Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Forum techniczne Arkadii.
Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 28 sie 2014 00:10

Paczke można znaleźć pod adresem:
viewtopic.php?f=15&t=741

Zgodnie z obietnicą sprzed dwóch lat, wróciłem z przerobionym skryptem.
Wprowadzone przez nas zmiany na Arkadii uprościły sporo nadto skomplikowanych dotychczas mechanizmów, wyeliminowały więc znaczną część brzydkich elementów w skrypcie. Umożliwiło mi to też zrobienie paru nowych rozwiązań.

Z całą pewnością config ten nie jest idealny, ale mam nadzieje, że ułatwi i uprzyjemni grę w Arkadię.
Nie gwarantuję, że wszystko będzie działało. Można tutaj zgłaszać błędy, pomysły i uwagi, być może coś zaradzę.

Co zawiera:
* gauge stanów postaci, oparte na GMCP;
* wyświetlanie kondycji w oddzielnym oknie;
* wyświetlanie walki w oddzielnym oknie;
* podmianę opisów kondycji;
* rysowanie wyjść;
* obsługę drużyny - tworzenie makr do zasłony przy dodawaniu członków drużyny lub dołączaniu do drużyny;
* skonfigurowaną obsługę mappera wraz z configiem - powinno się łatwo dać tworzyć mapy;
* skrypt, autorstwa Suvi, obsługujacy niestandardowe przejścia dla mappera;
* parę podstawowych makr;
* parę podstawowych aliasów.

Instrukcja obsługi:
1. Pobrać paczkę skryptu, rozpakować ją w katalogu CMUDa, w dedykowanym folderze (np. C:/CMUD/Arkadia/)
2. Uruchomić CMUDa, utworzyć nową sesję. Nazwać sesję, wpisać host i port Arkadii, w 'Browse', wskazać na skrypty.pkg. Zapisać sesję.
3. Uruchomić sesję w trybie offline.
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:

Kod: Zaznacz cały

#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL
Wskazany folder na bazę danych musi być utworzony w Windowsie - CMUD nie może sam utworzyć folderu!
5. Użyć komendy:

Kod: Zaznacz cały

create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
6. Uruchomić mapę (o ile nie została uruchomiona automatycznie). Zaimportować plik konfiguracyjny mapy (plik .zfg w paczce).
7. W tym momencie można połączyć się z Arkadią i spokojnie rozpocząć grę. Zalecam być grzecznym i nie tworzyć brzydkich triggerów.


Bardzo ważne
Aby mapper dobrze działał, postać musi mieć ustawione:

Kod: Zaznacz cały

kolor krotki opis dniem zielony
kolor krotki opis noca zielony
Albo odpowiedni ansi-trigger, który tagguje krótki opis lokacji musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Bardzo ważne 2
Ponadto, wszystkie opisy, które są przenoszone do innych okien (np. włączona opcja przenoszenia opisów walki, przenoszenie oryginalnej kondycji) powinny być kolorowane wyłącznie z użyciem kolorów ansi - w przypadku kolorowania xterm, tekst nie zostaje pokolorowany w nowym oknie.









Podstawowa pomoc do skryptu, alias:

Kod: Zaznacz cały

help

Kod: Zaznacz cały

Wyswietlanie podstawowej pomocy do skryptow:
Aliasy:
dd - dobycie broni z pochwy
mn - wlozenie monet do plecaka
nm - wyjecie monet z plecaka
qw - napelnienie plecaka
wq - oproznienie plecaka
wns - wejscie na poklad statku
zs - zejscie z pokladu statku
b_dodaj - przypisuje czynnosc do wykonania do obecnej lokacji na mapie
binder - wykonuje podbindowana czynnosc (na mapie, lub ustawiona w inny sposob)
sopcje - ustawianie opcji skryptu
Makra w druzynie:
CTRL-1 : CTRL-9 - zasloniecie czlonka druzyny
CTRL-ALT-1 : CTRL-ALT-9 - rozkaz zasloniecia czlonka druzyny
CTRL-SHIFT-1 : CTRL-SHIFT-9 - wycofanie sie za czlonka druzyny
Domyślnie ustawione opcje skryptu:

