Arkadii, w 'Browse', wskazać na skrypty.pkg. Zapisać sesję.
3. Uruchomić sesję w trybie offline.
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:
Kod: Zaznacz cały
#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL
5. Użyć komendy:
Kod: Zaznacz cały
create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
7. W tym momencie można połączyć się z Arkadią i spokojnie rozpocząć grę. Zalecam być grzecznym i nie tworzyć brzydkich triggerów.
Bardzo ważne
Aby mapper dobrze działał, postać musi mieć ustawione:
Kod: Zaznacz cały
kolor krotki opis dniem zielony
kolor krotki opis noca zielony
Bardzo ważne 2
Ponadto, wszystkie opisy, które są przenoszone do innych okien (np. włączona opcja przenoszenia opisów walki, przenoszenie oryginalnej kondycji) powinny być kolorowane wyłącznie z użyciem kolorów ansi - w przypadku kolorowania xterm, tekst nie zostaje pokolorowany w nowym oknie.
Podstawowa pomoc do skryptu, alias:
Kod: Zaznacz cały
help
Kod: Zaznacz cały
Wyswietlanie podstawowej pomocy do skryptow:
Aliasy:
dd - dobycie broni z pochwy
mn - wlozenie monet do plecaka
nm - wyjecie monet z plecaka
qw - napelnienie plecaka
wq - oproznienie plecaka
wns - wejscie na poklad statku
zs - zejscie z pokladu statku
b_dodaj - przypisuje czynnosc do wykonania do obecnej lokacji na mapie
binder - wykonuje podbindowana czynnosc (na mapie, lub ustawiona w inny sposob)
sopcje - ustawianie opcji skryptu
Makra w druzynie:
CTRL-1 : CTRL-9 - zasloniecie czlonka druzyny
CTRL-ALT-1 : CTRL-ALT-9 - rozkaz zasloniecia czlonka druzyny
CTRL-SHIFT-1 : CTRL-SHIFT-9 - wycofanie sie za czlonka druzyny
Kod: Zaznacz cały
sopcje
Kod: Zaznacz cały
Opcje skryptu
[Ukrywanie] kondycji w glownym oknie: wlaczone - ta opcja będzie działać tylko razem z opcją [Kondycja], ukrywa kondycje z głównego okna
[Wyjscia] podmieniane: wlaczone - podmienia wyjścia na ==> z krótkim opisem wyjść, konieczne do poprawnego działania konfiguracji mappera
[Kondycja] w oddzielnym oknie: wlaczone - wyswietla kondycje w oddzielnym oknie 'kondycja', które można sobie dowolnie ustawić
[Walka] w oddzielnym oknie: wlaczone - wyświetla walkę w oddzielnym oknie 'walka', które można sobie dowolnie ustawić
[Rysowanie] widocznych wyjsc: wlaczone - rysuje 'różę wiatrów' obrazującą wyjścia z lokacji
[Podmiana] opisow kondycji: wylaczone - podmienia opisy kondycji na bardziej schematyczne
[Echo] debugger: wylaczone - opcja robocza
Kod: Zaznacz cały
sopcje [nazwa opcji] [0/1]
np.
sopcje walka 0
Można też dodać do słownika odmianę ręcznie, wpisując alias
Kod: Zaznacz cały
dodaj_odmiane
np.
dodaj_odmiane plecak
- odmieni i doda do słownika odmianę plecaka (musi być w posiadaniu postaci lub jej otoczeniu)
Suvi pisze: Aby dodać do lokacji niestandardowe wyjście, używa się po prostu aliasaKod: Zaznacz cały
nonstd_exit %roomnum "na dno rozpadliny" "d" nonstd_exit %roomnum "przez kladke" "n"