Kod: Zaznacz cały

sopcje

Kod: Zaznacz cały

Opcje skryptu
[Ukrywanie] kondycji w glownym oknie: wlaczone - ta opcja będzie działać tylko razem z opcją [Kondycja], ukrywa kondycje z głównego okna
[Wyjscia] podmieniane: wlaczone - podmienia wyjścia na ==> z krótkim opisem wyjść, konieczne do poprawnego działania konfiguracji mappera
[Kondycja] w oddzielnym oknie: wlaczone - wyswietla kondycje w oddzielnym oknie 'kondycja', które można sobie dowolnie ustawić
[Walka] w oddzielnym oknie: wlaczone - wyświetla walkę w oddzielnym oknie 'walka', które można sobie dowolnie ustawić
[Rysowanie] widocznych wyjsc: wlaczone - rysuje 'różę wiatrów' obrazującą wyjścia z lokacji
[Podmiana] opisow kondycji: wylaczone - podmienia opisy kondycji na bardziej schematyczne
[Echo] debugger: wylaczone - opcja robocza
Opcje zmienia się wpisując

Kod: Zaznacz cały

sopcje [nazwa opcji] [0/1]
np.
sopcje walka 0
Część skryptu opiera się na słowniku odmian. Słownik uzupełniamy używając makra Ctrl-A, gdy rozpoznany zostanie przedmiot lubpostać bez odmiany w słowniku.
Można też dodać do słownika odmianę ręcznie, wpisując alias

Kod: Zaznacz cały

dodaj_odmiane 
np. 
dodaj_odmiane plecak 
- odmieni i doda do słownika odmianę plecaka (musi być w posiadaniu postaci lub jej otoczeniu)
Suvi pisze: Aby dodać do lokacji niestandardowe wyjście, używa się po prostu aliasa

Kod: Zaznacz cały

nonstd_exit %roomnum "na dno rozpadliny" "d"
nonstd_exit %roomnum "przez kladke" "n"
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016 09:56 przez Zurwen, łącznie zmieniany 4 razy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 368
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Ilane » 28 sie 2014 09:19

Wow, dzięki. Zabieram się do sprawdzania ;)
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479

Awatar użytkownika
Lylly
Posty: 26
Rejestracja: 27 cze 2014 17:47

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Lylly » 28 sie 2014 18:38

A właśnie miałem się wziąć do pisania skryptów.
Brzmi wspaniale, tzn, tak jak chciałem, żeby mój skrypt działał za pół roku. ;)

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Werbat » 28 sie 2014 21:12

To są pliki tekstowe, czy binarne? Jeśli tekstowe, to może lepiej github/bitbucket? Bo link do jakichś sendspejsów upłynie za jakiś czas i wiara zacznie płakać 'nie działa'.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 29 sie 2014 09:15

Nie mam pojęcia, wydaje mi się że conajmniej jeden jest binarny. Pozostałe to bazy danych sqlite i xmle, więc pewnie jako tekstowe by przeszły.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Awatar użytkownika
Denea
Posty: 242
Rejestracja: 16 mar 2010 01:30
Lokalizacja: Legionowo

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Denea » 30 sie 2014 01:49

O zesz!
Chyba sie przesiade na Cmuda! :D
Jak tylko kupie licencje...
Tak czy inaczej bosko (wiem, byl taki statek powietrzny, ale to inna, stara juz bajka)!

Bez podtekstow! Naprawde sie zajaralem!

PS. Bosco byl w animowanym serialu o latajacej bazie w ksztalcie zolwia, czy jakos tak... Uwielbialem!

PS2: BLE!!!

PS3: Dzeki Ci Zurwen!

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 30 sie 2014 13:51

Czy ktoś już ma jakieś uwagi odnośnie skryptu?
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Moira
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2012 19:37

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Moira » 31 sie 2014 21:59

Tak na gorąco - jak na lokacji jest wiecej niz jedna osoba i uzyje kondycja wszystkich wyskakuje mi okienko SQL Error: library routine called out of sequence.

raport wrzucam Ci privem.

Zurwen
Posty: 755
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Zurwen » 31 sie 2014 22:07

A stworzyłaś bazę danych tak jak opisałem wyżej?
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:
Kod:
#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL

5. Użyć komendy:
Kod:
create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).

Moira
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2012 19:37

Re: Paczka ze skryptami (v 2.0) pod CMUDa v3

Post autor: Moira » 31 sie 2014 22:46

Zurwen pisze:A stworzyłaś bazę danych tak jak opisałem wyżej?
4. Zdefiniować zmienną określającą adres bazy danych:
Kod:
#VAR gBaza "moja_sciezka_do_bazy_danych" "moja_sciezka_do_bazy_danych" SQL
np.
#VAR gBaza "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" "C:/CMUD/Arkadia/arkadia.db" SQL

5. Użyć komendy:
Kod:
create_tables
- utworzy ona plik bazy danych we wskazanym wcześniej miejscu oraz załaduje podstawowe tabele.
Wykonalam obie te czynnosci przynajmniej po mojemu ;) Przypuszczalnie cos zrobilam nie tak tylko za chiny ludowe nie wiem co ;)

ODPOWIEDZ